В даній збірці міститься виховні справи, які охоплюють всі 11 напрямків виховання, яка допоможе класному керівнику підготуватись до виховних справ. Конспекти виховних справ розширені, змістовні, включають інтерактивні методи та форми навчання і виховання. Збірка включає багато цікавого методичного та навчального матеріалу, спеціально підібраною для вікового контингенту учнів 5-х класів.
Збірник складений відповідно до:
«Районної програми військово-патріотичного виховання на 2016-2020 роки»;
«Стратегії виховання особистості в системі освіти Чернівецької області на 2016-2021 роки»;
«Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»
«Методичних рекомендацій з питань організації виховної роботи в навчальних закладах у 2018/2019 навчальному році»
Автор: Кірка Сергій Вікторович – класний керівник 5- Б класу Новоселицької гімназії.
Автор упорядник: Кірка Сергій Вікторович – класний керівник 5- Б класу Новоселицької гімназії.
Новоселицька гімназія
Укладач:
Кірка Сергій Вікторович
Класний керівник 5 – Б класу
Новоселиця, 2017
В даній збірці міститься виховні справи, які охоплюють всі 11 напрямків виховання, яка допоможе класному керівнику підготуватись до виховних справ. Конспекти виховних справ розширені, змістовні, включають інтерактивні методи та форми навчання і виховання. Збірка включає багато цікавого методичного та навчального матеріалу, спеціально підібраною для вікового контингенту учнів 5-х класів.
Збірник складений відповідно до:
Автор: Кірка Сергій Вікторович – класний керівник 5- Б класу Новоселицької гімназії.
Автор упорядник: Кірка Сергій Вікторович – класний керівник 5- Б класу Новоселицької гімназії.
Вікторина
«Родина, родина – це вся Україна»
Мета: розширити уявлення учнів про родину; викликати бажання дізнатися коріння свого роду, примножувати його славу. Розвивати пізнавальні інтереси. Виховувати бережне і шанобливе ставлення до усіх членів родини.
Обладнання: Зала, де проводиться свято, прикрашена рушниками, крилатими висловами про сім’ю та родину, народними прислів’ями і приказками, малюнками дітей, зображеннями «родинних дерев», серветками, квітами. На видному місці — виставка робіт, представлених окремими родинами.
Ведучий: Добрий день вам ,діти.
В нашій світлій хаті.
Як гостей найкращих
Раді зустрічати.
Ласкаво просимо вас на виставку родовідних дерев!
Родина до родини – народ. Ми з вами всі - український народ, який складається з родин малих і великих, дружних і працьовитих. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел, так і наша країна збагачується маленькими родинами. То нехай же річка буде повноводною, а родина ваша українська - красивою і щасливою.
Запитання для 1-2-х класів:
7Я Р1а
(Сім’я) (Родина)
2. Конкурс «Інтелектуал» .
Продовж речення:
Тато, мама, діти – це… (сім’я).
Дочка моєї мами – то моя …(сестра)
Найбільше пестить і голубить свою дитину…(мама)
Своїх онуків розуму навчає старенький… (дідусь)
Твою матусю донечкою кличе твоя… (бабуся)
Син мого дідуся – мій… (тато)
Дочка моєї бабусі – моя… (мама)
Тато мого тата –… ( дідусь)
3. Конкурс « Моя мама»
Підібрати ніжне слово для мами. (Переможе той, хто більше назве ласкавих слів для мами)
4. Конкурс для командирів загонів « Знайди зайве слово»
Які слова заважають щастю родині? (Підкресли зайве слово)
Добробут пошана вірність
Затишок виховання кохання
Порада байдужість турбота
Сварки повага піклування
Допомога розуміння зрада
5. Конкурс «Відгадування загадок»
Ніжна, лагідна і мила,
На цей світ нас народила.
Я до неї пригорнуся,
Це ріднесенька… (матуся)
Хто усіх нас захищає,
Матінці допомагає?
З ним нічого не боюсь,
Здогадались? Це… (татусь)
Ще рідня у мене є!
Всім питання задає,
І вертлява, й невеличка,
Моя люба це … (сестричка)
З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик)
Ще голубонька рідненька –
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є … (бабуся)
Сивий, мудрий і поважний.
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте: хто це? (Мама)
Дві мами, дві доні
Сидять на осонні. (бабуся, мама, доня)
Підведення підсумків вікторини.
Запитання для 3-4 класві:
7Я Р1а Род І Дід
(Сім’я) (Родина) (Родовід)
2. Конкурс «Інтелектуал» .
Продовж речення:
Тато, мама, діти – це… (сім’я).
Дочка моєї мами – то моя …(сестра)
Найбільше пестить і голубить свою дитину…(мама)
Своїх онуків розуму навчає старенький… (дідусь)
Твою матусю донечкою кличе твоя… (бабуся)
Син мого дідуся – мій… (тато)
Дочка моєї бабусі – моя… (мама)
Тато мого тата –… ( дідусь)
Онук чи онучка мого дідуся - це …(я)
Сім’я, бабуся, дідусь, інші родичі, які живуть разом – це… (родина).
Кілька поколінь, які походять від одного предка – це… (рід).
Історія роду багатьох поколінь наших предків – це… (родовід)
3. Конкурс « Моя мама» (скласти вірш про маму)
(Переможе той, хто складе найгарніший вірш про маму за 3 хв.)
4. Конкурс для командирів загонів « Знайди зайве слово»
Які слова заважають щастю родині? (Підкресли зайве слово)
Добробут пошана вірність
Затишок виховання кохання
Порада байдужість турбота
Сварки повага піклування
Допомога розуміння зрада
5. Конкурс «Відгадування загадок»
Ніжна, лагідна і мила,
На цей світ нас народила.
Я до неї пригорнуся,
Це ріднесенька… (матуся)
Хто усіх нас захищає,
Матінці допомагає?
З ним нічого не боюсь,
Здогадались? Це… (татусь)
Ще рідня у мене є!
Всім питання задає,
І вертлява, й невеличка,
Моя люба це … (сестричка)
З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик)
Ще голубонька рідненька –
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є … (бабуся)
Сивий, мудрий і поважний.
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить,
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте: хто це? (Мама)
Дві мами, дві доні
Сидять на осонні. (бабуся, мама, доня)
Хто нас, діток, міцно любить?
Хто нас ніжно так голубить?
Як ми хворі — цілі ночі
Не стуляє свої очі.
Хто для нас пісень співає,
Хто в негоду забавляє.
Гарні нам дає ляльки
І розказує казки?
(Рідна матуся)
6. Конкурс командирів загону «Кращий знавець прислів’я» (З’єднай прислів’я)
Козацькому роду а злі діти - батькам кінець.
Шануй батька й неньку, які батьки, такі й діти.
Яке дерево, такі його квіти, то й буде тобі гладенько.
Немає цвіту білішого, як цвіт немає роду ріднішого, як матина калині, дитині.
Добрі діти - батькам вінець, нема переводу.
Підведення підсумків вікторини.
Запитання для 5-6 класів:
1. Конкурс «Інтелектуал» . ( Продовжити речення)
Тато, мама, діти – це… (сім’я).
Дочка моєї мами – то моя …(сестра)
Найбільше пестить і голубить свою дитину…(мама)
Своїх онуків розуму навчає старенький… (дідусь)
Твою матусю донечкою кличе твоя… (бабуся)
Син мого дідуся – мій… (тато)
Дочка моєї бабусі – моя… (мама)
Тато мого тата –… ( дідусь)
Онук чи онучка мого дідуся - це …(я)
Сім’я, бабуся, дідусь, інші родичі, які живуть разом – це… (родина).
Кілька поколінь, які походять від одного предка – це… (рід).
Історія роду багатьох поколінь наших предків – це… (родовід)
2. Конкурс « Найкращий вірш про маму» (На написання вірша дається 3 хв.)
3. Конкурс «Капітанів» (Вставити пропущені слова у прислів’я та приказки про родину.)
«Без … нема щастя на землі». (Сім’ї )
«З родини йде … людини». (Життя)
«Який рід, такий … », (Плід)
«Яке коріння, таке й …». (Насіння)
Умів дитину породити, умій і …», (Навчити)
«Батько не той, хто… , а той, хто спорядив», (Породив)
«Не та …., що породила, а та, що виховала». (Мати)
Мати однією рукою …, а другою гладить. (б’є)
Як мати рідненька, то й сорочка ... (Біленька)
У дитини заболить …, а у матері серце. (пальчик)
4. Конкурс «Відгадай загадку»
Дві мами, дві доні
Сидять на осонні. (бабуся, мама, доня)
5. Конкурс «Кращий знавець прислів’я» (Продовжити прислів’я)
Козацькому роду а злі діти - батькам кінець.
Шануй батька й неньку, які батьки, такі й діти.
Яке дерево, такі його квіти, то й буде тобі гладенько.
Немає цвіту білішого, як цвіт немає роду ріднішого, як мати
на калині, дитині.
Добрі діти - батькам вінець, нема переводу.
Яка молодість – така й старість.
Підведення підсумків вікторини.
Запитання для 7-8 класів:
2. Конкурс «Додай словечко» (Завершити прислів’я)
Від малих дітей болить голова, а від великих - … серце.
Не збирай синові худоби - збери йому …. розум.
Гни дерево, поки молоде, учи дітей, поки … малі!
Добрі діти на ноги поставлять, а лихі і з ніг … звалять.
Добрі діти доброго слова послухають, а лихі - й дрючка не …. бояться.
Як батька покинеш, то й сам … загинеш.
Шануй батька й неньку - буде тобі скрізь …. гладенько.
До свого роду хоч через … воду.
Яка молодість – така й … старість.
3. Конкурс « Найкращий вірш про маму» (На написання вірша дається 3 хв.)
4. Конкурс «Капітанів» (Вставити пропущені слова у прислів’я та приказки про родину.)
«Без … нема щастя на землі». (Сім’ї )
«З родини йде … людини». (Життя)
«Який рід, такий … », (Плід)
«Яке коріння, таке й …». (Насіння)
Умів дитину породити, умій і …», (Навчити)
«Батько не той, хто… , а той, хто спорядив», (Породив)
«Не та …., що породила, а та, що виховала». (Мати)
Мати однією рукою …, а другою гладить. (б’є)
Як мати рідненька, то й сорочка ... (Біленька)
У дитини заболить …, а у матері серце. (пальчик)
5. Конкурс «Кращий знавець прислів’я» (Продовжити прислів’я)
Козацькому роду нема переводу.
Шануй батька й неньку, то й буде тобі гладенько.
Яке дерево, такі його квіти, які батьки, такі й діти.
Немає цвіту білішого, як цвіт немає роду ріднішого, як мати
на калині, дитині.
Добрі діти - батькам вінець, а злі діти - батькам кінець.
Одна розумна голова добре, а дві ще краще.
Підведення підсумків вікторини.
«Леді і Джентльмен»
Мета: виявити та узагальнити рівень культури та поведінки учнів; розширити та збагатити знання з етики; розвивати творчі здібності, активність, мислення, отримати нові знання, уміння, навички та розвивати логічне мислення.
Фанфари. Початок свята.
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Пара від загону
«Дивосвіт» ___________________ і _____________________;
«Зернятко» ___________________ і _____________________;
«Книголюби» ___________________ і _____________________;
«Червоні вітрила» ___________________ і ______________________:
«Промінці» ___________________ і ______________________;
«Казкарі» ___________________ і ______________________;
«Дружба» ___________________ і ______________________;
«Веселка» ___________________ і ______________________;
«Капітошка» ___________________ і _____________________;
«Super children» ___________________ і ______________________;
«The best» ___________________ і ______________________;
«Невгамовні» ___________________ і ______________________;
Ведучий: 1
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
(Виступ пар)
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
«Невгамовні» __________________________________________;
Ведучий 2:
«The best» __________________________________________;
Ведучий 1:
«Super children» __________________________________________;
Ведучий 2:
«Капітошка» __________________________________________;
Ведучий 1:
«Веселка» ___________________________________________;
Ведучий 2:
«Дружба» ____________________________________________;
Ведучий 1:
«Казкарі» ___________________________________________;
Ведучий 2:
«Промінці» _____________________ ______________________;
Ведучий 1:
«Червоні вітрила» ____________________________________________:
Ведучий 2:
«Книголюби» ____________________________________________;
Ведучий 1:
«Зернятко» ____________________________________________;
Ведучий 2:
«Дивосвіт» ____________________________________________;
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
(Пісні включає музичний керівник).
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Ведучий 2:
(Директор табору пояснює умови конкурсу).
Ведучий 1:
Ведучий 2:
Ведучий 1:
Єфтеній Тетяна та Майстрюк Тіна.
Ведучий 2:
(Журі оголошує результати. Директор табору нагороджує учасників.)
Розважально-пізнавальна гра
"Подорож - стежками козацької України
Комплексна гра „ Україна – славний край козацький”
Мета: виховувати шанобливе ставлення до запорізьких козаків і спонукати до наслідування кращих рис характеру : патріотизму, братерства, добродушності, безкорисливості та героїзму; розширити й уточнити уяву дітей про період козаччини; сформувати у школярів первісні знання про умови життя козаків; розвивати їх творче уявлення, вміння слухати своїх товаришів, робити аналіз почутого.
Вид: пізнавальна рухлива гра.
Форма: подорож за станціями-куренями, змагання знавців козацької кухні, пісенної творчості, образотворчого мистецтва, народних ремесел.
Підготовчий етап. Спільна праця старших та молодших друзів з використанням шкільних традицій щодо впровадження методики колективної творчої справи.
Колективне планування.
" Козацька слава" З цієї теми ми обрали менші, більш конкретні, що і стали назвами станцій - куренів у нашій уявній подорожі.
А тепер ми розіб’ємось на команди (за кольорами: на столі лежать фішки з різними кольорами, учні обирають свій і таким чином розподіляються на команди),
Групи повинні обрати керівника, назву колективу, девіз - все повинно бути пов’язане з Україною, козацтвом (через 30 сек. оголошують свій вибір)
Колективна підготовка справи.
- Пропонуємо керівникам груп підійти до столу
і, шляхом жеребкування, обрати станцію, яка буде відправною для даної команди та заліковий лист. На кожній станції є диспетчер, який буде оцінювати ваші відповіді і заносити бали у ваш заліковий лист.
- Добре, назви відправних станцій вам уже відомі. Можна починати подорож . Команда може затримуватись на одній станції тільки 4 хвилини, по закінченні часу команда повинна звільнити станцію для наступної команди (навіть якщо не відповіла) – 1 хвилина По закінченні проходження маршруту, команди шикуються для проведення підсумків.
Проведення КТС. Організатор. - Тож , починаємо нашу подорож. Хай вам щастить. 3,2,1 Старт!
Назва команди________________________________
|
||
Назва станції - куреня |
Кількість балів
|
ПІБ експерта
|
Історія українського козацтва
|
|
|
Курінь народної мудрості
|
|
|
Козацькі мистецтвознавці
|
|
|
Пісенний курінь
|
|
|
Козацька їжа
|
|
|
Всього балів
|
|
|
Шкала оцінювання
|
|
|
2 (незадовільно) |
|
3 (задовільно)
|
|
4 (добре) |
|
5 (відмінно)
|
Курінь 1.
«Козацька їжа»
Завдання
1 Бліц-анкета.
- Улюблена козацька страва?
- Із чого козаки починають ранок?
- Улюблений спиртний напій?
- Дієти козаки визнають?
- Що беруть з їжі в походи?
2. Роздивіться рецепт. Яка це страва? Чи готували її у вас вдома?
Розпалити вогнище і поставити на нього казан. Порізати шматочками сало, м'ясо та цибулю. У розігрітий казан кинути сало та цибулю і дочекатися, поки цибуля набуде золотавого кольору. Кинути телятину і смажити до готовності. Нарізати квадратиками перець, помідори та моркву і додати в казан. Промити пшоно (1,5 кілограма на п'ятдесят порцій) і варити до готовності. Додати спеції та зелень за смаком.
Дякуємо! Молодці!
Курінь 2.
„ Історія українського козацтва ”
Завдання (ерудит-тести)
а) розбійника, волоцюгу;
б) кріпосного селянина;
в) безстрашного воїна;
г) багатого вельможу.
а) Б.Хмельницький;
б) Д. Байда-Вишневецький;
в) І.Мазепа;
г) П. Сагайдачний.
а) кращі козацькі лицарі;
б) грамота;
в) світловий телеграф;
г) козацький роз’їзд.
а) галери;
б) чайки;
в) пироги;
г) фрегати.
а) жовто-блакитний;
б) червоний ;
в) малиновий;
г) білий.
Дякуємо! Молодці!
Курінь 3
„ Курінь народної мудрості”
Завдання
1. Що означає козацьке слово?
- Булава
- писар
- жупан
- китайка
- оселедець
- курінь
2. Назвати якнайбільше прислів’їв та приказок про Покрову, українських козаків.
Дякуємо! Молодці!
Курінь 4.
„ Козацькі мистецтвознавці ”
Завдання
Дякуємо! Молодці!
Курінь 5.
« Пісенний курінь»
Завдання
Дякуємо! Молодці!
Слово організатора . Сьогодні ви добре попрацювали і показали свої знання з історії козацтва, козацьких звичаїв?
Колективне підведення підсумків. Ось і добігає кінця наша година спілкування. Кожен з вас повинен проаналізувати свою роботу і відповісти на питання: Що було добре? Що вдалось з наміченого? Завдяки чому? Що можна зробити краще?
А зараз прийшов час підвести підсумки. Нам потрібно визначити переможців. Слово надається журі. (Проходить визначення переможців за номінаціями-назвами куренів та їх нагородження)
Вітаємо переможців! Так тримати!
Найближча післядія КТС.
Що ж, справа завершена, а що далі?
Де ми можемо застосувати наші знання? С ким ми зможемо ними поділитися? (Н-д: розповісти друзям, сусідам; пограти в ігри з молодшими школярами і т.д.)
Діти, а вам сподобалась наша година спілкування? А чи хочете ви ще провести подібні години спілкування? Коли? Добре, якщо у вас є бажання, то справа буде доброю!
КВЕСТ
«Змійка безпеки»
Мета: поглибити знання вихованців про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів, водіїв; сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.
Хід квесту
І. Організаційний момент.
Загони попередньо об’єднанні в групи: 1-а група - «Пішоходи»; 2-а група - «Велосипедисти»; 3-я група - «Мотоциклісти»; 4-а група - «Пасажири»; 5-а група - «Водії».
Кожна група готувала стисле повідомлення про правила поведінки на дорозі, повідомляє про це іншим, дає відповіді на запитання, які ставить їй інша група.
ІІ. Повідомлення теми та мети квесту.
2.1.Вступне слово культорганізатора.
- Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між районами, установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за допомогою транспорту.
Отже, транспорт - наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.
ІІІ. Робота над темою та метою виховної години.
3.1. Виступ групи «Пішоходів».
3.1.1 Перехід дороги. Види переходів.
Пішоходи повинні переходити проїжджу часину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні, надземні. Наземні - це ділянка проїжджої частини. Надземні - це перехід над проїжджою частиною. Підземні - перехід під проїжджою частиною. Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки. Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до середини, - праворуч.
3.1.2. Особливості руху пішоходів за складних дорожніх умов.
Коли туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови. Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути травмування, необхідно:
При переході дороги в умовах недостатньої видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки переконавшись у безпеці, переходити дорогу.
3.1.3. Запитання для «Пішоходів»
- Хто такий пішохід?
- Назвіть кращих «друзів» пішоходів.
- Де мешкає «зебра»?
- Як може представник ДАІ покарати пішохода за порушення правил?
- Чому не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
- Що таке «острівець безпеки»? Де він розташовується?
- Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?
- З якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
- Чи можна читати книжку, коли переходиш вулицю? А їсти?
- Хто повинен поступитись рухом на пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?
- Як дізнатись, куди повертатиме транспортний засіб?
- З якого боку треба обходити автобус?
- Якщо поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?
- Що треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?
- Чому перехрестя є небезпечним місцем?
- Як треба поводитись на залізничному переїзді?
3.2. Виступ групи «Велосипедистів»
3.2.1. Правила для велосипедистів
Під час їзди на велосипеді не варто дуже сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5-6 уперед. Рухатись по дорозі на велосипеді дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Велосипеди мають бути обладнані звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху затемна - включити ліхтар (фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.
3.2.2. Велосипедистам забороняється:
- керувати велосипедом з несправним гальмом;
- рухатись по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;
- рухатись по тротуарах і пішохідних дорогах (крім дітей до 7-и років під наглядом дорослих);
- під час руху триматися за інший транспортний засіб;
- їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;
- буксирувати велосипеди;
- перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7-и років на додатковому сидінні).
3.2.3 Запитання для «велосипедистів».
- На якому велосипеді небезпечно їздити?
- Чи можна їздити дорогою без світлових засобів?
- Чому не можна їздити на велосипеді тротуарами?
- Чи можна їздити на велосипеді в дощ?
- Що робити, якщо на дорозі є речі, які заважають руху?
- На якій від стані один від одного можуть їхати двоє велосипедистів?
- З якого віку можна їздити на велосипеді дорогами?
- Чому не можна їздити без звукового сигналу?
- Яким світлом має бути оснащений велосипед?
- Чи можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?
3.3.Виступ групи «Мотоциклістів»
3.3.1. Загальні правила
До управління мотоциклом допускаються особи, досягли 16-річного віку й мають посвідчення на право управління мотоциклом. Особі, яка навчається управлінню мотоциклом, повинно виповнитись не менше 14-и років. Перевозити пасажирів на мотоциклі дозволяється тільки в колясці й на задньому сидінні мотоцикла. Не дозволяється перевозити дітей, які не досягли 12-ти років.
3.3.2. Правила для «мотоциклістів»
- Перед виїздом перевірити гальма, звукову та світлову сигналізацію.
- Дотримуватись правил дорожнього руху. Не влаштовувати гонки на швидкість, бути уважними. Водії мотоциклів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним.
- При русі затемна необхідно включати фари, стежити, щоби світловідбиваючі деталі були чистими. Знижувати швидкість на дорозі, укритій піском, льодом чи снігом, на спуску, як що незрозуміла поведінка іншого водія. Не буксувати інших та не їздити самим на буксирі.
- Назавжди забути слово «проскочити»!
3.3.3. Запитання для «мотоциклістів»
- Яким повинен бути одяг мотоцикліста?
- З якою швидкістю він має рухатись?
- Чи можна обганяти автомобіль?
- Кого можна перевозити на мотоциклі?
- Які вантажі можна перевозити на мотоциклі?
- Як треба поводитися при виїзді на дорогу?
- Як повинні рухатися 2-3 мотоциклісти на дорозі?
3.4. Виступ групи «Пасажирів».
3.4.1 Правила безпеки на зупинках громадського транспорту.
Очікувати транспорт треба у призначеному місці. Якщо ж його не має, слід очікувати на тротуарі чи на узбіччі. Не можна стояти спиною до транспорту, що наближається. Небезпечно стояти в першому ряді: коли до зупинки підходить транспорт, юрба може виштовхнути під колеса. Не можна намагатись увійти у транспорт, що вже відходить.
Після виходу з транспорту не слід поспішати відразу переходити на другий бік вулиці, краще зачекати, доки транспорт від'їде.
3.4.2. По садка й висадка з ТЗ.
Посадку й висадку пасажирам дозволяється здійснювати після зупинки транспортного засобу. У задні двері автобуса пасажири заходять, а у передні виходять. Якщо є треті, середні двері, у них можна входити та виходити. Якщо у транспорт заходить інвалід, жінка з маленькою дитиною, літні пасажири, слід пропусти ти їх уперед, допомогти увійти. Якщо вони виходять, допомогти вийти. Входити у транспортний засіб можна тільки в тому випадку, якщо він остаточно зупинився, і тільки з того боку тротуару чи узбіччя проїжджої частини. Протягом темного часу доби слід уникати порожніх зупинок. Очікувати транспорт краще в багатолюдних місцях, на добре освітленій зупинці.
3.4.3 Безпека салону.
У салоні передбачено все необхідне. Є аварійні та запасні виходи, вогнегасники, аптечка. Стоячи у транспорті, необхідно надійно триматися за поручні чи спеціальні ручки. Це допоможе не впасти під час гальмування. Стояти в салоні краще обличчям у бік руху.
У громадському транспорті можуть бути злодії. Щоб не стати їх жертвою, треба тримати на очах свій портфель чи сумку, треба бути уважним, особливо при виході.
3.4.4. Поведінка в екстремальних ситуаціях
При автобусній аварії для виходу слід використовувати двері, аварійні виходи, вентиляційні люки. Якщо не відчиняються двері, відкривати запасні виходи. З ущільнювача вікон треба витягнути гумовий шнур, після цього просто надавити на скло. Якщо аварійні виходи не відкриваються, треба, обернувши руку будь-якою тканиною, вибити найближче скло. Це можна зробити обома ногами.
3.4.5. Запитання для «пасажирів.
- Який транспорт називається громадським?
- Як поводитись у громадському транспорті?
- Як треба поводитись на залізничній станції?
- Що може статись, якщо виглядати з вікон транспорту? Чи можна висовувати руку, голову, якісь речі?
3.5. Виступ групи «Водіїв»
3.5.1. Особливості посадки й висадки з автомобіля
Посадку й висадку варто робити не на проїжджій частині, а у спеціально відведених місцях чи біля бордюру дороги.
3.5.2. Потенційна небезпека пасажирських місць
Усередині салону автомобіля для пасажира існують такі фактори, що травмують:
3.5.3. Захисні системи, їх призначення
Найнебезпечнішим є переднє сидіння поруч із водієм, тому перевезення дітей до 12-ти років на цьому сидінні суворо заборонено.
До захисних систем салону автомобіля належать:
3.5.4. Запитання для «водіїв»
- Які є види дорожньо-транспортних пригод?
- Як діяти в разі зіткнення?
- Як поводитись, якщо стався наїзд на пішохода?
- Коли водій не має права сидіти за кермом?
- Як повинен вести себе з пасажирами?
Світ професій
Мета: Формувати уявлення про значення праці людей різних професій, про професії батьків; розвивати професійні інтереси учнів, виховувати любов до праці , свідомий вибір професії; виховувати повагу до трудівників, бережливе ставлення до праці дорослих; розкрити акторські здібності дітей у гумористичних сценках про професії.
Обладнання: мультимедійний проектор, загадки, презентація «Професії».
Хід проведення:
Ведучий: Сім кольорів веселка має,
І музику сім нот складає.
Живе у горах сім вітрів,
І в світі сім існує див.
Сьогодні ж в цей врочистий час
Професії прийшли до нас.
І нам вони добре знайомі,
Бо з давнини усім відомі.
Без них не зможе існувати
Ні богатир, ні ніжна мати.
Вони зробили нас людьми
Їх опановуємо ми.
У школі учні їх вивчають
І стійко труднощі долають.
Ведучий: Нас оточує багато речей, що є необхідними для навчання, праці, відпочинку. Будь-яка річ — результат праці людей різних професій. Якщо ви бережете речі, то шануєте працю цих людей. Професія — це вміння добре виконувати певну роботу,Виготовляти різні речі, надавати послуги. Всі професії важливі і потрібні. Своєю працею кожен дає користь іншим людям.
2. Перегляд презентації про професії.
— Людей яких професій ви побачили?
Ведучий: Сьогодні ми зібрались в цьому залі, щоб не лише дізнатись про різноманітний світ професій та їх значення в нашому житті, але й проявити свої акторські таланти та вміння жартувати. І наш гумористичний конкурс буде оцінювати поважне журі складі:______________________________________________________________________________________________________________________________
Отож пропоную розпочати наш конкурс «Професії моїх батьків».
(Загони демонструють гумористичні сценки про одну з професій.)
1.3 загін «Книголюби» продемонструє сценку «Праця лікаря важлива».
2. 4 загін «Червоні вітрила» сценка «У лікарні».
3. 5 загін «Промінці» інсценізація «Тиша… Йде операція».
4. 6 загін «Казкарі» сценка «Перукар»
5. 7 загін «Дружба» сценка «Майбутня професія».
6. 8 загін «Веселка» сценка «У бібліотеці»
7. 9 загін «Капітошка» інсценізація «Казка про пожежників».
8. 10 загін «Super children» сценка «Урок математики»
9. 11 загін « The best»сценка «Чому я запізнився»
10. 12 загін « Невгамовні» сценка «Веселий кухар»
Ведучий: Поки наше поважне журі підіб’є підсумки конкурсу ми пограємо в гру з глядачами.
3.Гра з глядачами (відгадування загадок про предмети праці)
Загадки
1.Для збирання урожаю
На поля я виїжджаю
І на декілька машин
Там працюю я один. ( Комбайн).
2.Металевий кінь у полі пасеться.
Де пройде – земля ореться. ( Трактор).
3. У легкого держака
Голова дуже важка. ( Молоток).
4.Майстер викував уміло
Два однакові ножі,
Дуже зустрічі зраділи,
Обнялись, а роз’єднати
Їх ніхто уже не зміг.
Підкажіть, як називати
Почали відтоді їх. (Ножиці).
5. Є у мене вірний друг.
Має він чудовий слух
І говорить голосами
Моїх друзів,тата й мами,
Як же звати мого друга?
-Всім відомо, - це папуга.
-Помиляєшся. Антон.
Зветься друг мій … (Телефон).
Хвилинка-веселинка.
Плутанина
Геть усе, усе на світі
Переплутав хлопчик Вітя.
Каже: «Діти вчаться в полі,
а комбайн працює в школі
Всіх людей стрижуть в лікарні,
а лікують в перукарні.
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки — у бібліотеці».
От який Вітько дивак!
Ти ж бо знаєш — це не так!
Діти, звісно, вчаться в... (Школі),
а комбайн працює в... (Полі),
Ми лікуємось в... (Лікарні),
а стрижемось в... (Перукарні),
Ліки беремо в... (Аптеці),
а книжки — в... (Бібліотеці).
Ведучий: В народі кажуть , що вибір професії – це друге народження людини. Від того на скільки вірно ви оберете свій життєвий шлях , залежить яке місце в суспільстві ви будете займати. Своє майбутнє ми визначаємо задовго до останнього шкільного дзвінка. Радимося з батьками, вчителями, знайомими , сперечаємося з друзями. А для того, щоб отримати свою улюблену професію потрібно гарно навчатися, бути старанним і відповідальним.
Оголошення та нагородження переможців конкурсу.