Збірник лабораторно-практичних робіт уроків виробничого навчання з професії «Агент з організації туризму»

Про матеріал
Матеріали роботи містять лабораторно-практичних робіт уроків виробничого навчання з професії «Агент з організації туризму», що включають теоретичні питання, які необхідні для підготовки до занять, основні питання, які розглядаються під час роботи, а також розкрита методика проведення практичної частини уроку та контрольні питання Проведення лабораторно-практичних робіт, що пропонуються в збірнику, складено згідно програм та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів Державного стандарту професійно-технічної освіти по професії «Агент з організації туризму». Збірник рекомендовано для молодого майстра виробничого навчання інфраструктурного напрямку забезпечити у допомозі досягти високих результатів при виконанні з учнями лабораторно-практичних робіт.
Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

«Буцький політехнічний професійний ліцей»

 

Коваленко Олександр Михайлович майстер виробничого навчання з професії:

 «Агент з організації туризму»

 

Назва роботи:

Збірник лабораторно - практичних робіт для проведення уроків виробничого навчання на з професії: «Агент з організації туризму»

 

Анотація:

 Збірник розраховано на молодого майстра виробничого навчання інфраструктурного напрямку, який повинен досягти високих результатів при виконанні з учнями лабораторно -  практичних робіт. До кожної лабораторно -  практичної роботи є теоретичні питання, які необхідні для підготовки до роботи, основні питання, що розглядаються під час роботи,  методика проведення практичної частини заняття та контрольні питання

Лабораторно - практичної роботи, які пропонуються в збірнику, складені згідно програм та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів ДС ПТО по професії: «Агент з організації туризму» Матеріал розрахований на майстрів виробничого навчання  ПТНЗ.

 

 

Розглянуто і схвалено на засіданні методичної комісії  викладачів та майстрів виробничого навчання інфраструктурного напрямку.

Протокол №7 від 06.03.2019року

Голова методичної комісії: Коваленко О.М.

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

ВСТУП …………………………………………………………………........... 4

 

1.        Лабораторно – практична  робота № 1. Знайомство з сайтами

туроператорів…………………………………………………………………….. 5

2.        Лабораторно – практична  робота  №  2.  Вивчення  структури сайтів туроператорів…………………………………………………………………….. 8

3.        Лабораторно – практична  робота № 3.  Особливості онлайн

бронювання готелів……………………………………………………………….11

4.        Лабораторно – практична  робота № 4. Особливості співпраці туроператорів і готелів…………………………………………………………….16

5.        Лабораторно – практична  робота  №  5.  Особливості  аналізу засобів розміщення і надання про них об’єктивної інформації туристам………………18

6.        Лабораторно – практична  робота № 6. Особливості пошуку та бронювання авіаквитків на регулярні авіарейси…………………………………20

7.        Лабораторно – практична  робота № 7. Особливості пошуку і бронювання авіаквитків на чартерні рейси та рейси бюджетних авіакомпаній…27

Використана література…………………………………………………..28

ВСТУП

 

Розробка туру є складним завданням, яке потребує володіння значною інформацією з ресурсного забезпечення, з розвитку матеріально-технічної бази туризму, знання кон'юнктури попиту та пропозиції на відповідних ринках, співпраці з суб'єктами ринкової діяльності.

Розробка турів проводиться в індустріальних масштабах (за принципом масового виробництва), але їх реалізація здійснюється на індивідуальній основі. Використовується як якісна, так і цінова конкуренція. Зменшення ціни досягається як шляхом масовості виробництва, так і гнучкого використання партнерів-продуцентів послуг, а також сезонності попиту. Діяльність туроператорів реалізується по багатьох напрямках (як в географічному, так і в економічному плані). Туроператори все більше використовують надлишки потужностей готелів та авіакомпаній в період міжсезоння для розробки чартерних турів, соціалізують окремі види тур продукту за рахунок використання різноманітних фондів, вводять спрощені форми обслуговування (самообслуговування в харчуванні, наприклад). Комплексні тури дуже різноманітні за видами, формами, сезонами, термінами, класом обслуговування, набором послуг, видами пересування та іншими параметрами, тобто туроператори намагаються максимально пристосувати їх до існуючого попиту та створити попит, просуваючи весь час новий товар на туристичний ринок.

Таким чином, основним ринковим продуктом туристичної фірми на ринку туристичних послуг є комплексний продукт - тур або окремі його складові (транспортне обслуговування, включаючи бронювання та продаж квитків, екскурсійне обслуговування тощо). Туристичне підприємство організує споживання туристичного продукту шляхом укладання партнерських угод з обслуговування туристів. Діяльність туристичного підприємства спрямована на розробку та реалізацію такого туристичного продукту, який би за своїми якісними властивостями та ціною задовольняв потреби населення в змістовному відпочинку.

 

 

 

 

Лабораторно – практична  робота № 1

 

Тема: Знайомство з сайтами туроператорів Мета заняття:

знайомство учнів з сайтами провідних тур операторів України; отримання навичок щодо ефективного пошуку необхідної інформації на

сайтах туроператорів.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мережа Internet.

 

Хід роботи

Теоретичні питання, необхідні для підготовки до роботи:

ü   Які основні відмінності між тур оператором і тур агентом згідно з Законом України «Про внесення змін та доповнень до Закону України «Про туризм»?

ü   Які типи туроператорів виділяють у світовій практиці?

ü   Які різновиди туроператорів спеціалізованого ринку Ви знаєте? Основні питання,  що розглядаються під час роботи:

ü   типи туроператорів;

ü   інтернет-сайт як засіб просування тур продукту,        туристського напряму, туроператора;

ü   сезонність в туроператорській діяльності;

ü   основні туристські напрями на туристському ринку України; ü провідні туроператори України.

Методика проведення практичної частини заняття: а). Ознайомитись з сайтами наступних туроператорів:

 

Ай Да Тур

www.aida-tour.com

 

Аккорд- тур

www.akkord-tour.com.ua

 

Албена тревел

www.albena.com.ua

 

Алголь

www.algol.com.ua

 

Альф

www.alf-ua.com

 

Анекс тур

www.anextour.com.ua

 

Артекс

www.artex.com.ua

 

Аста

www.asta.com.ua

 

Балкан-експресс

www.balkan.ua

 

Валанта

www.valanta.com.ua

 

Відерштраль

www.wrs.com.ua

 

Давай відпочивай

www.kuda.net.ua

 

Ідріска тур

www.idriska-tour.com.ua

 

Імпала тревел

www.impalatravel.com

 

Інкомартур

www.incomartour.kiev.ua

 

Кандагар

www.kandagar.com

 

Карибський Клуб

www.kk.kiev.ua

 

Конті плюс

www.conti-plus.com.ua

 

Корал тревел

www.coral.ru

 

Леотур

www.leotour.com.ua

 

Міст-Тур

www.meest-tour.com.ua

 

Музенідіс

www.mouzenidis-travel.ru

 

Наталі Вояж

www.natalyvoyage.com.ua

 

Норд

www.nord.com.ua

 

Оазис

www.oasis.com.ua

 

Пан Укрейн

www.panukraine.kiev.ua

 

Пегас туристік

www.pegast.com.ua

 

Проланд

www.proland.kiev.ua

 

САМ

www.sam.ua

 

Сієста

www.siesta.kiev.ua

 

Сіта Тревел

www.cita-travel.com.ua

 

Татур

www.tatur.com.ua

 

Тез Тур

www.teztour.com

 

ТК Центр

www.cntr.com.ua

 

Трайдент

www.trident.travel

 

б). Заповнити за прикладом таблицю (табл. 2), з’ясувавши основний та додатковий профіль туроператору. У пункті примітки позначити основні туристські напрями, з якими працюють конкретні туроператори.

 

При виконанні роботи, слід враховувати наступне:

ü   профіль туроператорів може змінюватися в залежності від  сезону;

ü   один і той же туроператор може одночасно пропонувати як масові напрями, так і деякі спеціалізовані. Фактично, масовими напрямами на сьогодняшній день в Україні можуть вважатися країни, до яких туроператорами організується найбільша кількість чартерних авіарейсів: Туреччина, Єгипет, Туніс, Болгарія, Хорватія, Чорногорія;

ü   туроператор, окрім власних турів, може також пропонувати і тури інших туроператорів, тому студентам потрібно з’ясувати які саме пропозиції є власною розробкою туроператорів. Звичайно, пропонуючи власний турпродукт, туроператори надають про нього (в тому числі, про країну, курорти, готелі тощо) значно більше інформації порівняно із іншими напрямами; така інформація розміщується на найбільш привабливих місцях на сторінках сайту; за основними напрямами туроператор звичайно пропонує різноманітні акції, можливі знижки тощо.

 

Контрольні питання:

1.     На які групи розподіляються туроператори?

2.     Визначте основних туроператорів України за туристськими напрямами (Єгипет, Туреччина, Хорватія, Чорногорія, Болгарія, Туніс).

3.     Як змінюються напрями діяльності туроператорів залежно від сезону?

4.     Визначте українських туроператорів спеціалізованого ринку автобусних турів до Європи.

5.     Які відомі міжнародні туроперейтингові бренди представлені в України?

 

 

Лабораторно – практична  робота №2

 

Тема: Вивчення структури сайтів туроператорів Мета заняття: вивчення структури сайтів туроператорів за типами; визначення основних розділів на сайтах туроператорів;

отримання навичок щодо особливостей роботи з сайтами різних за типами

туроператорів.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мережа Internet.

 

Хід роботи

Теоретичні питання, необхідні для підготовки до роботи:

ü Які типи договорів укладаються між туроператором і турагентом?

ü В чому полягає різниця між комісійною та бонусною програмою туроператорів?

ü В яких випадках нараховуються додаткові бонуси турагентам? В якій формі відбувається нарахування додаткових бонусів туроператорами турагентам? Основні питання,  що розглядаються під час роботи: ü структура сайтів туроператорів;

ü вигляд представленої інформації про турпродукт; ü онлайн пошук та бронювання турів. Методика проведення практичної частини заняття:

а). На основі аналізу інформації щодо типу туроператорів, отриманої під час

лабораторної роботи № 1, систематизувати туроператорів за наступними типами:

ü туроператори масового ринку;

ü туроператори внутрішнього ринку;

ü туроператори спеціалізованого  ринку  автобусних  турів  до Європи;

ü туроператори спеціалізованого ринку гірськолижного туризму;

ü туроператори спеціалізованого ринку екзотичних напрямів відпочинку.

б). Проаналізувавши сайти туроператорів за видами, заповнити таблицю щодо наявності та доступності (швидкості пошуку) інформації (табл. 3), врахувавши наступні складові:

ü офіційна та контактна інформація про туроператора;

ü наявність (відкритість) інформації для турагентств, у тому числі: умови співпраці, комісійна та бонусна програма, зразок договору та додаткових угод;

ü принцип пошуку турів (онлайн-пошук, пошук за SPO, тематикою тощо);

ü наявність та повнота країнознавчої інформації щодо основних туристських напрямів роботи туроператора (описи країни, окремих регіонів або курортів, визначних пам’яток тощо);

ü наявність та повнота інформації про засоби розміщення (їх характеристика, якість фотоматеріалів тощо);

ü наявність інформації про особливості перевезення туристів, розклад транспорту (перш за все, інформації про власні чартерні програми);

ü наявність інформації про туристські формальності (в тому числі, візові, митні, паспортні, медичні);

ü наявність корисної для туриста інформації: поради, відгуки інших туристів, посилання на певні сайти;

ü додаткові інформація та послуги (наприклад, можливість бронювання авіаквитків на регулярні рейси, додаткові екскурсії тощо).

Також учням  потрібно визначити наглядність, швидкість роботи та легкість пошуку потрібної інформації. Кожен із цих параметрів учень оцінює за п’ятибальною системою.

Контрольні питання:

 

1.     Які розділи представлені на сайтах туроператорів?

2.     Яким чином здійснюється пошук турів?

3.     Яка інформація на сайтах туроператорів представлена з метою забезпечення просування та продажу турпродукту турагентами?

4.     Які       пункти        обов’язкові          у        договорах   між   туроператорами   та турагентами?

5.     Які туроператори пропонують агентствам співпрацю на умовах франчайзингу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторно – практична  робота № 3 Тема: Особливості онлайн бронювання готелів Мета заняття: знайомство учнівз системами онлайн бронювання готелів; отримання навичок щодо підбору готелів згідно із заданими критеріями. Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мережа Internet.

 

Хід роботи

Теоретичні питання, необхідні для підготовки до роботи:

ü Що включає в себе поняття      «засіб розміщення»?

ü Які види засобів розміщення найбільш поширені в Україні та світі?

ü За якими параметрами класифікують готелі та аналогічні засоби розміщення?

Основні питання,  що розглядаються під час роботи:

ü принципи пошуку та бронювання готелів;

ü фактори,       що впливають на вартість послуг розміщення;

ü основні уточнюючі параметри, за якими здійснюється вибір готелю; Методика проведення практичної частини заняття:

а). За допомогою системи онлайн бронювання готелів визначити згідно з завданням викладача засоби розміщення, що відповідають певним вимогам, головною з яких є найнижча ціна. Варіанти завдань наведено в табл. 4.

Таблиця 4 – Варіанти завдання для пошуку готелів

 

 

 

 

б). Визначити вартість проживання в готелі в стандартному номері на двох

дорослих осіб в різні періоди часу:

ü 12-16 січня;

ü 12-16 березня;

ü 12-16 травня;

ü 12-16 липня; ü 12-16 вересня;

ü 12-16 листопада.

 

 

в). Обґрунтувати розбіжності у цінах (сезонність, акції, раннє бронювання

тощо)

 

На сьогоднішній день існує багато систем підбору та бронювання готелів, які орієнтовані на роботу туроператорів. У той же час звичайно для входу в такі системи турфірмам потрібно мати діючий договір із комп’ютерною системою бронювання та отримати логін і пароль, без яких користування системами неможливо. Оскільки студентам не надається можливість користуватися саме такими системами, для визначення готелю та вартості проживання в ньому можна запропонувати використання комп’ютерних систем бронювання, орієнтованих на туристів. По суті, це такі ж саме системи, з точки зору пошуку готелів, визначення вартості проживання тощо, але вони суттєво відрізняються принципами оплати. Тим не менш, використовуючи такі системи, студенти можуть отримати навички пошуку та підбору готелів і визначення вартості проживання згідно з умовами завдання (країна, термін проживання, сезон та кількість осіб). Пропонується для використання при виконанні цієї роботи система бронювання готелів: www.booking.com (рис. 2). В якості альтернативи можна використовувати сайт www.travelmenu.ua.

Треба відзначити, що в професійній діяльності туроператори можуть також використовувати системи бронювання готелів глобальних комп’ютерних систем бронювання: Amadeus, Galileo.

 

 

 

Рис. 2 – Система пошуку та бронювання готелів booking.com На першому етапі потрібно ввести наступні дані: місто (країна), де розташовується готель та строки відпочинку (рис. 3).

 

 

Рис. 3 – Визначення параметрів пошуку закладу розміщення Натиснувши кнопку «Искать» можна отримати результати пошуку. Також система може запросити уточнення даних (рис. 4).

 

 

Рис. 4 – Уточнення параметрів пошуку закладу розміщення

 

 

 

 

Отримані дані (рис. 5) також можна систематизувати за окремими критеріями:

кількість зірок, розташування, наявність додаткових послуг.

 

 

 

 

Рис. 5 – Обробка результатів пошуку засобів розміщення

 

Контрольні питання:

1.     Які основні параметри використовують при пошуку готелів?

2.     В чому сутність обов’язкової та добровільної сертифікації закладів розміщення в Україні?

3.     Яким чином сезонність впливає на завантаження номерного фонду готелів і на вартість проживання? 

4.     Які заходи має здійснювати готель з метою подолання наслідків сезонності?

 

Лабораторно – практична  робота № 4 Тема: Особливості співпраці туроператорів та готелів Мета заняття:

Навчити учнів з готельною базою туроператорів масового ринку; отримання навичок щодо підбору готелів згідно з заданими критеріями та туроператором.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мережа Internet.

 

Хід роботи

Теоретичні питання, необхідні для підготовки до л роботи:

ü     Які види договорів з готелями укладаються туроператорами?

ü     Які основні умови потрібно передбачити у договорах між туроператором і готелем?

ü     Яка різниця між жорсткою та м’якою квотами місць? Основні питання,  що розглядаються під час роботи:

ü     поняття      «базових готелів» для туроператорів;

ü     фактори щодо визначення щільності співпраці туроператорів масового ринку та готелів. Методика проведення практичної частини заняття:

            а).    Проаналізувавши    сайти    основних    туроператорів    масового    ринку,

визначити готелі, з якими працюють туроператори масового ринку.

б). Скласти загальну повну таблицю всіх готелів певного регіону з позначкою знаком «+» готелів, з якими співпрацює конкретний туроператор

(табл. 5).

 

Таблиця 5 – Приклад загальної таблиці готелів регіону та визначення співпраці з ними туроператорів масового ринку

Можливі варіанти завдань наведені в табл. 6 

 

Таблиця 6 – Варіанти завдань

 

 

 

Контрольні питання:

 

1.     Що представляє         собою         готельна     мережа?     На     яких засадах    формуються готельні мережі?

2.     Які відомі         готельні      мережі        представлені        на        курортах

                                     Єгипту,   Туреччини, Болгарії, Тунісу, Хорватії?

3.     Які загальні вимоги висуваються до готелів 3*, 4*, 5*?

Лабораторно – практична  робота №5 Тема: Особливості аналізу засобів розміщення і надання про них об’єктивної інформації туристам Мета заняття:

навчити учнів працювати з готельною базою туроператорів масового ринку; отримати навички  щодо формування об’єктивної оцінки інфраструктури готелів та якості надання в них послуг.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мережа Internet.

 

Хід роботи

Теоретичні питання, необхідні для підготовки до роботи:

ü   В чому різниця французької та індійської системи в отельному   господарстві?

ü   Які основні вимоги висувають до готельних номерів?

ü   Як типи харчування надаються готельними підприємствами? Основні питання,  що розглядаються під час роботи:

ü   джерела формування об’єктивної інформації про готель;

ü   найбільш важливі параметри, за якими необхідно проводити оцінку роботи і якість інфраструктури готельних підприємств; ü об’єктивність та суб’єктивність відгуків туристів. Методика проведення практичної частини заняття:

а). Систематизувати отриману офіційну інформацію про готель.

б). Проаналізувати відгуки туристів про конкретний готель.

в). Порівнявши офіційну та неофіційну інформацію про готель, зробити

власний висновок про якість надання послуг та стан готельної інфраструктури.

Учні, як майбутні фахівці галузі туризму, повинні вміти надавати як загальну (офіційну) , так і об’єктивну інформацію про готель, де треба визначити фактичний рівень обслуговування в готелі, якість номерів та обладнання, особливості харчування тощо. Отримати таку інформацію можливо за умови детального аналізу відгуків туристів, що проживали в цьому готелі та залишили свої враження про це на відповідних сайтах. Одним із таких сайтів є www.tophotels.ru. учні, проаналізувавши відгуки туристів з цього сайту повинні скласти власну об’єктивну характеристику готелю. Дані занести в табл. 7.

Таблиця 7 – Характеристика засобу розміщення

 

 

 

При аналізі інформації треба враховувати наступне:

ü  розташування готелю визначається залежно від виду туризму стосовно основних визначних пам’яток, пляжів, крупних центрів тощо. Важливо вказати також рівень транспортної доступності цих об’єктів

ü  територія    готелю        характеризується розміром,       рівнем інфраструктури тощо;

ü  при аналізі номерного фонду основний акцент потрібно зробити на характеристику стандартних номерів. При цьому важливо зазначити розмір номерів, можливість розміщення в номерах дітей на додаткових ліжках, стиль, стан меблів та санітарного обладнання;

ü  аналіз харчування передбачає визначення його кількості, яке включено у вартість номера, а також типу обслуговування в закладі харчування. При аналізі готелів, що надають послуги харчування за системою «all inclusive» потрібно надати її розгорнуту характеристику;

ü  при аналізі готельного сервісу, тобто якості обслуговування, потрібно дати характеристику спектру додаткових послуг (як платних, так безоплатних). Для готелів, що розташовані на узбережжі, необхідно також проаналізувати якість і різноманітність розваг (тобто анімаційних послуг);

ü  характеристику пляжу, а також переліку додаткових послуг, що пропонуються на пляжі, необхідно здійснювати при розробці турів, де основним видом відпочинку згідно з завданням, є пляжно-кліматичний туризм.

 

Контрольні питання:

 

1.                  За якими параметрами туристи оцінюють стан готельної інфраструктури та якість обслуговування?

2.                  Які суб’єктивні фактори впливають на думку туристів про готель, його інфраструктуру та якість обслуговування?

3.                  Які умовні позначення використовуються для визначення типів харчування в готелях?

4.                  Які умовні позначення використовуються для визначення типу розміщення, типу номерів тощо?

 

 

 

 

 

Лабораторно – практична  робота № 6

 

Тема: Особливості пошуку та бронювання авіаквитків на регулярні авіарейси

Мета заняття: знайомство учнів з системами бронювання авіаквитків на регулярні

авіарейси; отримання навичок щодо підбору авіаквитків згідно з    поставленим

завданням.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мережа Internet.

 

Хід роботи

Теоретичні питання, необхідні для підготовки до роботи:

ü   Визначте загальні принципи організації авіаперевезень.

ü   Назвіть міжнародні організації, що опікуються питаннями авіаперевезень. Визначте їх основні функції та напрями діяльності.

ü   Назвіть основні комп’ютерні системи бронювання.    Охарактеризуйте їх.

Які комп’ютерні системи бронювання набули поширення в Україні? Основні питання,  що розглядаються під час роботи:

ü   система бронювання авіаквитків     Amadeus,   принципи її роботи;

ü   система бронювання авіаквитків Galileo, принципи її роботи ;

ü   основні параметри, за якими здійснюється пошук авіаквитків. Методика проведення практичної частини заняття:

а). Згідно з завданням запропонувати найбільш вигідні умови перельоту:

ü   підібрати найбільш зручний час вильотів і прильотів;

ü   проаналізувавши пропозиції на близькі вимогам дати, запропонувати найнижчий тариф.

На сьогодняшній день системи пошуку та бронювання авіаквитків доступні в онлайн режимі. Однак, слід зауважити, що такі системи орієнтовані перш за все на роботу з туристськими фірмами, але деякі авіакомпанії, в першу чергу бюджетні (low-cost перевізники), також надають можливість бронювання авіаквитків безпосередньо туристам.

Бронювання авіаквитків на регулярні рейси можливі за допомогою комп'ютерних систем резервування (англ. computer reservations system, CRS). Найбільшими глобальними дистриб’юторськими системами (англ. Global

Distribution System, GDS) є:

ü   Amadeus (http://www.amadeus.net/);

ü   Galileo (http://www.galileo-cis.com/);

ü   Sabre (http://www.sabre-holdings.com/); ü Worldspan (http://www.worldspan.com/); ü Abacus (http://www.abacus.com.sg/).

Лише дві із вищеназваних систем представлені в Україні: Амадеус і Галілео. Підключення для повноцінної роботи можливо, як уже зауважувалося вище, лише для турфірм за умови укладання договору на використання системи. Підключення та користування є платною послугою і передбачає одноразовий внесок, який спрямовується на надання комп’ютерною системою бронювання (КСБ) необхідного програмного забезпечення, а також логіну та паролю для роботи із системою. Крім того, передбачається певна абонплата, що сплачується турфірмою незалежно від кількості бронювань. КСБ можуть також виставляти додаткові умови співпраці, що визначаються у договорі або відповідному додатку до договору. За кожне бронювання турфірма отримує комісійну винагороду. Таким чином, така співпраця буде вигідною турпідприємству за умови постійного бронювання авіаквитків, компаніям, які не спеціалізуються на наданні послуг з бронювання авіаперевезень, така співпраця не завжди може бути рентабельною.

Тим не менш, вони також не позбавлені можливості роботи з комп’ютерними системами бронювання. Таку можливість дрібним турфірмам надають туроператори, що виступають в ролі консолідаторів, тобто посередників між комп’ютерними системами бронювання та турагентствами. Вони розміщують на своїх сайтах модуль для бронювання авіаквитків і за певних умов надають повноцінну можливість своїм партнерам-турагентствам користуватися цими системами. В якості прикладів можна навести туроператорів Ідріска-тур

(http://idriskatour.com/amadeus),Феєєрія(http://feerie.gol.idc.cz/ttp://feeria.symphony.cz

/ru_UA/index.php), Анекс-тур (http://anex.symphony.cz/ru_UA/index.php) та інших.

 

 

 

Рис. 6 - Система онлайн бронювання авіаквитків Амадеус

 

 

 

 

Учням пропонується здійснити пошук можливих авіаперельотів саме за допомогою таких систем (рис. 6, 7).

 

Рис. 7 - Результати пошуку авіаквитків згідно з заданими параметрами

 

 б). Визначивши авіаперевізника та тип літака, знайти посилання на його сайт і надати характеристику авіакомпанії та літаку, який передбачається використовувати при перевезенні туристів.

 

Контрольні питання:

 

1.     Які авіакомпанії найбільш активно представлені на ринку пасажирських авіаперевезень України?

2.     Які літаки найчастіше задіяні при перевозці пасажирів на середні та великі відстані?

3.     Визначте основні аеропорти України?

4.     Яким чином здійснюється виписка авіаквитка? Що таке «електронний авіаквиток»?

Лабораторно – практична  робота № 7

 

Тема: Особливості пошуку та бронювання авіаквитків на чартерні рейси та рейси бюджетних авіакомпаній Мета заняття:

Навчити учнів працювати системами бронювання авіаквитків на авіарейси low-cost перевізників;

            Отримати    навичок    щодо    підбору    авіаквитків    згідно    з   поставленим

завданням5; отримати навичок щодо визначення розкладу чартерних     авіарейсів

туроператорів масового ринку.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мережа Internet.

 

Хід роботи

Теоретичні питання, необхідні для підготовки до лабораторної роботи:

ü     Які типи чартерів виділяють?

ü     Які принципи використовують бюджетні авіакомпанії при організації польотів? Основні питання,  що розглядаються під час лабораторної роботи:

ü     принципи пошуку та бронювання авіаквитків бюджетних авіакомпаній, що представлені в Україні;

ü     поняття «чартерна програма туроператора»;

ü     визначення розкладу чартерних авіаперевезень за найбільш масовими напрямками. Методика проведення практичної частини заняття:

а). Згідно з завданням запропонувати найбільш вигідні умови перельоту бюджетною авіакомпанією: проаналізувавши пропозиції на близькі вимогам дати, запропонувати найнижчий тариф.

Україні наразі працює дві бюджетних авіакомпанії: «Віззейр»(http:// wizzair.com) та «Ейр Арабіа» (http://www.airarabia.com/home-ua).

 

 

Рис. 8 – Система пошуку та бронювання квитків компанії «Віззейр» Принципи пошуку авіаквитків практично не відрізняються від розглянутих вище і передбачають наступні етапи (рис. 8 - 13): визначення

дати вильоту та повернення; визначення пунктів вильоту; обробка отриманих

результатів, визначення остаточної вартості авіаквитків.

 

 

Рис. 9 – Вибір міста вильоту на сайті авіакомпанії «Віззейр»

 

 

Рис. 10 – Вибір міста прильоту на сайті авіакомпанії «Віззейр»

 

 

 

 

 

Рис. 11 – Результати пошуку авіаквитків на сайті авіакомпанії «Віззейр»

 

 

Рис. 12 – Вибір параметрів пошуку авіаквитків на сайті авіакомпанії «Ейр Арабіа»

 

 

 

 

 

 

Рис. 13 - Результати пошуку авіаквитків на сайті авіакомпанії «Ейр Арабіа»

 

б). Проаналізувавши чартерні програми туроператорів масового ринку, скласти загальну таблицю вильотів на масові курорти (табл.8).

 

 

Примітка: в клітині напроти туроператора при наявності вильотів треба вказати номер рейсу, вильоту і прильоту в зворотньому напряму (так як показано на прикладі)

в). Визначити, які туроператори будуть організовувати чартерні рейси

самостійно, а які спільними зусиллями.

г). Скласти остаточний розклад чартерних авіарейсів, дані занести в табл. 9.

Таблиця 9 – Розклад чартерних авіаперевезень по напряму N із міста

 

 

Примітка: Можливі декілька рейсів в один день, у тому числі два і більше рейсів, що здійснюється одним туроператором

 

д). Згідно з кодуванням визначити авіакомпанії, якими здійснюються чартерні

авіаперевезення Контрольні питання:

1.     Які         бюджетні    авіакомпанії         представлені        в        Україні?     Дайте          їм характеристику.

2.     З якими авіакомпаніями співпрацюють українські туроператори при організації чартерних авіаперевезень туристів на масові курорти?

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

1.                      Абрамов В.В., Тонкошкур М.В. Історія туризму: Підр. Харк. нац.акад.міськ.госп-ва. - Х: ХНАМГ, 2010. – 294 с..

2.                      Биржаков М.Б. Введение в туризм. – СПб.: «Издательский дом Герда», 2001. – 320 с.

 

3.                      Ильина Е. Н. Туроперейтинг: организация деятельности: Учебник. - М.: Финансы и статистика, 2000. - 256 с.; ил.

4.                      Козырева Т. Л. Учет издержек в туризме. Учебное пособие. М.: Финансы и статистика, 2001. – 224 с.

 

5.                      Маринин М. М. Туристские формальности и безопасность в туризме. - М.: Финансы и статистика, 2002. - 144 с.: ил.

6.                      Писаревський І.М., Тонкошкур М.В. Планування та організація туристських маршрутів. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 312 с.: іл.

7.                      Основы туристической деятельности: Учебник / Г.И. Зорин, Е.Н. Ильина и др. - М.: Советсткий спорт, 2000. - 224 с.

8.                      Закон України «Про туризм» від 15.09.1995 р. № 324/95 – ВР в редакції Закону України від 18.11.2003 р. № 1282

 

 

pdf
Додано
21 березня 2019
Переглядів
3635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку