Методичний кабінет управління освіти, молоді та спорту
Дунаєвецької міської ради
Дунаєвецька ЗОШ І-ІІІ ступенів №4
Рецензенти:
Заторжинська В.М., методист методичного кабінету Управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради
Цікаве навчання. Вчимо літери і звуки
Упорядник: Вершигора Лілія Іванівна
Збірка містить завдання, які допоможуть зацікавити дітей до вивчення букв. Зручний формат А5 для роздруковування. Рекомендується для використання в роботі вчителям початкових класів.
Рекомендовано до друку рішенням ради методичного кабінету Управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради (протокол №4 від 26.12.2017 року)
А-в алфавіті — найперша!
А-в алфавіті — найлегша!
А іще ця буква А
В алфавіті голосна!
1. Запам’ятай! Буква А – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Знайди в яких словах заховалася буква А. Назви ці слова.
3. Знайди букву Аа в словах, які ти щойно називав. Обведи цю букву червоним олівчиком.
Акваріум, автобус, абрикос, Апельсин, айстрА, анАнас, айва, Альбом.
4. Спробуй надрукувати маленьку букву а.
5. Відгадай загадку, розфарбуй відповідь-малюнок.
Скляний дім,
А в домі тім –
На всі боки
Риби лупоокі.
6. Яка тварина зайва? Чому?
7. Знайди де заховалася буква А. Обведи її. Назви малюнки, в назвах яких є буква а.
8. Легко знайдеш ти слова, де спочатку буква А.
Розшукайте, молодці, де вона наприкінці.
Підкресли такі слова.
Африка, апельсин, абетка, айстра, калина, фазан, сова, парасолька, мак, абрикос.
9. Спробуй надрукувати велику букву А.
10. Допиши у словах букву А. Скажи скільки букв А в кожному слові і де вони знаходяться.
Б_ р_ б_ н, м_ шин_ , б_ н_ н, книг_ , м_ м_ , школ_ , т_ рілк_ , тр_ в_ , г_ зет_ , _ пельсин, м_ лин_ , к_ пуст_ .
11. Допоможи кроту пройти лабіринтом до його нірки.
12. Потренуйся у написанні великої та малої букв.
Сказав горобчик:
Букву «У» боюсь я дуже, татку.
Татусь питає: «А чому?»
- «У» схожа на рогатку!
1. Запам’ятай! Буква У – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
4. Спробуй надрукувати маленьку букву у.
3. Розглянь малюнок.
- Як називається держава в якій ти живеш?
Запам’ятай! Назва нашої держави пишеться з великої букви! Україна
4. Знайди букву Уу в словах. Обведи цю букву червоним олівчиком.
голуб, глобус, Улянка, буквар, указка, рУчка, рука, Україна, окуляри.
5. Послухай вірш. Спробуй його запам’ятати.
У всьому світі — кожен зна —
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина:
Це наша славна Україна.
Українці — мужні й сильні,
Наше небо чисте,
А наш прапор — жовто-синій,
Герб — тризуб злотистий.
6. Розфарбуй державні символи.
7. Прикрась нашу країну. Зроби її квітучою і мирною.
7. Спробуй надрукувати велику букву У.
8. Опиши малюнок. Якою ти хочеш бачити свою Батьківщину?
- Які державні символи ти знаєш?
А А А У А А А А а а у а а а а а а а а
у у у у у а у у у у У У У У У У А У
10. З’єднай з буквою У тільки ті предмети, в назвах яких є буква У. Розфарбуй їх.
Т У Ф М У М У Т
У М Т У Ф У
Т У М Ф У Т
У Ф У Т М У
Ф У М У М Ф У М
Буква «О» така-от кругла,
Хто не бачив, подивись:
Наче сонце, наче бублик,
Мов обручик, - хоч котись!
1. Запам’ятай! Буква О – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Знайди заховану букву О.
3. Склади розповідь на тему «Лісові друзі».
4. Уважно роздивись малюнок. На що схожа буква О?
5. Назви і обведи предмети, в назвах яких є звук [о].
6. Прочитай.
а а а о о оа
о о а у а ау
у у у а у оу
7. Спробуй надрукувати букву о.
8. Допиши у словах букву О. Скажи скільки букв О в кожному слові і де вони знаходяться.
Г_р_х, _к_, с_р_ка, м_р_зив_, шк_ла, м_л_к_, дерев_, _куляри, м_л_т_к, к_лес_, с_нце, неб_, в_да.
9. Відгадайте загадки. Назви предмети одним словом. Розфарбуй тільки овочі-відгадки.
На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …
Сидить дівчина на дворі,
А коса її надворі.
Ріс на грядці молодець.
Хап за чуба, - та й кінець,
Бо без нього, кажуть люди,
Борщику у нас не буде.
10. «Приготуй» овочевий салат.
11. Розфарбуй листочки з буквою О.
И — великої немає,
И — слова не починає:
Виплив кит на середину,
Хвилям кит підставив спину.
1. Запам’ятай! Буква и – голосна, тому її позначають червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Спробуй надрукувати букву о.
3. Допоможи Равлику знайти доріжку до грибочка з буквою и так, щоб побувати біля кожного грибка.
4. Розглянь уважно малюнок. Назви, в назвах яких тварин є буква и. Обведи ці малюнки.
5. Прочитай вивчені букви.
а а а у и у у о а а о
О О О У А У У А А
и у а у о а и у и и о
А А А О А У У О А
6. Намалюй фрукти в назвах яких є буква и.
Мавпа – здібна учениця,
Все у неї як годиться:
З`їсть малини з калачем –
Потiм вивчить букву "М".
1. Запам’ятай! Буква м позначає приголосний звук [м], тому його позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Спробуй надрукувати букву м.
5. Послухай вірш про маму.
Мама, мамочка, матуся,
Я до неї пригорнуся.
Вона добра і привітна,
Ніжна, лагідна і світла.
6. Опиши свою маму. Намалюй її портрет.
7. Допиши у словах букву М. Скажи скільки букв М в кожному слові і де вони знаходяться.
_а_а, _ороз, _алина, гу_ка, вед_ідь, _ухо_ор, _іст, _оряк, _іст.
8. Розглянь малюнок. Склади розповідь «Як мишенята букву М у саду шукали»
9. Прочитай.
ма мо му ми
ам ом ум им
ама амо аму ами
ома омо ому оми
ума умо уму уми
има имо иму ими
10. Назви слова, в яких є буква М. Обведи ці малюнки.
1. Запам’ятай! Буква і – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Спробуй надрукувати букву і.
3. Відгадай загадку, розфарбуй відповідь-малюнок.
