Даний збірник призначений для проведення поточного та тематичного оцінювання знань учнів, які вивчають предмети «Інформатика» та «Інформаційні технології».
Збірник містить завдання для поточного та тематичного оцінювання, які розроблені до теми «Використання електронних таблиць».
Завдання розроблені у вигляді тестових завдань, інтерактивних вправ різних рівнів складності, містять вказівки до виконання завдання, оцінюється за 12 бальною шкалою і відповідає критеріям оцінювання навчальних досягнень учнів з предмету.
«Смілянський центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів»
Упорядник: Рудніцька Юлія Володимирівна, спеціаліст І категорії
Тема над якою працює: Вдосконалення роботи щодо вироблення в учнів вмінь практичного застосування здобутих знань
Назва матеріалу: Збірник різнорівневих завдань на тему: «Використання електронних таблиць».
Даний збірник призначений для проведення поточного та тематичного оцінювання знань учнів, які вивчають предмети «Інформатика» та «Інформаційні технології».
Збірник містить завдання для поточного та тематичного оцінювання, які розроблені до теми «Використання електронних таблиць».
Завдання розроблені у вигляді тестових завдань, інтерактивних вправ різних рівнів складності, містять вказівки до виконання завдання, оцінюється за 12 бальною шкалою і відповідає критеріям оцінювання навчальних досягнень учнів з предмету.
Загальні відомості про табличний процесор Microsoft Excel
Використання формул при обчисленнях у таблицях
Т Е М А Т И Ч Н Е О Ц І Н Ю В А Н Н Я
І н ф о р м а ц і й н и й д и к т а н т
Завдання: продовжити речення. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 12 балів.
Всього: _________ балів
Завдання: опишіть елементи вікна обробки текстової інформації. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 10.
1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
Ключ:
Всього: _________ балів
Завдання: вказати адресацію комірок таблиці. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість - 5 балів.
|
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Ключ: 1- А1 2 – С3 3 – В3 4 – С2 5 – D5
|
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Завдання: вказати діапазон виділених комірок. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 5.
|
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
2 |
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
1 |
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
3 |
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
4 |
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
5 |
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Ключ: 1 – В1:В5 2 – А1:С2
3 – А2: D4 4 – А3:В4; С1:С2
5 – А1:В2; С4: D5
Всього: _________ балів
Завдання: записати у таблицю способи виділення в табличному процесорі Microsoft Excel. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 6 балів.
№ з/п |
Об’єкт |
Спосіб виділення |
1 |
Комірка |
(Клацнути по комірці мишею) |
2 |
Рядок |
(Навести курсор миші на номер рядка, що потрібно виділити і клацнути лівою кнопкою миші) |
3 |
Стовпчик |
(Навести курсор миші на назву стовпчика, що потрібно виділити і клацнути лівою кнопкою миші) |
4 |
Кілька сусідніх рядків або стовпчиків |
(Навести курсор миші на номер рядка або назву стовпчика, затиснути ліву кнопку миші, протягнути покажчик на потрібну кількість рядків або стовпчиків) |
5 |
Уся таблиця |
(Навести покажчик на кнопку, що знаходиться в лівому верхньому кутку таблиці і клацнути лівою кнопкою миші) |
6 |
Прямокутний фрагмент |
(Клацнути лівою кнопкою миші по будь-якій кутовій комірці діапазону і, не відпускаючи кнопки, протягнути покажчик до іншої кутової комірки, розташованої по діагоналі прямокутника) |
Завдання: заповнити у таблицю виконання дій з книгою. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 4 бали.
№ з/п |
Дія |
Спосіб виконання |
1 |
Створення нової книги |
(За допомогою ярлика програми або документа, за допомогою головного меню операційної системи, пункт «Усі програми», за допомогою контекстного меню) |
2 |
Зберігання книги |
(Меню Файл – Зберегти або Файл – Зберегти як…) |
3 |
Відкриття книги |
(Меню Файл – Відкрити або клацанням по кнопці Відкрити на панелі інструментів) |
4 |
Перегляд і друкування книг |
(Меню Файл – Попередній перегляд; Меню Файл – Друк) |
Всього: _________ балів
Завдання: описати призначення пунктів меню. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 10 балів.
№ з/п |
Меню |
Призначення |
1 |
Файл |
(Робота з документом) |
2 |
Правка |
(Редагування таблиці) |
3 |
Вигляд |
(Задається режим відображення вікна документа) |
4 |
Вставка |
(Вставка об’єктів в електронну таблицю) |
5 |
Формат |
(Форматування вмісту комірок та таблиці) |
6 |
Сервіс |
(Настройка параметрів перегляду таблиць) |
7 |
Дані |
(Робота з даними створеної таблиці) |
8 |
Вікно |
(Містить список відкритих документів Excel) |
9 |
Довідка |
(Довідка по роботі з програмою Excel) |
10 |
Відкрити пункт меню можна: |
(Навести покажчик миші на потрібне меню і клацнути лівою кнопкою миші) |
Всього: _________ балів
Завдання: встановити відповідність кнопок панелі інструментів та дій, що ними виконуються. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 12 балів.
|
|
|
|
Вставка діаграми |
|
|
|
Заливка комірок |
|
|
|
|
Межі таблиці |
|
|
|
|
Напрямок тексту |
|
|
|
|
Автосума |
|
|
|
|
Форматувати як таблицю |
|
|
|
|
Встановлення грошового формату |
|
|
|
|
Об’єднати і помістити в центрі |
|
|
|
|
Вставка функції |
|
|
|
|
Зменшити розрядність числа |
|
|
|
|
Активна комірка |
|
|
|
|
Формат даних |
Ключ: 1 – Л 5 – В 9 - М
2 –И 6 – К 10 -Г
3 – Д 7 - Б 11 - Е
4 –Ж 8 – А 12 - З
Всього: _________ балів
Завдання: заповнити таблицю. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів. Максимальна кількість – 5 балів.
І |
Арифметичні оператори |
|
1 |
+ |
(Додавання) |
2 |
- |
(Віднімання) |
3 |
*,/ |
(Множення, ділення) |
4 |
% |
(Відсотки) |
5 |
^ |
(Піднесення в степінь) |
6 |
& |
(Текстовий оператор) |
ІІІ |
Оператори відношення |
|
7 |
= |
(Дорівнює) |
8 |
<,> |
(Більше, менше) |
9 |
<=,=> |
(Більше або дорівнює, менше або дорівнює) |
10 |
<> |
(Не дорівнює) |
Завдання: записати формули у вигляді, придатному для обчислення в табличному процесорі. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 10 балів.
1 |
127 · 15 : 5 |
=127*15/5 |
2 |
(15 + 368) · 3 |
=(15+368)*3 |
3 |
5 + 24 : 3 |
=5+24/3 |
4 |
|
=корень(2) + корень (3) |
5 |
|
=(х+1) |
6 |
122 + (6 + 8)3 |
=12^2+(6+8)^3 |
7 |
|
=(1+2+3+4)/4 |
8 |
|
= корень(a^2+b^2) |
9 |
|
=x^2 |
10 |
|
=^(-1)*(y-5) |
Всього: _________ балів
Завдання: дано фрагмент електронної таблиці, записати результат в комірках А2, В2 кожної таблиці. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 6 балів.
A |
А |
В |
1 |
8 |
2 |
2 |
=А1+ В1 |
=А1/В1 |
В |
А |
В |
1 |
6 |
2 |
2 |
=А1/В1 |
=А1+ В1 |
Б |
А |
В |
1 |
6 |
3 |
2 |
=А1 + В1 |
=А1/В1 |
Завдання: дано фрагмент електронної таблиці, записати формулу отриманого результату в комірках А2, В2 кожної таблиці . Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 6 балів.
А |
А |
В |
1 |
1 |
2 |
2 |
6 |
1 |
В |
А |
В |
1 |
4 |
3 |
2 |
6 |
1 |
Б |
А |
В |
1 |
3 |
5 |
2 |
2 |
125 |
Ключ: 1. А – 10; 4 2. А – (А1+В1)*3; В1-А1
Б – 9; 2 Б – В1-А1; В1^А1
В – 3; 8 В – А1*В1/2; А1-В1
Всього: _________ балів
Завдання: вкажіть, які з поданих формул записані правильно, а які не правильно. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 6 балів.
Заповніть таблицю
К1=А1+4
=(А1+В1)/2
($А1+$В1+$С1)/3
=2(А1+В1)
=СУММ(А1:А7)
=СРЗНАЧ(А1,В1,С1)
Правильно записані формули |
Формули, які містять помилки |
Виправлений запис |
|
|
|
Завдання: чому буде дорівнювати значення. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Максимальна кількість – 6 балів.
№ з/п |
А |
В |
С |
D |
Е |
|
Формула |
Значення |
|||||
1 |
3 |
7 |
6 |
2 |
|
|
2 |
5 |
8 |
9 |
3 |
|
|
3 |
6 |
4 |
2 |
10 |
|
|
Всього: _________ балів
Завдання: назвіть п’ять основних елементів управління діалогових вікон.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 5 балів.
Картка 1.
Картка 2.
Завдання: підписати назви діаграм. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 6 балів.
|
(Циліндрична гістограма) |
|
(Бульбашкова) |
|
(Конічна гістограма) |
|
(Об’ємна кругова) |
|
(Графік) |
|
(Точкова) |
Всього: _________ балів
Табличний процесор EXCEL
Виберіть правильну відповідь:
4. Додати комірки можна за допомогою:
5. До виділеної групи комірок В8:Д9 входить:
|
А |
В |
1 |
1 |
2 |
2 |
6 |
1 |
В комірках А2 і В2 відповідно знаходяться формули:
|
А |
В |
1 |
8 |
2 |
2 |
=А1- В1 |
=А1/В1 |
Змістом комірок А2 і В2 у режимі відображення значень є відповідно:
а. 4 і 2 г. 10 і 4
б. 6 і 4 д. -6 і 0,25
в. 8 і 2 е. 4 і 4
18. Основний документ Excel – це…
19. Місце для збереження та обробки даних в Excel – це …
20. Як називається комірка, на якій встановлено курсор таблиці?
Критерії:
Бали |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Відповіді |
1-3 |
4-5 |
6-7 |
8-9 |
10-12 |
13-15 |
16-18 |
19-20 |
21-23 |
24-25 |
26-28 |
29-30 |
Всього: _________ балів
Ключ до тесту:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
В |
В |
Б |
Б |
В |
А |
А |
А,Б |
Б |
Г |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
В |
В |
Г |
Г |
А |
Б |
Б |
Б |
Б |
А |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
А,Б |
А |
Б |
Б |
А |
А |
Б |
А |
А |
А,Б,В |
Початковий і середній рівні
Завдання: вибрати одну правильну відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 6 балів.
1. Табличний процесор Excel призначений для обробки інформації
а. графічної
б. текстової
в. табличної
г. швидкої
2. Скільки аркушів за замовчуванням містить робоча книга?
а. 1
б. 2
в. 4
г. 3
3.Яким чином можна завантажити Excel?
а. за допомогою панелі задач
б. через кнопку "Пуск" папки "Мой компьютер"...
в. за допомогою ярлика власної папки...
а.робоча книга
б. робочий лист
в. робоче поле
г. робоче вікно
а. рядків
б. стовпців
в. клітинок
г. меню
|
А |
В |
1 |
8 |
2 |
2 |
=А1- В1 |
=А1/В1 |
Змістом комірок А2 і В2 у режимі відображення значень є відповідно:
а) 4 і 2 в) 8 і 2 д) -6 і 0,25
б) 6 і 4 г) 10 і 4 е) 4 і 4
Всього: _________ балів
Достатній рівень
Завдання: підписати назви кнопок панелей інструментів текстового процесора та записати їх функції. Одна правильна відповідь оцінюється в 0,25 балів. Максимальна кількість - 3 бали.
Кнопка |
Назва кнопки, її функції |
Кнопка |
Назва кнопки, її функції |
|
(Відкрити документ) |
|
(Сортування) |
|
(Друк документа) |
|
(Вставка функції) |
|
(Автосума) |
|
(Вирівнювання тексту по лівому краю) |
|
(Фінансовий числовий формат ) |
|
(Активна комірка) |
|
(Межі таблиці) |
|
(Довідка) |
|
(Зменшити розрядність числа) |
|
(Розмір шрифта) |
Всього: _________ балів
Високий рівень
Виконайте одне із завдань (3 бали):
Всього: _________ балів
Загальна кількість балів:______________
Початковий та середній рівні
Завдання: вибрати одну правильну відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 6 балів.
а. Enter
а. від 1 до 255
б. від 1 до 365
в. не менше 255
г. більше 255
а. число
б. текст
в. прогноз погоди
г. назву іншої комірки
|
А |
В |
1 |
1 |
2 |
2 |
6 |
1 |
В комірках А2 і В2 відповідно знаходяться формули:
а. 2*А1 = 2*В1 і В1*а1
б. 3*В1/А1 і В1-А1
в. 2*А1+3,5*В1 і В1/А1
г. 4*В1-2*А1 і В1*А1
а. лінійний
б. круговий
в. крапковий
г. комовий
а. 2
б. 6
в. 8
г. 3
Всього: _________ балів
Достатній рівень
Завдання: підписати назви кнопок панелей інструментів текстового процесора та записати їх функції. Одна правильна відповідь оцінюється в 0,25 балів. Максимальна кількість - 3 бали.
Кнопка |
Назва кнопки, її функції |
Кнопка |
Назва кнопки, її функції |
|
(Вставити) |
|
(Колір заливки) |
|
(Вставити діаграму) |
|
(Вставити рисунок) |
|
(Відмінна останніх дій ) |
|
(Шрифт) |
|
(Числовий формат) |
|
(Об’єднати комірку і розташувати текст по центру) |
|
(Орієнтація) |
|
(Видалити) |
|
(Стиль комірок) |
|
(Видалити комірку) |
Всього: _________ балів
Високий рівень
Виконайте одне із завдань (3 бали):
Всього: _________ балів
Загальна кількість балів:______________
Початковий та середній рівні
Завдання: вибрати одну правильну відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість – 6 балів.
а. +
б. :
в. =
г. №
а. для переміщення по кабінету
б. для переміщення по робочому столу
в. для переміщення по робочому аркушу
г. для переміщення по робочому рядку
а. файл
б. вставка
в. правка
г. сервис
4. Додати комірки можна за допомогою:
а. Контекстного меню
б. Меню Вставка
в. Меню Дані
г. Клавіші Tab
5. До виділеної групи комірок В8:Д9 входить:
а. 2 комірки
б. 3 комірки
в. 6 комірок
г. 9 комірок
6. Дано фрагмент електронної таблиці у режимі відображення формул:
|
А |
В |
1 |
6 |
3 |
2 |
=А1 + В1 |
=А1/В1 |
До комірок А2 і В2 у режимі відображення значень буде виведено:
а. 6 і 3; в. 9 і 2 д. 2 і 9
б. 3 і 6; г) 18 і 9; е. 9 і 18.
Всього: _________ балів
Достатній рівень
Завдання: підписати назви діаграм. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів. Максимальна кількість – 3 бали.
|
(Конічна гістограма) |
|
(Бульбашкова) |
|
(Циліндрична гістограма) |
|
(Об’ємна кругова) |
|
(Графік) |
|
(Точкова) |
Всього: _________ балів
Високий рівень
Виконайте одне із завдань (3 бали):
Всього: _________ балів
Загальна кількість балів:______________
1