"Збірник біологічних диктантів для 8 класу"

Про матеріал

Біологічний диктант – це форма письмового контролю знань і вмінь учнів. Він являє собою перелік питань на які учні мають дати стислі відповіді. Час на кожну відповідь суворо регламентований, тому питання диктанту формулюються чітко і вимагають однозначних відповідей, які не потребують тривалих розмірковувань. Головна ознака диктанту – стислість, що відрізняє його від інших форм контролю.

Перегляд файлу

Біологічний диктант – це форма письмового контролю знань і вмінь учнів. Він являє собою перелік питань на які учні мають дати стислі відповіді. Час на кожну відповідь суворо регламентований, тому питання диктанту формулюються чітко і вимагають однозначних відповідей, які не потребують тривалих розмірковувань. Головна ознака диктанту – стислість, що відрізняє його від інших форм контролю.

Зазвичай біологічний диктант – це фронтальна письмова робота, розрахована на 5-7 хвилин. Він являє собою систему питань або завдань, які диктує вчитель і відповіді на які школярі дають у письмовій формі. Відповіді на питання або завдання мають бути дуже короткими, але досить місткими,  унаслідок чого неможливе використання описово-оповідної форми.

Запропоновані біологічні диктанти допоможуть учителеві проводити систематичний контроль навчальних досягнень учнів не тільки в письмовій, але в усній формі. Питання диктанту можна також використовувати для усного опитування. За кожну правильну відповідь учень одержує 1 бал. 

Біологічні диктанти можна використовувати на різних етапах уроку: закріплення знань, актуалізації опорних знань, засвоєння нового матеріалу. Окремі питання біологічних диктантів можуть бути використані на етапі мотивації навчальної діяльності. Деякі диктанти можна давати на узагальнюючих уроках.

Біологічні диктанти можна використовувати як для диференційованого, так і для інтерактивного навчання. Їх застосування в умовах інтерактивного навчання стає можливим завдяки елементам гри змагання, коли школярі змагаються одне з одним.

Отже, біологічний диктант – це один із засобів виховання у школярів уваги, точності й акуратності в навчальній діяльності. Системне їх застосування сприяє навколишні дисципліні та реалізації принципу індивідуалізації навчання.

Дана робота містить збірку біологічних диктантів, які я використовую в курсі біології 8 класу.

 

Тема уроку: Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система

Фразеологічний диктант

Доповніть речення

  1. Структурна і елементарна одиниця нервової системи …….( нейрон )
  2. Короткі відростки нейрона називають …….( дендрити )
  3. Довгі відростки нейрона називають …….( аксони )
  4. Скупчення нейронів у спинному і головному мозку утворюють …….( сіру речовину )
  5. Скупчення відростків у спинному і головному мозку утворюють …….( білу речовину )
  6. Нерви, що проводять збудження до центральної нервової системи називають …….( чутливими )
  7. Нерви, що проводять збудження від центральної нервової системи до органів називають …….( руховими )
  8. У рефлекторній дузі передача з чутливого на руховий нейрон відбувається через …….( вставний )
  9. Збудження в синапсі передається за допомогою хімічних речовин …….( медіаторів )
  10. Передача сигналу з чутливого на руховий нейрон відбувається за рахунок спеціальних утворень …….( синапсів )
  11. Збирає інформацію від органів чуття і передає до ЦНС, а також передає сигнали від ЦНС до скелетних м’язів …….( соматична нервова система )
  12. Відповідає за регулювання функцій внутрішніх органів і залоз,включно з серцем, шлунком …….( вегетативна система )

 

Тема уроку: Будова та функція еритроцитів. Група крові та переливання.

Диктант.

Правильне твердження познач знаком «+», неправильне знаком «-».

  1. Речовини білкової природи, що містяться у еритроциті це аглютинін а В.
  2. Еритроцити живуть близько 80 днів.
  3. Гемофілія уроджене порушення крові.
  4. Еритроцити – дрібні ядерні організми діаметром 3-5 мкм.
  5. Еритроцити утворюються у кістковому мозку з особливих клітин, які називають стовбуровими.
  6. Кров, яка насичена вуглекислим газом називається артеріальною.
  7. Гемоглобін не здатний приєднувати чадний газ (СО), що виділяється під час не повного згоряння палива.
  8. Киснева недостатність, яка впливає на розумову діяльність і фізичну працездатність називають недокрів’ям.
  9. Люди у яких беруть кров називаються реципієнти.
  10. Особи, які мають В (ІІІ) групу крові називають універсальними реципієнтами.
  11. Людей з 0 (І) групою крові називають універсальними донорами.
  12. Людина, яка перехворіла на жовтяницю, не може бути донором.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

-

-

+

-

+

-

-

+

-

-

+

+

 

Тема уроку: Значення дихання. Система органів дихання.

Вибірковий (графічний) диктант

Учитель читає твердження.

Якщо учень згодний з ним, він відповідає «так», а якщо незгодний – «ні».

  1. Носова порожнина розділена кістковою перетинкою на праву та ліву половини. ( Ні )
  2. Носова порожнина вкрита багатошаровим епітелієм. ( Ні )
  3. Залози слизової оболонки носової порожнини виділяють слиз, що має антибактеріальні властивості. ( Так )
  4. З носової порожнини повітря надходить одразу у гортань. ( Ні )
  5. Скелет гортані утворений міцними парними та непарними хрящами, які між собою з’єднані суглобами та зв’язками. ( Так )
  6. Гортань забезпечує утворення звуків та запобігає потрапляння їжі у трахею за допомогою надгортанника. ( Так )
  7. Коли людина розмовляє, голосова щілина відкрита. ( Ні )
  8. Трахея – це трубка, що утворена повними хрящовими кільцями. ( Ні )
  9. Висота голосу людини залежить від довжини голосових зв’язок. ( Так )
  10. У жінок голосові зв’язки довші ніж у чоловіків. ( Ні )
  11. Розгалуження бронхів називають бронхіальним деревом. ( Так )
  12. У порожнині плеври тиск дещо вищий за атмосферний. ( Ні )
docx
Додав(-ла)
Дмитрук Любов
Додано
21 березня 2023
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку