Збірка завдань для розвитку навички читання

Про матеріал

Збірник текстів та завдань для читання розрахований для учнів 2-5 класів. Він містить добірку різноманітних текстів та цікавих завдань. Дуже зручна форма контролю рівня сформованості навичок читання.

У збірнику подано текст та одразу після текстове завдання до нього.

Призначений для вчителів англійської мови, студентів та учнів при самостійній підготовці до контролю рівня сформованості навичок читання.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти, молоді та спорту

Корецької районної державної адміністрації

Щекичинська загальноосвітня школа

 І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу школа

 

 

 

 

Збірник текстів та завдань для читання

в 2-5 класах

 

 

 

Автор-упорядник:

Штогун Ольга Олександрівна –                                                                                       вчитель англійської та німецької мов Щекичинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів. Спеціаліст ІІ категорії

Рецензент:

Радковська Тетяна Василівна, завідувач Комунальної установи «Корецький районний методичний кабінет»

 

Збірник текстів та завдань для читання розрахований для учнів 2-5 класів. Він містить добірку різноманітних текстів та цікавих завдань. Дуже зручна форма контролю рівня сформованості навичок читання.

У збірнику подано текст та одразу після текстове завдання до нього.

Призначений для вчителів англійської мови, студентів та учнів при самостійній підготовці до контролю рівня сформованості навичок читання.

 

 

Розглянуто на засіданні методичного обєднання вчителів-предметників Щекичинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів  від18.11.2016 р., протокол №2

Рекомендовано до друку та поширення на засіданні методичної ради Щекичинської загальноосвітньої школи                 І-ІІ ступенів від 05.01.2017 №3

Іноземна мова ˗ це специфічний навчальний предмет, бо мова, за висловом В. Гумбольта,  душа нації. В ній відбито національний характер, систему соціальних відносин, традицій. Іноземна мова є важливим засобом спілкування між народами, кращого ознайомлення з культурою країни, мови якої вивчається. Настав час, коли українське суспільство відчуває гостру потребу у фахівцях різних галузей, які активно володіли б іноземною мовою та користувалися нею для вирішення своїх професійних та персональних проблем. Це неминуче веде до перебудови всієї системи іншомовної освіти в Україні, яка передбачає оновлення змісту та методів навчання іноземних мов у загальноосвітній школі.  На сьогодні влада в Україні робить все можливе для популяризації англійської мови, зокрема 2016 рік указом Президента П. Порошенка було проголошено роком англійської мови, українські освітяни є учасниками різноманітних міжнародних проектів, наприклад «Go Global».

Однією з умов успішного навчання предмету є визначення чіткої стратегії та тактики навчання. Успішне оволодіння предметом ˗ це процес своєрідної співпраці вчителя та учня. Крім досконалого володіння предметом, педагогу необхідно уміти зацікавити учня, активізувати його навчально-пізнавальну діяльність.

Читання є одним з найважливіших видів комунікативно-пізнавальної діяльності учнів, а також відповідно до норм чинної програми рівень сформованості навичок читання контролюється кожного семестру. Ця діяльність спрямована на вилучення інформації з письмово фіксованого тексту. Читання виконує різні функції: служить для практичного оволодіння іноземною мовою, є засобом вивчення мови і культури, засобом інформаційноїта освітньої діяльності та засобом самоосвіти. Як відомо, читання сприяє розвитку інших видів комунікативної діяльності. Саме читання дає найбільші можливості для виховання і всебічного розвитку школярів засобами іноземної мови.

При навчанні читання на початковому етапі важливо навчити школяра правильно читати, тобто навчити його озвучувати графеми, розуміти, оцінювати, використовувати інформацію тексту. Ці вміння залежать не лише від того, з якою швидкістю читає дитина. Під технікою читання ми розуміємо не лише швидке і точне співвіднесення звуку і букви, але і співвіднесення звукобуквенного зв'язку із смисловим значенням того, що дитина читає. Саме високий рівень оволодіння технікою читання дозволяє досягти результату самого процесу читання ˗ швидкого і якісного вилучення інформації.

Отже, навчання техніки читання вголос є на початковому етапі і метою і засобом навчання читання, тому що дозволяє управляти через зовнішню форму формуванням механізмів читання, дає можливість зміцнити  вимовну  базу, що лежить в основі всіх видів мовленнєвої діяльності. Існують різні види читання, однак у школі найчастіше маємо справу із ознайомлюючим та вивчаючим читанням.

Цей вид читання найбільш розповсюджений у всіх сферах життя і здійснюється на матеріалі автентичних текстів, які несуть інформацію про культуру, побут, традиції країни, мова якої вивчається. Це читання про себе. Учні повинні розуміти основний зміст тексту. У процесі роботи над текстом потрібно навчити учнів виконувати такі дії: 

- прогнозувати зміст за заголовком або початком тексту;

- здогадуватися про значення незнайомих слів по контексту;

- ігнорувати окремі незнайомі слова, які не перешкоджають розумінню основного змісту;

- визначати смислові частини тексту та зв’язки між ними;

- користуватися у процесі читання наявним коментарем, словником, довідником.

Вивчаюче читання (читання з повним розумінням тексту). Мета такого виду читання – максимально повне і точне розуміння інформації тексту і критичне осмислення інформації.  Матеріалом для читання служать нескладні автентичні або адаптовані тексти різних жанрів (науково-популярні, публіцистичні, художні, тексти прагматичного характеру: інструкції, рецепти), що містять значущу для учнів інформацію та мовні і смислові труднощі. Учні виконують дії:

- розуміння прочитаного тексту з достатньою повністю та глибиною;

- зіставлення здобутої інформації зі своїм досвідом;

- висловлювання власної думки про прочитане;

- передача почерпнутих відомостей;

- коментування окремих фактів.

 Даний збірник містить тексти для тренування та контролю рівня сформованості навички читання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Texts for Reading

Form 2  Task 1.                            My Family

Hello! My name is Mary. My family is big. I have got a mother, a father and a brother. My mother’s name is Svetlana. My father’s name is Denis. My brother’s name is Max. I am seven. Max is a baby. He is 1. My grandma and grandpa live with us too. We are happy family.

1. Встав пропущені букви в словах.

f_mi_y                                   m_th_r

b_b_                                      f_th_r

bro_ _er                                 grandp_

grandm_                                h_ppy

2. Зєднай слова з їх значенням.

привіт                                     family

немовля                                  happy

сім’я                                       hello

щасливий                               baby

3. Допиши речення.

1. My name is __________________________.

2. I have got ___________________________.

3. My brother is a _______________________.

4. My family is _________________________.

Task 2.                               Ihor

Ihor is a small boy. He is four. He has got many toys. He has got three cars – brown, green and blue. His toy puppy is black and white. His toy kitten is grey. He likes to play with them very much. His favourite toy is a teddy – bear. It is big and brown.

  1. Дай відповідь на запитання.

1. What colour is his toy kitten?

2. What colour is teddy-bear?

3. How many toys has he got?

4. What colour are his cars?

2. Зєднай слова з їх значенням.

grey                                              синій

brown                                           чорний

blue                                              сірий

black                                            коричневий

3. Допиши речення.

1. He іs______________________________.

2. He has got _________________________.

3. His toy kitten is ______________________.

4. His toy puppy is ______________________.

Task 3                          My Toys

Olya is a small girl. She is five. She has got many toys. She has got a doll. Her name is Betty. It is big and nice. Olya often plays with it. She has got a large green ball too. Her toy  kitten is white. Its name is Pussy. Her toy puppy is black. She likes it very much. Her favourite toy is Simba, a lion. It is big, yellow and funny.

1. Встав пропущені букви в словах.

d_ll                                                  p_ppy

b_l_                                                 t_y

l_on                                                 pl_y

kit_ _n                                             f_nny

2. Зєднай слова з їх значенням.

іграшка                                           nice

красивий                                         toy

лев                                                   funny

кумедний                                        lion

3. Допиши речення.

1. Olya is a ________________________ girl.

2. She has got many ____________________.

3. Olya has got a _______________________.

4. Her doll’s name is ____________________.

 

Task 4.                            Clothes

I have got two friends. Their names are Olenka and Ihor.

Olenka is a very nice girl. She is a pupil. Look at her clothes. This is her coat. It is brown. Her dress is red. This is her hat. It is red too. These are her shoes. They are black.

