Збірник практичних робіт з інформатики для учнів 9 класу

Про матеріал
Метою розробки практичних робіт є формування в учнів практичної бази знань з основ інформатики, умінь і навичок ефективного використання сучасних комп'ютерно-інформаційних технологій у своїй діяльності, що має забезпечити формування у учнів основної школи основ інформаційної культури та інформативно - комунікативної компетентності.
Перегляд файлу

Збірник

практичних робіт з інформатики

 для  учнів 9 класу                                                                             

З метою реалізації практичної спрямованості курсу інформатики, незалежно від профілю навчання, віку учнів комп‘ютерна техніка повинна використовуватися на кожному уроці інформатики.

Метою розробки практичних робіт є формування в учнів практичної  бази знань з основ інформатики, умінь і навичок ефективного використання сучасних комп'ютерно-інформаційних технологій у своїй діяльності, що має забезпечити формування у учнів  основної школи основ інформаційної культури та інформативно - комунікативної компетентності.

За вдяки практичним навичкам   в учнів розвивається  уміння самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби різного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати інформацію, використовувати електронні засоби обміну даними.

Програмою «Інформатика. Навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (автори: І.О. Завадський, Ю.О. Дорошенко,  Ж.В. Потапова)» передбачено виконання 12 практичних робіт.  Оскільки на етапах актуалізації, мотивації та безпосереднього вивчення теоретичного матеріалу уроку учням пропонується перегляд презентаційних матеріалів в електронному вигляді, то зміст всіх практичних робіт дібрано так, що їх тривалість має не перевищувати 25 хвилин (згідно з санітарними нормами щодо тривалості безперервної роботи за комп’ютером учнів даної вікової категорії). Практичні роботи призначені для відпрацювання навичок роботи з клавіатурним тренажером Stamina, операційною системою Windows XP, антивірусною програмою NOD 32, програмою - архіватором WinRar, веб-браузером Mozilla, текстовим процесором Word, векторним графічним редактором Corel Draw, растровим графічним редактором Adobe Photoshop.

Завдання практичних робіт слід виконувати послідовно, так як вони розташовані з наростаючою складністю.

 

 

Зміст практичних робіт

Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.

Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.

Практична робота № 3. Робота з об’єктами файлової системи.

Практична робота № 4. Пошук інформації на комп’ютері.

Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.

Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.

Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі.

Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.

Практична робота № 9. Робота з текстовими фрагментами.

Практична робота № 10. Введення, редагування та форматування тексту

Практична робота № 11. Створення растрових зображень.

Практична робота № 12. Створення векторних зображень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота №1.

Тема.  Робота з клавіатурним тренажером.

Мета:

  • набути практичних навичок у використанні основних клавіш клавіатури ПК
  • виробити вміння швидкого набору літерних клавіш за допомогою клавіатурного тренажеру.

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина

За своїм призначенням клавіші на клавіатурі  поділяються на шість груп:

  • функціональні клавіші ( F1 - F12 );
  • алфавітно-цифрові клавіші;
  • клавіші управління курсором ( Home , End , Page Up , Page Down , Delete , ← Backspace , , , , );
  • клавіші цифрової панелі;
  • спеціалізовані клавіші ( Esc , Print Screen , Pause , Insert і т. д.);
  • клавіші-модифікатори ( Shift , Ctrl , Alt , Alt Gr , Caps Lock , Num Lock , Scroll Lock ).

Призначення керуючих клавіш клавіатури:
Esc - відміни команди або дії (іноді виходу з програм).
Tab - використовується при роботі з таблицями та для відступу на певну кількість символів.
Caps Lock - перемикання режимів набору великих літер з фіксацією.
Shift - для одиничного набору великих літер та набору знаків (утримуючи клавішу, натискаємо клавіші, де зображені "верхні" символи та знаки).
Ctrl - в комбінаціях з іншими клавішами клавіатури розширює її можливості.
Alt - в комбінаціях з іншими клавішами клавіатури розширює її можливості. <- - знищує символ ліворуч від курсору.
Enter - для підтвердження команди та для переходу на іншу стрічку при наборі тексту.
Insert - перемикання режимів вставки та заміни.
Delete - знищення символу праворуч від курсору.
Home - перехід на початок рядка.
End - перехід в кінець рядка.
Page Up - перехід на сторінку вверх.
Page Down - перехід на сторінку вниз.
Num Lock - перемикання блоку клавіатури з набором цифр для клавіш керування курсором.
Fl -F12 - функцональні клавіші (в різних програмах можуть використовуватись по-різному)
Print Screen - в ОС MS DOS для виведення зображення на друк, в Windows - переміщає в буфер обміну інформацію (картинку) з монітора.
Scroll Lock - перемикання режиму набору літер 
Pause - зупиняє роботу комп'ютера.
Ctrl+Shift, Alt+Shift - для перемикання розкладки клавіатури.

  1. C:\Users\Admin\Desktop\Снимок.PNGПрактична частина
  1. Завантажити клавіатурний тренажер Stamina.
  2. Обрати режим «Фрази»

 

 

 

  1. Встановити українську мову

 

C:\Users\Admin\Desktop\Снимок.PNG 

  1. Натиснути «Початок»
  2. Після чого, з’являються фрази, які потрібно друкувати.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Після хвилини друку треба вивести звіт та повідомити вчителя.

Снимок.PNG 

 

 

 

 

 

  1. Висновки

 

 

 

Для оцінювання роботи з клавіатурним тренажером

наведена наступна таблиця:

Символів/хв

оцінка

Символів/хв

оцінка

Символів/хв

оцінка

≥120

12

53 – 69

8

35 – 31

4

  1. – 119

11

47 – 52

7

 26 – 30  

3

80 – 118  

10

40 – 46

6

25 – 19

2

70 – 79

9

39 – 36

5

≤ 20

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота № 2.

Тема. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.

Мета: оволодіти практичними навичками настройки об’єктів Windows, роботи з вікнами, прийомами роботи з елементами діалогового вікна, виконання стандартних дій з меню.

Обладнання: ПК з ОС WINDOWS XP.

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина

Елементи інтерфейсу Windows ХР

Робочий стіл Windows ХР — основне вікно в інтерфейсі операційної системи, яке займає весь екран та розташовується під усіма іншими вікнами.

Головне меню  -  потужний елемент управління ОС Windows. Головне меню можна викликати і відповідною клавішею з Windows-клавіатури.

Панель завдань — елемент графічного інтерфейсу, який використовується для запуску інших програм та керування вже запущеними.

Основні об’єкти робочого столу: «Мій комп’ютер», «Кошик», «Мережне оточення», «Мої документи», «кнопка Пуск та панель завдань»

  1. Практична частина
  1. Ввімкнути ПК.
  2. На Робочому столі створити 3 ярлика для програм: Калькулятор, Блокнот, Графічний редактор Paint.
  3. Встановити  впорядкування об’єктів за ім’ям, типом.
  4. Перемістити значок Корзина в правий нижній кут Робочого стола.
  5. Виділити створені ярлики та вилучити їх у Корзину.
  6. Відкрити вікна: Мій комп’ютер, Провідник, Корзина та розташувати їх каскадом на Робочому столі.
  7. Переглянути властивості папки Корзина та встановити максимальний об’єм заповнення.
  8. Розвернути вікно Мій комп’ютер та змінити йому розміри.
  9. Закрити всі вікна.
  10. Дати відповідь на контрольні запитання.

Контрольні запитання:

  1. Що називається файлом та папкою?
  2. Що таке специфікація файла?
  3. Назвіть всі вам відомі способи створення ярлика на Робочому столі.
  4. Заповнити таблицю розташування та призначення елементів робочого вікна

 

 

1305990706_14.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Номер

Назва елементу

вікна

Призначення

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

 

  1. Висновки

 

 

Практична робота №3.

Тема. Робота  з обєктами файлової системи.

Мета: набути практичних навичок створення папок, ярликів та файлів у середовищі Windows та операцій переміщення, перейменування, знищення та відновлення; запуску програми, що працюють під управлінням операційної системи Windows.

Обладнання: ПК, картки з роздатковим матеріалом.

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина

Файл це сукупність байт, яка розміщена на диску, має власне ім’я і приймається як єдине ціле.

Каталог це спеціальне місце на диску, в якому зберігаються імена та допоміжні відомості про кожен файл.

Піктограма – це графічне зображення значком об’єкта, який знаходиться десь у файловій структурі.

Папка - це своєрідний контейнер, який допомагає впорядковувати файли. Усі файли комп’ютера зберігаються в папках, які можуть містити також інші папки.

Ярлик  -  це засіб швидкого доступу, який містить лише шлях до відповідного об’єкта.

Гарячі» клавіші дублюють головні команди з меню і призначені для швидкого виконання дій над об’єктами.

Розглянемо найважливіші комбінації клавіш, які можна використати в різних програмах:


  • Ctrl+A – вибрати все (виділити все);

  • Ctrl+X – вирізати (в сенсі перемістити) вибрані об’єкти до буфера обміну;

  • Ctrl+C – копіювати вибрані об’єкти до буфера обміну;

  • Ctrl+V – вставити вміст буфера обміну в потрібне місце;

  • Ctrl+ S – зберегти документ;

  • Ctrl+F – знайти;

  • Ctrl+P – друкувати;

  • Ctrl+Z – скасувати останню дію та багато інших.

 

 

  1. Практична частина

 

  1.    Створіть на робочому диску (диску С:/) у папці «Мої документи» папку «Учебнаяа», а  також папку свого класу. В ній  папку під власним іменем (прізвище та ім’я), а у ній створіть папки «Моя робота», «Чернетка»,  три текстові файли (завдання №1, Завдання №2, Завдання № 3)і три ярлики відповідно.
  2.    Перемістіть всі ярлики з власної папки у папку «Чернетка».
    Спочатку відкрийте вікно робочої папки і розташуйте його поряд з вікном власної папки. Щоб перемістити об’єкти, їхні значки треба перетягнути за допомогою правої клавіші миші й виконати команду Перемістити.
  3.    Скопіюйте перший текстовий файл із власної папки у папку «Чернетка» способом перетягування значка файлу. Для копіювання об’єкта його значок треба перетягнути за допомогою правої клавіші миші й виконати команду Копіювати.
  4.    Запустіть програму Провідник ( Пуск → Всі програми → Стандартні → Провідник)
  5.    Видаліть ярлик файлу «Завдання № 1» у «Кошик», та перейменуйте файл «Завдання № 2» на «Мій файл».
  6.    Перегляньте вміст Кошика вашого комп’ютера. Які зі щойно видалених об’єктів знаходяться в Кошику?
  7.    Відновіть видалені об’єкти.
  8.    Закрийте усі відкриті вікна.

Контрольні питання

 

  1. Які операції можна виконати над папками, файлами, ярликами?
  2.  Як скопіювати файл?
  3.  Як перемістити папку?
  4.  Чим відрізняється операція копіювання від переміщення?
  5. Як виділити групу об’єктів?
  6. Встановіть відповідність між програмами , що входять до групи «Стандартні».

Снимок.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота № 4.

Тема: Пошук інформації на комп’ютері.

Мета: застосування знань та набуття навичок при роботі з довідковою інформацією, пошуку потрібної інформації, запуску на виконання програм.

Обладнання: ПК, роздатковим матеріал, проектор.

 

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина

 

  1. Для виклику довідки у операційній системі Windows потрібно активізувати кнопку швидкого запуску пуск та її підпункт Справка, після цього на екрані з’явиться вікно довідки яке містить у собі три закладки: зміст, вказівник та пошук.
  2. У списку наведені команди для пошуку об’єктів у зовнішній пам’яті комп’ютера або в мережі за певними значеннями їх властивостей:

• Малюнки, музику або відео – для пошуку файлів відповідних типів. Наприклад, точкові малюнки, малюнки у форматі JPEG, GIF, PNG, WMF тощо, звукові файли форматів MP3, WMA, MIDI тощо.

Снимок1.JPG• Документи (текстові файли, електронні таблиці тощо) – для пошуку файлів, що створені в прикладних програмах, крім файлів малюнків, музичних і звукових. Наприклад, файли форматів DOC, TXT, PPT, DBF тощо.

• Усі файли й папки – для пошуку будь-яких файлів і папок.

Снимок.JPG• Комп’ютери або людей – для пошуку комп’ютерів у мережі або записів про певних людей, про організації або установи у комп’ютерній адресній книзі, яку створює користувач.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Практична частина
  1. Знайти у комп’ютері всі текстові документи з розширенням .txt
  2. Знайти усі фали, створені в період з 05.09.-22.10.2012 р.
  3. Знайти усі фали в папці Мої документи, які обсягом не менше
    4 Кб
  4. Дізнатися про обсяг інформації який займає папка Мої документи (переглянути властивості папки)
  5. Дізнатися про обсяг вільного та зайнятого простору на диску D: (переглянути властивості диску)
  6. Знайти усі музичні файли .

Контрольні запитання:

  1. Як запустити програму Довідка та підтримка?
  2. Як отримати довідку та виконати пошук необхідної інформації?
  3. Для чого використовуються символи ? та * ?
  4. Назвіть всі вам відомі способи запуску програм?
  5. Як виконується пошук файлів в системі WINDOWS?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота № 5.

Тема: Захист комп’ютера від вірусів.

Мета: оволодіти практичними навичками запуску антивірусних програм, роботи з інтерфейсом програм, настройки та використання антивірусів для перевірки файлів та лікування комп’ютера.

Обладнання: ПК, картки

 Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина
  1. Комп’ютерний вірусце програма, яка виконує несанкціоновані дії, як правило, має руйнівну дію,  а також здатна до саморозмноження з подальшим додаванням своїх копій до файлів, системних частин комп'ютера, і також на інші комп'ютери, об'єднані в мережу.
  2.               Ознаки зараження вірусом:
  • уповільнення роботи комп’ютера;
  • затримка при виконанні програм;
  • зміни в файлах;
  • помилки при завантаженні Windows;
  • погана робота дисків;
  • зникнення файлів;
  • неспроможність завантажити комп'ютер;
  • неспроможність відкрити файли;
  • незрозумілі системні повідомлення, музикальні ефекти;
  • і, взагалі, неспроможність нормально працювати.

 

  1. Засоби захисту від вірусів:
  • Детектори (сканери) –  постановка діагнозу без лікування.
  • Фаги (поліфаги) – спроможні знайти і знищити вірус.
  • Лікарі – призначені для лікування заражених дисків і програм.
  • Ревізори – контролюють способи зараження.
  • Охоронці – знаходяться у пам'яті та контролюють усі операції.
  • Вакцини – для обробки файлів з метою уникнення зараження
  1. Практична частина

Виконати дії та записати хід виконання

  1. Перевірити дискету або флешку на наявність вірусів.
  2. Запустити сканування диску С: на наявність вірусів.
  3. У мережі INTERNET знайти інформацію про антивірус, який ви обрали.
  4. Зберегти знайдену інформацію у вигляді WEB-сторінки в своїй робочій папці.
  5. Запустити оновлення антивірусу NOD 32.
  6. Заповнити схему «Класифікація вірусів».

 

 

 

 

 

 

 

Контрольні запитання:

  1. Що називається вірусом?
  2. Як класифікуються антивірусні програми?
  3. Для чого використовуються антивірусні програми.
  4. Які сучасні антивірусні програми вам відомі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота № 6.

Тема: Архівування та розархівування даних.

Мета:

  • набути практичних навиків створення архівних файлів і відновлення  файлів із архіву;
  • засвоїти основні поняття архівації файлів;
  • ознайомитись із призначенням та інтерфейсом однієї із програм-архіваторів.

Обладнання: ПК, інструкція виконання практичної роботи, ,не порожній диск А.

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина
    1. Архівація даних — це злиття кількох файлів чи каталогів в єди­ний файл — архів.
    2. Стиснення даних — це скорочення обсягу вихідних файлів шля­хом усунення надлишкової інформації.
    3. Архіватори – це спеціальні програми, які стискають дані для компактного їх зберігання. Серед них найбільш відомі: WinZip, WinRAR .

Функції

  • Перегляд і вилучення файлів з архіву.
  • Архівація файлів.
  • Додавання файлів до архіву.
  • Створення багатотомних, саморозпаковувальних й неперервних архівів.

3.JPG 

  1. Практична частина
    1. Створити у папці 9 клас архів (пкм →створити→
    2. Ознайомитися з вікном програми – архіватора

Снимок2.JPG 

 

 

 

 

  1. 6.JPGДодати паку «Мої документи» до архіву, обрати Метод стиснення – максимальний, у вкладці Додатково обрати
  2. 4.JPGУстановити пароль.

 

 

 

  1. Знайти на комп’ютері три будь – яких архіви та розпакувати їх у папці «Учебная»

8.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Контрольні запитання:

  1. Для чого використовуються програми-архіватори?
  2. Які сучасні архіватори вам відомі?
  3. Чим відрізняються різні програми-архіватори один від одного?
  4. Вкажіть номер кожного об’єкта відповідно до малюнка:

1) Ярлик програми WinRAR.  

2) Позначення папки з атрибутом Архівний.

3) Позначення архіву, що саморозпаковується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота №7.

Тема:  Спільне використання ресурсів локальної мережі.

Мета: навчитися працювати в локальній мережі,   оволодіти практичними навичками відкривання файлів та папок на інших комп’ютерах локальної мережі;  копіювання та переміщення дані між різними комп’ютерами мережі; надання спільного доступу до папок на клієнтському комп’ютері; використання мережевого принтеру.

Обладнання: ПК, інструкція виконання практичної роботи.

 

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина
  1. Робоча група — це об'єднання в мережу рівноправних комп'ютерів.
  2. Домен — це об'єднання групи комп'ютерів локальної мережі, яку адмініструють як єдиний об'єкт відповідно до спільних політик.
  3. Політика — це сукупність правил і процедур адміністрування мережі, яких дотримуються користувачі.
  4. Адміністратор — особа, яка керує доменом локальної мережі.
  5. Сеанс користувача — це приєднання, що створюється між вузлами мережі для обміну даними.
  6. Обліковий запис користувача — це запис у базі даних мережної ОС, що містить відомості, які характеризують користувача.
  7. Профіль користувача — це файл, що містить дані про налаштування мережних засобів для конкретного користувача.
  8. Ресурс — це файл, деяка частина пам'яті чи пристрій комп'ютера або мережі, які надають у спільне використання.
  9. Права доступу до ресурсів — перелік завдань, які користувачеві дозволено виконувати особисто, у групі чи в домені.
  10. Види (рівні) прав доступу: повний, змінити, читати.
  11. Віддалений робочий стіл дає змогу користувачеві приєднатись до свого комп'ютера з іншого.
  12. Віддалений помічник — це служба ОС, яка дає змогу іншій особі приєднатись до комп'ютера користувача за допомогою локальної чи глобальної мережі.
  1. Практична частина

C:\Users\Admin\Desktop\Снимок.JPG

  1. Відкрийте папку   Мережеве оточення.   На вкладці Мережеві завдання виберіть команду Відобразити комп'ютери робочої групи.

 

 

 

vpn-net-28.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Виконайте команду Властивості з контекстного меню «Мій ком­п'ютер» та перейдіть на закладку Ім'я комп'ютера. Назви занотуйте у звіт.

3.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На робочому столі створіть папку, клацнувши на вільному місці пра­вою кнопкою миші та вибравши з контекстного меню команду Ство­рити ► Папку. Назвіть папку своїм ім'ям.
  2. Снимок.JPGВідкрийте спільний доступ до створеної папки, дозволивши іншим кори­стувачам переглядати та редагувати її вміст. Для цього в контекстному меню папки виберіть команду Властивості, перейдіть у вікні власти­востей на вкладку Доступ і встановіть прапорець Открыть общий доступ к этой папке (Відкрити спільний доступ до цієї папки), а потім — Разрешить изменение файлов по сети (Дозволити змінення файлів через мере­жу). У поле Имя общего ресурса (Ім'я спільного ресурсу) введіть назву— спільного  документу. Коли ви клацнете кнопку OK, то побачите під значком папки символ руки — свідчення того, що до папки відкрито спільний доступ.

GeneralAccessWindows1.JPG

 

 

 

Контрольні запитання:

1. У яких одиницях вимірюється швидкість передачі інформації по мережі?

1) Гбайти;   2) Кбіт;  3) Кбіт/с;  4) байт/хв.

2.  Мережа, що об'єднує до сотні ЕОМ в межах однієї будівлі, офісу – це:

1) локальна;  2) регіональна;  3) глобальна.

3. Комп'ютер, який надає в мережу свої ресурси і забезпечує виконання  певних послуг – це:

1) робоча станція; 2) сервер.

4. Як переглянути список всіх мережних ресурсів, доступних з певного комп'ютера?

 

  1. Який значок має диск або папка, надані в мережне користування?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота № 8

Тема: Пошук інформації в Інтернеті.

Мета:

  • засвоїти основні поняття, пов'язані із пошуком інформації в глобальній мережі
  • набути практичних навиків роботи з інформаційно-пошуковими системами.
  • навчитись використовувати програму Mozilla для пошуку необхідної інформації.

Обладнання: ПК, інструкція виконання практичної роботи.

 

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина

Інтернет — це глобальна мережа, яка об'єднує тисячі локальних мереж і мільйони домашніх комп'ютерів на базі стандартного протоколу передавання даних ТСР/ІР.

Провайдер — це комерційна організація, яка забезпечує зв'язок локального комп'ютера з Інтернетом.

Трафік — це обсяг отриманих чи переданих даних.

Точка доступу — пристрій, що забезпечує прийняття сигналів бездротового інтернет-зв'язку (радіозв'язку).

Служби, сервіси, технології інтернету: веб-служба, е-пошта, ftp-служба, telnet-служба, служби спілкування, веб-служби.

Веб-служба — служба доступу до інформації на веб-серверах.

Веб-сервер — сервер, на якому розташовані веб-файли тощо.

Формати веб-файлів — htm, html, shtml та ін.

Веб2-служби   - служби швидкого інтернету: пошук відомостей, людей, форуми, соціальні сайти, блоги тощо.

HTTP, SHTTP — протоколи веб-служби.

WWW — всесвітня павутина.

IP-адреса — це числова адреса комп'ютера в мережі.

Доменна адреса — це текстова адреса комп'ютера в мережі. Домен — це область чогось (тут територіальна чи галузева).

URL-адреса — уніфікована адреса інформаційного ресурсу (тобто файлів) в інтернеті.

Вебсторінка — відображення веб-файлу на екрані.

Сайт одна чи декілька структорованих веб-сторінок.

Портал — це інформаційний сайт, що містить новини, різну ко­рисну інформацію, тематичні статті, засоби для спілкування користувачів, рекламу тощо.

Гіперпосилання — це підкреслений або виокремлений іншим кольором текст у документі, картинка чи інший елемент, активізуючи який, відкривають деякий інший текстовий, звуковий чи відеофайл абд виконують перехід у межах сторінки.

Гіпертекст — текст, що містить посилання на інші тексти.

  1. Практична частина
  1. firefox.gifЗнайдіть та запустіть  на робочому столі, або на панелі завдань ярлик  програми-браузера  Mozilla , Opera579_big.png чи іншу.

 

  1. Знайдіть в Інтернеті інформацію про те, як називається перша поема Тараса Шевченка, присвячена історії нашого народу. Для пошуку відповіді скористайтеся пошуковою системою Google.
  2. а) Відкрийте головну українську сторінку Google (http://www.google.com.ua/) і введіть пошукову фразу перша поема Шевченка історія.
    Клацніть кнопку Пошук у Google або натисніть клавішу Enter.

б) Уведіть цей запит і клацніть кнопку Пошук або натисніть клавішу Enter. Тепер результатів у кілька разів менше. Перегляд перших записів наводить на думку, що на потрібних сторінках може бути вжито слово не «поема», а «твір»

  1. Ознайомтеся з прогнозом погоди у нашому  регіоні на завтра.  Уведіть http://sinoptik.ua/ . Натисніть на кнопку пошуку. В отриманому списку ресурсів (метеослужб):виберіть будь-яку. Яка температура повітря буде завтра? Чи падатиме дощ?
  2.  З'ясуйте, чи є місця на найближчі авіарейси компанії «Вільна Україна» чи іншої з Одеси до Лондона.
  3.  Закрийте всі вікна і закінчіть роботу.

 

Контрольні запитання:

  1.   Що таке інтернет?
  2. Що таке трафік і безлімітний інтернет?
  3.   Які ви знаєте служби інтернету?
  4.   Що таке ІР-адреса?
  5.   Що таке URL-адреса?

 

 

 

 

 

Практична робота № 9

Тема: Робота з текстовими фрагментами.

Мета: навчитися здійснювати пошук та автоматичну заміну текстових фраз; виділяти фрагменти тексту та виконувати операції з ними.

Обладнання: комп'ютери з встановленими ОС та Microsoft Office , інструкція.

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина

Елементи тексту — символ, слово, речення, абзац — ще називають фрагментами тексту. Над фрагментом тексту визначено такі основні дії: копіювання або вирізання в буфер обміну, вилучення з тексту, вирівнювання, перетворення символів: збільшення, зменшення, задання стилю написання (товстий, курсив, підкреслений та їхні комбінації).

Редагування тексту здійснюють за допомогою таких клавіш клавіатури:

  • Enter — вставлення ознаки кінця рядка, що викликає перехід у наступний рядок при наборі тексту;
  • Insert — перемикання режимів вставки та заміни;
  • Back Space — вилучення символу до позиції курсора (ліворуч на екрані монітора);
  • Delete — вилучення символу після позиції курсора (праворуч на екрані монітора);
  • Home — перехід до початку рядка;
  • End — перехід до кінця рядка;
  • Page Up — перехід до попередньої (екранної) сторінки (рух текстом вгору);
  • Page Down — перехід до попередньої (екранної) сторінки (рух текстом вних);
  • Пропуск — вставлення порожнього символа;
  • ТАВ — переміщення курсора на сталу кількість символів праворуч;
  • Ctrl + I — зміна написання звичайний ↔ курсив для виділеного фрагменту, якщо такий є, або для того тексту, який буде введено;
  • Ctrl + B — зміна написання звичайний ↔ жирний для виділеного фрагменту, якщо такий є, або для того тексту, який буде введено;
  • Ctrl + U — зміна написання звичайний ↔ підкреслений для виділеного фрагменту, якщо такий є, або для того тексту, який буде введено;
  • Ctrl + Z — відміна останньої зміни;
  • Ctrl + А — виділення всіх об'єктів;
  • Ctrl + C або Ctrl+Insert — копіювання виділеного фрагменту у буфер обміну;
  • Ctrl + V або Shift + Insert — вставлення з буферу обміну.

 

  1. Практична частина
  1. Завантажити текстовий редактор MS Word одним з відомих способів.
  2. У текстовому редакторі надрукуйте наступний текст:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Замініть курсивне написання на напівжирне, скориставшись режимом автоматичної заміни.

а)Натисніть клавіші Ctrl + H, щоб відкрити діалогове вікно Знайти й замінити з активною вкладкою Замінити.

б) У полі замінити вводимо «людина», замінити на «ЛЮДИНА»

4) Вирізати за допомогою клавіатури фрагмент тексту 1 абзац, та вставити його  після третього.

5) Виділіть слово «ЛЮДИНА», двічі клацнувши на ньому лі­вою кнопкою миші. Зніміть виділення.

6) Виділіть текст, утримуючи ліву кнопку миші. За допо­могою контекстного меню скопіюйте її в буфер обміну та вставте її у новий абзац.

7) Виділіть другий абзац, тричі клацнувши на ньому лівою кнопкою миші. Зніміть виділення.

8) Виділіть текст, натиснувши Ctrl + А. Зніміть виділення.

Контрольні запитання:

У таблиці вкажіть порядок виконання операції над виділеним фрагментом тексту.

Спосіб виконання

Порядок виконання

Копіювання

З використанням миші

 

Переміщення

З використанням клавіатури

 

 Встановіть відповідність між кнопками панелі інструментів Стандартна та сполученням клавіш

1

z1

 

А

Ctrl+V

 

1

 

2

k4

 

Б

Ctrl+X

 

2

 

3

 

В

Ctrl+C

 

3

 

 

Встановіть відповідність між комбінаціями клавіш та їхнім призначенням у текстовому процесорі Word

1

Ctrl+

 

А

На початок рядка

 

1

 

2

Ctrl+End

 

Б

На слово праворуч

 

2

 

3

Home

 

В

На кінець документа

 

3

 

4

Ctrl+PgUp

 

Г

На початок попередньої  сторінки

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота № 10

Тема: Введення, редагування й форматування тексту.

Мета: набути практичних навичок у введенні та редагуванні тексту й навчитися використовувати різні засоби текстового процесора Word для форматування символів і абзаців.

Обладнання: ПК, інструкція виконання практичної роботи.

 

Хід роботи

  1. Інструктаж з ТБ
  2. Теоретична частина
    1. Для форматування символів, абзаців  використовується команда «Шрифт...», «Абзац» у меню «Основне», після виконання якої з’являється вікно діалогу:

9.JPG8.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Практична частина
  1.                Створіть новий документ Word. Введіть текст, не форматуючи його.               Відредагуйте текст; переконайтеся, що в ньому немає зайвих пропусків, що дефіси й тире введено правильно і т. д.
  2.                Виправте помилки, скориставшись засобом перевірки правопису.
  3.           Надрукуйте наступний текст, та від форматуйте наступним чином:
  4. 1 абзац. Шрифт - Arial, розмір - 14 пт, напівжирний, колір тексту - червоний; відступ першого рядка - 1 см, відступ зліва (виступ) - 0 см, відступ справа - 2 см, вирівнювання - по центру, міжрядковий інтервал - полуторний. 2 абзац. Шрифт - Courier New, розмір - 17 пт, курсив, колір тексту - синій, відступ першого рядка – 1,5 см, відступ зліва (виступ) - 1 см, відступ справа – 1,5 см, вирівнювання - по правому краю, міжрядковий інтервал - подвійний.
  5. 3 абзац. Шрифт - Тimes New Roman, розмір - 14 пт, напівжирний, курсив, підкреслений, колір тексту - фіолетовий; відступ першого рядка - 2 см, відступ зліва (виступ) - 0 см, відступ справа - 3 см, вирівнювання - по правому краю.
  6. 4 абзац – за власним смаком.
  7. Встановити заливку на кожен абзац.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольні запитання:

  1. Які є види форматування документу?
  2. Як встановити розріджений міжсимвольний інтервал?
  3. Які є способи вирівнювання тексту абзацу?
  4. Як здійснити вирівнювання за допомогою вкладки Основне?
  5. Як встановити заливку на абзац?
  6. Встановіть відповідність між кнопками панелі інструментів Форматування та їхнім призначенням 

1

k7

 

А

Маркований список

 

1

 

2

nn6

 

Б

Зменшення відступу

 

2

 

3

n8

 

В

Вибір кольору шрифту

 

3

 

4

nn3

 

Г

Вирівнювання за лівим краєм

 

4

 

 

Практична робота № 11

Тема: Створення растрових зображень.

Мета: Закріпити навички роботи в растровому графічному редакторі. Навчиться створювати зображення з використанням інструментів малювання, виділення фрагментів малюнка, їх переміщення, копіювання і масштабування; текстове оформлення зображень.
Програмне забезпечення: Графічний редактор Paint.

                                            Хід роботи

Завдання. Запустіть графічний редактор Paint. Створіть одне із запропонованих зображень. Учень може самостійно розробити і побудувати растрове зображення, попередньо узгодивши його з учителем.

post-39987-1240544884.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вказати елементи, я використовував при створенні даного зображення.

 

 

Практична робота № 12.

Тема: Створення векторних зображень.

Мета: набути практичних навичок створення й редагування векторного зображення в документах; створювати об’єкти, що складаються з багатьох базових геометричних фігур; виділяти, копіювати, переміщувати, зафарбовувати об’єкти; додавати до графічних зображень текст та форматувати його.

Хід роботи

Створити векторне зображення, користуючись фігурами за наступним зразком:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика 9 клас (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.)
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
4315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку