Збірник артикуляційних вправ, чистомовок,скоромовок для корекції мовлення учнів початкових класів

Про матеріал
Всім відомо, що саме процеси читання та вивчення мови – надзви-чайно важкі для дітей, потребують від них значних розумових зусиль. А ви-користання творчих та пізнавальних завдань дають можливість навчатись у більш легкій, невимушеній формі, потребують від учнів пошуку нових знань і способів дій, розвивають інтерес до мови як навчального предмета. Вони сприяють розвитку спостережливості, вчать порівнювати, аналізувати, робити висновки, узагальнювати. Використання таких видів роботи на будь-якому етапі уроку – це вправляння у самостійному розвитку мислення, кмітливості, спостережливості, уяви учнів. Ця збірка створеня для розвитку мови і мислення учнів; активізують поширюють їх словниковий запас; привчають проводити аналітико-синтетичну роботу над словами та реченнями; поліпшують фонематичний слух дітей; розвивають правописну зіркість; прищеплюють інтерес і любов до мови. Вже з першого класу на уроках навчання грамоти доцільно викори-стовувати артикуляційні вправ,чистомовки,скоромовки для корекції мовлення учнів. В період навчання грамоти та на уроках читання та мови велика увага приділяється роботі зі скоромовками та чистомовками. Скоромовки є найефективнішим засобом розвитку експресивного мовлення. Вони дають змогу напрацювати навички правильної та чіткої артикуляції, удосконалювати плавність і темп мови. Також скоромовки можуть стати ефективним матеріалом і для розвитку уваги, пам’яті дітей. Дуже подобається дітям відгадувати загадки, розгадувати кросворди та ребуси.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Маріупольська гімназія № 2 Збірник артикуляційних вправ, чистомовок,скоромовок для корекції мовлення учнів початкових класів Автор Вчитель початкових класів Іванова Юлія Віталіївна місто Маріуполь

Номер слайду 2

Мета: вироблення повноцінних рухів і певних рухів органів артикуляційного апарату, необхідна для правильної вимови звуків. Артикуляційна гімнастика

Номер слайду 3

«ЗАБИЙ М'ЯЧ У ВОРОТА» Візьми поролоновий м'ячик; ► Поклади перед футбольними воротами; ► забиває гол плавної струменем повітря; ► Тепер забивай гол різкою, уривчастій струменем повітря; ► Порахуй, скільки голів ти забив.

Номер слайду 4

► Посміхнися. Відкрий рот. ► Поклади широкий язик на нижню губу. ► Потримай його в такому положенні. «Лопаточка»

Номер слайду 5

« Дуємо на сніжинку» ► Тримай сніжинку перед губами. ► Зроби з мови «лопаточку». ► Видихай плавно на сніжинку з «лопаточки». ► Дивись, як гарно летить твоя сніжинка.

Номер слайду 6

« Грибочок » ► Присоси до неба широкий язик. ► Розкрій рот якомога ширше, так, щоб "ніжка грибка" (вуздечка мови), натяглася. ► Видихай плавно на сніжинку з «лопаточки». ► Дивись, як гарно летить твоя сніжинка.

Номер слайду 7

“ Смачне варення ” Злегка відкрити рот. Широким кінчиком язика злижи варене з верхньої губи, роблячи рухи язиком верху вниз.

Номер слайду 8

“ Гойдалки “ Посміхнись. Відкрий рота,як призвуці “А”. Підніми кінчик язика за верхні зуби. Потім опусти язик за нижні зуби. Повтори декілька разів.

Номер слайду 9

“ Конячка “ Посміхнись. Відкрий рот. Цокали повільно кінчиком язика. Слідкуй,щоб нижня щелепа та губи не рухалися,а працював тільки язик.

Номер слайду 10

“ Барабанщик “ Посміхнись. Відкрий рот. Постучи кінчиком язика за верхніми зубами,чітко промовляй твердий звук “Д”. Роби удари повільно,слідкуй,щоб нижня щелепа не рухалася.

Номер слайду 11

Повторіть ланцюжок слів Каша,Маша,Саша,Наташа. Масло,м’ясо,сметана,простокваша. Вишня,слива,груша,лапша. Колбаса,сосиски,ватрушка,сардельки.

Номер слайду 12

“ Голочка “ Відкрити рот,губи потягніть в посмішці. Висунути з рота вузький,напружений язик. Утримуйте 5 – 10 секунд.

Номер слайду 13

Чистомовки Вправи спрямовані на вироблення чіткої й виразної проголошення слів і фраз,на розвиток слухової уваги,голосового апарату. Для підготовки дитини до даних занять необхідно провести з дитиною кілька занять на розвиток тривалого й плавного видиху.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Ко -ко-ко - випємо молоко. Па-па-па – розсипана крупа. Ок -ок-ок - маленький жучок. Пе-пе-пе - кошеня сліпе. Ки-ки-ки-смішні малюки. По-по-по – річка Лімпопо Ик-ик-ик-засміявся Петрик. Іп-іп-іп – зеленіє кріп. Юк-юк-юк-великий дрюк. Ап-ап-ап-травку щипле цап. Ку-ку-ку-витягни нитку. Уп-уп-уп – поживний суп. Че-че-че – бабуся калачі пече. Ав-ав-ав – не лови гав. Ча-ча-ча – дай,бабусю,калача. Ва-ва-ва - книжка нова. Чі-чі-чі – їж,будь ласка,калачі. Ву-ву-ву – випємо каву. Ув-ув-ув – новину почув. Ив-ив-ив – я квіти полив.

Номер слайду 16

Біжать стежини поміж ожини. Ми плакати – не плакати. І вже у Жені ожина в жмені. Нам плакати нема коли. Біля саду,біля броду, Бабин виораний город. Барабанять по городу Бараболя та горох. Обережний хитрий лис Шило шубку Шурі шило, До нори вечерю ніс. Шовком,шерстю шви обшило. Біг додому лісом лис, Вийшла шубка прихороша Шелестів над лисом ліс. Нашій Шурі на порошу.

Номер слайду 17

« Крокодил до крокодила Припливав просити мила, Бо набридло крокодилу Умиватися без мила.» “Котилася т орба З високого горба. В торбі паляниця, Ведмідь і лисиця. Лисиця пищить, Ведмідь верещить. А торба тріщить: Трісь,трісь,трісь.

Номер слайду 18

Ма-ма-ма – настала вже зима. му=-му-му –молока кому? Мо-мо-мо – до школи йдемо. Ми-ми-ми – нові килими. Мі-мі-мі – веселій кумі. Ме-ме-ме – хто книжку візьме? Ам-ам-ам- нікому не дам. Ом-ом-ом – помиємо з милом. Ем-ем-ем – туди не підем. Ум-ум-ум-у класі шум. Им-им-им-від багаття дим. Ім-ім-ім-збудуємо дім.

Номер слайду 19

Ав-ав-ав - не лови гав. Ва-ва-ва – книжка нова. Ву-ву-ву – випємо каву. Ув-ув-ув – новину почув. Ві-ві-ві – здивувались паві. Ів-ів-ів- - льон зацвів. Во-во-во – намальовано криво. Ов-ов-ов - накололи дров. Ив-ив-ив – я квіти полив. Ви-ви-ви – чорні брови. Шу-шу-шу – чистомовки я пишу. Ят-ят-ят – їх пишу всіх для малят. Ки-ки-ки – їх говорять залюбки. Ло-ло-ло – щоб чите мовлення було. Ло-ло-ло – снвгу землю замело. Ля-ля-ля – стала білою земля. Лі-лі-лі – ось замети чималі.

Номер слайду 20

Жу-жу-жу – по галявині ходжу. Жі-жі-жі – дуже гострі ножі. Жи-жи-жи – ти мені допоможи. Же-же-же – кішка мишку стереже. Зу-зу-зу – погоду козу. За-за-за – йди додому,коза. Зу-зу-зу – я їй сіна привезу. Зі-зі-зі – стрибаю на одній козі. Чу-чу-чу – всім спечу по калачу. Ча-ча-ча – відкуси калача. Че-че-че – здобні калачі пече. Чи-чи-чи – дочці печиво спечи. Ша-ша-ша – він не має ні гроша. Шу-шу-шу – ми нарвали споришу. Ше-ше-ше – говоріть тише. Ла-ла-ла – кицька молока пила. Ло-ло-ло – побіг зайчик за село. Ле-ле-ле – котеня прийшло мале. Ли-ли-ли – з лугу квітів принесли. Ай-ай-ай – ми підемо в гай. Ій-ій-ій – край чарівний мій. Пи-пи-пи – яблука купи. Пі-пі-пі – смітинки купи. Па-па-па – є гручана у нас крупа. Пе-пе-пе- - їжачок в траві сопе.

Номер слайду 21

Скоромовки Українські народні Скоромовки мають велику користь для вироблення в дитині правильної дикції і артикуляції:підвищують культуру її мовлення. До того,ж дітям вони ще й подобаються. Адже дуже цікаво,чи зможе хтось вимовити їх швидко і без зупинок. Той,хто прагне сказати краще за всіх, робить кумедні помилки, смішно перекручує слова і звуки, спотикається… Всі веселяться.

Номер слайду 22

Обачний кажан Кажан каже кажаниську: - не кружляй занадто низько. Кажани ми миші-птиці. Й до вподоби кожній киці. Кругла скоромовка Коло киці Костик в кошик Кошенят кладе кошлатик. Коло Костя котить котик Круглу кульку кошенятам. Зебра Заболіли зуби в зебри Йти до зубра,зебро,треба. Як не хочеш буть беззуба, Лікуватись йди до зубра.

Номер слайду 23

Майстриня Вишивала мишка ловко Синім шовком мишоловку. Мишоловка – грізна штука, Мишеняткові наука. Кролики на роликах Три кролики на роликах, Не кролики – королики! Чи ж зможе і корова Купить кролячі ролики І стать як кролик – ролер?

Номер слайду 24

Швидкомовка Бабрились у бідні баюрі Два бобри брунатно-бурі Правда,брате,бобре добре? - Дуже добре,брате бобре? Киця Смужечка на смужечці – Наша Мура мружиться, Мружиться – не журиться, А муркоче й жмуриться.

Номер слайду 25

Химерний мухомор Мухомор – не без химер. Замість моху взяв мохер. Сплів мохерову шапшину. Хором,миром мухомори Про химерника говорять. Жабка Забажалу жабка в жбанку На базар везти сметанку. Іжакам і жукам у банки Наливає жабка сметанки А коли розпродасть цілий жбанчик На зелений заробить жупанчик.

Номер слайду 26

Ворона проворонила вороненя. Всім подобається це куце цуценя. Коваль кулю кував, кував і перекував. Король орел, орел король у Кіндрата куртка короткувата. Жовтий жук купив жилет,джемпер,джинси та жакет. Летів горобець через хлівець. Ніс четверик гороху, без червотоку. Без червоточини, без по червоточини.

Номер слайду 27

Дякую за увагу!

ppt
Додав(-ла)
Іванова Юлія
Додано
25 березня 2020
Переглядів
6998
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку