Методичний кабінет управління освіти, молоді та спорту
Дунаєвецької міської ради
Дунаєвецька ЗОШ І-ІІІ ступенів №4
Рецензенти:
Заторжинська В.М., методист методичного кабінету Управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради
Цікаве навчання. Вчимо літери і звуки
Упорядник: Вершигора Лілія Іванівна
Збірка містить завдання, які допоможуть зацікавити дітей до вивчення букв. Зручний формат А5 для роздруковування. Рекомендується для використання в роботі вчителям початкових класів.
Рекомендовано до друку рішенням ради методичного кабінету Управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради (протокол №4 від 26.12.2017 року)
А-в алфавіті — найперша!
А-в алфавіті — найлегша!
А іще ця буква А
В алфавіті голосна!
1. Запам’ятай! Буква А – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Знайди в яких словах заховалася буква А. Назви ці слова.
3. Знайди букву Аа в словах, які ти щойно називав. Обведи цю букву червоним олівчиком.
Акваріум, автобус, абрикос, Апельсин, айстрА, анАнас, айва, Альбом.
4. Спробуй надрукувати маленьку букву а.
5. Відгадай загадку, розфарбуй відповідь-малюнок.
Скляний дім,
А в домі тім –
На всі боки
Риби лупоокі.
6. Яка тварина зайва? Чому?
7. Знайди де заховалася буква А. Обведи її. Назви малюнки, в назвах яких є буква а.
8. Легко знайдеш ти слова, де спочатку буква А.
Розшукайте, молодці, де вона наприкінці.
Підкресли такі слова.
Африка, апельсин, абетка, айстра, калина, фазан, сова, парасолька, мак, абрикос.
9. Спробуй надрукувати велику букву А.
10. Допиши у словах букву А. Скажи скільки букв А в кожному слові і де вони знаходяться.
Б_ р_ б_ н, м_ шин_ , б_ н_ н, книг_ , м_ м_ , школ_ , т_ рілк_ , тр_ в_ , г_ зет_ , _ пельсин, м_ лин_ , к_ пуст_ .
11. Допоможи кроту пройти лабіринтом до його нірки.
12. Потренуйся у написанні великої та малої букв.
Сказав горобчик:
Букву «У» боюсь я дуже, татку.
Татусь питає: «А чому?»
- «У» схожа на рогатку!
1. Запам’ятай! Буква У – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
4. Спробуй надрукувати маленьку букву у.
3. Розглянь малюнок.
- Як називається держава в якій ти живеш?
Запам’ятай! Назва нашої держави пишеться з великої букви! Україна
4. Знайди букву Уу в словах. Обведи цю букву червоним олівчиком.
голуб, глобус, Улянка, буквар, указка, рУчка, рука, Україна, окуляри.
5. Послухай вірш. Спробуй його запам’ятати.
У всьому світі — кожен зна —
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина:
Це наша славна Україна.
Українці — мужні й сильні,
Наше небо чисте,
А наш прапор — жовто-синій,
Герб — тризуб злотистий.
6. Розфарбуй державні символи.
7. Прикрась нашу країну. Зроби її квітучою і мирною.
7. Спробуй надрукувати велику букву У.
8. Опиши малюнок. Якою ти хочеш бачити свою Батьківщину?
- Які державні символи ти знаєш?
А А А У А А А А а а у а а а а а а а а
у у у у у а у у у у У У У У У У А У
10. З’єднай з буквою У тільки ті предмети, в назвах яких є буква У. Розфарбуй їх.
Т У Ф М У М У Т
У М Т У Ф У
Т У М Ф У Т
У Ф У Т М У
Ф У М У М Ф У М
Буква «О» така-от кругла,
Хто не бачив, подивись:
Наче сонце, наче бублик,
Мов обручик, - хоч котись!
1. Запам’ятай! Буква О – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Знайди заховану букву О.
3. Склади розповідь на тему «Лісові друзі».
4. Уважно роздивись малюнок. На що схожа буква О?
5. Назви і обведи предмети, в назвах яких є звук [о].
6. Прочитай.
а а а о о оа
о о а у а ау
у у у а у оу
7. Спробуй надрукувати букву о.
8. Допиши у словах букву О. Скажи скільки букв О в кожному слові і де вони знаходяться.
Г_р_х, _к_, с_р_ка, м_р_зив_, шк_ла, м_л_к_, дерев_, _куляри, м_л_т_к, к_лес_, с_нце, неб_, в_да.
9. Відгадайте загадки. Назви предмети одним словом. Розфарбуй тільки овочі-відгадки.
На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …
Сидить дівчина на дворі,
А коса її надворі.
Ріс на грядці молодець.
Хап за чуба, - та й кінець,
Бо без нього, кажуть люди,
Борщику у нас не буде.
10. «Приготуй» овочевий салат.
11. Розфарбуй листочки з буквою О.
И — великої немає,
И — слова не починає:
Виплив кит на середину,
Хвилям кит підставив спину.
1. Запам’ятай! Буква и – голосна, тому її позначають червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Спробуй надрукувати букву о.
3. Допоможи Равлику знайти доріжку до грибочка з буквою и так, щоб побувати біля кожного грибка.
4. Розглянь уважно малюнок. Назви, в назвах яких тварин є буква и. Обведи ці малюнки.
5. Прочитай вивчені букви.
а а а у и у у о а а о
О О О У А У У А А
и у а у о а и у и и о
А А А О А У У О А
6. Намалюй фрукти в назвах яких є буква и.
Мавпа – здібна учениця,
Все у неї як годиться:
З`їсть малини з калачем –
Потiм вивчить букву "М".
1. Запам’ятай! Буква м позначає приголосний звук [м], тому його позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Спробуй надрукувати букву м.
5. Послухай вірш про маму.
Мама, мамочка, матуся,
Я до неї пригорнуся.
Вона добра і привітна,
Ніжна, лагідна і світла.
6. Опиши свою маму. Намалюй її портрет.
7. Допиши у словах букву М. Скажи скільки букв М в кожному слові і де вони знаходяться.
_а_а, _ороз, _алина, гу_ка, вед_ідь, _ухо_ор, _іст, _оряк, _іст.
8. Розглянь малюнок. Склади розповідь «Як мишенята букву М у саду шукали»
9. Прочитай.
ма мо му ми
ам ом ум им
ама амо аму ами
ома омо ому оми
ума умо уму уми
има имо иму ими
10. Назви слова, в яких є буква М. Обведи ці малюнки.
1. Запам’ятай! Буква і – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
2. Спробуй надрукувати букву і.
3. Відгадай загадку, розфарбуй відповідь-малюнок.
Ходить гордо по подвір’ю,
Розпустивши хвіст та пір’я,
Набундючившись, мов пан…
Це не півень, не фазан.
Галасливий в нього крик.
Здогадались? Це …
4. Прочитай букви і склади.
а ----- ----- м ма мо ім му
о ----- ----- м ми мі ум ам
м ----- ----- а им імі амі умо
5. Назви казкових героїв, об’єднай їх у пари. Склади речення.
6. Допоможи Ведмедику отримати глечик з медом.
7. Прочитай склади.
Зафарбуй повітряні кульки, відповідно до завдання:
зі складом ма – червоним, мо – синім, му – зеленим, ми – жовтим, мі – оранжевим, ум – блакитним, ім – фіолетовим, им – коричневим.
8. Поміркуй і допиши потрібні склади, щоб утворилося слово.
9. Допиши букву і в словах. Скажи, де вона стоїть у слові.
М_ст, _грашка, _ринка, тар_лка, ол_вц_, кв_ти, ог_рок, пом_дори, з_рки, в_ночок, хв_ст, _ндик.
10. Знайди букву і у чарівному лісі. Обведи її. Скільки літер і заховалося?
11. Прочитай слова і склади.
мама мам аму
маму амі омі
мамо оми иму
мами умо іму
мамі іма уми
12. Назви малюнки. Розфарбуй малюнки, в назві яких є буква і.
Запам’ятай!
Буква Н – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Назви, в назвах яких предметів є буква Н. Обведи ці малюнки.
2. Спробуй надрукувати букву н.
3. Знайди букву Н в словах, обведи її синім олівчиком. Підкресли слова, в яких буква Н стоїть наприкінці.
Ананас, телефон, весна, Наталка, сонях, Ніна, небо, малина, сонце, калина, ніс, бензин, магазин, Надія, слон.
4. Прочитай склади і слова.
на |
ну |
ни |
мама |
Ніна |
ан |
ін |
он |
німа |
Мамі |
ні |
но |
ун |
нумо |
Маму |
ин |
ані |
уно |
мамо |
Мами |
они |
іну |
ина |
Інна |
Ніну |
5. Допоможи Носорогу розфарбувати квіти, але лише у такі кольори, в назвах яких є буква Н.
6. Закресли зайві букви у рядках. Поясни свій вибір.
А У І О М І У О А
м и і у н о А и у і м
О І У А М Н и У І
Він не олень і не бик,
В Африці він жити звик.
Є на носі в нього ріг.
Це, звичайно …
8. З’єднай склади у слова, прочитай їх.
9. Як звати цього казкового героя? Розкажи, що ти знаєш про нього. Подивись як пишеться його ім’я. Де знаходиться буква Н в цьому слові? Підкресли її.
ЛУНТІК
10. Потренуйся у швидкому читанні. Зафарбуй деталі піраміди: червоним зі словом маму, синім зі складом на, жовтим зі словом Ніна, зеленим зі складом мі, оранжевим зі словом нумо, коричневим зі складом ма, фіолетовим зі словом мамі.
11. Прочитай речення з малюнками.
Ми маму.
У Ніни - .
- На, мамо, . Мама і Ніна
12. Намалюй квітку, яку би ти подарував мамі.
Запам’ятай!
Буква В – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Назви і обведи фрукти, в назвах яких є звук [в].
2. Розкажи про користь вживання фруктів. Спробуй вивчити віршик.
ВИНОГРАД
Виноград у літню пору
Від землі подерся вгору.
Спершу вибрався на лавку,
Потім вище — на підставку,
А з підставки — на калину,
А з калини — на драбину.
По драбині вгору, вгору —
На самісіньку комору.
А з комори та на хату
Кинув гілку вузлувату
І, спустившись трохи вниз.
Над моїм віконцем звис.
Над моїм віконцем звис,
Гроно в листячку затис
І шепоче: шу-шу-шу,
Виноградом пригощу.
3. Спробуй надрукувати букву В.
4. Прочитай склади і слова.
ав |
ов |
ув |
ив |
ів |
ава |
аво |
аву |
ави |
аві |
ова |
ово |
ову |
ови |
ові |
ува |
уво |
уву |
уви |
уві |
ива |
иво |
иву |
иви |
иві |
іва |
іво |
іву |
іви |
іві |
Іван |
Вова |
вона |
він |
нива |
5. Підпиши у кого яке імя, якщо Ніна і Іван – відвідують танцювальний гурток у школі, а Інна і Вова ходять у дитячий садок.
_________ __________ _________ _________
6. Лабіринт «Зоопарк». Допоможи Іванкові вийти із зоопарку, щоб не потрапити до звірів у пастку.
7. Прочитай, хто розмовляє по телефону.
8. Надрукуй ці слова. Пам’ятай, що імена пишемо з великої букви!
9. Встав пропущені букви.
10. Прочитай.
Давай повторимо!
1. Прочитай букви. Зафарбуй голосні букви червоним кольором, а приголосні – синім кольором.
2. Яка пора року зображена на малюнку? Які ознаки осені ти знаєш? Зафарбуй листочки з приголосним звуком [м] жовтим кольором, зі звуком [н] – червоним, зі звуком [в] – оранжевим кольором.
3. Прочитай склади. Назви головну букву в кожному будиночку. Напиши її на даху будинка.
ма |
мо |
|
ва |
во |
|
на |
но |
ум |
им |
ув |
ив |
ун |
ин |
||
мі |
амо |
ві |
аві |
ні |
ані |
||
омі |
иму |
ові |
иву |
оні |
ину |
||
іма |
умо |
іва |
уво |
іна |
уно |
||
мама |
маму |
мова |
він |
нива |
вона |
||
мамі |
мами |
Вова |
Іван |
Інна |
Ніна |
4. Відгадай загадки «Дари Осені». Які ще фрукти та овочі збирають восени?
1. Соковите, червоненьке,
Круглобоке, солоденьке.
2. Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували.
3. Сидить панна у світлиці
Молода, червонолиця.
Хто до неї завітає –
Вітамінами вгощає.
4. Під землею народилась
і для борщику згодилась.
Мене чистять, ріжуть, труть,
смажать варять і печуть.
Запам’ятай!
Буква Л – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Л.
2. Назви предмети. Закресли ті, в яких немає звуків [л], [л’].
3. Прочитай склади і слова.
4. Назви слова, в яких заховалася буква Л. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
лев, лупа
леопард, лійка
лопата, лимони
лисиця, ластівка
5. Прочитай речення.
У А-лі-ни ма-ли-на. У І-ва-на – ли-мон.
Ма-ма ми-ла ми-лом Ні-ну.
6. Вивчи вірш. Знайди, де на малюнку заховалась буква Л.
Лис із лискою ідуть
Також літеру несуть,
Кажуть:"Л" при ясній днині
В лісовій знайшли долині.
7. Потренуйся у швидкому читанні.
ма |
мо |
му |
ми |
мі |
ам |
ом |
ум |
им |
ім |
ама |
амо |
аму |
ами |
амі |
ома |
омо |
ому |
оми |
омі |
ума |
умо |
уму |
уми |
іми |
има |
имо |
иму |
ими |
имі |
іма |
імо |
іму |
іми |
імі |
8. З’єднай малюнок з його назвою.
малина лимони мило вила
9. Прочитай речення.
Ні-на, Во-ва, А-лі-на, І-ван і На-ум ми-ли ми-лом .
Ма-ли-на і ли-мон на .
10. Допоможи Ведмедю знайти шлях до малинника та назбирати малини.
11. Розфарбуй малюнок: А-жовтий, Л-червоний, ал-зелений, ла-блакитний.
Запам’ятай!
Буква С – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву С.
2. Назви предмети зі звуком [с].
3. Прочитай.
са |
ас |
аса |
асо |
асу |
аси |
асі |
су |
ус |
уса |
усо |
усу |
уси |
усі |
со |
ос |
оса |
осо |
осу |
оси |
осі |
си |
ис |
иса |
исо |
ису |
иси |
исі |
сі |
іс |
іса |
ісо |
ісу |
іси |
ісі |
4. Склади за малюнком речення.
5. Прочитай відповідно до послідовності слів за номерами. Запиши отримане речення.
4 1 2 6 5 3
______________________________________________________________________________________________________________________
6. Послухай вірш. Знайди та обведи в тексті букву С.
Сіра гуска їсть овес
І сичить сердито: «С-сс»!
Сіра гуско, не сварись!
Ось ця буква, подивись:
Як серпанок-молодик,
Як рогалик-маківник.
7. Назви слова, в яких заховалася буква С. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
слон, сорока, сир,
синиця, свічка,
сонце, стіл,
скатертина, снігур
8. Відгадай загадку. Напиши відгадку.
Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо. Що це?
9. Хто сховався в будиночках? Прочтай.
10. Запиши ці слова.
11. Вчимося розв’язувати кросворди.
Кросворд «Тварини»
1. 3
2.
1 3.
4. 4
2
12. Вивчи скоромовку.
В ямі не спиться вусатому сому.
Сому вусатому сумно самому.
13. Прочитай.
Запам’ятай!
Буква К – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву К.
2. Прочитай.
ка |
ак |
|
ака |
ока |
|
ука |
ика |
ко |
ок |
ако |
око |
уко |
ико |
||
ку |
ук |
аку |
оку |
уку |
ику |
||
ки |
ик |
аки |
оки |
уки |
ики |
||
кі |
ік |
акі |
окі |
укі |
икі |
іка |
кок |
|
сік |
клас |
|
колос |
іко |
кум |
|
око |
квас |
|
колесо |
іку |
мак |
|
вік |
віск |
|
калина |
іки |
лак |
|
коса |
лоск |
|
сокіл |
ікі |
кіл |
|
мука |
вовк |
|
кавун |
На ниві колос. У клоуна – колесо. У Вови – кавун. |
3. Напиши назви предметів.
4. На гудзиках напиши – хто це? Допоможи клоуну скласти слова. Кожне складене слово замалюй іншим кольором.
5. Вчимося розв'язувати анаграми.
Анаграми – це загадки, для розв'язання яких треба переставити місцями букви.
6. Прочитай. Назви зайві склади і слова у кожному рядку.
ка ку ко ки ік
на ма ла ва ку
слива малина калина лимон сова
слон лев коник вовк лис кавун
7. Назви слова, в яких заховалася буква К. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Кенгуру, криниця,
кріт, кубики,
качелі, кіт, Карлосон,
квіти, скрипка, коник,
Катруся, «класики».
8. Відгадай загадку, напиши слово-відгадку.
Не гіркий і не солоний,
А солодкий і червоний.
Як же зветься цей товстун?
Здогадалися? ……….
9. Підпиши імена пальчиків: Алінка з бантиком, Іванко самий маленький, Славко посередині між дівчатками, Ніна стоїть між Славком і бабусею Клавою.
10. Напиши назви предметів.
Запам’ятай!
Буква П – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву П.
2. Назви слова, в яких заховалася буква П. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
півень, пліт, павук,
павутиння, піч,
павич, покривало,
пірамідка, полум’я,
пилосос, пиріг
поліно, підлога.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Прочитай склади на одному диханні.
Па – по – пу – пи – пі
Пам – пом – пум – пим – пім
Пак – пок – пук – пик – пік
5. Складові витинанки.
ма |
су |
во |
ні |
си |
мі |
ви |
лі |
мо |
ла |
ку |
ва |
пі |
ка |
па |
ву |
пи |
ли |
со |
ми |
са |
ко |
му |
сі |
лу |
на |
ві |
по |
кі |
ло |
ни |
ки |
пу |
но |
ам |
ну |
6. Відгадай загадку – напиши відгадку.
Знизу клин
Зверху млин.
Тече вода
А їй не біда.
- Підкресли в кожному реченні імена.
- Пригадай, як треба писати імена?
9. Вивчи скоромовку.
Пилип прилип, прилип Пилип.
10. Утвори якнайбільше складів з буквою п.
11. Допоможи Маші розфарбувати тільки тих тварин, в назвах яких є буква П.
12. Послухай казку «Хитрий півень» і розфарбуй головних героїв.
Запам’ятай!
Буква Р – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Р.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Р. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Лицар, рись, рак, риба,
річка, берег, райдуга,
ракета, ромашка,
Аріель, Флаундер,
троянда, річка.
3. Прочитай склади і слова.
ра |
ар |
|
роса |
|
нора |
ро |
ор |
рука |
на морі |
||
ру |
ур |
ріпа |
пора |
||
ри |
ир |
рама |
ліра |
||
рі |
ір |
Рома |
лупа |
3. Назви і підпиши предмети.
4. Вивчи скоромовку.
Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
5. Розгадай кросворд, і т дізнаєшся ім’я хлопчика, який намалював до нього малюнки.
3 2 2
4
1.
2.
3. 1
4.
5. 5
Мама Ірина наварила рису. Варвара налила молока. Роман нарвав мамі маків.
8. Прочитай відповідно до послідовності слів за номерами. Запиши отримане речення.
4 1 2 5 3
____________________________________________________________________________________________________________________
9. Збери букет для мами. «Постав» у вазу квіти, в назвах яких є буква Р.
10. Відгадай загадку.
11. Розглянь картину. Що переплутав художник?
Запам’ятай!
Буква Т – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Т.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Т. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Тигр, торт, трава,
телефон, тюльпан,
телевізор, трактор,
тумбочка, тополя,
листя, табуретка.
3. Назви і підпиши предмети.
4. З букв кожного ряду, що не повторюються, склади слово і напиши його друкованими літерами.
а м к м а
о л і л і
н т у н у
п о о и п
к в с в с
5. Прочитай.
тра |
тро |
тру |
три |
тато |
лото |
сито |
ста |
сто |
сту |
сти |
товар |
місто |
каток |
стра |
стро |
стру |
стри |
Тимур |
Антон |
Тарас |
стла |
стло |
стлу |
стли |
літак |
тісто |
Марта |
4. Прочитай речення.
Тарас і Марта у кімнаті. Тут стул. На стулі котик Муркотун. Там стіл. На столі квіти - маки. У Тараса і Марти лото.
5. Гра у слова «Утвори нове слово»
6. Прочитай.
т ри
та то ло рік
ті сто си му
ма трос та вар
тра ктор
7. Відгадай загадку, напиши відгадку. Розфарбуй малюнок-відгадку.
Без язика, а говорить,
без вух, а чує.
8. З’єднай малюнок з його назвою.
котик трактор матрос квітка
9. Розфарбуй малюнок, в назві якого є буква Т.
10. Кого зображено на малюнку? Що роблять діти? Пригадай, як пишуться імена. Назви імена дітей в яких є буква Т.
Запам’ятай!
Буква Е – голосна, тому її позначимо червоним кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Е.
2. Назви і підпиши предмети.
3. Прочитай.
летів
налетів
вилетів
полетів
перелетів
У лісі росли клени і тополі. Коло клена літали малі лелеки. Вони весело клекотали.
4. Вивчи лічилочку.
Еники-беники їли вареники,
Еники-беники, квас,
Вийшов старенький Тарас.
5. Розгадай кросворд за малюнками і прочитай ключове слово.
1 2
1.
2. 5
3.
4.
5.
6.
7. 6
7
4
3
7. Прочитай
ме |
не |
ле |
пе |
веселка |
весло |
Петро |
ре |
се |
те |
ке |
лелека |
екран |
Катерина |
кле |
мре |
пле |
вре |
смерека |
весело |
Семен |
8. Прочитай текст «Буксиром».
Мама Катерини – перукар. Лесина мама – акторка театру. А у Петрика?
- У мене мама – керівник спорткомплексу, - мовив Петрик.
9. Хто як розмовляє? Допиши потрібні літери. Розфарбуй малюнки.
10. Вивчи скоромовку.
Королева коло лева,
Коло королеви – лев.
Лева любить королева,
Королеву любить лев!
11. З’єднай слова з відповідним малюнком.
Серп
Екскаватор
лелека
веселка
смерека
9. Гра у слова. Із даних букв утвори нові слова і запши їх.
Запам’ятай!
Буква Д – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Д.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Д. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Діти, дерево, дощ,
дятел, дорога, диня,
дим, дім, двері, дах,
бульдог, динозаврик,
дупло, райдуга
3. Назви і підпиши предмети.
5. Дай назви предметам. Назви їх одним словом, запиши його.
|________ , _________ , __________ , ________ -
6. Вчимося розв’язувати ребуси.
7. Прочитай.
Влітку Ліда і Денис відвідали діда Дмитра. Дідусів дім недалеко від Дніпра. Дніпро – велика і красива ріка. Діти провели у діда Дмитра сім днів.
8. Прочитай.
9. Відгадай загадку. Знайди і розмалюй відгадку.
Ця будівля є повсюди,
В ній живуть хороші люди.
Він складається з циглинок.
Називається …
10. Допиши в словах пропущені букви і склади.
11. Чи знаєш ти правила дорожнього руху?
Запам’ятай!
Буква З – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву З.
2. Назви слова, в яких заховалася буква З. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Замок, земля, зебра,
змія, зірки, зайці, зуб,
Зоя, замок, дзеркало,
Зарево, зелень,звірі
3. Назви і підпиши предмети.
4.. Прочитай склади, прочитай слова.
5. Прочитай текст.
Зима. Діти на дворі. Оленка, Даринка і Вадим зліпили разом . Всім весело! Вони раді зимі. Оленка, Даринка і Вадим – друзі.
6. Відгадай загадку.
З нетерпінням зиму ждуть,
Лід малюють – іскри йдуть!
Гострі та стрімкі вони.
Мають назву …
7. Пройди «зимовим лабіринтом». Допоможи Сніговичку перейти на іншу сторону.
7. Прочитай
віз |
каз - ка |
зварити |
зір - ка |
ліз |
кіз - ка |
зливати |
ва - за |
таз |
різ - ка |
знімати |
за - мок |
раз |
ліз - ти |
здолати |
зи - ма |
низ |
дроз - ди |
здавати |
зві - рі |
8. ЗАПАМ’ЯТАЙ! Слова – омоніми звучать і пишуться однаково, але мають різні значення. Постав наголос у цих словах.
замок замок
9. Прочитай текст.
Назар приніс додому котика Мурка. У кота поранена лапка. Мама вилікувала котику лапку. Назар дав сметанки. Мурко і Назарко – друзі.
10. Розв’яжи ребуси.
7. Вивчи скоромовку.
Під березою в грозу
Заховав Захар козу.
8. Склади і запиши речення.
Відростив собі животик
Знак м’який-м’який, як котик
Знайте: буцква ця німа,
В неї голосу нема.
Загадковий, хитрий знак –
Не читається ніяк!
1. Спробуй надрукувати букву Ь.
2. Назви і підпиши предмети.
3. Прочитай текст.
Польова квітка
Ось польова квітка.
За розміром вона маленька, а користь приносить велику. Дзвоник польовий – лікарська рослина.
4. Допоможи Олівчику прочитати слова. Чому слова написані саме такими кольорами? Розфарбуй малюнок.
5. Цікаві квадрати.
Запам’ятай!
Буква Б – приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Б.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Б. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Бегемот, бабуся,
банан, білочка, бант,
балерина, бублики,
бульдог, береза,
білий, блакитний.
3. Прочитай.
бук |
бік |
бик |
бак |
лак |
балка |
булка |
білка |
пилка |
Палка |
букет |
пакет |
банкет |
паркет |
маркет |
4. Вчимося розв’язувати ребуси.
5. Назви і підпиши предмети.
6. Прочитай.
Тато і мама на роботі. Маринка з Борисом вдома. Вони прибрали в кімнаті. Потім Борис купив батон і булку. Маринка зварила суп. Скоро з роботи повернулись мама і тато.
8. Прочитай.
бі б
зу бр
вер ба
бра ти
буб лики
9. З’єднай малюнок з відповідним словом.
кубики
банан
бант
Буратіно
бінокль
бузок
10. Прочитай текст.
Ось бібліотека. Вона велика. Там бібліотекар Олена Борисівна. Вова попросив казки. Бібліотекар видав казки про тварин.
11. Склади розповідь за малюнком «Як Білочка готувалась до зими»
білочка
сорока-білобока
лисичка
горобина
гриби
боровик
горобці
Запам’ятай!
Буква Г– приголосна, тому її позначимо синім кольором. Розфарбуй друковану букву.
1. Спробуй надрукувати букву Г.
2. Назви слова, в яких заховалася буква Г. Відшукай її у цих словах і обведи кружечком.
Гуси, грушки, гілка,
голуб, гніздо,
гвоздики, газон,
гномики, граблі,
гриб, гусінь.
3. Назви і підпиши предмети.
4. Вивчи скоромовку.
Горох у городі виріс небувалий
Горобці город пограбували.
5. Прочитай.
Лісом мандрувала синьоока Осінь. З трави де-не-де визирали різні гриби: опеньки, боровики та грузді.
- Грибна пора настала, - сказав дідусь Гаврило. – Беріть корзинки в руки – і до лісу.
І от ми в лісі. А тут різні гриби. Та так багато! Ось у Галинки груздь, а у Гнатика – підберезовик. Дідусь Гаврило зрізав боровика.
- А то поганка, Гнатику, не бери! – попередив дідусь.
6. Вчимося розв’язувати ребуси.