Ходить гордо по подвір’ю,
Розпустивши хвіст та пір’я,
Набундючившись, мов пан…
Це не півень, не фазан.
Галасливий в нього крик.
Здогадались? Це …
4. Прочитай букви і склади.
а ----- ----- м ма мо ім му
о ----- ----- м ми мі ум ам
м ----- ----- а им імі амі умо
5. Назви казкових героїв, об’єднай їх у пари. Склади речення.
6. Допоможи Ведмедику отримати глечик з медом.
7. Прочитай склади.
Зафарбуй повітряні кульки, відповідно до завдання:
зі складом ма – червоним, мо – синім, му – зеленим, ми – жовтим, мі – оранжевим, ум – блакитним, ім – фіолетовим, им – коричневим.
8. Поміркуй і допиши потрібні склади, щоб утворилося слово.
9. Допиши букву і в словах. Скажи, де вона стоїть у слові.
М_ст, _грашка, _ринка, тар_лка, ол_вц_, кв_ти, ог_рок, пом_дори, з_рки, в_ночок, хв_ст, _ндик.
10. Знайди букву і у чарівному лісі. Обведи її. Скільки літер і заховалося?
11. Прочитай слова і склади.
мама мам аму
маму амі омі
мамо оми иму
мами умо іму
мамі іма уми
12. Назви малюнки. Розфарбуй малюнки, в назві яких є буква і.
Запам’ятай!
Буква Н – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Назви, в назвах яких предметів є буква Н. Обведи ці малюнки.
2. Спробуй надрукувати букву н.
3. Знайди букву Н в словах, обведи її синім олівчиком. Підкресли слова, в яких буква Н стоїть наприкінці.
Ананас, телефон, весна, Наталка, сонях, Ніна, небо, малина, сонце, калина, ніс, бензин, магазин, Надія, слон.
4. Прочитай склади і слова.
на |
ну |
ни |
мама |
Ніна |
ан |
ін |
он |
німа |
Мамі |
ні |
но |
ун |
нумо |
Маму |
ин |
ані |
уно |
мамо |
Мами |
они |
іну |
ина |
Інна |
Ніну |
5. Допоможи Носорогу розфарбувати квіти, але лише у такі кольори, в назвах яких є буква Н.
6. Закресли зайві букви у рядках. Поясни свій вибір.
А У І О М І У О А
м и і у н о А и у і м
О І У А М Н и У І
Він не олень і не бик,
В Африці він жити звик.
Є на носі в нього ріг.
Це, звичайно …
8. З’єднай склади у слова, прочитай їх.
9. Як звати цього казкового героя? Розкажи, що ти знаєш про нього. Подивись як пишеться його ім’я. Де знаходиться буква Н в цьому слові? Підкресли її.
ЛУНТІК
10. Потренуйся у швидкому читанні. Зафарбуй деталі піраміди: червоним зі словом маму, синім зі складом на, жовтим зі словом Ніна, зеленим зі складом мі, оранжевим зі словом нумо, коричневим зі складом ма, фіолетовим зі словом мамі.
11. Прочитай речення з малюнками.
Ми маму.
У Ніни - .
- На, мамо, . Мама і Ніна
12. Намалюй квітку, яку би ти подарував мамі.
Запам’ятай!
Буква В – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Назви і обведи фрукти, в назвах яких є звук [в].
2. Розкажи про користь вживання фруктів. Спробуй вивчити віршик.
ВИНОГРАД
Виноград у літню пору
Від землі подерся вгору.
Спершу вибрався на лавку,
Потім вище — на підставку,
А з підставки — на калину,
А з калини — на драбину.
По драбині вгору, вгору —
На самісіньку комору.
А з комори та на хату
Кинув гілку вузлувату
І, спустившись трохи вниз.
Над моїм віконцем звис.
Над моїм віконцем звис,
Гроно в листячку затис
І шепоче: шу-шу-шу,
Виноградом пригощу.
3. Спробуй надрукувати букву В.
4. Прочитай склади і слова.
ав |
ов |
ув |
ив |
ів |
ава |
аво |
аву |
ави |
аві |
ова |
ово |
ову |
ови |
ові |
ува |
уво |
уву |
уви |
уві |
ива |
иво |
иву |
иви |
иві |
іва |
іво |
іву |
іви |
іві |
Іван |
Вова |
вона |
він |
нива |
5. Підпиши у кого яке імя, якщо Ніна і Іван – відвідують танцювальний гурток у школі, а Інна і Вова ходять у дитячий садок.
_________ __________ _________ _________
6. Лабіринт «Зоопарк». Допоможи Іванкові вийти із зоопарку, щоб не потрапити до звірів у пастку.
7. Прочитай, хто розмовляє по телефону.
8. Надрукуй ці слова. Пам’ятай, що імена пишемо з великої букви!
9. Встав пропущені букви.
10. Прочитай.
Давай повторимо!
1. Прочитай букви. Зафарбуй голосні букви червоним кольором, а приголосні – синім кольором.
2. Яка пора року зображена на малюнку? Які ознаки осені ти знаєш? Зафарбуй листочки з приголосним звуком [м] жовтим кольором, зі звуком [н] – червоним, зі звуком [в] – оранжевим кольором.
3. Прочитай склади. Назви головну букву в кожному будиночку. Напиши її на даху будинка.
ма |
мо |
|
ва |
во |
|
на |
но |
ум |
им |
ув |
ив |
ун |
ин |
||
мі |
амо |
ві |
аві |
ні |
ані |
||
омі |
иму |
ові |
иву |
оні |
ину |
||
іма |
умо |
іва |
уво |
іна |
уно |
||
мама |
маму |
мова |
він |
нива |
вона |
||
мамі |
мами |
Вова |
Іван |
Інна |
Ніна |
4. Відгадай загадки «Дари Осені». Які ще фрукти та овочі збирають восени?
1. Соковите, червоненьке,
Круглобоке, солоденьке.
2. Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували.
3. Сидить панна у світлиці
Молода, червонолиця.
Хто до неї завітає –
Вітамінами вгощає.
4. Під землею народилась
і для борщику згодилась.
Мене чистять, ріжуть, труть,
смажать варять і печуть.
Запам’ятай!
Буква Л – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Л.
2. Назви предмети. Закресли ті, в яких немає звуків [л], [л’].
3. Прочитай склади і слова.
4. Назви слова, в яких заховалася буква Л. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
лев, лупа
леопард, лійка
лопата, лимони
лисиця, ластівка
5. Прочитай речення.
У А-лі-ни ма-ли-на. У І-ва-на – ли-мон.
Ма-ма ми-ла ми-лом Ні-ну.
6. Вивчи вірш. Знайди, де на малюнку заховалась буква Л.
Лис із лискою ідуть
Також літеру несуть,
Кажуть:"Л" при ясній днині
В лісовій знайшли долині.
7. Потренуйся у швидкому читанні.
ма |
мо |
му |
ми |
мі |
ам |
ом |
ум |
им |
ім |
ама |
амо |
аму |
ами |
амі |
ома |
омо |
ому |
оми |
омі |
ума |
умо |
уму |
уми |
іми |
има |
имо |
иму |
ими |
имі |
іма |
імо |
іму |
іми |
імі |
8. З’єднай малюнок з його назвою.
малина лимони мило вила
9. Прочитай речення.
Ні-на, Во-ва, А-лі-на, І-ван і На-ум ми-ли ми-лом .
Ма-ли-на і ли-мон на .
10. Допоможи Ведмедю знайти шлях до малинника та назбирати малини.
11. Розфарбуй малюнок: А-жовтий, Л-червоний, ал-зелений, ла-блакитний.
Запам’ятай!
Буква С – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву С.
2. Назви предмети зі звуком [с].
3. Прочитай.
са |
ас |
аса |
асо |
асу |
аси |
асі |
су |
ус |
уса |
усо |
усу |
уси |
усі |
со |
ос |
оса |
осо |
осу |
оси |
осі |
си |
ис |
иса |
исо |
ису |
иси |
исі |
сі |
іс |
іса |
ісо |
ісу |
іси |
ісі |
4. Склади за малюнком речення.
5. Прочитай відповідно до послідовності слів за номерами. Запиши отримане речення.
4 1 2 6 5 3
______________________________________________________________________________________________________________________
6. Послухай вірш. Знайди та обведи в тексті букву С.
Сіра гуска їсть овес
І сичить сердито: «С-сс»!
Сіра гуско, не сварись!
Ось ця буква, подивись:
Як серпанок-молодик,
Як рогалик-маківник.
7. Назви слова, в яких заховалася буква С. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
слон, сорока, сир,
синиця, свічка,
сонце, стіл,
скатертина, снігур
8. Відгадай загадку. Напиши відгадку.
Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо. Що це?
9. Хто сховався в будиночках? Прочтай.
10. Запиши ці слова.
11. Вчимося розв’язувати кросворди.
Кросворд «Тварини»
1. 3
2.
1 3.
4. 4
2
12. Вивчи скоромовку.
В ямі не спиться вусатому сому.
Сому вусатому сумно самому.
13. Прочитай.
Запам’ятай!
Буква К – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву К.
2. Прочитай.
ка |
ак |
|
ака |
ока |
|
ука |
ика |
ко |
ок |
ако |
око |
уко |
ико |
||
ку |
ук |
аку |
оку |
уку |
ику |
||
ки |
ик |
аки |
оки |
уки |
ики |
||
кі |
ік |
акі |
окі |
укі |
икі |
іка |
кок |
|
сік |
клас |
|
колос |
іко |
кум |
|
око |
квас |
|
колесо |
іку |
мак |
|
вік |
віск |
|
калина |
іки |
лак |
|
коса |
лоск |
|
сокіл |
ікі |
кіл |
|
мука |
вовк |
|
кавун |
На ниві колос. У клоуна – колесо. У Вови – кавун. |
3. Напиши назви предметів.
4. На гудзиках напиши – хто це? Допоможи клоуну скласти слова. Кожне складене слово замалюй іншим кольором.
5. Вчимося розв'язувати анаграми.
Анаграми – це загадки, для розв'язання яких треба переставити місцями букви.
6. Прочитай. Назви зайві склади і слова у кожному рядку.
ка ку ко ки ік
на ма ла ва ку
слива малина калина лимон сова
слон лев коник вовк лис кавун
7. Назви слова, в яких заховалася буква К. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Кенгуру, криниця,
кріт, кубики,
качелі, кіт, Карлосон,
квіти, скрипка, коник,
Катруся, «класики».
8. Відгадай загадку, напиши слово-відгадку.
Не гіркий і не солоний,
А солодкий і червоний.
Як же зветься цей товстун?
Здогадалися? ……….
9. Підпиши імена пальчиків: Алінка з бантиком, Іванко самий маленький, Славко посередині між дівчатками, Ніна стоїть між Славком і бабусею Клавою.
10. Напиши назви предметів.
Запам’ятай!
Буква П – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву П.
2. Назви слова, в яких заховалася буква П. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
півень, пліт, павук,
павутиння, піч,
павич, покривало,
пірамідка, полум’я,
пилосос, пиріг
поліно, підлога.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай склади на одному диханні.
Па – по – пу – пи – пі
Пам – пом – пум – пим – пім
Пак – пок – пук – пик – пік
5. Складові витинанки.
ма |
су |
во |
ні |
си |
мі |
ви |
лі |
мо |
ла |
ку |
ва |
пі |
ка |
па |
ву |
пи |
ли |
со |
ми |
са |
ко |
му |
сі |
лу |
на |
ві |
по |
кі |
ло |
ни |
ки |
пу |
но |
ам |
ну |
6. Відгадай загадку – напиши відгадку.
Знизу клин
Зверху млин.
Тече вода
А їй не біда.
- Підкресли в кожному реченні імена.
- Пригадай, як треба писати імена?
9. Вивчи скоромовку.
Пилип прилип, прилип Пилип.
10. Утвори якнайбільше складів з буквою п.
11. Допоможи Маші розфарбувати тільки тих тварин, в назвах яких є буква П.
12. Послухай казку «Хитрий півень» і розфарбуй головних героїв.
Запам’ятай!
Буква Р – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Р.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Р. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Лицар, рись, рак, риба,
річка, берег, райдуга,
ракета, ромашка,
Аріель, Флаундер,
троянда, річка.
3. Прочитай склади і слова.
ра |
ар |
|
роса |
|
нора |
ро |
ор |
рука |
на морі |
||
ру |
ур |
ріпа |
пора |
||
ри |
ир |
рама |
ліра |
||
рі |
ір |
Рома |
лупа |
3. Назви і підпиши предмети.
4. Вивчи скоромовку.
Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
5. Розгадай кросворд, і т дізнаєшся ім’я хлопчика, який намалював до нього малюнки.
3 2 2
4
1.
2.
3. 1
4.
5. 5
Мама Ірина наварила рису. Варвара налила молока. Роман нарвав мамі маків.
8. Прочитай відповідно до послідовності слів за номерами. Запиши отримане речення.
4 1 2 5 3
____________________________________________________________________________________________________________________
9. Збери букет для мами. «Постав» у вазу квіти, в назвах яких є буква Р.
10. Відгадай загадку.
11. Розглянь картину. Що переплутав художник?
Запам’ятай!
Буква Т – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Т.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Т. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Тигр, торт, трава,
телефон, тюльпан,
телевізор, трактор,
тумбочка, тополя,
листя, табуретка.
3. Назви і підпиши предмети.
4. З букв кожного ряду, що не повторюються, склади слово і напиши його друкованими літерами.
а м к м а
о л і л і
н т у н у
п о о и п
к в с в с
5. Прочитай.
тра |
тро |
тру |
три |
тато |
лото |
сито |
ста |
сто |
сту |
сти |
товар |
місто |
каток |
стра |
стро |
стру |
стри |
Тимур |
Антон |
Тарас |
стла |
стло |
стлу |
стли |
літак |
тісто |
Марта |
4. Прочитай речення.
Тарас і Марта у кімнаті. Тут стул. На стулі котик Муркотун. Там стіл. На столі квіти - маки. У Тараса і Марти лото.
5. Гра у слова «Утвори нове слово»
6. Прочитай.
т ри
та то ло рік
ті сто си му
ма трос та вар
тра ктор
7. Відгадай загадку, напиши відгадку. Розфарбуй малюнок-відгадку.
Без язика, а говорить,
без вух, а чує.
8. З’єднай малюнок з його назвою.
котик трактор матрос квітка
9. Розфарбуй малюнок, в назві якого є буква Т.
10. Кого зображено на малюнку? Що роблять діти? Пригадай, як пишуться імена. Назви імена дітей в яких є буква Т.
Запам’ятай!
Буква Е – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Е.
2. Назви і підпиши предмети.
3. Прочитай.
летів
налетів
вилетів
полетів
перелетів
У лісі росли клени і тополі. Коло клена літали малі лелеки. Вони весело клекотали.
4. Вивчи лічилочку.
Еники-беники їли вареники,
Еники-беники, квас,
Вийшов старенький Тарас.
5. Розгадай кросворд за малюнками і прочитай ключове слово.
1 2
1.
2. 5
3.
4.
5.
6.
7. 6
7
4
3
7. Прочитай
ме |
не |
ле |
пе |
веселка |
весло |
Петро |
ре |
се |
те |
ке |
лелека |
екран |
Катерина |
кле |
мре |
пле |
вре |
смерека |
весело |
Семен |
8. Прочитай текст «Буксиром».
Мама Катерини – перукар. Лесина мама – акторка театру. А у Петрика?
- У мене мама – керівник спорткомплексу, - мовив Петрик.
9. Хто як розмовляє? Допиши потрібні літери. Розфарбуй малюнки.
10. Вивчи скоромовку.
Королева коло лева,
Коло королеви – лев.
Лева любить королева,
Королеву любить лев!
11. З’єднай слова з відповідним малюнком.
Серп
Екскаватор
лелека
веселка
смерека
9. Гра у слова. Із даних букв утвори нові слова і запши їх.
Запам’ятай!
Буква Д – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Д.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Д. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Діти, дерево, дощ,
дятел, дорога, диня,
дим, дім, двері, дах,
бульдог, динозаврик,
дупло, райдуга
3. Назви і підпиши предмети.
5. Дай назви предметам. Назви їх одним словом, запиши його.
|________ , _________ , __________ , ________ -
6. Вчимося розв’язувати ребуси.
7. Прочитай.
Влітку Ліда і Денис відвідали діда Дмитра. Дідусів дім недалеко від Дніпра. Дніпро – велика і красива ріка. Діти провели у діда Дмитра сім днів.
8. Прочитай.
9. Відгадай загадку. Знайди і розмалюй відгадку.
Ця будівля є повсюди,
В ній живуть хороші люди.
Він складається з циглинок.
Називається …
10. Допиши в словах пропущені букви і склади.
11. Чи знаєш ти правила дорожнього руху?
Запам’ятай!
Буква З – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву З.
2. Назви слова, в яких заховалася буква З. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Замок, земля, зебра,
змія, зірки, зайці, зуб,
Зоя, замок, дзеркало,
Зарево, зелень,звірі
3. Назви і підпиши предмети.
4.. Прочитай склади, прочитай слова.
5. Прочитай текст.
Зима. Діти на дворі. Оленка, Даринка і Вадим зліпили разом . Всім весело! Вони раді зимі. Оленка, Даринка і Вадим – друзі.
6. Відгадай загадку.
З нетерпінням зиму ждуть,
Лід малюють – іскри йдуть!
Гострі та стрімкі вони.
Мають назву …
7. Пройди «зимовим лабіринтом». Допоможи Сніговичку перейти на іншу сторону.
7. Прочитай
віз |
каз - ка |
зварити |
зір - ка |
ліз |
кіз - ка |
зливати |
ва - за |
таз |
різ - ка |
знімати |
за - мок |
раз |
ліз - ти |
здолати |
зи - ма |
низ |
дроз - ди |
здавати |
зві - рі |
8. ЗАПАМ’ЯТАЙ! Слова – омоніми звучать і пишуться однаково, але мають різні значення. Постав наголос у цих словах.
замок замок
9. Прочитай текст.
Назар приніс додому котика Мурка. У кота поранена лапка. Мама вилікувала котику лапку. Назар дав сметанки. Мурко і Назарко – друзі.
10. Розв’яжи ребуси.
7. Вивчи скоромовку.
Під березою в грозу
Заховав Захар козу.
8. Склади і запиши речення.
Відростив собі животик
Знак м’який-м’який, як котик
Знайте: буцква ця німа,
В неї голосу нема.
Загадковий, хитрий знак –
Не читається ніяк!
1. Спробуй надрукувати букву Ь.
2. Назви і підпиши предмети.
3. Прочитай текст.
Польова квітка
Ось польова квітка.
За розміром вона маленька, а користь приносить велику. Дзвоник польовий – лікарська рослина.
4. Допоможи Олівчику прочитати слова. Чому слова написані саме такими кольорами? Розфарбуй малюнок.
5. Цікаві квадрати.
Запам’ятай!
Буква Б – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Б.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Б. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Бегемот, бабуся,
банан, білочка, бант,
балерина, бублики,
бульдог, береза,
білий, блакитний.
3. Прочитай.
бук |
бік |
бик |
бак |
лак |
балка |
булка |
білка |
пилка |
Палка |
букет |
пакет |
банкет |
паркет |
маркет |
4. Вчимося розв’язувати ребуси.
5. Назви і підпиши предмети.
6. Прочитай.
Тато і мама на роботі. Маринка з Борисом вдома. Вони прибрали в кімнаті. Потім Борис купив батон і булку. Маринка зварила суп. Скоро з роботи повернулись мама і тато.
8. Прочитай.
бі б
зу бр
вер ба
бра ти
буб лики
9. З’єднай малюнок з відповідним словом.
кубики
банан
бант
Буратіно
бінокль
бузок
10. Прочитай текст.
Ось бібліотека. Вона велика. Там бібліотекар Олена Борисівна. Вова попросив казки. Бібліотекар видав казки про тварин.
11. Склади розповідь за малюнком «Як Білочка готувалась до зими»
білочка
сорока-білобока
лисичка
горобина
гриби
боровик
горобці
Запам’ятай!
Буква Г– приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Г.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Г. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Гуси, грушки, гілка,
голуб, гніздо,
гвоздики, газон,
гномики, граблі,
гриб, гусінь.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Вивчи скоромовку.
Горох у городі виріс небувалий
Горобці город пограбували.
5. Прочитай.
Лісом мандрувала синьоока Осінь. З трави де-не-де визирали різні гриби: опеньки, боровики та грузді.
- Грибна пора настала, - сказав дідусь Гаврило. – Беріть корзинки в руки – і до лісу.
І от ми в лісі. А тут різні гриби. Та так багато! Ось у Галинки груздь, а у Гнатика – підберезовик. Дідусь Гаврило зрізав боровика.
- А то поганка, Гнатику, не бери! – попередив дідусь.
6. Вчимося розв’язувати ребуси.
4.
9. Прочитай текст.
Дідусь Григір зробив онукові Денискові сопілку. От сів Дениско під кленом грати. Залунала гарна весела музика.
Прибігла маленька Галинка і стала підспівувати.
10. Відгадай загадку. Розфарбуй малюнок – відгадку.
Ходить – бродить по двору
І лякає дітвору.
Загелгоче, зашумить,
Наче зараз полетить.
Розбігайтеся, малята,
Бо почне він вас щипати!
11. Прочитай слова. Відділи їх одне від одного рискою.
Газградгербгрибголкаголгорирогигусигроза
12. Розфарбуй пазли з буквою Г. Що заховано на малюнку?
Ходить гарбуз по городу,
Питається свого роду:
– Ой, чи живі, чи здорові
Всі родичі гарбузові?
Обізвалась жовта диня,
Гарбузова господиня:
– Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!
Обізвались огірочки,
Гарбузові сини й дочки:
– Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!
Обізвалася морквиця,
Гарбузовая сестриця:
– Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!
Обізвались буряки,
Гарбузові свояки:
– Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!
Обізвалась бараболя,
А за нею і квасоля:
– Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!
Обізвався старий біб:
– Я піддержав увесь рід!
– Іще живі, ще здорові
Всі родичі гарбузові!
Вчимо напам’ять та робимо інсценування.
Запам’ятай!
Буква Ґ– приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Ґ.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Ґ. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
3. Відгадай загадку.
На одній нозі танцюю,
Зовсім я не байдикую.
Ти мене лиш накрути –
Та в таночок знов пусти.
4. Прочитай.
аґрус |
ґава |
ґазда |
ґанок |
ґвалт |
ґвинт |
ґаздиня |
ґедзь |
ґлід |
ґлістер |
ґніт |
ґрати |
ґречний |
дзиґа |
ґроно |
ґрунт |
ґудзик |
ґуля |
ґума |
ґатунок |
5. Прочитай текст.
Гостини
До ґави прилетіли гості – галка і снігур. Ґава на тарілку поклала ґроно винограду.
6. Прочитай вірш. Спробуй його запам’ятати.
Сидить ґаздинечка на ґанку
І ґазді ґудзик пришиває.
Від ґавеняти ґава Ганка
Нахабу ґедзя відганяє.
7. Назви і підпиши предмети.
8. Прочитай, чітко вимовляючи звуки [ґ] та [г].
9. Прочитай і поясни значення слів з буквою Ґ.
10. Пройди шляхами лабіринту і дізнайся що означає слово «ґоґель-моґель»
ґоґель-моґель – смачний десерт з яєць.
Запам’ятай!
Буква Ч– приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Ч.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Ч. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Чебурашка, чашка,
чай, чайник,
черепаха, чайка,
черешня, червоний.
2. Назви і підпиши предмети.
3. Вивчи скоромовку.
Ходить квочка коло кілочка,
Водить діточок коло квіточок.
4. Прочитай.
У садочку росли різні дерева. Всі дерева у садочку були високими. Білокора береза розпустила гілки. У могутнього дуба була велика зелена крона. Липа чарувала нас медовим ароматом.
5. Цікавий лабіринт.
6. Обведи кожну четверту літеру. Яке слово утворилося? Запиши.
М л к з у ч д а р н е д в с т а у б л ч к в д а
О р д н к в м і п з о ч к т г к і ч е а
6. Прочитай.
да ча
чо вен ба
кач ка бо
льот чик су паль чик га
7. Розгадай малюнковий кросворд і прочитай ключове слово.
1 3
4
2
5
8. Гра у слова «Утвори нове слово»
9. Відгадай загадку. Розфарбуй малюнок-відгадку.
Що то за голова,
Що лиш зуби й борода?
10. Прочитай текст.
Наталочка
Наталочка скоро піде в 1 клас. Мама купила доні спідничку, блузочку та черевички. В косички мама заплете білі стрічки. Наталочка буде вчитись читати, писати, лічити. Вчителька видасть нові підручники.
11. Що є у різдвяному чобітку?
Запам’ятай
Буква Й– приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Й.
2. З’єднай малюнок з відповідним словом.
Незнайко
йод
айстри
лійка
йорж
змій
йогурт
клей
чай
3. Прочитай текст.
Друзі на рибалці
Коло річки Йосипа чекав друг Андрійко з вудками.
- Ти бачив чайку? – запитав Андрійко. – Вона до нас прилетіла.
- Наловимо рибки, пригостимо чайку, - сказав Йосип і закинув у воду вудку.
- Ти спіймав йоржика, - зрадів Андрій.
- Він колючий, - попередив друга Йосип.
- Чи буде чайка ласувати йоржиком? – задумливо спитав Андрійко.
4. Вчимося розгадувати ребуси.
5. Прочитай.
6. Пригадай імена героїв мультфільмів. Напиши їх.
7. Прочитай текст.
Надійка і Марійка – сестрички. Надійка побачила у Марійки книгу з казками. Разом вони прочитали казку «Мийдодір» про бруд нуль і замазур і зрозуміли: треба раненько умиватись, бути чистенькими, берегти речі.
8. Прочитай кольори. Допиши потрібну букву і розфарбуй прямокутники відповідними кольорами.
9. Де чий листок? З яких дерев облетіли листочки?
Настав листопад – зимі рідний брат.
Обтрусив гайок та й пита в діток:
- А де чий листок?
Буква Х– приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Х.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Х. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Хомяк, хурма,
хамеліон, хвоя,
художник,
хрестики, хмара,
хата, хвилина.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай.
х віст
хви лі
хви лина
хма ра
ха та
5. Прочитай текст.
Наша хата
Мамина хата в саду немов у віночку. Коло хати – калина. Перед вікнами – бузок, під вікнами – півники і нагідки. А в саду є проліски і барвінок. З весни до осені коло хати – квіти. Барвисті, пахучі.
6. Цікавий лібіринт.
7. Прочитай.
ах |
ох |
ух |
их |
іх |
Ех |
дах |
мох |
дух |
тих |
міх |
сох |
пух |
дах |
лах |
муха |
сміх |
стих |
льох |
хура |
хмара |
хата |
хвилі |
хлопчик |
8. Прочитай текст.
Ховрахи
На полях розквітали квіти. Захар і Христинка бігли полем. Раптом Захар завмер. Він побачив ховраха. До хлопчика тихенько наблизилась Христинка. Ховрах підняв голову, побачив дітей і втік.
9. Вчимося розгадувати ребуси.
10. Напиши, що можна зробити із колоса пшениці.
____________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________
11. «Як хліб на стіл прийшов»
Поясни значення слів:
хлібороби, землероби, комбайнери, мірошники, пекарі.
12. Асоціативний кущ
Буква Ж – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Ж.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Ж. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Жирафа, журавель, жук,
жолудь, жаба, жовтий,
джерело, жайворонок
3. Назви і підпиши предмети.
4. Вивчи скоромовку.
Жатка жваво жито жне,
Жатку жнець не дожене.
5. Прочитай початок казки, пригадай її і розкажи.
Лисичка і Журавель
Лисичка і Журавель дуже подружились одне з одним. Навіть кумами стали. Ось Лисичка й каже Журавлику:
- Приходь, куме, до мене в гості. Буду тебе чекати. Прибув Журавлик до Лисички на обід із подарунком.
6. Прочитай.
ді лож в уж
ме дуж ко рж
ро ніж ст риж
са стеж жни ва
ду книж жмур ки
7. Встав жи або жі
О . . на, . . нка, бі . . мо, . . то, но . . , ву . .
8. Назви сусідів звука [ж] в таких словах:
Моржі, ложка, джміль, важкий, книжка.
9. Прочитай текст.
ВАСИЛЬКОВІ КНИЖКИ
Василько дуже хоче навчитись читати книжки. Він вивчив майже всі букви. У Василька велика бібліотека. Хлопчик чув – читати треба багато, адже книга – джерело знань. Із книжок можна дізнатись багато нового і корисного.
10. Розв’яжи малюнковий кросворд і прочитай ключове слово.
1. 2.
11. Вивчи щедрівку.
Щедрівка
Вибіг козел із нових сінець.
Наставив пужку:
— Дайте пампушку!
Наставив рожок:
— Давайте пирожок!
Наставив жменьку:
— Дайте копійку!
12. Прочитай.
Буква Ш – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Ш.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Ш. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Шапокляк, шишка,
шахи, шашки,
капелюшок, шапка,
шоколад, миша
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай.
СМІШИНКА-ВЕСЕЛИНКА
Прибігла мишка до Мишка:
- Позич горіхів півмішка!
Мишко всміхається до мишки:
- А принеси медку півмиски!
5. Прочитай слова. Постав наголос і поділи слова на склади.
Шана, каша, школа, машина, шубка, шипшина.
6. Героїв якого мультфільму зображено на малюнку? Напиши.
7. Прочитай.
ша |
аш |
школа |
шапка |
шишка |
уш |
шу |
шуба |
мишка |
груші |
ше |
іш |
каша |
гроші |
галоші |
иш |
шо |
шолом |
Сашко |
Маша |
шко |
што |
шило |
кішка |
шипи |
8. Гра у слова «Утвори нове слово»
9. Прочитай.
10. Обведи кожну четверту літеру. Яке слово утворилося? Запиши.
М л к р у ч д у р н е ш в с т н у б л и к в д к
О р д ш к в м к п з г о к т г л і ч е а
11. Відгадай загадку. Розфарбуй малюнок-відгадку.Напиши це слово.
Натягніть мене на вуха –
Не злякає завірюха!
12. Прочитай.
Тарас Григорович Шевченко – славетний поет. Він писав правдиво і чесно. Мав красивий голос, знав багато народних пісень і дуже гарно співав. Тарас Шевченко любив слухати кобзарів і бандуристів. Сам умів грати на кобзі.
Буква Ї – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Ї.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Ї. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Їжак та їжаченя,
Їздять погриби щодня.
Їжачиха помагає,
Сироїжки їм збирає.
3. Прочитай.
4. Прочитай текст.
Оленка – маленька україночка. Вона живе в Україні. Її рідне місто Київ. Оленка їздить у поїзді до бабусі Раїси в місто Одесу. Її родина приїздить відпочивати влітку на Чорне море.
5. Розв’яжи ребуси.
6. Прочитай речення.
6. Прочитай текст.
Наша країна – Україна. Київ – головне місто України. Він стоїть на Дніпрі. Відвідати Київ приїздять тисячі гостей з різних куточків
нашої країни та інших країн світу. У місті багато скверів і парків. А як чудово цвітуть каштани! Їх білі свічки видно звідусіль.
7. Прочитай за стрілочками. Запиши утворені слова.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Прочитай слова, поділи їх на склади, постав наголос.
Поїзд, Київ, їжа, Україна, їдальня, їжачок, сироїжка, країна, їстівний, їздовий.
9. Асоціативний кущ.
10. Прочитай текст.
Сироїжки ростуть у лісі. Вони ховаються під листям. У сироїжок різнокольорові шапочки. Їх знаходять їжачки та білочки. Вони роблять собі запас на зиму, а в зимові морози ласують висушеними сироїжками.
Буква Я – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Я.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Я. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
яблука, яблуня,
ящірка, якір, як,
гілля, яйце,
земля
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай.
я ма по яс
я сна ма як
Ял та во яки
яблу ко тро янда
ях та Пере яслав
5. Віднови деформований текст.
ЯРИНКА
Яринки, лялька, гарна, У.
ляльку, Ясею, Яринка, назвала.
бант, голові, яскравий, На, Ясі, у.
сестри, подарунок, То, Зорянки.
ходять, Яринка і Ясочка, разом, гуляти.
6. Прочитай.
Яблуко
Восени маленькі близнята Оля й Надя гуляли в яблуневому саду. Був тихий і сонячний день. Раптом на яблуні сестрички побачили велике червоне яблуко.
- Яке красиве! – вигукнула Оля.
Дівчата зірвали його й віднесли мамі. В маминих очах засяяла радість. Вона подякувала доням.
6. Прочитай.
на |
ня |
ра |
ря |
баян |
та |
тя |
за |
зя |
рояль |
да |
дя |
са |
ся |
будяк |
ла |
ля |
ма |
мя |
няня |
га |
гя |
ка |
кя |
бабуся |
па |
пя |
жа |
жя |
ягня |
7. Розв’яжи малюнковий кросворд і прочитай ключове слово.
2 3
4
5 1
6
8. Прочитай текст.
Граченя
Під час грози блискавка відчахнула від осокора гілляку, на якій було грачине гніздо. Випало з гнізда граченя і, мабуть, загинуло б, та його підібрав дідусь Яків.
9. Відгадай загадку. Розфарбуй малюнок-відгадку.Напиши це слово.
Соковите, червоненьке,
Круглобоке, солоденьке.
10. З’єднай малюнок з відповідною назвою.
козенята
зайченя
порося
кошеня
білченя
теля
1. Доповни речення. Запиши.
Країна, у якій я живу - ____________. Головне місто України __________. Найбільша в Україні річка ____________.
Буква Ю – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Ю.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Ю. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Юшка, в’юн,
верблюд, Юра,
сюрприз, люлька,
капелюх, люди,
тюльпан.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай текст.
Юрась і Тарасик люблять природу. Юлія Іванівна доручила їм посадити тюльпани. Хлопчики скопали землю і посадили квіти. Водою підлили рослини. Розквітнуть тюльпани і люди будуть милуватися ними.
5. Прочитай, на яку пленету мріє полетіти Тюлень.
6. Встанови межі слів. Прочитай отримане речення.
Ялюблюмалюватитюльпани.
7. Прочитай текст.
Весна принесла радість і тепло. На дворі світить сонечко. Наша родина вирушила на дачу. У садочку так тепло і гарно! Навкруги розливається аромат квітів. Як чудово навесні, коли цвітуть божественні тюльпани різних кольорів.
8. Асоціативний кущ.
9. Розгадай ребуси.
10. Прочитай вірш.
В школі пишу і читаю, і рахую, і співаю,
і малюю, й уважаю, що спитають – усе знаю,
Бо вкраїнську вдачу маю.
А як вийдуть з мене люди,
Яка радість тоді буде –
і для мене, й для родини,
для народу, для Вкраїни –
з української дитини.
11. Склади приказку із слів і прочитай її.
санчата, Любиш, і, возити, кататися, люби.
Буква Є – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Є.
2. Назви і підпиши предмети.
3. Напиши що робить дівчинка Єва.
4. Вивчи скоромовку.
Єнотик з кошиком блукає,
Квіти й жолуді шукає.
5. Прочитай.
6. Пригадай казку «Колобок». Склади казку на новий лад.
Зустрічає Колобок ____. Запрошує його _____. Пригощає _____, _____ і _____. Так Колобок і ______ подружилися.
Слова для довідок: Зайця, на гостину, печивом, яблуками, морквинами, Заєць.
7. Прочитай.
8. З'єднайте слова з відповідним малюнком.
стрибає
літає
плаває
бігає
співає
9. Прочитай вірш.
Хризантема хвилюється.
Хризантема хитається –
Чи не буде її холодно,
Коли сонечко сховається?
10. Гра у слова «Утвори нове слово»
11. Відгадай загадки.
Є у лісі звір пухнастий,
|
Ні, це зовсім не їжак,
|
12. Прочитай текст.
БАРВИСТЕ КОРОМИСЛО
Над річкою синіє хмара. Через усю хмару – барвиста веселка. Грає-виграє вона на небі. Немов казкове коромисло повисло над річкою.
Десь там за лісом, на високій горі, сидить могутній велетень Грім-Буревій. Він міцно тримає у своїх дужих руках дивнеє коромисло. Набирає відрами воду з річки і виливає її на хмару. А хмара бризкає цією водою на поля, на сади, на ліси і напуває все живе на землі.
За Василем Сухомлинським
Буква Ц – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Ц.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Ц. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Цирк, цар,
циганка, цапок,
цвіркун, яйце,
суниці, сонце,
палець, палац.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай слова.
5. Прочитай текст.
ЦИРКОВА ЗАЛІЗНИЦЯ
Сашко з Грицем побували в цирку. Вони подивилися цікаву виставу. У ній брали участь різні тварини.
Усе відбувалося на залізниці. Слониха там підмітала перон. Квитки продавала лисиця. Біля каси стояли дві білочки. А начальником вокзалу був справжній цап.
Довго сміялися хлопці, коли на сцену вивели зайця. Хотів зайчик проскочити без квитка. Та не вдалося!
6. Знайди слова, які заховалися серед букв.
Чвьаоиівпшеницяраопівдкр
Щдацжіпрполуницірвимююш
Зщуеащгпромінціфжщуофічіл
7. Цікавий лабіринт.
8. Назви і підпиши предмети.
9. Прочитай.
Якось хлопці засперечалися: «Сонце найважливіше чи Місяць?»
- Місяць, - доводив Василько.
- А як ти це доведеш? – спитав Гриць.
- Бо він світить цілу ніч, коли темно. А сонце світить удень, коли й так видно.
10. Збери пазли. Прочитай слова.
11. До слів першого стовпчика добери слова із другого стовпчика.
цікава олівці
кольорові цукерка
шоколадна книжка
хитра сонце
глибока лисиця
ласкаве криниця
12. Встанови межі слів. Прочитай текст.
Оксанказбабусеюпішливліс. Тамбулобаготосолодкоїсуниці. Надеревахспівалипташки.
Утравісюрчалицвіркуни.
Буква Щ – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Щ.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Щ. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Щиглик, лящ,
щука, горщик,
хрущ, щавель,
кущ, ящірка.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай.
лящ |
хвощ |
кущ |
хрущ |
плащ |
борщ |
дощ |
кліщ |
щиро |
ящик |
щітка |
щічка |
горище |
котище |
ящірка |
щука |
кущі |
ліщина |
щілина |
щедрик |
5. Прочитай текст.
Прилинули здалеку хмари. Вони принесли теплий дощик. Затанцював він по дахах, зашелестів по кущах. Вибігли діти і заспівали:
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику,
Мені – каша, тобі – борщ,
Щоб ішов рясніший дощ.
6. Із окремих слів кожного рядка склади і прочитай речення.
сиділо, Під, зайченя, кущем, ліщини.
щиглик, Із, вилетів, куща.
злякалося, щиглика, Зайченя.
6. Гра у слова «Утвори нове слово»
7. Розгадай ребуси.
8. Поясни прислів’я.
Що знаєш, що вмієш,
те за плечима не носити.
9. Встав потрібну букву. Прочитай вірш.
10. Віднови деформований текст. Запиши відновлений текст.
_____ Там було повно щук і лящів.
_____ Був гарний сонячний день.
_____ Котик пішов до річки.
_____ Рибки вистрибували з води і сміялися з нього.
_____ Але котик забув вудку.
11. Прочитай текст.
Український борщ
Коли мама варить борщ, то кладе в горщик картопельку, шматочок яловичини або свинини, капусточку, квасольку, помідорчик, петрушку, кріп, лавровий лист, перчик. Засмажує сальцем із цибулькою, а то ще й сметанки вкине. І поставить горщик до жару умлівати. Бо найсмачніший борщ із печі. А дід Іван каже:
- Хто їсть борщ, той буде здоровий.
Буква Ф – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Ф.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Ф. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком. Які слова ще не дописано?
Буква Ф – то фантазерка,
Любить фрукти, феєрверки,
і фіалки, і фонтани,
і фортецю, і фазана,
фарби різнокольорові,
фею й факели казкові.
Іван Макота
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай.
фара |
фарба |
флокси |
фіалка |
факел |
фея |
фазан |
фартух |
фарфор |
фарш |
футбол |
фабрика |
5. Прочитай вірш.
СВІТЛОФОР
Що це стоїть на вулиці,
Високе і триоке?
Червоно, жовто, зелено
Моргає в усі боки?
Це світлофор,
Наш добрий друг,
Він про безпеку дбає:
Погляне зірко навкруги –
І пустить чи спиняє.
6. Вивчи скоромовку.
Флокси, флокси на фланелі -
Фартушок зацвів у Нелі.
7. Потренуйся у швидко читанні.
фара форма фонтан
фарба футбол кофта
ферма футболіст туфельки
фермер фотограф шарф
фрукти телефон професія
фіалка портфель асфальт
8. Прочитай текст.
ТЕЛЕФОН
Хто з вас, діти, не знає. Що таке телефон? Узяв слухавку, набрав потрібний номер – і чуєш рідний голос.
У давні часи, коли не було телефонів, люди використовували голубів-поштарів.
А сьогодні ми маємо вже й мобільний телефон. Його завжди можна носити при собі, бо працює він без дроту.
А ще є телефон, який дає можливість не тільки почути, а й побачити того, з ким розмовляєш.
9. Розв’яжи малюнковий кросворд і прочитай ключове слово.
3
4 2
1 6
5
10. Прочитай і вивчи скоромовку.
11. Прочитай вірш.
Фіолетовий фломастер
Фарбувати квіти майстер.
Фіолетові фіалки
Малював він для Наталки.
Фіолетові ялинки,
Фіолетові будинки,
Фіолетовий бескид –
Це карпатський краєвид.
Запам’ятай!
Буквосполучення ДЖ – це дві букви, але один звук, тому його позначимо зеленим кольором.
Розфарбуй буквосполучення.
1. Прочитай.
2. Прочитай і поясни прислів’я.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай текст.
ЯК МЕТЕЛИК ЛІКУЄТЬСЯ
Буяє травень. Квітує все навколо. На квітнику – і метелики, і джмелі, і мурашки. Усім тут є солоденький обід.
Раптом один метелик до калюжі пурхнув.
- Це ж чого він замість нектару воду п’є? – дивуються джмелі.
- Він знає, що робить, - задзижчали дружно дві бджілки, - метелик десь на отруйну квітку сів. От тепер водою і лікується.
5. Відгадай загадку.
Головата, дженджуриста,
сорочок наділа триста,
а нога одна.
Запам’ятай!
Буквосполучення ДЗ – це дві букви, але один звук, тому його позначимо зеленим кольором. Розфарбуй буквосполучення.
1. Прочитай.
2. Назви і підпиши предмети.
3. Встанови межі слів.
Дзюрчитьпідземнийструмок.
4. Прочитай текст.
ПІСНЯ ДЗВІНОЧКА
Цвітуть влітку лісові дзвіночки. У кожній пелюсточці – маленький срібний молоточок. Як тільки повіє вітерець легкокрилий, молоточки доторкнуться до пелюсток і дзвенять, дзвенять, дзвенять…
Над лісовими дзвіночками кружляють бджілки. Бджілки співають свою пісню: дз – дз – дз. Радіють дзвіночки і дзвенять: дзінь – дзінь – дзінь!
5. Прочитай і вивчи.
Лічилка
Раз, два, три, чотири,
Козі дзвоника вчепили,
Коза мекає, біжить,
Просить дзвоник відчепить.
Я такий же, як знак розділовий,
і відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
я пишусь не внизу, а вгорі.
Апостроф ставимо:
Після Б, П, В, М, Ф, Р
Перед Я, Ю, Є, Ї,
якщо вони позначають два звуки.
2. Підпиши хто що робить.
3. Утвори слова з апострофом. Прочитай.
4. Прочитай текст.
СПОГАДИ ПРО ДИТИНСТВО
Об’їхав я багато країв. Гарних, дивних, цікавих. Тепер у місті живу, але люблю згадувати своє рідне село, хлоп’ячі забави на батьковому подвір’ї. У дитинстві я любив слухати як виспівували солов’ї та кропив’янки і воркували голуб’ята. А як пахли в рідному саду ряст, рум’янок і м’ята. Ледве заходжу, було, хлоп’ям до саду, відчуваю, як вільно дихати. Як пахучий холодок наповнює груди. А із сусіднього саду вітаються добрим усміхом дід Лук’ян та баба Мар’яна.
5. Поясни прислів’я.
Добре ім’я краще багатства.
Народ скаже – як зав’яже.
6. Прочитай.
7. Назви і підпиши предмети.
8. Поділи слова на склади, постав наголос.
Сім’я, м’ята, пір’я, пам’ять, солов’ї, м’ясо, здоров’я, хлоп’ята, подвір’я, полум’я, пов’язка, пам’ятка, Дем’ян, Мар’яна, надвечір’я.
9. Прочитай текст.
Співуча пір’їна
Є на світі дивовижний птах – стрепет. Має він в своєму крилі особливу співучу пір’їнку. Летить стрепет, і коли захочеться йому співати, то розправляє крила так, що співуча пір’їнка висувається й настроюється на спів. Лунає тонкий свист. Схожий він і на звучання найтоншої струни, коли по ній водити смичком, і на пісню вітру в тонкій стеблині очерету.