Ihor is a good boy. He is a pupil too. Look at his clothes. These are his white T-shirt and blue jeans. His cap is yellow. His boots are grey.

1. Встав пропущені букви.

dre_ _                                       bo_ts

je _n _                                      h _t

sh_ _s                                       cl_t_es

c_p                                           co_t

2. Вибери і запиши, що може одягти хлопчик, а що дівчинка.

A jacket, shoes, a dress, a T-shirt, a hat, boots, a cap.

A boy can wear________________________.

A girl can wear ________________.

3. Познач правильну відповідь.

1. Olenka has a ___.

a) coat               b) raincoat

2. Her dress is ___.

a) black            b) red

3. The shoes are ___.

a) green            b) black

4. His cap is ___.

a) yellow          b) violet

Task 5.                          Kate’s Bag

Kate has a very big bag. Her bag is red and thick. Kate has five books, three exercise-books, a pencil-box and a big apple in her bag. A toy puppy is in Kate’s big bag too.

The apple is big and green. Two pens and pencils are in the pencil-box. The pencil-box is white. Kate’s puppy is grey. It is very funny.

1. Встав пропущені букви в словах.

b_ok                                            p_nc_l

b_g                                              p_ppy

p_n                                              ex_rc_seb_ok

p_nc_lb_x                                  _pple

2. Зєднай слова з їх значенням.

портфель                                    pen

книга                                           bag

ручка                                          pencil-box

пенал                                          book

3. Допиши речення.

1. Kate has a very big____________________.

2. Kate has five _________, three __________.

3. The apple is big and __________________.

4. The pencil-box is _____________________.

Texts for Reading

Form 3

Task 1.                                Sashko

My name is Sashko. I am seven. I am a pupil. I go to school five days a week: on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. I have got four or five lessons every day. My classroom is not big. You can see some desks and chairs in the classroom. There is a blackboard on the wall. I have got a big school bag. There is a pencil-box with many pens and pencils. There are a rubber and a ruler too. You can see many textbooks and copybooks in my school bag. I like to study at school very much.

1. З’єднай слова з їх значенням.

wall                                                     уроки

week                                                   стіна

to study                                               тиждень

lessons                                                 учитися

2. Встав пропущені букви.

pu_ _l                                                 scho_ _

d_s_                                                    r_b_ _r

les_ _n                                                clas_ro_m

p_n                                                      r_ll_r

3. Прочитай запитання та підкресли правильну відповідь.

1. What is a pupil’s name?

His name is Serhiy.             His name is Sashko.

2. How old is he?

He is seven.                                   He is eight.

3. Is his classroom big?

Yes, it is.                                       No. it is not.

4. Does Sashko like to study at school?

Yes, he does.                              No, he doesn’t.

 

Task 2.                                Seasons

There are 12 months in a year. March, April and May are spring months. June, July and August are summer months. September, October and November are autumn months. December, January and February are winter months.

Children like winter because they have great fun. Children like spring because everything is joyful and gay. Children like autumn because it is beautiful. All trees have leaves of red, yellow and brown colours. Children like summer because they don’t go school.

1. З’єднай слова з їх значенням.

gay                                                       листя

joyful                                                   радісний

months                                                 веселий

leaves                                                   місяці

2. Обведи правильне число. Прочитай речення.

1. A year has 3/4 seasons.

2. A season has 3 / 12 months.

3. There are 3 / 4 months in summer.

4. There are 30 / 31 days in December

3. Познач правильну відповідь.

1. Ther eare      months in a year.

a) 12                                b) 24

2. March, April, May are               months.

a) summer                       b) spring

3. June, July, August are                months.

a) summer                        b) winter

4. December, January, February are         months.

a) autumn                         b) winter

 

Task 3.                           Nelly’s Cat

Nelly has a grey cat. The cat’s name is Carry. Carry is a big cat. She has three little kittens – a black kitten, a white kitten and a grey kitten. Nelly’s cat Carry and her kittens do not sleep in Nelly’s room. They sleep in the kitchen in a box. The box is on the floor near the table. Nelly likes to take the ct to her room. She likes to play with her cat Carry, but Carry doesn’t like to play with Nelly, she likes to sleep in Nelly’s bed. The kittens like to play with Nelly. They like to run in Nelly’s room. Nelly has a little toy mouse. She gives the toy mouse to the kittens. The kittens like to play with Nelly’s toy mouse.

1. Склади речення зі слів у рядку і запиши їх.

1. grey / a / Nelly / cat / has.

2. is / cat / a / big / Carry.

3. has / little / She / three / kittens.

4. has / toy / a / Nelly / little / mouse.

5. doesn’t / play / like / to / Carry / Nelly / with.

6. kittens / with / mouse / like / play / to / The / toy.

Дай відповіді на запитання.

1. What has Nelly?

2. What colour is the cat?

3. What is the cat’s name?

4. How many kittens has the cat?

5. What colour are the kittens?

6. What toy has Nelly?

Task 4.                         My Family

My name is Svitlana. I am ten years old. I am a third-year pupil. My family is not very big. I have a mother, a father, a sister and a grandmother. My father’s name is OlehIvanovich, he is thirty – eight. My mother’s name is Oksana Petrivna, she is thirty. My father is an engineer; my mother is a Ukrainian teacher. They are very good and kind parents. My sister’s name is Olenka. She is five years old. She is not a schoolgirl. She is very little. My grandmother is not very old. She is fifty – three. She works at the hospital. She is a doctor. I like my family very much.

1. Дай відповіді на запитання.

1. What is the girl’s name?

2. How old is the girl?

3. What form is she in?

4. Has Svitlana a brother or a sister?

5. Is Svitlana’s family big?

6. Is Svitlana’s grandmother very old?

2. Доповни речення.

1. My name is __________________.

2. I am ______________________ years old.

3. My family is not very __________________.

4. My father is an ______________________.

5. My mother is a ______________________.

6. My sister’s name is___________________.

Task 5.                         A Little Sister

Pete and Jane have a little sister. Her name is Nelly. Their sister doesn’t go to school. She cannot read, she cannot write; she is only four years old.

In the morning Pete and Jane take their bags with books and exercise-books and go to school. Little Nelly says, “Oh, Pete, givemeyourbag! I wanttogotoschoolwithyou. I do not want to stay at home. I don’t want to play with my toys. I want to read books. I want to look at the pictures in Jane’s book. Take me with you”.

But the children say, “Youareverylittle, Nelly! We come back after school, and we read books for you and play with you”.

1. Познач правильну відповідь.

1. Peter and Jane have___________________.

a) a little sister                         b) a big sister

2. Nelly_______________________________.

a) doesn’t go to school            b) goes to school

3. Nelly_______________________________.

a) can read and write               b) cannot read and write

4. Nelly is ___________________ years old.

a) four                                      b) six

5. In the morning Peter and Jane go to ______.

a) school                                  b) the park

6. Peter and Jane take ___________ to school.

a) toys                                     b) bags

7. Nelly wants to go to _____with her brother and sister.

a) school                                  b) the garden

8. Peter and Jane don’t take Nelly to school because_.

a) she is very little                b) she is a bad girl

9. After school the brother and sister want to ___for Nelly.

a) read books                      b) do the homework

2. Склади речення зі слів у рядку і запиши їх.

1. Pete / have / and / a / Jane / sister / little.

2. name / is / Her / Nelly.

3. is / She / old / years / only / four.

4. wants / go / She / to / school / to.

 

 

Texts for Reading

Form 4

Task 1.                          Nelly’s Birthday

Today is Nelly’s birthday. Mother makes a big cake for Nelly and puts five candles in the middle of the cake. Many little girls and boys come to see Nelly. They give her pictures, many books with pictures, red, blue, green, yellow, black, rosy, orange, brown and grey pencils. Some children give her balls, big balls and little balls, and many toys. Father and Mother give Nelly a very bid nice doll. Nelly is very happy.

In the evening the children have tea.

Mother asks, “Nelly, where do you want to sit?

“I want to sit near Jane”.

“Why do you want to sit near Jane?” asks Mother.“She sits near the birthday cake!”answers little Nelly.

1. Дай відповіді на запитання.

1. Who has a birthday party today?

2. How old is Nelly?

3. Who comes to see Nelly?

4. What presents do the children give Nelly?

5. What do the father and mother give Nelly?

6. What do the children have in the evening?

7. Where does Nelly want to sit at the table?

8. Where does Jane sit at the table?

2. Обери правильні речення і випиши їх.

1. Today is Nina’s birthday.

2. Mother puts five candles in the middle of the cake.

3. Father and Mother dive Nelly a very big nice car.

4. Nelly wants to sit near Jane.

Task 2.                           Sally’s House

Salle lives in a big house near London. It has two floors. On the ground floor there is a living – room and a kitchen. Two bedrooms and a children’s room are on the first floor. Sally’s two little brothers play in the children’s room.

Sally’s bedroom is next to the boys’ room. It is not very big, but light. The girl has got a computer and a piano in her room. When she comes after school, Sally works on the computer. In the evening she plays the piano and her family listen to music and sings songs.

1. Обери і випиши слова, які ти почув.

House, mouse, floor, door, bright, light.

2. Запиши речення правильно.

1. Sally lives in a house on London.

2. Sally’s house is not very big.

3. Sally plays on the computer in the children’s room.

3. Підкресли правильний варіант.

1. In Sally’s house there are_____ floors.

a) one b) two          c) three

2. There are _____ rooms on the first floor.

a) two b) three        c) four

3. Sally works on the computer_________.

a) in the morning  b) in the afternoon c) in the evening

4. Дай відповіді на запитання.

1. Where does Sally live?

2. How many rooms are there on the ground floor?

3. Where is Sally’s brothers’ room?

 

 

Task 3.                            Apples

Little Ann likes apples. She likes to look at them, she likes to play with them and she likes to eat them. Her mother gives her apples every day. But today the little girl’s mother has no apples. She cannot give Ann an apple. But Ann wants to have an apple. She comes up to her mother and says:

Mummy, I want an apple. Give me an apple, please”.

It is evening now, my girl. All apples sleep in the evening. You must go and sleep, too”, answershermother.

“Oh, no Mummy. Only little apples sleep. Big apples do not sleep. Give me a big apple, please, Mummy!”

 

1. Склади речення зі слів у рядку і запиши їх.

1. apples / Ann / Little / likes.

2. likes / She / to / them / eat.

3. gives / Her / apples / day / mother / her / every.

4. give / Ann / She / cannot / apple / an.

2. Дай відповіді на запитання.

1. What does Ann like?

2. Who gives her the apples?

3. Where are the apples in the evening?

4. Do big apples sleep in the night?

3. Встав пропущені букви в словах.

ap_l_                                              l_ttl_

g_ve                                               sl_ep

ev_nin_                                          e_t

b_g                                                 pl_y

 

Task 4.                  Veronica’s Birthday

Veronica Summer was ten years old last week. Rolf, Veronica’s friend, wanted to buy present for her. He went to the flower shop, bought very nice flowers and brought them to Veronica on her Birthday.

Veronica invited her best friends to the birthday party. Her mother and her younger sister Beth made some nice and tasty things. When the girl’s friends came to the party they kissed Veronica, gave her their presents and sat together round the long table. Then Veronica’s

mother brought a big nice cake with ten candles in it from the kitchen.

All the guests sang a song «Happy birthday to you». Veronica was very happy on her birthday.

 

1. Обери і випиши слова, які ти почув.

Farmer, summer, together, gather, cake, lake.

2. Запиши речення правильно.

1. Veronica was ten last summer.

2. Her mother gave her some nice flowers.

3. The guests sat down on a sofa in the room.

 

3. Підкресли правильний варіант.

1. Rolf was Veronicas________.

a) cousin                    b) classmate      c) friend

2. Veronica’s___ made some tasty things for birthday.

a) granny, mother      b)aunt, uncle     c) mother, sister

3. They had the party ________.

a) in the yard              b) at the café    c) at home

 

 

4. Дай відповіді на запитання.

1. How old was Veronica last week?

2. Who came to her birthday party?

3. What did the guests do at the party?


Task 5.               My Favourite Subject

Our school is in the centre. It is very big. There are forty rooms and a lot of students in the school.

We’ve got a lot of classrooms, a computer room, a gym and a school field.

We go to school five days a week. We start lessons at 9 o’clock and we go home at 3 o’clock. We have a timetable. We have  five or six lessons every day. One lesson is 40 minutes. After each lesson we have a break. We study a lot of subjects: Maths, Science, Music, History, English, PE, Russian and Ukrainian.

My favourite subject is Music. I like singing and listening to songs. I also like PE. We often play football and other games. We read, write and draw at our lessons. I like my teachers and my school.

1. Склади речення зі слів у рядку і запиши їх.

1. school / in / is / centre / Our / city.

2. forty / are / There / rooms.

3. very / It / big / is.

4. to / We / five / week / a / go / school / days.

5. timetable / have / a / We.

6. lesson / 40 / One / minutes / is.

2. Допиши речення за текстом.

1. We have _____ or ___ lessons every day.

2. After each lesson we have a__________.

3. We study a lot of __________________.

4. My favourite subject is ______________.

5. I also like ________________________.

6. I like my ________ and my__________.

 

Texts for Reading

Form 5

Task 1.                   A Cat and Mice

When the cat was strong and young, he caught many mice. The mice were afraid of him then. But in time he grew old and could not catch mice any more.

One day he decided to play a trick on the mice. He lay on his back and did not move at all. A mouse saw him and thought he was dead. She ran to her friends and told about it. And the mice began to dance and play. They were very happy. They danced and danced round the cat, and the cat didn’t move. Then one of the mice jumped on the cat’s head.

«Look at me! Come nearer, all of you! The cat is dead! Let us dance on his head! »

But suddenly the cat jumped up and caught the silly mouse. The other mice ran away as quickly as they could.

1. Обери і випиши слова, які ти почув.

A fox, a cat, to catch, to swim, to play, to jump up, mice, lice.

2. Познач правильні твердження.

___ 1. The cat was very young and strong.

___ 2. The mice were afraid of the cat.

___ 3. The mouse danced on the cat’s head.

___ 4. The cat didn’t catch the mouse.

3. Постав речення у правильній послідовності згідно з текстом.

1.___ The mouse saw the cat who didn’t move.

2.___ The mice ran away.

3.___ The cat jumped up.

4.___ The cat grew older.

 

Task 2.                  My Native Village

I am a village boy. My village is big and beautiful. It is not far from a big town. The houses in my village are not high, but they are nice. There are gardens round the houses. The streets in my village are green with fruit-trees and flowers. My school is not far from my house. We have a museum at school.

In the centre of the village you can see a hospital, shops, a church and a new village club. Near the village you can see a forest, fields and meadows. There is a cattle – farm, a pig – farm and a poultry–farm in our village too. The poultry-farm stands on a little river. My mother works on this farm. I like to help her. I love little ducklings and goslings. They are very nice and funny.

 

1. Познач правильну відповідь.

1. I am a village __________________.

a) girl              b) boy

2. My village is _______________________.

a) big and beautiful         b) small and narrow

3. There are _____________ round the house.

a) fields                b) gardens

4. My school is ___________ from my house.

a) far                       b) not far

5. My mother works on the _______________.

a) farm                    b) forest

6. In the centre of the village there is ________.

a) a new village club                       b) cinema

2. Дай відповіді на запитання.

1. Is his village big or small?

2. Are there gardens round the houses?

3. What can you see in the centre of the village?

4. Where is his school?

5. What can you see near the village?

6. What farms are in the village?

Task 3.                         Two Kittens

Two little kittens didn’t have a mother and a father. They lived in s big house with their aunt. She didn’t like kittens. They were very kind and friendly but their aunt was arrogant and selfish. She met her friends every evening and they ate, played games and sang songs. Poor kittens were often hungry and cold. Nobody took care of them. One day their aunt told the kittens to go away.

They cried, took their clothes and left their home.

It was winter. It was cold and windy. Poor kittens found a small house and lived there. Their aunt didn’t remember about the kittens. She lived in the big warm house.

But one day the house burnt and she didn’t have a place to live in. Her friends didn’t want to help her. The aunt-cat went to the kittens and asked them for help. The kittens were happy to help and let their aunt to live in their small cold house. They were real friends!

A friend in need is a friend indeed.

1. Дай відповіді на запитання.

1. Have you got friends?

2. Do your friends help you when you are in need?

3. Do your friends think you are a good friend?

2. Підкресли правильний варіант.

1. Two little kittens _________ a mother and a father.

a) had            b) didn’t have

2. They lived in a _________ house.

a) small  b) big

3. They lived with their _____________.

a) aunt   b) uncle

4. She ___________ the kittens.

a) liked        b) didn’t like

5. One day their aunt told the kittens ________.

a)to go away           b) to come in

6. It was _______________.

a) summer               b) winter

7. The kittens found a _____________ house.

a) small                   b) big

8. One day the aunt’s house _____________.

a) burnt                               b) broken

9. A friend in need is a friend__________.

a) indid                                       b) indeed

 

 

Task 4.           We Go to Australia

The Wilmots were an English family. They lived in London. The father, Mr.Wilmot, worked in an office and the mother, Mrs. Wilmot, looked after the house and the children. There were three children in the family: a son, Aidan, who was thirteen years old, and two daughters, Harriet, she was twelve, and Rose, who was ten.

One day their father got a letter from Australia. The letter said that Mr. Wilmot’s uncle was dead, and that his house and farm in Australia were now Mr. Wilmot’s house and farm. Mr. Wilmot decided to go to Australia and take his family with him.

So one day in January they got on a big ship to go to Australia. They were on the ship for three weeks. They got to Australia after six weeks on the ship. It was summer because January, February, March and April are summer months there.

1. Постав речення у правильній послідовності згідно з текстом.

1.___ Mr. Wilmot got a letter.

2.___ The family took the ship.

3.___ The Wilmots lived in London.

4.___ They spent six weeks in the sea.

2. Познач правильні твердження і виправ неправильні.

___ 1. Aidan was the eldest daughter.

___ 2. Mrs. Wilmot works at school.

___ 3. February is spring month in Australia.

___ 4. The Wilmot’s got a house and a farm in

Australia.

3. Дай відповіді на запитання.

1. How many sons had Mr. Wilmot?

2. What was the name of the youngest daughter?

3. How many weeks did the Wilmots spend on the ship?

4. Did Mr. Wilmot take his children with?

Task 5.                 The Parrot

I am a nice green parrot. My name is Poll. I live in Kyiv with Borys, his father and mother. I am their friend.

I like to talk. I speak Ukrainian. But I can speak English, too. I like to speak English. When I hear the knock at the door, I ask, «Who is there

When Borys gets up in the morning, I say, «Good morning, Borya!»Then I say, «Borya, wash your face, wash your hands! »

When Borys comes home from school, I say, «Do your homework, Borya, do your homework!»

When I see Borys with a ball in his hands, I say, «Football, football! ».

I like Borya’s friends, and they like me. When they come to see us, they say, «Hello, Poll! » And I say, «Hello, friends! »When Borys does his English, he teaches me to speak English. I can say, «My name is Poll. I live in Kyiv, I like English! »

1. Дай відповіді на запитання.

1. What is Poll?

2. What colour is Poll?

3. Where does Poll live?

4. What language does the parrot like to speak?

5. When does the parrot say the following words?

a) Who is there? ________

b) Good morning! Wash your face! ________

c) Do your homework!___________________

d) Football, football! ___________________

e) Hello, friends! _______________________

2. Склади речення зі слів у рядку і запиши їх.

1. green / parrot / I / a / nice / am.

2. name / Poll / My / is.

3. live / in / I / Kyiv.

4. live / Borys / I / with.

5. to / I / talk / like.

6. Ukrainian / speak / I.

7. teaches / He / English / to / me / speak

 

 

 

 

Використана література:

1.Закон України «Про освіту»

2. Закон України «Про загальну середню освіту»

3.Морська Л. І.Англійська мова 7 клас / Л. І. Морська. – К. ІРПІНЬ. – 2007, ˗ 238с.

4. Морська Л. І. Англійська мова 8 клас / Л. І. Морська . –К. ІРПІНЬ. ˗ 2007, ˗ 242с.

5. Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 1-4 класи, Видавничий дім «Освіта», 2012 р.;

6. Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи, Видавничий дім «Освіта», 2012 р.;

7. Яковлєва Т. Funny English / Т. Яковлєва. – Дніпропетровськ. ˗ 2015, ˗ 63с.

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Штогун Ольга
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку