УПРАВЛІННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ
КАМІНЬ-КАШИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ «ПОГУЛЯНКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ»
2022
УПРАВЛІННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ
КАМІНЬ-КАШИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ «ПОГУЛЯНКІВСЬКА ГІМНАЗІЯ»
2022
Кухарик Лариса Назарівна, вчитель початкових класів. Розвиваємо мовлення граючись. (Збірник вправ). – Заклад загальної середньої освіти «Погулянківська гімназія», 2022. – 22с.
Збірник вправ укладений згідно з програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 2 класу спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями (автори: Хайдарова О.С., Блеч Г.О.,Київ, 2018).
Вправи призначені для активізації мовленнєвої і пізнавальної діяльності, розвитку та корекції пізнавальної сфери і мовлення дитини, формування комунікативної діяльності.
Вчителям під час проведення корекційно-розвиткових занять «Розвиток мовлення» у 2 класі для дітей з інтелектуальними порушеннями.
Розглянуто методичною радою закладу загальної середньої освіти «Погулянківська гімназія», (протокол №3 від 14.01.2022 р.)
ЗМІСТ
Вступ…………………………………..……………………4
Пори року. Осінь…………………………………………...5
Пори року. Зима……………………………………………6
Пори року. Весна…………………………………………..7
Пори року. Літо………………………………………….…8
Кольори……………………………………………………..9
Овочі і фрукти…………………………………………….10
Кухонне приладдя ………………………………………..11
Одяг та взуття …………………………………………….12
Меблі………………………………………………………13
Іграшки…………………………………………………….14
Засоби особистої гігієни……………………………….....15
Свійські тварини……………………………………….....16
Дикі тварини………………………………………………17
Органи чуття людини…………………………………….18
Конструювання……………………………………….......19
Казка «Колобок»………………………………………….20
Казка «Ріпка»…………………………………...................21
Література ……………………………………………......22
Додаток (для вирізування картинок)……………………..23
ВСТУП
Розвиток системи інклюзивної освіти в Україні потребує розробки нових ефективних методів корекційно-розвивального навчання дітей з особливими освітніми потребами, зокрема мовленнєвого.
Розвиток мовлення відіграє провідну роль у процесі розвитку дитини та займає центральне місце в загальній системі роботи з формування мовлення особистості. Мовлення вбирає в себе всі досягнення дитини в оволодінні рідною мовою, її словниковим складом, звуковим і граматичним ладом. Володіння навичками мовлення дозволяє дитині вступати у вільне спілкування з однолітками та дорослими, дає можливість отримати необхідну їй інформацію, а також передати накопичені знання та враження про навколишній світ.
Саме вправи на липучках сприяють розширенню словникового запасу та розвитку мови у дитини, а також тренують тактильно-рухове, зорове та слухове сприйняття, розвивають уяву та навички просторового мислення, вправляють координацію руху рук та розвивають дрібну моторику. Запитання до вправ можуть ускладнюватись в залежності від рівня розвитку дитини.
Збірник вправ сприятиме створенню ефективних передумов для всебічного розвитку дитини, забезпечення умов, які б допомогли успішно сформувати потребу у мовному спілкуванні та практично оволодіти мовленням як засобом комунікації, в процесі пізнання навколишнього світу.
ЛІТЕРАТУРА
Хайдарова О.С., Блеч Г.О. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 1-4 класу спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з інтелектуальними порушеннями, - Київ, 2018. 29с.
Стокові фото: ua.depositphotos.com
Фото колекція: www.pinterest.com
Графічний онлайн редактор: create.vista.com