Збірник сюжетних задач для учнів 1 класу НУШ

Про матеріал
Посібник містить сюжетні задачі природничого змісту різних типів для учнів 1 класу, складені на основі спостережень за природою. Матеріали збірника допоможуть учителям формувати предметні компетентності учнів у процесі навчання математики. Задачі розроблені відповідно до вимог нової програми та вимогам Державного стандарту початкової школи. Матеріали посібника призначені вчителям початкових класів для підготовки до уроків математики, що сприятимуть розвитку уваги, мислення, спостережливості, уяви.
Перегляд файлу

 

Анотація

Посібник містить сюжетні задачі природничого змісту різних типів для учнів 1 класу, складені на основі спостережень за природою.

Матеріали збірника допоможуть учителям формувати предметні компетентності учнів у процесі навчання математики. Задачі розроблені відповідно до вимог нової програми та вимогам Державного стандарту початкової школи.

Матеріали посібника призначені вчителям початкових класів для підготовки до уроків математики, що сприятимуть розвитку уваги, мислення, спостережливості, уяви.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

Вступ

1.Задачі на знаходження суми.

2.Задачі на знаходження різниці.

3.Задачі, що містять поняття «стільки ж».

4.Задачі на збільшення числа на кілька одиниць.

5.Задачі на зменшення числа на кілька одиниць.

6.Задачі на знаходження невідомого доданка.

7.Задачі на знаходження невідомого від’ємника, невідомого зменшуваного .

8.Задачі на різницеве порівняння.

Висновки .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Навчання математики у початковій школі забезпечує формування у молодших школярів ключових компетентностей, які позначаються через уміння вчитися, здатність логічно міркувати, уміння критично мислити, готовність розв’язувати проблеми із застосуванням досвіду математичної діяльності для вирішення повсякденних задач.

Одним із актуальних завдань навчання математики є формування в учнів здатності розпізнавати практичні проблеми, які можна розв’язати із застосуванням математичних методів. У зв’язку з цим особливо значуща роль відведена змістовій лінії «Сюжетні задачі».

Сюжетні задачі виступають важливим засобом ілюстрації й конкретизації навчального матеріалу; розвитку пізнавальних процесів, оволодіння прийомами розумової діяльності; виховання вольових якостей, естетичних почуттів; розвитку вміння будувати судження, робити висновки. Сюжетні задачі, особливо практично зорієнтовані, забезпечують зв’язок математики з реальним життям дитини. Уміння їх розв’язувати є не лише показником навченості, а й здатності до самостійної навчальної діяльності. Основним завданням є набуття учнями загального уміння розв’язувати задачі.

Сюжетні задачі природничого змісту, що відображають конкретні життєві ситуації, використовуються для ознайомлення учнів з певними природничими поняттями та закономірностями, для з'ясування взаємозв'язків у природі, зокрема і для формування певних теоретичних знань

Розвивальні функції задач мають на меті сформувати в учнів уміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати, сприяти виробленню суджень і міркувань.

Виховні функції задач дають змогу пов'язати навчання з життям, ознайомити учнів з пізнавально-важливими фактами та предметами навколишнього світу, виховувати любов до природи.

 

1.Задачі на знаходження суми.

1.У міський парк на екскурсію прийшли 7 хлопчиків і 2 дівчинки. Скільки дітей прийшло в міський парк?

 

 

  1. Іванко знайшов 5 грибів, а Софійка – 4 гриби. Скільки всього грибів знайшли діти?

 

 

 

 

3. Діти з батьками виготовляли годівнички для птахів. Дівчатка принесли 3 годівнички, а хлопчики – 4 годівнички. Скільки годівничок разом принесли діти?

Світловодська бібліотека-філія №3: ПІДГОДУЙТЕ ПТАХІВ ВЗИМКУ !

4. Біля школи з однієї сторони росло 10 беріз, а з другої – 8. Скільки всього беріз росло біля школи?

 

5.  На одному кущі нарцисів розцвіло 4 квітки, а на другому кущі – 6. Скільки квіток розцвіло разом на двох кущах?

Які сорти нарцисів купують зараз в Matla Flowers для посадки цієї осені

  1. 7 дівчаток і 8 хлопчиків із третього класу брали участь в конкурсі «Колосок». Скільки дітей було учасниками конкурсу?

2. Задачі на знаходження різниці.

1. Біля яблунь 12 дітей збирали яблука. Від них відійшло 6 дітей. Скільки дітей залишилося збирати яблука?

Kids picking apples in fruit garden — Stock Photo © FamVeldman ...

 

2.На дереві сиділо 12 горобців, 6 горобців полетіло. Скільки горобців залишилося на дереві?

 

Воробьи сидят на ветках дерева

 

 

3.У шкільній майстерні старшокласники виготовили 20 шпаківень, 5 шпаківень діти віддали у лісове господарство. Скільки шпаківень залишилось у школі?

 

4.Світланка  назбирала 15  листочків. 10 листочків вона роздала дівчаткам для аплікацій. Скільки листочків залишилося у Світланки?

5.Дівчатка зірвали 30 кульбабок. Із 20 кульбабок вони сплели віночок. Скільки кульбабок у них залишилося?

Віночок з кульбабок ( майстер-клас виготовлення квітів з фоамірану) |  Flower crafts, Hobbies and crafts, Crochet earrings

 

6.У класі було 25 учнів. На перерві 10 дітей пішли годувати птахів. Скільки дітей залишилося у класі?

 

7.На озері плавало 12 качок. 6 качок полетіли. Скільки качок залишилося плавати?

 

 

3.Задачі, що містять поняття «стільки ж»

1. Катруся принесла до школи 3 червоних тюльпани, а Марійка - стільки ж жовтих і рожевих. Скільки всього тюльпанів принесли дівчатка до школи?

 

2. На одній клумбі росте 10 кущів самшиту, на другій - стільки ж кущів. Скільки всього кущів самшиту росте на двох клумбах?

Самшит: вирощування, догляд, обрізка

 

  1. Учні 5 класу посадили 12 саджанців, а учні 6 класу – стільки ж саджанців. Скільки всього саджанців посадили учні?

На #Закарпатті оголошено зелений фотоконкурс «Посади дерево» 🌞🌱🌳🌲🧠🗣 -  Закарпатське обласне управління лісового та мисливського господарства

4. У дендропарку росте 8 кущів білого бузку і стільки ж кущів синього бузку. Скільки всього кущів бузку росте в дендропарку?

 

5. Спостерігаючи  за рослинами, що занесені до Червоної книги, у дендропарку діти побачили, як розцвіли у квітні 10 тюльпанів Шренка і стільки ж розцвіло конвалій у травні. Скільки квітів розцвіло в дендропарку?

6. На екскурсії в парку діти побачили 2 великих мурашники і стільки ж – знайшли в малих. Скільки всього мурашників побачили діти?

4.Задачі на збільшення числа на кілька одиниць.

1. У міському парку діти садили саджанці сосни. Одного дня посадили 5 саджанців, а на другий день – на 4 більше. Скільки саджанців учні посадили на другий день?

 

2. У жука 6 ніжок, а у павука – на 2 ніжки більше. Скільки ніжок у павука?

Встретите жука-оленя – сообщите! В Беларуси стартовало исследование данного  вида

 

  1.                   Квітки шипшини розкриваються о 4 годині ранку, а квіти кульбаби – на 2 години пізніше. О котрій годині розкриваються квітки кульбаби?

 

 

4.Діти виготовили 2 шпаківні, а годівниць – на 7 більше. Скільки годівниць виготовили діти?

Як зробити годівницю і шпаківня для птахів своїми руками: 50 фото ідей і 3  відео

 

5.Насіння ясена не втрачає здатності до схожості 2 роки, а насіння вільхи – на 1 рік довше. Скільки років не втрачає здатності до схожості насіння вільхи?

 

6.Оленка знайшла 1 шишку, а листочків – на 5 більше. Скільки листочків знайшла дівчинка?

Девушка держит шишки. Женщина держит шишку.: стоковая фотография ©  snegok1967 | Cкачать картинку 172435728

 

5. Задачі на зменшення числа на кілька одиниць.

1.Береза має висоту 8 метрів, а клен – на 4 метри нижчий. Яка висота клена?

 

2.Діти четвертого класу назбирали 4 кг жолудів , а третього класу– на   2 кг менше. Скільки жолудів назбирали діти третього класу?

 

3.На екскурсії в парку діти побачили шпаків на деревах. На одній гілці сиділо 12 шпаків, а на другій – на 10 менше. Скільки шпаків сиділо на другій гілці?

 

4.Іринка відгадала 14 загадок про рослини і тварини, які занесені до Червоної книги України, а Тетянка – на 2 загадки менше. Скільки загадок відгадала Тетянка?

5.У дендропарку росте 15 кущів ялівцю, а кущів барбарису – на 13 менше. Скільки кущів барбарису росте у дендропарку?

 

 

6.У яблуневому саду біля школи росте 65 яблунь пізніх сортів, а  ранніх сортів – на 20 менше. Скільки сортів ранніх яблунь росте у саду?

 

6.Задачі на знаходження невідомого доданка.

1.На прогулянку в парк пішло 6 дітей. Троє з них - хлопчики. Скільки дівчаток пішло в парк?

 

 

2.Біля школи на клумбі зацвіло 19 квітів. 6 тюльпанів, а решта – нарциси. Скільки нарцисів розцвіло на клумбі?

 

3.На вікні у горщиках ростуть 5 вазонів. Один вазон у великому горщику, а решта – у малих. Скільки вазонів у малих горщиках?

 

4.За два дні діти зібрали 6 кг лікарських рослин. У перший день зібрали 2 кг, а решту - другого дня. Скільки кілограмів лікарських рослин зібрали другого дня?

 

5.Біля двох кущів ліщини діти знайшли 25 горішків. Біля першого куща – 10 горішків, а решту – біля другого куща. Скільки горішків знайшли діти біля другого куща ліщини?

6.Діти третього та четвертого класу зібрали 60 каштанів. Учні третього класу зібрали – 20 каштанів, а решту – четвертокласники. Скільки каштанів зібрали учні четвертого класу?

 

  1.                   Задачі на знаходження невідомого від’ємника, невідомого зменшуваного.

 

1.У класі було 20 дітей. Після того, як декілька дітей пішли допомагати садити квіти, в класі залишилось 12 дітей. Скільки дітей пішли садити квіти?

2. Діти назбирали 15 кг жолудів. Частину жолудів вони віддали у лісове господарство, і в них залишилось ще 5 кг. Скільки кілограмів жолудів діти віддали у лісове господарство?

J:\Задачі\DSC03731.JPG

3.До джерельця прийшло 16 школярів. Частина дітей пішла збирати суниці, і біля джерельця залишилося 3 дітей. Скільки дітей пішли збирати суниці?

 

 

4.До годівнички прилетіли пташки. Коли 7 пташок полетіли, у ній залишилось ще 2 пташки. Скільки пташок було у годівничці спочатку?

 

 

5.У лісництво на екскурсію прийшли діти. 10 дітей пішли екологічною стежиною з екологом, а 15 – залишилося з лісничим. Скільки дітей прийшло у лісництво?

 

6.Сергійко  на  урок  трудового  навчання  приніс  каштани. 12 каштанів він дав Даринці. У нього залишилось ще 20 каштанів. Скільки каштанів було у Сергійка спочатку?

 

8.Задачі на різницеве порівняння.

1.Біля школи росте 20 кущів червоних троянд, а жовтих троянд – 10. На скільки більше росте червоних кущів троянд, ніж жовтих?

 

2.На одній фіалці розцвіло 8 квіток, а на другій – 10 квіток. На скільки менше квіток розцвіло на першій фіалці, ніж на другій?

 

3.Хлопчики знайшли 2 маленькі та 20 великих шишок. На скільки більше великих шишок знайшли хлопчики, ніж маленьких?

 

4.У берези листки опадають протягом 8 тижнів, а у липи - за 2 тижні. На скільки тижнів довше опадають листки у берези, ніж у липи?

 

5.Дівчатка посадили 40 жовтих тюльпанів і 15 білих. На скільки менше білих тюльпанів посадили дівчатка?

 

 

6.У міському парку росте 20 туй, а ялин – 10. На скільки більше росте туй, ніж ялин?

 

 

 

Висновки

 Сюжетні задачі, як видно із поданого матеріалу, забезпечують зв’язок математики з реальним життям, впливають на формування світогляду молодших школярів, ключових компетентностей на удосконалення математичних вмінь і навичок та логічного мислення.

  Особливістю сюжетних задач є актуальність і доречність їх використання при підготовці різноманітних позакласних заходів, у роботі з обдарованими дітьми.

   Підвищений інтерес в учнів викликають сюжетні задачі, що рідко зустрічаються в підручниках, але пов’язані із сьогоденням, містять нову для них інформацію. Діти охоче розв'язують задачі природничого змісту, а часто і самі їх складають.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шворак Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 травня 2021
Переглядів
10735
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку