Завдання для контролю
знань, умінь, навичок учнів
з історії України
в 11 класі
Розробник : Зіненко Надія Михайлівна - учитель історії Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Недригайлівської селищної ради Сумської області (опорний заклад).
Тестові завдання з історії України охоплюють всі теми діючої програми для 11 класу.
Тестові завдання мають кілька варіантів. Збірник завдань покликаний удосконалювати перевірку та оцінювання знань ,умінь,навичок учнів. А також дасть можливість учителеві краще підготувати учнів до складання ДПА-ЗНО . Тести пропонують учням попрацювати з плакатами, карикатурами.
Тестові завдання допоможуть у формуванні хронологічної, аксіологічної компетентностей.
Завдання містять і питання відкритої форми тесту.
Тема 1. Україна в роки другої світової війни( 1939-1945рр.)
І рівень
1.До складу УРСР в 1939-1940рр. увійшли землі
А)Галичина ,Волинь,Закерзоння Б) Східна Галичина ,Західна Волинь, Буковина В) Східна Галичина, Західна Волинь, Північна Буковина, частина Бессарабії.
2. «Визвольний похід»Червоної Армії на західноукраїнські землі розпочався
А)23 вересня 1939р. Б)1 вересня 1939р. В)17 вересня 1939р.
3.Командуючим німецькою групою армій «Південь» був
А) Е.Кох Б) Кейтель В) Рунштедт Г) Фон Бок
4) Київ було захоплено німецькими військами
А) у серпні 1941р. Б) у вересні 1941р. В) жовтні 1941р.
5. Для всіх течій руху Опору в Україні за років Другої світової війни характерною була боротьба за
А) звільнення від нацистських загарбників Б) незалежну соборну Україну В)відновлення радянської влади
6.Український штаб партизанського руху очолив
А)П.Пономаренко Б) М.Хрущов В) М.Кирпонос Г) Т.Строкач.
ІІ рівень.7. Встановіть відповідність між поняттями та їх значенням
1.Геноцид А. Знищення німцями єврейського населення в роки Другої світової війни
2.Депортація Б.Насильницьке виселення цілих народів
3. Остарбайтери В. Політика співробітництва урядів чи людей з окупантами в роки війни
4. Колабораціонізм Г. Цілковите або часткове винищення певної національності,етнічної,
релігійної чи расової спільноти
Д. населення,яке примусово вивозили на роботу
в нацистську Німеччину.
8. Встановіть відповідність між подією Другої світової війни та її наслідком
1.Київська оборонна операція. А. Завершення визволення території УРСР
2.Битва за Дніпро Б.Оточення та розгром групування німецьких військ,
створення передумов для остаточного визволення Правобережної України.
3.Корсунь-Шевченківська операція В. Зрив плану блискавичної війни,затримка ворога
на московському напрямку
4.Карпатсько-Ужгородська операція Г. Прорив оборони противника на перекопському
й сиваському напрямках, визволення Криму
Д.Завершення визволення Лівобережної України та
Донбасу, створення сприятливих умов для
визволення Правобережної та Південної України.
ІІІ рівень. 9. Розташувати події в хронологічній послідовності.
А) створення УПА Б)визволення Києва від нацистських окупантів В)укладення пакту Ріббентропа –Молотова Г)остаточна окупація України нацистами.
10.Хто з діячів належав до радянського руху Опору за доби нацистської окупації ( 3)
1)Степан Бандера 2) Сидір Ковпак 3 )Андрій Мельник 4) Олександр Сабуров 5) Ахмет хан Султан
6) Роман Шухевич 7 ) Олексій Федоров
IV рівень.
11. Визначте причини невдач Червоної Армії на початковому етапі німецько-радянської війни.
12.Охарактеризуйте окупаційний режим на території України в роки другої світової війни.
Тест-контроль з історії України 11клас по темі «Україна в роки Другої світової війни»
І варіант
1.Встановити відповідність між українськими землями та державами,до яких вони входили напередодні Другої світової війни
1.Східна Галичина(Західна Україна) А) Румунія
2.Північна Буковина Б) Чехословаччина
3. Закарпаття В) СРСР
4. УРСР Г) Австро-Угорщина
Д) Польща
2.Пакт Ріббентропа –Молотова був укладений
А) 23 серпня 1939р. Б) 1 вересня 1939 р. В) 28 вересня 1939р.
3.17 вересня 1939 р. Червона Армія вступила на території Західної України з приводу
А) протидії німецьких військам підкорити Польщу Б) допомогти Європі в боротьбі з нацистською Німеччиною В)з приводу захисту своїх співвітчизників , так як Польща неспроможна це зробити
4. У свідомості багатьох жителів регіону анексія Західної України була сприйнята як
А) «трагічний»вересень Б) «золотий вересень» В) «чорний вересень»
5.Утвердження радянської влади, проведення індустріалізації,колективізації на новоприєднаних територіях – це
А) окупація Б) анексія В) колонізація Г) радянізація
6.Вкажіть назву військового плану ,затвердженого А.Гітлером 18 грудня 1940року, що передбачав розгром СРСР протягом літньої кампанії 1941року
А) «Ост» Б) «Вайс» В) «Барбаросса» Г) «Кремль»
7.Вкажіть ,хто з німецьких генерал-фельдмаршалів очолював групу армій «Південь»
А)Т. фон Бок Б) Г.фон Рундштедт В) В.-Й.фон Леєб Г) Ф. Паулюс
8. Найбільшою танковою битвою воєнної кампанії 1941р була битва
А) Луцьк-Рівне-Броди Б) під Прохоровкою В) Курська битва Г) під Сталінградом
9.Встановіть відповідність між подіями і датами
1.Оборона Києва А) 30 жовтня 1941р.- липень 1942р.
2. Масові розстріли в Бабиному Яру Б) 26-29 червня 1941р.
3.Оборона Одеси В) 7 липня – 18 вересня 1941р.
4.Оборона Севастополя Г) 5 серпня -16 жовтня 1941р.
Д)29-30 вересня 1941р.
10. З нижче перелічених тверджень виберіть три правильні,що стосуються причин поразки Червоної армії на початку війни:
А)перевага німецьких військ у живій силі Б)раптовість фашистського нападу В)відсутність шосейних доріг
Г) надзвичайно складна погодна ситуація Д) незавершена переозброєність СРСР Ж)масові репресії наприкінці 30-х років проти військового командного складу З)гарна підготовка німецького командного складу.
Тест-контроль з історії України 11 клас по темі «Україна в роки Другої світової війни» ІІ варіант
1 . Західна Україна була включена до складу СРСР в
А)серпні 1939р Б) вересні 1939р. В) жовтні 1939р. Г) червні 1940р.
2.Встановити відповідність між поняттями ї їх значенням
1. Анексія А) тимчасове захоплення збройними силами держави території противника
2.Окупація Б) тотальне знищення нацистами єврейського населення
3. Депортація В)насильницьке приєднання території іншою державою
4.Голокост Г) співробітництво громадян окупованої держави з окупантами
Д)насильницьке переселення людей чи народів з їх територій
3.Договір про дружбу і кордони між СРСР і Німеччиною був підписаний
А) 23 серпня 1939р. Б) 17 вересня 1939р. В) 28 вересня 1939р. Г) 22 червня 1941р.
4.Як називався документ,витяг з якого наведено ? «Німецькі збройні сили повинні бути готові розбити Радянську Росію в ході короткочасної кампанії… Головні сили радянських сухопутних військ ,що знаходяться в Західній Росії ,повинні бути знищені у сміливих операціях внаслідок глибокого,швидкого , просування танкових груп»
А) План «Барбаросса» Б) План «Вайс» В)План «Грюн» Г) План «Ост»
5.Відповідно до вказівок керівництва СРСР в Україні здійснювалася політика ,яка передбачала « не залишати ворогові жодного паровоза,жодного вагона… ні кілограма хліба , ні літра пального» і одержала назву
А)голокосту Б) «спаленої землі» В) «виснаженої землі» Г) евакуації
6.Обороною Києва керував командуючий Південно – Західним фронтом
А) М. Ватутін Б) С. Тимошенко В) М. Кирпонос Г) С.Ковпак
7.Україна була остаточно окупована нацистським військами в
А) жовтні 1941р. Б) липні 1942р. В) серпні 1942р. Г) грудні1942р.
8.Добровільне співробітництво окремих груп чи прошарків населення із загарбниками на територіях окупованих країн – це
А) конфронтація Б) співробітництво В) колабораціонізм
9.Встановіть відповідність між подіями і датами
1.Оборона Києва А) 30 жовтня 1941р.- липень 1942р.
2. Масові розстріли в Бабиному Яру Б) 26-29 червня 1941р.
3.Оборона Одеси В) 7 липня – 18 вересня 1941р.
4.Оборона Севастополя Г) 5 серпня -16 жовтня 1941р.
Д)29-30 вересня 1941р.
10. З нижче перелічених тверджень виберіть ті ,що були характерні для радянізації західноукраїнських земель,що проводилася радянською владою в 1939-1941рр.
А)відновлення приватної власності Б) українізація В) приватизація Г) русифікація Д) запровадження безкоштовного медичного обслуговування Ж)репресії З)боротьба з ОУН-УПА
Тест –контроль по темі «Окупаційний режим в Україні»
1.Гітлерівський план «Ост» передбачав перетворення України на
А) самостійну Українську держави Б) на колоніальну країну,аграрно-сировинний придаток рейху, «життєвий простір»для колонізації представниками «вищої раси» В) на сателіта Німеччини, з статусом широкої автономії в складі ІІІ Рейху
2. Встановити відповідність між територіями України та зонами окупації
1.Рейхскомісаріат «Україна» А) Львівська, Станіславська, Тернопільська області.
2. Дистрикт «Галичина» Б) Чернівецька,Ізмаїльська ,Одеська області,південні
райони Вінницької,західна частина Миколаївської області.
3. «Трансністрія» В)Рівненська,Волинська,Дніпропетровська, Житомирська ,Київська.
4.Прифронтова зона Г)Закарпаття,
Д) Чернігівщина, Сумщина,Харківщина, Донбас
3.Рейхскомісаром України був
А) Г.Франк Б) Розенберг В) Е. Кох Г) фон Бок
4.Встановити відповідність між термінами та їхніми значеннями
1. План «Ост» А)співпраця окремих осіб на захоплених на захоплених територіях з
окупаційною владою.
2.Голокост Б) Особи, вивезені зі східних окупованих територій протягом Другої світової
війни на примусові роботи до Німеччини.
3. Остарбайтери В)Масове знищення нацистами єврейського населення в роки ІІ Світової війни
4.Колаборацінізм Г) Боротьба проти окупантів на захоплених територіях.
Д) Германізація значної частини слов’янських територій, ліквідація
істотної частини населення,переселення німецьких колоністів на захоплені землі.
5. Місцевих жителів німецького походження називали
А) остарбайтери Б) колабораціоністи В) фольксдойчі Г)репатріанти
6.Розташуйте події в хронологічній послідовності :
А. Повна окупація України нацистськими військами
Б.Масові розстріли євреїв В Бабиному Яру
В.Включення Північної Буковини до складу УРСР
Г.Підписання Договору про дружбу і кордони Між СРСР і Німеччиною
Тема «Україна в роки Другої світової війни. Україна в перші повоєнні роки.»
1варіант.
Оберіть одну правильну відповідь.
1.Вступ 17 вересня 1939р.Червоної армії на західноукраїнські землі :
А)став початком другої світової війни. Б)допоміг відбити польській стороні німецький наступ.
В)загострив радянсько-німецькі відносини.
Г)призвів до об’єднання українських земель у складі СРСР.
2.Вигнання нацистів з України розпочалося
А)на початку лютого 1942р.
Б)наприкінці грудня 1942р.
Г)у вересні 1943р.
Д)наприкінці грудня 1943р.
Оберіть три правильні відповіді.
3.Укажіть адміністративні зміни,які відбулися в Україні після війни
1.входження до складу УРСР Посяння, Лемківщини,Холмщини,Підляшшя.
2.Входження Закарпаття до складу Угорщини.
3.Відбулося практично повне об’єднання українських земель у кордонах УРСР.
4.Утворення Таврійської області на території Криму.
5. Входження до складу Львівської області земель навкруги м. Кристонопіль(Червоноград).
6. державні кордони з Румунією зафіксовані договором 1940р. і підтверджені в 1947р.на Паризькій мирній конференції.
4.Установіть хронологічну послідовність.
А)Корсунь –Шевченківська битва.
Б)Проголошення Акта відновлення Української Держави.
В)Операція «Вісла»
Г)Початок Другої Світової війни.
. 5 .Установити відповідність
1.Депортація.
2.Радянізація Західної України.
3.Відбудова господарства.
4.«Ждановщина»
А) загроза бути безпідставно звинуваченим у «низькопоклонстві перед Заходом», «відступати від принципів марксизму-ленінізму».
Б)направлення 80 % державних капіталовкладень на потреби важкої промисловості.
В)пріоритетний розвиток сільського господарства.
Г) «операція Вісла».
Д)Індустріалізація та масова колективізація.
6. Визначте особливості радянізації західноукраїнських земель післявоєнний період.
Тема «Україна в роки Другої Світової війни. Україна в перші повоєнні роки.»
2 варіант.
Оберіть одну правильну відповідь.
1.Оборона столиці України Києва від нацистських загарбників розпочалася
А)22 червня 1941р. і тривала 92 дні.
Б)7 липня 1941р. і тривала 72 дні.
В)1липня 1941р. і тривала 250днів.
Г)створила умови для контрнаступу Червоної армії на Керченському півострові у вересні 1941р.
2.Українська Повстанська Армія була створена
А)у вересні 1939р.
Б)у серпні 1941р.
В)у жовтні 1942р.
Г)у серпні 1943р.
Оберіть три правильні відповіді.
3.Укажіть зміни в повсякденному житті українців ,пов’язані з повоєнними відбудовчими процесами.
1.Поліпшення житлових умов.
2.Зниження реальних доходів переважної частини населення (нижче довоєнного рівня)
3.Забезпечення переважної частини населення якісним медичним обслуговуванням.
4.Ліквідація карткової системи,поступове зниження цін на основні продукти харчування.
5. Підвищення життєвого рівня населення.
6.забезпечення державою потреб народного споживання ,завдяки ефективному розвитку легкої та харчової промисловості.
4. Установіть хронологічну послідовність.
А)Возз’єднання Закарпаття з УРСР.
Б)Початок Великої Вітчизняної війни.
В)Створення українського штабу партизанського руху.
Г)Остаточне звільнення України.
5 .Установити відповідність.
1.Депортація
2.Радянізація Західної України.
3. Відбудова господарства.
4.«Ждановщина».
А)Створення мережі партійних і комсомольських організацій ,професійних спілок.
Б)виселення у 1944р.кримськотатарського населення в Середню Азію.
В) реалізація класового підходу та принципу партійності в оцінці діяльності митців.
Г)форсований розвиток важкої промисловості.
Д)створення умов для вільного розвитку літератури та мистецтва.
6.Визначте особливості відбудови в Україні
Тема «Повоєнна відбудова в Україні (1945-1953рр)»
І варіант
1. Комплекс заходів, вжитих ВКП(Б) у 1920–30-х рр., що мав на меті модернізацію промисловості, називають:
2. Вигнання, висилка окремих осіб чи цілих народів з постійного місця проживання:
3. Теорія, що сповідує байдуже ставлення до батьківщини та свого народу, заперечує патріотизм, національну незалежність й висуває ідею створення світової держави, світового громадянства:
4. Процес попереднього перегляду творів, призначених для друку, називають:
5. Підписання договору між СРСР та Польщею про радянсько-польський кордон відбулося у:
6. Народний комісаріат УРСР закордонних справ очолив:
7. Ініціатором проведення у Львові собору Української греко-католицької церкви був:
8. Поразку ОУН–УПА у збройній боротьбі спричинила:
Г репресії, соціально-економічні реформи, здійснені радянською владою
9. Автором роману «Прапороносці» був:
10. Відбудова народного господарства в Україні розпочалась:
11. Встановити відповідність між поняттями і їх значенням.
1. Репатріація |
А.Насильницьке переселення людей з їх територій |
.2. колективізація |
Б. Теорія, що проповідує байдуже ставлення до історії батьківщини, свого народу, національної культури |
3. космополітизм |
В. Процес докорінної перебудови аграрного сектора,створення колективних господарств. |
4. антисемітизм |
Г. Повернення на батьківщину після війни військовополонених, цивільних, полонених |
|
Д. Теорія, що проповідує вороже ставлення до євреїв. |
12.Установіть відповідність між прізвищами митців та назвами їхніх творів.
1. В. Некрасов |
А. «Любіть Україну» |
2. Ю. Яновський |
Б. «Богдан Хмельницький» |
3. В. Сосюра |
В. «В окопах Сталінграда» |
4. К. Данькевич |
Г. «Київські оповідання» |
|
Д. «Прапороносці». |
13.Розташуйте в логічній послідовності такі події:
Тема «Повоєнна відбудова в Україні (1945-1953рр)» ІІ варіант
1. Депортація українського населення Холмщини та Лемківщини у західну Польщу проводилася в:
2. Загибель головнокомандуючого УПА Р. Шухевича (Т. Чупринки) сталася у:
3.Який рік в історії післявоєнної відбудови України,вважають вершиною розгулу «ждановщини»
А.1945р. Б.1946р. В.1950р. Г.1951р.
4. У якому місті проходила перша сесія Генеральної Асамблеї ООН, де були присутні члени делегації УРСР?
5. У січні 1946 р. у складі УРСР було створено область:
6. Українську греко-католицьку церкву було ліквідовано в:
7. Комуністична влада називала «українським буржуазними націоналістами»:
8. Культурна революція на західноукраїнських землях передбачала:
9. В результаті модернізації західних областей України:
10. Що було причиною голоду 1946–1947 рр.?
11.Співвіднесіть дати з подіями.
1. Квітень 1945 р. |
А. «Саморозпуск» (ліквідація)УГКЦ |
2. березень 1946 р. |
Б. Україна стала співзасновником ООН на конференції у Сан-Франциско |
3. квітень –жовтень 1947 р. |
В. голод в Україні |
4. 1946–1947 рр. |
Г. операція «Вісла» |
|
Д. грошова реформа. |
12. Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.
1. Література |
А. Н. Ужвій |
2. Електротехніка |
Б.О.Довженко |
3. Акторське мистецтво |
В. С. Лєбедєв |
4. Кіномистецтво |
Г. О. Гончар |
|
Д. Т. Лисенко. |
Тема : «Україна в період лібералізації суспільно-політичного життя ( 1953-1964рр.)»
1.Що зумовило появу «шістдесятників»?
А) відмова КПРС від насадження методу «соціалістичного реалізму» Б) припинення переслідувань діячів національно - визвольного руху В)активна діяльність організацій та груп українських дисидентів
Г) лібералізація суспільно-політичного життя
2.Прочитайте уривок джерела і виконайте завдання . «Тільки минулого року було змінено несправедливе ставлення до кукурудзи. Долаючи упередження одних і ламаючи інертність інших, вона вперше рушила на колгоспні… упередження до кукурудзи все ще не зжиті і серед деяких фахівців сільського господарства ..». Наведений уривок газетної статті відображає процеси в сільському господарстві часів
А) відбудови Б) «відлиги» В) «застою» Г) «перебудови»
3.Ця так «звана праця» має явно виражений антирадянський характер … в ній зводиться наклеп на національну політику КПРС ,робиться спроба .. розпалити ворожнечу між українським і російським народом. З цією метою автор вдається до спотворення положень ленінської національної політики,змісту творів класиків марксизму-ленінізму з національного питання». На чию адресу лунало це звинувачення?
А) В.Стуса Б) І.Дзюби В) В..Чорновола Г) Л. Лук’яненка
5.Син М. Хрущова у своїх спогадах говорив наступне : «У 1953 р. було вирішено побудувати канал між Дніпром і Кримом, тобто між Україною і Росією. Через проблеми з російською владою з’явився план передати Крим Україні. Тоді б за будівництво відповідала тільки одна республіка – Україна.»Тим самим він вказував на
А) причини входження Криму до складу УРСР. Б) ворожі відносини між Росією і Україною В) плани анексії півострова керівництвом УРСР Г) наслідках приєднання Криму до України
6. Створення раднаргоспів в Україні в др. пол. 1950- першій половині 1960-х рр. призвело до
А) переходу підприємств на повний госпрозрахунок у межах економічних зон. Б) установлення щомісячного авансування та пенсій за віком для колгоспників В) послаблення союзної номенклатури та посилення ролі місцевих керівників Г) відновлення товарно-грошових відносин і централізованого планування.
7. Яким методом намагалися подолати житлову проблему у хрущовський період?
А) перебудовою існуючих житлових площ Б)масовим будівництвом дешевого державного житла
В) наданням кредитів усім бажаючим придбати житло Г) створенням житлових кооперативів
8. Які наслідки для СРСР мало здійснення політичної десталінізації у другій половині 1950-хрр.?
А) припинення переслідування дисидентів Б) скасування конституційного положення про керівну роль партії В) початок реабілітації раніше репресованих Г) ліквідація ідеологічного контролю над суспільством.
9. Вкажіть на основі тексту ,про діяльність яких сил в українському суспільстві під час відлиги йде мова : «На середину 60-х років в країні діяли гуртки ,спілки, комітети. Об’єднання ,що мали статути ,програми і були добре структуровані. Лідери й активісти руху чітко уявляли не тільки шляхи реалізації визначеної мети,а й теоретично обґрунтовували національно-визвольну боротьбу в Україні»
А) комуністів Б) дисидентів В) колабораціоністів Г) шовіністів
10.На запорізькому заводі «Комунар» розпочався серійний випуск малолітражок «Запорожець» в
А) 1954р. Б) 1957р. В) 1958р. Г) 1959р.
11.Вкажіть ,яке слово є зайвим у цьому логічному ланцюжку : А) десталінізація Б) дисидентсво В) репресії Г) шістдесятники
12. Встановіть відповідність між датами та подіями
1.19 лютого 1954р. А) праця І.Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація»
2. лютий 1956р. Б) реформа управління економікою,створення раднаргоспів
3. 1957р. В) сформувалась Українська робітничо-селянська спілка.
4. 1965р. Г) ХХ з’їзд КПРС
Д) Входження Криму до складу УРСР
13. Встановити відповідність між авторами та їх творами
1. В.Симоненко А) «Мистецтво живопису і сучасність»
2.Л.Первомайський Б) «Проміння землі», «Мандрівки серця»
3.Г. Тютюнник В) «Дикий мед»
4.О. Довженко Г) «Тиша і грім», «Земне тяжіння»
Д) «Вир»
14. Установіть відповідність між поняттями та уривками історичних документів.
1 лібералізація А) «Зняти з обліку спецпоселення і звільнити з-під адміністративного
нагляду МВС греків,болгар, вірменів та членів їх сімей,виселених у 1944р…»
2 дисиденти Б) «Затвердити …передачу Кримської області зі складу Російської СФРР до УРСР»
3 шістдесятники В) « Завдання полягає в підготовці народу до нового масового руху
за національну свободу. Для такої праці потрібні не скоростріли з багнетами,
а натхненне слово з вірою в перемогу»
4 реабілітація Г) «Поетів тоді називали формалістами за шукання своєї
індивідуальності. Насправді за шукання істини - замість ідеї спущеної зверху..»
Д) «Для цього необхідно: по-перше,по-більшовицькому засудити і викорінити
несумісний з принципами партійного керівництва і нормами партійного
життя культ особистості…»
15.. Встановити послідовність подій : А)будівництво найбільшого в світі прискорювача електронів Б)перехід до обов’язкової восьмирічної освіти В) розгром УРСС Г) повстання в сталінських концтаборах і участь в них українців.
Тема «Україна в період загострення кризи радянської системи
( «Застою») 1964-1985рр.
І варіант
1. Піднесення опозиційного руху в Україні в др..пол. 70-х років було передусім спричинено
А)подіями в Чехословаччині ,які отримали назву «Празька весна»
Б)інтервенцією СРСР в Афганістан
В)підписанням СРСР Гельсінського Заключного акту
Г)придушенням революції в Угорщині
2.Широкомасштабному впровадженню заходів ,які увійшли в історію під назвою «реформи Косигіна», передувало
А) проведення непродуманих локальних економічних експериментів
Б)розроблення продовольчої та житлової програм
В)оприлюднення політики прискорення і гласності
Г) придушення Угорської революції та «Празької весни»
3. Як Конституція УРСР 1978р. визначала соціально-економічний лад,що існував у республіці
А) база для побудови соціалізму Б)розвинутий соціалізм
В) реальний соціалізм Г) комуністичне суспільство
4.Яку п’ятирічку в історії СРСР та УРСР називали «золотою»
А) семирічку Б) восьму В) дев’яту Г) десяту
5 .Хто з керівників УРСР найбільше сприяв процесу русифікації республіки
А)О.Кириченко Б) М. Підгорний В) П. Шелест Г) В. Щербицький
6.Що належить до характерних рис політичного життя СРСР в 1970-х – середині 1980-хр.
А)прискорена реабілітація політичних в’язнів
Б)відмова від критики культу особи Й. Сталіна
В) скорочення кількісного складу партійного апарату
Г ) скасування положення про керівну роль КПРС
7. Що стало результатом реформ О. Косигіна ,що проводилися у др..пол. 1960-хрр.
А) створення на селі фермерських господарств Б) ліквідація воєнно-промислового комплексу
В) скасування державної монополії на зовнішню торгівлю
Г) відновлення централізованої системи управління економікою
8. Українська Гельсінська група головним завданням своєї діяльності вважала
А) реалізацією Україною конституційного права на вихід зі складу СРСР
Б) ліквідацію монополії КПРС на владу
В) ознайомлення світового співтовариства з фактами порушення прав людини в Україні
Г)здійснення структурної перебудови економіки України на ринкових засадах
9. Яким шляхом розвивалася економіка УРСР у 1970-1980-хрр.
А) прискореним Б) інтенсивним В) екстенсивним Г) пропорційним
10. Яке явище радянської дійсності 1980рр. відображено на карикатурі
А) хронічний дефіцит Б)житлова проблема
В) соціальна проблема Г) зростання безробіття
11. Встановіть відповідність між періодами і поняттями ,які характерні для них
1. Україна в Другій світовій війні А) операція «Вісла»,операція «Захід», космополітизм,
(1939-1945рр.) « лисенківщина»,репатріація
2. Післявоєнна відбудова( !945-1953рр.) Б)стахановський рух, «Закон про п’ять колосків»,
«розстріляне відродження»
3. Десталінізація( 1953-1964рр.) В)дефіцит, правозахисник, самвидав, стаття №6
Конституції СРСР та УРСР
4. Загострення кризи радянської системи( «застою») Г)Голокост, «новий порядок» , Рух опору
колабораціонізм
(1964-1985рр.) Д) «Відлига», лібералізація, раднаргоспи,
шістдесятники
12. Встановити відповідність між іменами та в якій галузі працювали
1. О.Гончар А) авіабудування
2.В.Глушков Б) кіномистецтво
3.С. Параджанов В) образотворче мистецтво
4. М. Приймаченко Г) література
Д) кібернетика
13. Встановити хронологічну послідовність подій
А) Заснування Української Гельсінської групи
Б) перша велика хвиля арештів українських дисидентів
В) друга велика хвиля арештів дисидентів
Г) видання В.Чорноволом часопису «Український вісник»
14. Які завдання ставила перед собою Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод
1. Домагатися припинення втручання у внутрішні справи соціалістичних країн Європи
2 . Ознайомити широкі кола української громадськості і світову громадськість з порушенням прав людини в Україні
3. Домагатися акредитування в Україні представників зарубіжної преси
4 .Добиватися ліквідації системи ГУЛАГу та реабілітації репресованих
5. Провести в УРСР альтернативні вибори до Верховної Ради
6 .Домагатися внесення до Конституції СРСР та УРСР положень про свободу слова, друку ,зборів, віросповідання , мітингів,зборів
7. Домагатися ,щоб на міжнародних нарадах з питань безпеки та співробітництва в Європі Україна була представлена окремою делегацією
15. Розташувати плакати в хронологічній послідовності
А Б
В Г
Тема «Україна в умовах загострення криз радянської системи («Застою») 1964-1985рр.
І І варіант
1.Наслідком розвитку дисидентського руху в період «застою» стало
А)внесення до конституції СРСР та УРСР статей про громадянські права і свободи
Б) посилення партійного контролю над творчою інтелігенцією
В) зародження робітничого руху та розгортання масових страйків
Г)обмеження функцій і компетенції каральних органів( КДБ і МВД)
2 .Який з наведених фактів свідчить про наслідки політики русифікації УРСР
А) переведення спеціалістів з України у віддалені райони СРСР
Б)підпорядкування підприємств на території УРСР союзному керівництву
В)швидке скорочення кількості українських шкіл
Г)охорона західних кордонів УРСР прикордонними військами СРСР
3. Як Конституція УРСР 1978р. визначала соціально-економічний лад,що існував у республіці
А) база для побудови соціалізму Б)розвинутий соціалізм
В) реальний соціалізм Г) комуністичне суспільство
4. Швидке зростання кількісного складу КПУ в 1970р. – на поч.. 1980-хр. Було зумовлено
А) громадяни УРСР непохитно вірили в комуністичне майбутнє
Б)було запроваджено систему обов’язковості прийняття членів комсомолу до лав партії
В)членство в партії відкривало перспективи кар’єрного зростання
Г)забезпечувало матеріальний добробут
5. Що стало результатом реформ О. Косигіна ,що проводилися у др..пол. 1960-хрр.
А) створення на селі фермерських господарств Б) ліквідація воєнно-промислового комплексу
В) скасування державної монополії на зовнішню торгівлю
Г) відновлення централізованої системи управління економікою
6. Що стало приводом для усунення П. Шелеста з посади Першого секретаря ЦК КПУ
А) книга «Україна наша радянська»
Б) підтримка М. Хрущова на жовтневому пленумі ЦК КПРС в 1964р.
В) «Празька весна»
Г) судовий процес над УРСС
7.Як наприкінці 1960-хр. –у середині 1980-хрр. Називали людей ,які не поділяли панівної в СРСР ідеології
А) дисидентами Б) космополітами В) «лишенцями » Г) анархістами
8. Поява в середині 1970-хрр. Концепції розвинутого соціалізму стала одним з проявів :
А) утвердження принципів політичного плюралізму
Б) політико - ідеологічної кризи радянського суспільства
В)активізації правозахисного руху
Г) становлення багатопартійності в суспільстві
9. Що стало наслідком підписання СРСР угоди,уривок із якої наведено?
« .. . Держави – учасниці поважатимуть права людини та основні свободи,включаючи свободу думки,совісті,релігії та переконань,для всіх ,незалежно від раси, статі,мови і релігії..»
А) завершення хрущовської «відлиги»
Б)зародження Народного руху України
В) створення Групи сприяння виконанню Гельсінських угод
Г) початок косигінських реформ
10 .Соціально-економічним процесам якого періоду розвитку України присвячена карикатура
А)відбудови Б) «відлиги» В) застою
Г) незалежності
11. Встановіть відповідність між періодами і поняттями ,які характерні для них
1. Україна в Другій світовій війні А) операція «Вісла»,операція «Захід», космополітизм,
(1939-1945рр.) « лисенківщина»,репатріація
2. Післявоєнна відбудова( !945-1953рр.) Б)стахановський рух, «Закон про п’ять колосків»,
«розстріляне відродження»
3. Десталінізація( 1953-1964рр.) В)дефіцит, правозахисник, самвидав, стаття №6
Конституції СРСР та УРСР
4. Загострення кризи радянської системи( «застою») Г)голокост, «новий порядок» , Рух опору
колабораціонізм
(1964-1985рр.) Д) «Відлига», лібералізація, раднаргоспи,
Шістдесятники
12. Встановити відповідність між іменами та в якій галузі працювали
1. О.Гончар А) авіабудування
2.В.Глушков Б) кіномистецтво
3.С. Параджанов В) образотворче мистецтво
4. М. Приймаченко Г) література
Д) кібернетика
14. Встановити хронологічну послідовність подій
А) Засудження культу особи Й. Сталіна Б) Входження Кримської області до УРСР В) Створення Української Гельсінської групи Г)Схвалення останньої Конституції СРСР
14.Укажіть складові економічних реформ другої половини 1960-хрр. ( реформи О.Косигіна)
1. Запровадження на всіх підприємствах держприйомки готової продукції
2.Ліквідація монополії держави у сфері зовнішніх торговельних зв’язків
3.Відновлення галузевої системи управління через союзні та союзно-республіканські міністерства
4.Дозвіл на індивідуальне підприємництво у сфері виробництва товарів народного споживання
5.Розширення господарської самостійності підприємств шляхом зменшення кількості планових показників
6. Ухвалення семилітнього плану розвитку народного господарства
7.Визначення прибутку і рентабельності ключовими показниками ефективності підприємств
15. Розташувати плакати в хронологічній послідовності
А Б
В Г
Тема «Розпад СРСР .Перебудова в Україні. Проголошення незалежності.»
1.Період Перебудови в СРСР пов'язаний з
А) М.Хрущовим, б)Л.Брежнєвим, в) П.Шелестом, г) М.Горбачовим
2.Вкажіть першого секретаря ЦК КПУ після відставки В.Щербицького
А)В.Івашко, б)С.Гуренко, в)Л.Кравчук, г)І.Плющ
3. Українська Гельсінська група відновила свою діяльність у
А) 1976р., б)1985р., в)1986р., г) 1988р.
4. У чому полягала особливість української економіки в др. половині
80-хроків?
А) Індивідуальна трудова діяльність значною мірою змінила сферу промислового виробництва
Б) Рівномірний розвиток промисловості груп А і Б
В) Україна виробляла переважно напівфабрикати ,а готова продукція виготовлялася за її межами
Г) Усі промислові підприємства мали завершений цикл
5. Вкажіть посади , які обіймав М.Горбачов(3)
А) Генеральний секретар ЦК КПРС,
Б)голова Ради Міністрів СРСР,
В) Президент УРСР,
Г)Голова Президії Верховної Ради СРСР,
Д) перший секретар ЦК КПУ,
Е)Президент СРСР
6. Вкажіть явища , якими супроводжувалася Чорнобильська катастрофа(3)
А)замовчування факту катастрофи радянським урядом,
Б)відсутність суттєвих негативних наслідків аварії на ЧАЕС,
В)забруднення внаслідок аварії великої території,
Г) відсутність уваги щодо екологічної катастрофи з боку світової громадськості,
Д ) завдання шкоди сотням тисяч людей у різних країнах,
Е) негайне інформування людей про аварію українською владою.
7. закон «Про мови» Верховна Рада УРСР прийняла :
А)у березні 1987р. б)в жовтні 1989р. в) у серпні1988р. г) січні 1990р.
8. основні вимоги шахтарського страйку 1989р.
А)економічні, б)політичні, в) економічні і політичні
9.Установіть відповідність
1. «Відбудова» А. 1939 -1945рр.
2. «Відлига» Б.1945 -1953рр.
3. «Застій» В.1953 -1964рр.
4. «Перебудова» Г. 1964 -1985рр.
Д.1985 -1991рр.
10.Громадсько-політичні організації, що не були офіційно зареєстровані, мали назву
А)підпільні, б)неформальні, в) ворожі.
11. Розташуйте події в хронологічній послідовності
А)створення Товариства української мови ім.. Т. Шевченка.
Б)Аварія на ЧАЕС.
В) Антиалкогольна кампанія.
Г)Прийняття Конституції УРСР.
Тема : «Україна в період незалежності або становлення України як незалежної держави»
Тематичне оцінювання з історії України по темі «Україна в період незалежності 1991- 2010рр.»
А)Співдружності незалежних держав ( СНД) Б) Ради Європи В) ООН Г) ОБСЄ
2. На чому ,крім Конституції і Акту проголошення незалежності України,урочисто присягають президенти України?
А) «Кобзар» Б) «Книга буття українського народу» В) « Пересопницьке Євангеліє» Г) Острозька Біблія
3. Президентство В.Ющенка проходило в умовах :
А) економічного спаду Б) економічного піднесення В) економічного спаду, який змінився піднесенням Г)економічного піднесення, яке змінилося економічною кризою
4.Коли Акт проголошення незалежності України здобув загальнонародне визнання ?
А)24 серпня 1991р. Б)1 грудня 1991р. В) 6 грудня 1991р. Г) 12 лютого 1992р.
5. Вступ України до Ради Європи припав на період президентства
А) Л. Кравчука Б) Л. Кучми В) В. Ющенка Г) П. Порошенка
6. Яка подія із зазначених, відбулася того самого року ,що і прийняття Конституції
А) політ у космос першого космонавта незалежної України Л.Каденюка
Б) вступ України до Ради Європи В) запровадження національної валюти – гривні
Г)прийняття Закону про Збройні сили України
7. Конституція Української РСР, що була ухвалена 20 квітня 1978р., втратила свою чинність :
А) 1985р. Б) 1991р. В) 1996р. Г) 2004р.
8. Хто з політичних діячів став першим всенародно обраним Президентом незалежної України
А) Л .Кравчук Б) Л.Кучма В) В. Ющенко Г) В. Янукович
9. Із якою метою в Україні в1996р. була проведена грошова реформа ?
А) відновити довіру до національної грошової одиниці Б) урівняти доходи громадян
В) виконати умову МВФ Г) подолати гіперінфляцію
10. Чим була спричинена поява меморандуму 1994р. ,підписаного в Будапешті,уривок з якого наведено ?
«Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтверджують Україні їх зобов’язання згідно з принципами Заключного Акту НБСЄ поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України …»
А) вступом України до Ради Європи Б)відмовою України від статусу ядерної держави
В) Вступом України до Світової організації торгівлі ( СОТ) Г) проведення Всеукраїнського референдуму на підтвердження Акту проголошення незалежності України
11.Хто переміг на виборах ,під час яких поширювалися такі листівки
А) Л.Кравчук
Б) Л. Кучма
В) В.Ющенко
Г) В. Янукович
12.Коли відбулися події,про які йдеться в уривку з виступу голови Верховної Ради України В. Литвина :
«Сьогодні можна скільки завгодно говорити про політичний характер рішень Верховної Ради і Верховного Суду України щодо визнання недійсними результатів другого туру голосування і недовіру Центральній виборчій комісії. Але при цьому не слід забувати ,що саме вони відкрили єдиний за даних обставин – правовий і легітимний – вихід, розрядили атмосферу стали тим проблиском надії,що дав змогу відступити від безодні громадянського конфлікту,зберегти державну незалежність і територіальну цілісність України…»
А) 2001р. Б) 2004р. В) 2010р. Г) 2011р.
13.Завдання на встановлення відповідності. Встановити відповідність між датами і подіями:
1. 6грудня 1991р. А) Всеукраїнський референдум та вибори першого президента України
2.28 червня 1996р. Б) вступ України до СОТ
3.жовтень –грудень 2004р. В) прийняття Конституції України
4. 2008р. Г) прийняття Закону про Збройні сили України
Д) «Помаранчева революція»
14 . Установіть відповідність між поняттями ,термінами та їх визначенням.
своїм службовим становищем
Д)зниження курсу національної чи міжнародної грошової одиниці стосовно валют інших країн або дорогоцінних металів
15..Встановити відповідність між діячами сучасної України та сферами їхньої діяльності:
1. Леонід Каденюк А) футбол
2.Сергій Бубка Б)бокс
3.В. Кличко В)космонавтика
4. Святослав Вакарчук Г)легка атлетика
Д)рок-музика
16. Встановити послідовність вступу України до міжнародних організацій:
А) Світова організація торгівлі ( СОТ) Б)Рада Європи ( РЄ) В) Організація з безпеки і співробітництва в Європі ( ОБСЄ) Г) Організація Об’єднаних Націй ( ООН)
17.Установіть послідовність подій :
А) «Касетний скандал» Б)перемога на президентських виборах В. Януковича В)затвердження Верховною радою державних символів України.
Г)Перехід України від президентсько – парламентської форми правління до парламентсько – президентської.
Виберіть три правильні відповіді:
18.Які завдання державотворення в Україні було вирішено в першій половині 1990-х років?
1.Визначено кордони,регламентовано режим і порядок їх охорони
2.Побудовано соціально орієнтовану економіку
3. Інтегровано українську економіку до європейської та світової економічної структури.
4. Створено власні збройні сили, організовано органи безпеки та правопорядку
5. Сформовано інститут громадянства, національну символіку визнано державною
6. Прийнято Конституцію незалежної України
7. Створено Конституційний Суд
19. Якими були характерні риси економічного життя України в першій половині 1990-х років ?
1. Україна стала лідером серед держав за дефіцитом державного бюджету
2. Щорічний приріст національного прибутку становив 6-8 %
3. Розпочався бурхливий розвиток кооперативів у сфері послуг,громадському харчуванні та торгівлі
4. Для захисту внутрішнього ринку було введено купони багаторазового використання
5. Здійснено паювання майна колгоспів та їх перетворення на селянські спілки, кооперативи, акціонерні товариства
6. У промисловості впроваджено державне приймання готової продукції ( «госприемка»)
7. Завершено приватизацію об’єктів державної власності,створено потужні промислово - фінансові групи
20. Укажіть поняття і терміни, що стосуються історії сучасної України:
1. Небесна сотня 2. Дисидентський рух 3. Антитерористична операція (АТО) 4. Продовольча програма 5. Народний рух України 6. Революція гідності
Перевірочна робота з історії України з теми : «Україна в роки незалежності».
1.День незалежності України відзначаємо :
А)1 грудня 1991р. б)24 серпня 1991р. в)16 липня 1990р.
2.Національну валюту України було введено:
А)16 липня 1990р. б)1 грудня 1991р. в)28 червня 1996р. Г) 2 вересня 1996р.
3. Україна стала членом СОТ
А) 1991р. б) 1992р. в ) 1993р.Г) 1995р.
4. Економічна криза, у якій опинилася Україна на початку незалежності спричинила :
А)різке падіння життєвого рівня б)підвищення життєвого рівня в)стабілізацію життєвого рівня.
5.У наслідок непродуманих методів впровадження ринкової економіки відбувалося :
А ) повільне розшарування суспільства б)поступове розшарування суспільства в)стрімке «вибухове» розшарування суспільства.
6. Закон України «Про освіту » було прийнято :
А)1991р. б)1993р. в) 1992р.
7) Парламентські вибори 1998р., 2014року відбулися за
А) змішаною системою Б)пропорційною В) мажоритарною
8)Статус Автономної республіки Крим було відновлено
А)21 лютого 1990р. Б) 21лютого 1991р. В) 24 серпня 1991р. Г) 1 грудня 1991р.
9)Будапештський меморандум гарантував Україні територіальну цілісність та незалежність внаслідок
А) проголошення Україною незалежності Б) відмовою України від ядерної зброї В) підписання Угоди про асоціацію з ЄС В) підписанням великого російсько-українського договору
10)Перехід від президентсько-парламентської республіки до парламентсько-президентської визначала конституційна реформа
А) 2004р. та 2010р. Б) 2004р. та 2014р. В) 2010р. та 2014р.
11.Пояснити поняття : люстрація, декомунізація , Революція гідності ,кіборги, «Небесна сотня»
12.Встановити відповідність між поняттями та їх визначенням:
1. Інфляція. А)зняття жорстоких правил формування цін та їх погодження з державою.
2. Емісія . Б)нездатність країни сплачувати свої боргові зобов’язання.
3.Гіперінфляція. В)переповнення грошового обігу масою надлишкових паперових грошей, що
викликає їх знецінення.
4.Лібералізація цін. Г)надзвичайне стрімке зростання товарних цін та грошової маси в обігу,
що веде до різкого знецінення грошової маси.
Д) випуск паперових грошей за недостатньої кількості готівки та для
покриття дефіциту державного бюджету.
13. Встановити відповідність:
1. Православ’я А)релігія ,представники якої визнають єдиного Бога Яхве і вірять у
богообранність євреїв .
2.Іудаїзм. Б) одна з гілок християнства .
3. Іслам В)віра в багатьох богів.
4. Протестантизм Г) одна із світових релігій, створена Мухаммедом і проповідує віру в бога
Аллаха.
Д) один з великих напрямків християнської віри, що виник в час Реформації.
14. Розташувати події в хронологічній послідовності події:
А)Революція гідності
Б)Затвердження державних символів України
В)обрання президентом В.Ющенка
Г) анексія Росією Криму
15. Розшифруйте назви основних християнських церков в Україні:
А)УПЦ МП Б)УПЦ КП В)УАПЦ г)УГКЦ
16. Встановіть відповідність між іменами та галуззю в якій працювали
1.І.Марчук А) література
2. О.Забужко Б)спорт
3.Я.Клочкова В) театр
4.Р. Лижичко Г) образотворче мистецтво
Д) естрадна співачка
Тематичне оцінювання по темі : «Україна в період незалежності 1991р.- 2018р.»
1. У якому документі закріплено таке положення: «Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканою…»?
А) Конституції України Б) Акті проголошення незалежності України В) Законі України «Про громадянство України» Г) Декларації про державний суверенітет України
2. 25 листопада 1991 р. президент Росії Б. Єльцин зробив висновок: «Як тільки вони [Україна] приймуть рішення про свою національну валюту — і все — ми [СРСР] закінчилися». Коли було запроваджено національну валюту України?
А) 1992р. Б) 1994р. В) 1996р. Г) 1999р.
3.Коли відбулися останні президентські вибори ?
А) 2004 р. Б) 2008р. В) 2010р. Г) 2014р.
4. «Відхід влади від курсу європейської інтеграції, надмірна концентрація влади в руках В.Януковича та його сім'ї, небажання українського народу на перетворення України в колонію Росії …» - це
А) причини Революції гідності Б) привід та причина В) причина і наслідки Г) результат і причини
5. Результатом референдуму ,що пройшов в Криму 16 березня 2014р. було :
А) підтверджено належність Кримської АР до України Б) проголошено самостійність Криму В) відбулася анексія Криму Росією Г)проголошено про перехід Криму під протекторат Туреччини
6. « Командир захисників Донецького аеропорту із позивним «Серпень», говорить товаришам, що вони можуть піти звідти перед ворожим наступом, але ті вирішують лишитися. «Серпень» за це називає їх :
А) «Небесна сотня» Б) незламні В) ліквідаторами Г) кіборгами
7. Господарська діяльність, яка розвивається поза державним обліком та контролем, а тому не відображається в офіційній статистиці - це :
А) «тіньова економіка» Б) ринкова економіка В) командно-адміністративна економіка
Г) соціально-орієнтована економіка
8.Появу зображеного плаката було зумовлено:
А) створенням Народного Руху України Б)заснуванням Збройних Сил України
В) проголошенням незалежності України Г) розгортанням російської агресії проти України
.
9. На карті червоним кольором виділені території України : А) території ОРДЛО , визначені в Мінських угодах Б) території де проводиться АТО - ООС
В) тимчасово –окупована територія України,яка контролюється Росією Г)території Донецької та Луганської області
10.Перехід на 12-річне навчання, створення нової української школи визначено Законом
України про освіту, прийнятого в
А) 1991р. Б) 2005р. В) 2008р. Г) 2017р.
11. Встановити відповідність між датами і подіями
Д)Угода про асоціацію з ЄС
12. Встановити відповідність між діячами сучасної України та сферами їхньої діяльності:
1. Леонід Каденюк А) футбол
2.Сергій Бубка Б)бокс
3.В. Кличко В)космонавтика
4. Святослав Вакарчук Г)легка атлетика
Д)рок-музика
13.Встановити відповідність між поняттями та їх значенням
1. Люстрація А) комплекс спеціальних організаційно-правових заходів направлених
на протидію діяльності незаконних проросійських формувань
на Сході України під час російської збройної агресії 2014-2018р.
2. Сепаратизм Б) встановлена Законом України "Про очищення влади" або рішенням
суду заборона окремим фізичним особам обіймати певні посади
3.Євромайдан В)зловживання державних чиновників своїм службовим становищем
4.Антитерористична операція Г) прагнення спільнот, груп населення чи організацій
до відокремлення, відособлення;
Д)національно - патріотичні , протестні акції проти корупції,
на підтримку курсу європейської інтеграції.
14.Установіть послідовність подій.
А) Останні вибори до Верховної Ради України Б)надання Україні безвізу з ЄС
В) «Помаранчева революція» Г) інавгурація П.Порошенка
15. Установіть послідовність вступу України до міжнародних організацій:
А) Світова організація торгівлі ( СОТ) Б)Рада Європи ( РЄ) В) Організація з безпеки і співробітництва в Європі ( ОБСЄ) Г) Організація Об’єднаних Націй ( ООН)
16.Які судження щодо зображеного плаката,створеного в роки незалежності,є правильними?
1.Плакат створено з нагоди заснування Збройних сил України.
2.Плакат агітує брати участь у волонтерському русі
3. Керівництво державою на момент створення плаката здійснював Л.Кучма
4.Плакат рекламує товари широкого вжитку
5.Плакат створений для стимулювання патріотичного піднесення.
6. Поява плаката зумовлена агресією Росії на сході України.
7. Плакат пропагує роль держави в забезпеченні української армії якісною амуніцією.
17. Укажіть поняття і терміни, що стосуються історії сучасної України:
1. Небесна сотня 2. Дисидентський рух 3. Антитерористична операція (АТО) 4. Продовольча програма 5. Народний рух України 6. Революція гідності
Перевірочна робота по темі «Україна в перші роки Незалежності»
1.Вкажіть ,кого в перші роки незалежності України називали «мішечниками » або «човниками»
А) бізнесменів,які часто їздили за кордон Б)людей,що хотіли забезпечити свою родину всім необхідним В)людей ,що в умовах дефіциту скуповували споживчі товари за кордоном і перепродували в Україні Г)робітників0вантажників.
2. Вкажіть явище,яке є причиною для інших
А)Україна проголошує незалежність Б)Україна стає членом НБСЄ
В)грошова реформа в Україні Г) Заснування Збройних сил
3. Вкажіть демографічне явище,пропущене в цьому тексті : «У зв’язку з простоями на підприємствах,хронічними невиплатами зарплати робітники звільнялися й шукали інші шляхи заробляти гроші. Промисловість втрачала кваліфіковану робочу силу. В країні посилювалася …»
А) депопуляція населення Б) трудова міграція
В) соціальна диференціація Г) зменшення народжуваності
4.Вкажіть, про яке явище йдеться в документі : «населення України вважає масштаби…. Дуже широкими. Згідно з результатами останніх соціологічних опитувань тільки 2 % респондентів вважають, що ніхто в країні не бере хабарів, більшість дотримується іншої точки зору »
А) деідеологізація Б) науково-технічна революція
В) корупція Г) інфляція
5. Вкажіть рядок з датами, пов'язаними зі здобуттям Україною незалежності
А)квітень 1985р., квітень 1986р., березень 1990р.
Б)квітень 1978р., квітень 1985р., квітень 1986р.
В) липень 1990р., серпень 1991р., грудень 1991р.
Г) грудень 1991р., лютий 1992., березень 1994р.
6.Конституція України була прийнята
А) 28 червня 1995р., Б) 28 червня 1994р., В) 28 червня 1991р., Г) 28 червня 1996р.
7.найвищим законодавчим органом влади в Україні є
А) Президент Б) Верховна Рада В) Кабінет міністрів Г) Конституційний суд
8.Національна академія наук України носить ім'я
А) М. Грушевського Б) В.Вернадського В) Б. Патона Г) О. Палладіна
9. «Закон про освіту» був прийнятий в
А) 1991р. Б) 1993р. В) 2001р. Г) 2006р.
10.Україна приєдналася до Болонського процесу
А) 1999р. Б) 2000р. В) 2003р. Г) 2005р.
11.Установіть відповідність між прізвищами та в якій галузі працювали
1.Ю.Андрухович А) спорт
2. О. Баюл Б) музика
3.І. Марчук В)наука
4.Н. Матвієнко Г) література
Д) образотворче мистецтво
12.Установіть відповідність між датами і подіями
1. 6 грудня 1991р. А) Прийняття Верховною Радою Закону «Про мови»
2.1 грудня 1991р. Б)Вступ України до СОТ
3. жовтень 1989р. В) Прийняття Акту проголошення незалежності України
4.квітень 2008р. Г)Прийняття Закону «Про збройні сили України»
Д) Всеукраїнський референдум
13.Розташуйте події в хронологічній послідовності
А.Вступ України до Ради Європи
Б. Революція гідності в Україні
В. Останні вибори президента України
Г. Україна стала членом НБСЄ
1