Збірник тестових завдань для розвитку навичок аудіювання "Magic world of cartoons"

Про матеріал
У збірнику вміщено тестові завдання до мультфільмів для розвитку та перевірки навичок аудіювання. Збірник адресовано учням 5 класу.
Перегляд файлу

http://i.allday.ru/69/ea/08/1296658627_aex94pqj7ot3b1m.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор:

 

Тетяна Сергіївна Саган - вчитель англійської мови Чемеровецького НВК №2

 

 

 

Назва:  Magic world of cartoons : збірник тестових завдань для розвитку навичок аудіювання учнів   5 класу – Чемеровецький НВК № 2., 2014р. -   с. 36

 

 

 

 

Місце видання:  Чемеровецький НВК № 2

 

 

 

Рік видання: 2014

 

Кількість сторінок: 36

 

       У збірнику вміщено тестові завдання до мультфільмів для розвитку та перевірки навичок аудіювання.

        Збірник  адресовано  учням 5 класу.

 

 

 

 

 

Рецензент: Пазинюк Оксана Сергіївна – методист іноземних мов

                    Чемеровецького РМК

                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

Передмова…………………………………………………………………………………….4

  1. ICE AGE. A MAMMOTH CHRISTMAS SPECIAL

Test………………………………………………………………………..6

  1. ICE AGE. THE MELTDOWN

Test………………………………………………………………………..9

  1.  ONE SMART DINOSAUR

Test………………………………………………………………………..12

  1. PARTY POOHPER

Test………………………………………………………………………..15

  1. PETER AND THE WOLF

Test………………………………………………………………………..18

  1. THE GRUFFALO

Test………………………………………………………………………..21

  1. THE SMURFS. A CHRISTMAS CAROL

Test………………………………………………………………………..24

  1. THE SMURFS. THE LEGEND OF SMURFY HOLLOW

Test………………………………………………………………………..27

  1. THE SNOWMAN

Test………………………………………………………………………..30

  1.  WINNIE THE WITCH

Test………………………………………………………………………..33

 

Висновки………………………………………………………………………………………35

 

Використана література……………………………………………………………………..36

 

Передмова

 

 

 

Сьогодні існує багато цікавих способів вивчення іноземної мови. Але не всі вони є достатньо дієвими. Ми вважаємо, що перегляд мультфільмів на уроках англійської мови є вагомим допоміжним засобом для ефективної організації навчально-виховного процесу.

Мультфільми, в силу психологічних особливостей учнів 5 класу, здійснюють на них потужний емоційний вплив. Важливим є  той фактор, що інтерес до мультфільмів не послаблюється після багатьох переглядів. Це допомагає у засвоєнні лексики, мовленнєвих зразків, сприяє власним висловлюванням.

Досвід переконує, що перевагами мультиплікаційних фільмів є їхня автентичність, інформативна насиченість, концентрація мовних засобів, емоційний вплив на учнів.

Наша метадопомогти  учням у вивченні англійської мови за допомогою перегляду сучасних захоплюючих та повчальних мультфільмів.

Навчання відбувається у неусвідомленій формі, яка спрямована на отримання естетичного задоволення та розширення лінгвокультурознавчого світогляду і зовсім не втомлює.

Для кращого розуміння змісту мультфільмів перед переглядом учням пропонується візуальний словник (нові лексичні одиниці, які зустрічаються при перегляді). Для перевірки рівня розуміння мультфільмів розроблено електронні тести.

 

 

 

 

 

 

 

http://www.animationmagazine.net/wordpress/wp-content/uploads/ice-age-dvd-post.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Christmas Rock is a …
  1. Christmas tradition
  2. Easter tradition
  3. Halloween tradition
  1. The Christmas Rock was broken by …
  1. Toy
  2. Ice star
  3. Manny
  1. Manny doesn’t believe in …
  1. Easter bunny
  2. Santa Clause
  3. Ghost
  1. Christmas deer can …
  1. Fly
  2. Jump
  3. Read
  1. Peach ate from bush …
  1. Sugar apple
  2. Banana
  3. Sugar plum
  1. In what List were bad animals?
  1. Nice List
  2. Naughty List
  3. Small List
  1. How many deer were in Santa’s team
  1. 6
  2. 8
  3. 10
  1. “Every year my dad brought to home the biggest fat kozel” these words belong to …
  1. Diego
  2. Peach
  3. Manny
  1. Peach wanted to prove to her father that …
  1. Santa are not real
  2. Santa are real
  3. Santa are bad
  1.  Many believed in Christmas and saw …
  1. West Light
  2. East Light
  3. North Light
  1.  Who did help Santa to do presents?
  1. Manny
  2. All animals
  3. Ellie
  1.  What present had Scrat?
  1. Nut
  2. Cake
  3. Berry

 

Keys:

            1 a; 2 b; 3 b; 4 a; 5 c; 6 b; 7 b; 8 a; 9 b; 10 c; 11 b; 12 a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://a2.mzstatic.com/us/r30/Video/28/da/7f/dj.lpgizyup.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. What was the name of the kids camp?
  1. Campo del Diego
  2. Campo del Sid
  3. Campo del Ellie
  1. What does “Campo del Sid” mean?
  1. Camp of  Sid
  2. School of  Sid
  3. House of  Sid
  1. Who did say “The world’s gonna flood”?
  1. Slowly Tony
  2. Tony
  3. Fast Tony
  1. Who did want to be the first to jump off the Eviscerator?
  1. Diego
  2. Sid
  3. Manny
  1. What can save the animals?
  1. Boat
  2. Ship
  3. Plane
  1. Who was in a snow fragment?
  1. Big crocodile
  2. Big mammoth
  3. Big snake
  1. The crap was a gift from …
  1. Father
  2. Grandmother
  3. Mother
  1. Who did scare James?
  1. Stu
  2. Sid
  3. Manny

 

  1. Diego named the possums...
  1. Lazy
  2. Naughty
  3. Miscreants
  1. Manny was sad, because he thought that he is …
  1. The first mammoth
  2. The last mammoth
  3. Bad mammoth
  1.  On the tree Manny saw …
  1. Another mammoth
  2. Big snake
  3. Crocodile
  1. What was the another mammoth’s name?
  1. Ellie
  2. Kallie
  3. Tony

 

 

Keys:

  1. b ; 2 c; 3 c; 4 b; 5 a; 6 a; 7 c; 8 a; 9 c; 10 b; 11 a;  12 a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ONE SMART DINOSAUR

 

 

 

 

 

 

 

 

http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/m2gyOSYQdwZa9wuA5yTpTJw.jpg 

 

 

 

 

  1.  There were … friends on the beach.
  1. 5
  2. 4
  3. 3
  1. The dinosaurs played with …
  1. Bug
  2. Fly
  3. Ball
  1. The dinosaurs were waiting for …
  1. Bus
  2. Train
  3. Plane
  1. The conductor showed the dinosaurs…
  1. Alphabet
  2. Numbers
  3. Pictures
  1. What did they do with alphabet?
  1. They played with it.
  2. They painted it.
  3. They sang the song about it.
  1. Who came to conductor?
  1. Mother
  2. Sister
  3. Aunt
  1. What did dinosaurs want to eat in the train?
  1. Cheese and meat
  2. Fish and meat
  3. Potatoes and meat
  1. Troodon is the …dinosaur.
  1. Smartest
  2. Biggest
  3. Longest

 

  1. What did brawn dinosaur learn to do?
  1. Swim
  2. Run
  3. Fly
  1. Could Peter fly?
  1. Yes, he did.
  2. Yes, he could.
  3. No, he couldn’t.
  1.  Peteinosaur had a …
  1. Big head
  2. Big legs
  3. Big wings
  1. Who can fly?
  1. Brown dinosaur
  2. Peteinosaur
  3. Troodon

 

Keys:

          1 b; 2 a; 3 b; 4 a; 5 c; 6 a; 7 b; 8 a; 9 c; 10 b; 11 c; 12 b.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PARTY POOHPER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://i1.ytimg.com/vi/I-40TsWvk0U/hqdefault.jpghttp://static4.wikia.nocookie.net/__cb20100421215636/winniethepooh/images/thumb/1/17/Party_Poohper.jpg/150px-Party_Poohper.jpg 

 

 

 

 

  1. Rabbit prepared for… party.
  1. Halloween
  2. Birthday
  3. New Year
  1. Rabbit needed make a…  .
  1. List
  2. Cake
  3. Schedule
  1. What did Vinnie the Pooh do for the party?
  1. Cooked
  2. Swept the floor
  3. Did the washing-up
  1. Tiger had to … for the party.
  1. Clean the house
  2. Play with rabbits
  3. Sing the songs
  1. Who came to the party first?
  1. Cats
  2. Rabbits
  3. Tigers
  1. Piglet … stories for rabbits.
  1. Read
  2. Told
  3. Sang
  1. Why did Rabbit ask to go away his guests?
  1. He wanted to go to the forest.
  2. He wanted to sleep.
  3. They made a mess.
  1. The friends went to the … with bunnies?
  1. Park
  2. Forest
  3. Party

 

 

 

  1. How many bunnies were in the cartoon?
  1. 1
  2. Ten
  3. Many
  1. What did Rabbit do alone at home?
  1. He prepared for the party.
  2. He slept.
  3. He read an interesting book.
  1. Mole wanted to eat…
  1. Chocolate
  2. Honey
  3. Cake
  1. Did the guests come in time to the party?
  1. Yes, they did.
  2. No, they did not.
  3. No, they come not.

 

 

Keys:

          1 b; 2 c; 3 a; 4 a; 5 b; 6 a; 7 c; 8 b; 9 c; 10 a; 11 b; 12 b.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PETER  AND THE WOLF

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://edgecast.metatube-files.buscafs.com/uploads/videos/image/image_26080_6.jpg 

 

 

 

 

  1. The season in the cartoon is…
  1. Winter
  2. Summer
  3. Spring
  1. Peter lived with…
  1. Mother
  2. Father
  3. Grandfather
  1. What did Peter like to do?
  1. He liked to play with toys.
  2. He liked to hunt.
  3. He liked to walk.
  1. Who is Sonia?
  1. Bird
  2. Duck
  3. Mouse
  1. The friends looked for…
  1. Fox
  2. Grandfather
  3. Wolf
  1. Wolf was…
  1. Thirsty
  2. Hungry
  3. Tired
  1. Did the Wolf eat Sonia?
  1. Yes, he did.
  2. No, he did not.
  3. Yes, he do.
  1. Who caught the Wolf?
  1. Hunters
  2. Sasha
  3. Peter
  1. How many hunters were in the forest?
  1. 2
  2. 3
  3. 4
  1. Why the day was wonderful?
  1. Sonia was saved.
  2. Peter was saved.
  3. The wolf ate Peter.
  1. Who was unhappy in the end?
  1. Sonia
  2. The Wolf
  3. Peter
  1.  It was… day.
  1. Happy
  2. Bad
  3. Nice

 

Keys:

         1 a; 2 c; 3 b; 4 b; 5 c; 6 b; 7 b; 8 c; 9 b; 10 a; 11 b; 12 a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://i.walmartimages.com/i/p/00/84/35/01/00/0084350100362_500X500.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.recipeapart.com/wp-content/uploads/2010/09/gruffalo-4.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS6QwPXaoX_P8ajZDcc6zGGUWFHJZZL_ODr0qSrsE2ivnWxOA71 

 

 

 

 

 

http://fandomwanderers.files.wordpress.com/2012/08/gruffalo-logo.jpg 

 

 

 

 

 

  1. Who told the story about monster and mouse?
  1. Squirrel
  2. Fox
  3. Mouse
  1. The Fox invited the Mouse to have ….
  1.  lunch
  2. dinner
  3. supper
  1. Where does the Mouse meet the Gruffalo?
  1. by the tree
  2. by the rock
  3. by the stream
  1. What is Gruffalo’s favourite food?
  1. roasted dog
  2. roasted fox
  3. roasted mouse
  1. The Owl invited The Mouse to have ….
  1. dinner
  2. lunch
  3. tea

6. Where are the Mouse meeting the Gruffalo?

a) by the stream

b) by the ocean

c) by the river

7. What is Gruffalo’s favourite food?

a) owl stake

b) owl ice-cream

c) tea

8. The Snake invited The Mouse to have ….

a) feast

b) dinner

c) supper

 

 

 

9. What is Gruffalo’s favourite food?

a) fried snake

b) dried snake

c) scrambled snake

10. What is  Gruffalo’s really favourite food?

a) mouse on a fried bread

b) mouse on a slice of bread

c) bread with butter

11. What is  Mouse’s favourite food?

a) Gruffalo crumble

b) Gruffalo legs

c) Gruffalo feet

12. The Brown Mouse was….

a) happy

b) clever

c) intelligent

 

 

 

 

Keys:

        

     1.a; 2 a; 3 b; 4 b; 5 c; 6 a; 7 b; 8 a;  9 c; 10 b; 11 a; 12 b.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://content9.flixster.com/movie/11/17/37/11173715_800.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Whose house was without decoration?
  1. Father
  2. Gutsy
  3. Grumbchy
  1. Who decorates the Christmas Tree?
  1. Every Smurf
  2. Girls
  3. Boys
  1. Who didn’t like Christmas?
  1. All of Smurfs
  2. Grumbchy
  3. Brainy
  1. How many spirits of Christmas did come to Grumbchy?
  1. 3
  2. 4
  3. 1
  1. Every Smurfs got as a present …
  1. New suit
  2. New shirt
  3. New cap
  1. Grumbchy wanted to get for Christmas …
  1. Hang-glider
  2. Car
  3. Toy
  1. What was on the head of Smurf of Present Christmas?
  1. Flowers
  2. Berries
  3. Candles
  1. The Smurf of Future Christmas ate …
  1. Cake
  2. Apple
  3. Bread
  1. All Smurfs went for the
  1. Food
  2. Christmas Tree
  3. Presents
  1. All of Smurfs  hold in captivity…
  1. People
  2. Animals
  3. Gargamel
  1.  On Christmas dinner Grumbchy cooked …
  1. Chiken
  2. Cake
  3. Pie
  1.  The top of Christmas Tree Grumbchy decorated by
  1. Star
  2. Angel
  3. Flower

 

 

 

Keys:

  1. c ; 2. a; 3. b; 4. a; 5. c; 6. a; 7. c; 8. a; 9. b; 10. c; 11. b;  12. a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://bluebuddies.com/Smurf_Picture_and_Files/00000001/The_Smurfs_The_Legend_of_Smurfy_Hollow.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. The Smurfs told  story about …
  1. Animals
  2. Ghosts
  3. Spiders
  1. The story was happened in a year of …
  1. Bad harvest
  2. Small harvest
  3. Gold harvest
  1. How many medals had Brainy?
  1. 7
  2. 9
  3. 10
  1. Smurfs pick …
  1. Bananas
  2. Tomatoes
  3. Berries
  1. Where did Brainy go?
  1. Smurfy Hollow
  2. Smurfy Forest
  3. Smurfy Field
  1. Who did win a Smurfy Game?
  1. Gutsy
  2. Lazy
  3. Brainy
  1. Whom did look out Smurfs?
  1. Father
  2. Brainy
  3. Lazy
  1. The cat ran to …
  1. Smurfs
  2. King
  3. Gargamel

 

  1. Whom did Gargamel and Smurfs see?
  1. Headless Horseman
  2. Wolf
  3. Monster
  1. Smurfs were flew on …
  1. Bat
  2. Plane
  3. Bird
  1. Gargamel and his cat fell down in …
  1. River
  2. Lake
  3. Holle
  1.  Headless Horseman was a …
  1. Pig
  2. Horse
  3. Goat

 

 

Keys:

1.b ; 2. c; 3. b; 4. c; 5. a; 6. a; 7. b; 8. c; 9. a; 10. a; 11. a;  12. c.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://thumbs.dreamstime.com/z/winter-floral-frame-vector-3249639.jpg 

 

 

 

 

 

THE SNOWMAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://gozbay.com/uplimg/img_129851IMG028jpg.jpg

  1. What is the squirrel’s name?
  1. Chapa
  2. Chacha
  3. Chicha
  1. What was the season of the year?
  1. Autumn
  2. Spring
  3. Winter
  1. Chacha went to … first.
  1. Rabbit
  2. Fox
  3. Squirrel
  1. After rabbit Chacha went to…
  1. Mouse
  2. Bird
  3. Dog
  1. Who is Rubert?
  1. Bear
  2. Bird
  3. Snowman
  1. Whom did the friends meet near the special pond?
  1. Snowman
  2. Snowball
  3. Snowwoman
  1. What did the friends do together?
  1. They ran.
  2.  They had fun and sing.
  3. They danced.
  1. It was perfect winter’s day for…
  1. Sledging
  2. Skiing
  3. Skating
  1. Did the snowman have a sledge?
  1. Yes, he did.
  2. No, he didn’t.
  3. No, he have not.
  1.  Chacha lost his…
  1. Tail
  2. Lucky nut
  3. Sledge
  1. Who lived in the cave?
  1. Wolf
  2. Bear
  3. Monster
  1. Did the friends find lucky nut?
  1. No, they didn’t.
  2. Yes, they did.
  3. Yes, they do.

 

Keys:

         1 b; 2 c; 3 a; 4 a; 5 b; 6 a; 7 b; 8 a; 9 b; 10 b; 11 b; 12 a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://images.borders.com.au/images/bau/97801927/9780192726834/0/0/plain/winnie-the-witch.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://5minutespeace.files.wordpress.com/2010/10/winnie-1.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Winnie the Witch lives in a big … in the forest.

a) house

b) flat

c) room

  1. What colour  was the Cat?
  1. Green
  2. Blue
  3. Black
  1. What colour was Wilbur’s eyes?
  1. Black
  2. Brown
  3. Green
  1. Winnie can’t see Wilbur when he goes to sleep because ….
  1. He closes his eyes.
  2. He dances.
  3. He jumps.
  1. One day Winnie is ….
  1. Angry
  2. Happy
  3. Sad
  1. Winnie can see Wilbur when he sleeps on the floor because he is …..
  1. Pink
  2. Yellow
  3. Green
  1. Where did Winnie fall into?
  1. Grass
  2. Bush
  3. Lake
  1. How many colours has Wilbur got when Winnie was Furious?
  1. Six
  2. Seven
  3. Four

 

 

 

 

 

  1. Wilbur sits at the top of the tree because he is ….
  1. Black
  2. Happy
  3. Miserable
  1. Who laughs at Wilbur?
  1. Birds
  2. Cats
  3. Witches
  1. Why is Wilbur very happy?
  1. Because he is a black cat again.
  2. Because he is a coloured cat again.
  3. Because he is a pink cat again.
  1. What are the tense forms of the story?
  1. Present Tenses
  2. Future Tenses
  3. Past Tenses

 

Keys:

 

          1. a ; 2. c; 3. c; 4. a; 5. a; 6. c; 7. b; 8. a; 9. c; 10. a; 11. a;  12. a.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

Добірка мультиплікацій і зручна програма для проведення тестування, яку пропонує посібник, створить атмосферу активності та розкутості учнів як на уроках розвитку навичок аудіювання, так і на засіданнях гуртка англійської мови.

Власний досвід авторів посібника доводить, що ознайомлення з новими лексичними одиницями перед переглядом мультфільмів дає вчителеві змогу заохотити учнів до засвоєння нових мовленнєвих конструкцій. Крім того, під час перегляду мультфільмів поглиблюються лінгвокраїнознавчі та соціокультурні знання, створюється мотивація для подальшого вдосконалення мовленнєвих навичок.

Бажаємо успіху!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

 

  1. http://www.google..ua
  2. http://www.english-cartoons.ru/cartoonsinenglish.html
  3. http://www.YouTube.
  4. Близнюк О.І. Відео у навчанні іноземних мов // Іноземні мови. – К.: Ленвіт, 1996.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Молчанова Наталя Вячеславiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
1001
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку