Збірник валеологічних завдань з математики для 1 класу

Про матеріал
Поряд з навчанням та вихованням значимим завданням учителя початкової школи є турбота про здоров'я молодшого школяра. На уроках математики найкращим способом реалізації валеологічної спрямованості уроку може бути розв’язування задач. Для активізації пізнавальної діяльності учнів в задачу можна закладати інформацію, що стосується різних аспектів здоров'я, а також, створювати задачі різних видів (задачі – вірші, казки, гумористичні, інше).
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП ………………………………………………………….4

1.ЗАВДАННЯ ВАЛЕОЛОГІЧНОГО ЗМІСТУ 

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ……………………………….………7

2.ЗАВДАННЯ ВАЛЕОЛОГІЧНОГО ЗМІСТУ 

З МАТЕМАТИКИ ……………………………………….…..…41

ВИКОРИСТАНА  ЛІТЕРАТУРА ……………………………..59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поряд з навчанням та вихованням значимим завданням учителя початкової школи  є турбота про здоров'я  молодшого школяра.  Ще В.О. Сухомлинський  зауважував: «…від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світосприйняття, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили» [3]. 

 В Концепції «Нова українська школа» сформульовано новий зміст освіти, який базується на  компетентностях, необхідних  для успішної самореалізації у житті та суспільстві. Компенетність як динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей та інших якостей, визначає здатність особи успішно провадити професійну та /або навчальну діяльність[2]. В переліку ключових  компетентностей важливе місце відводиться компетентності екологічної грамотності і здорового життя. Це означає, що у дитини протягом навчання у школі має бути сформована здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя, вихована культура здоров'я [5].

Основною формою організації навчальної діяльності учнів і сьогодні залишається урок, тому науковцями та практиками активно досліджується та розробляється проблема його  валеологізації,  тобто добір  засобів і форм навчання, що не шкодять фізичному, психічному та духовному здоров'ю дитини [6].

Важливе значення на уроці з валеологічною спрямованістю має надаватися підтримці оптимального функціонального стану вчителя й учнів, на яке, як відомо, впливають не тільки темп, ритм уроку, тривалість і труднощі видів навчальної діяльності, а й загальний емоційний стан, мотивація учасників освітнього процесу. Цьому сприяють: санітарно – гігієнічні умови проведення уроку, чітка постановка мети і завдань уроку,  створення позитивного настрою, підбір, відповідно до вікових та індивідуальних особливостей учнів, форм та методів навчання,  дотримання  режиму рухової активності, інше.

 Підтримувати  на достатньому рівні пізнавальний  інтерес учнів таїх   вмотивованість до здобуття знань в напрямку здоров'язбереження  набагато простіше на уроках освітньої галузі «Здоров'я і фізична культура».  Їх зміст орієнтований  на формування  в учнів навичок здорового способу життя та безпечної поведінки. Разом із тим, учитель може інтегрувати необхідну інформацію і в інші навчальні предмети.

 На уроках української мови та математики учитель також може  реалізовувати  важливі принципи здоров'язбереження – принцип зв'язку теорії з практикою, комплексного міждисциплінарного підходу, всебічного та гармонійного розвитку особистості, системно здійснювати таку необхідну інформаційно – просвітницьку роботу щодо ведення здорового способу життя.

Розв'язати поставлені завдання щодо здоров'язбереження на уроках української мови допомагає реалізація соціокультурної змістової лінії чинної програми, що здійснюється, наприклад, через підбір лексичного матеріалу та текстів для читання[7]. Це можуть бути тексти, що пропагують спорт, його види, туризм, здорове харчування,  здоровий спосіб життя. Незмінним матеріалом є прислів’я, приказки, фразеологізми про здоров'я і цінність життя, на основі яких можна проводити різні мовні операції. Ефективним є складання діалогів (з наголошуванням того, що правильне спілкування забезпечує людині добрий настрій) на різні теми, пов'язані з життєвими ситуаціями на тему здоров'я.

На уроках математики найкращим способом реалізації валеологічної спрямованості уроку може  бути розв’язування задач. Для активізації пізнавальної діяльності учнів в задачу можна закладати інформацію, що стосується різних аспектів здоров'я, а також, створювати задачі різних видів (задачі – вірші, казки, гумористичні, інше).

Завдання, підготовлені для дітей їхніми творчими учителями, допоможуть  викликати цікавість і привернути увагу молодших школярів до проблеми здоров'язбереження. Вони сприятимуть розширенню життєвого досвіду учнів, допомагатимуть приймати валеологічно обґрунтовані рішення, наповнять їхню діяльність особистісним смислом - збереження власного здоров'я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\admin\Desktop\0.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\risunok8.jpgC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\risunok8.jpg

 

 

C:\Users\admin\Desktop\abc-blocks.pngПохожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\admin\Desktop\abc-blocks.pngПохожее изображениеC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\risunok8.jpg1.1. КВІТКА З ПЕЛЮСТКАМИ.

На звороті різнокольорових пелюсток  паперової квітки зображено овочі та фрукти.  Дитина обирає пелюстку будь-якого кольору і складає  розповідь.

 

1.2. СКЛАСТИ ЗВУКОВІ МОДЕЛІ СЛІВ ЗА ПРЕДМЕТНИМИ МАЛЮНКАМИ.

 

Похожее изображение

1.3. ДОПОВНИТИ РЕЧЕННЯ.

Хлопці люблять грати у ….

Вранці потрібно чистити…

Кімнату вранці потрібно…

Завжди роби ранкову…

 

1.4.ВІДГАДАТИ  ПРЕДМЕТИ ЗА ОПИСОМ.

ДО ЯКОЇ ГРУПИ ПРЕДМЕТІВ ВОНИ ВІДНОСЯТЬСЯ?

  • Круглий, яскравий, всі копають його ногами .(м’яч)
  • Місце, де взимку змагаються діти. (спортивний зал)
  • Довгі, дерев’яні, одягаються на ноги, для катання взимку. (лижі)
  • Дівчата люблять з ними стрибати. (скакалки)

 

1.5. ГРА «УЛОВІТЬ ОДНОСКЛАДОВЕ СЛОВО».

М’яч, спорт, естафета, лижі, гра, кільце.

 

1.6. ГРА «ВИЛУЧІТЬ ЗАЙВЕ».

А) лижі, санки ковзани, яблуко.

Б) м’яч, скакалка, круг, тепло.

В) змагання, книжка, спорт, гра.

 

1.7. ГРА «УЛОВІТЬ СЛОВО».

 (Визначити слово, яке відповідає на запитання Яка? Яке? Які?)

Спортивна, вітамін, санки, ранкові, весела, рухлива.

 

  1.8.ГРА «УЛОВІТЬ СЛОВО».

(Визначити слово, яке відповідає на питання Що?)

М’яч, дівчинка, спорт, ліс, вчитель, швидка.

 

1.9. ГРА «УЛОВІТЬ ДВОСКЛАДОВЕ СЛОВО».

Гра, вітаміни, зал, спорт, урок.

1.10. ГРА «ЖУК – БУКВОЇД».

(Вставити букви,  яких бракує)

Спо..т – важли..ий д..я д..тей.

М’я.., к..уч, ке..лі – потрі..ні для зма….ань.

1.11.ГРА «СЛОВО В СЛОВІ ЗАХОВАЛОСЬ».

Спортивний, переграв, вокзал, підзарядка.

1.12.ГРА «ДОБЕРИ ПОТРІБНИЙ СКЛАД»

Вітамін                           ня

Змаган                             на

Спортсмен                      га

Розва                               ни

1.13.ПРИМОВКА.

     Якщо в лісі ти гуляв (ходимо)

     Й випадково заблукав (прикладаємо долоню до очей)

     То не треба там лякатись.

     Треба маму погукати! (Гукають АУ, АУ……)

 

1.14.З ПОДАНИХ СКЛАДІВ УТВОРИТИ НОВІ СЛОВА:

      Вун, ка; ло,мо,ко; ки,со; ква, мор.

 

1.15.ЗМІНИТИ СЛОВА ЗА ЗРАЗКОМ.

Кавун – кавуни;

Малина - ….

Вишня - …

Морква - …

Цибуля - …

 

 

 

1.16. ГРА «ТАК ЧИ НІ».

  • спорт дуже важливий. (так)
  • ми – професійні спортсмени. (ні)
  • я вмію грати м’ячем. (так)
  • зарядку роблять вранці. (так)
  • на санчатах катаються влітку. (ні)

1.17. ГРА «ДОБЕРИ ОЗНАКУ».

М’яч (який?) …

Гра (яка?)….

Гантелі (які?)….

1.18. ГРА «ТАК ЧИ НІ».

  • Дівчатка стрибають на скакалках. (Так)
  • М’ячик круглий? (Так)
  • Хлопчики люблять футбол? (Так)
  • Зарядку роблять вночі? (Ні)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\risunok8.jpgПохожее изображениеC:\Users\admin\Desktop\abc-blocks.png

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.Здоров’я,  здоровий,  здорове.  Ціна,  цінність,  цінне.

Здоров’я – найбільша цінність людини.

 

2.2.Апетит, апетитний, апетитне.

Здорова людина має хороший апетит, гарний настрій і міцний сон.

 

2.3.Краще, кращий, найкраще, відпочинок.

Відпочивати краще на свіжому повітрі.

 

2.4.Чисть, чистити, чисто, зуб, зубний.

Чисть зуби тричі на день.

 

2.5.Зуби, зубна, щітка, щіточка.

Змінюй зубну щітку кожні три місяці.

 

2.6.Харчування, харчі, харчуватися.

Для здорового харчування потрібні здорові та міцні  зуби.

 

2.7.Регулярно, стоматолог.

Регулярно відвідуй стоматолога, щоб зуби були гарними і здоровими.

 

2.8.Чистити, чисть, три, трьох.

Чисть зуби протягом трьох хвилин.

 

2.9.Овочі, овочеві, вітамін, вітамінний.

У овочах та фруктах багато вітамінів.

 

2.10. Зарядка, зарядкою, обов’язок, обов’язково.

Обов’язково роби зарядку кожного ранку!

 

2.11.Зір, зорова, втома, гімнастика.

 Виконуй зорову гімнастику при втомі очей.

 

2.12.Письмо, постава, пам’ять, пам’ятай.

 Під час письма сиди рівно! Пам’ятай про поставу!

 

2.13.Обов’язок , обов’язково, їжі, вживання.

  Обов’язково мий руки перед вживанням їжі!

 

2.14.Хороший, товариш, товариші, друг, друга.

 Хороший товариш той, хто вміє радіти за друга.

 

2.15.Батько, батьки, батьківський.

 Грайся  там, де тобі дозволяють батьки.

 

2.16.Відстань, на відстані,  чужий, чужих.

Тримайся на відстані від чужих тварин!

 

2.17.Спілкування, спілкуюсь, спілкувався.

 Завжди мий руки після спілкування з тваринами!

 

2.18.Користь, корисне, шкода, шкідливе.

 Навчись відрізняти корисне від шкідливого! Завжди обирай корисне!

 

2.19.Повинні, повинен, гуляти, гуляєш.

 Дорослі завжди повинні знати, де ти гуляєш.

 

2.20.Вчись, привчись, дисципліна, дисциплінований.

Привчайся  до порядку і дисципліни. Дотримуйся розпорядку  дня.

Похожее изображениеC:\Users\admin\Desktop\abc-blocks.pngC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\risunok8.jpg

 

 

 

 

 

3.1. Прочитай вірш. Хто любить умиватися, а хто лінується?

Є У МЕНЕ КИЦЯ МУРКА

Є у мене киця Мурка

Дуже мудра кішка.

Тільки скажеш: "Замазура!"-

Вмивається хоч трішки.

А синок її Васько муркне:

"Мила нене, поки вип'ю

                             молоко, вмийся ти за мене" .  (П. Воронько)

2. А хто серед людей не любить умиватися?

3. Укажіть іменники. Чому  деякі слова записані з великої букви?

3.2. Прочитай виразно вірш.

КОЛИ ЧЕРГУЄ ЛЮДА

Коли чергує Люда,

У клас приходить чудо:

Парти  миються й стільці,

Весь паркет протреться,

У вікнах сонця промінці,

Дошка аж сміється.

І на вікнах квіти раді, наче діти:

                            - Дякуємо, Людо, за таке чудо! 

                                           (Г. Гребенюк)

2. А чи всі учні у нашому класі так чергують?

3. Випиши іменники,  визнач їх число.

3.3. Прочитай вірш.                 

                                         КОШЕНЯ

Засмутилось кошеня -

Треба в школу йти щодня.

І прикинулось вмить,

Що у нього хвіст болить.

Довго думав баранець

І промовив, як мудрець:

"Це хвороба не проста,

Треба різати хвоста"

Кошеня кричить: "Ніколи!

Краще я піду до школи!"

2. Як баранець провчив кошеня?

3. Випиши іменники в один стовпчик, а в другому запиши їх у формі множини.

 

3.4. Відгадай загадки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Визнач рід слів - відгадок.

 3.5. Перепиши вірш. Визнач суфікси іменників. Яке значення вони надають словам?

У грибочків у опеньків

ніженьки тоненькі,

а грибочки маслюки

мають шапочки слизькі.

Сироїжки-білоніжки

стали край доріжки,

а грибки боровики

поховались під дубки.

2. Як відрізнити їстівний гриб від отруйного?

3.6. Вибірковий диктант.

Виписати іменники чоловічого, жіночого і середнього родів у три стовпчики.

   Прокинувшись, треба зразу ж встати, розкрити постіль, щоб вона провітрилася, відчинити вікно або кватирку, а після цього зробити ранкову гімнастику, вмитися, прибрати ліжко, одягнутися і йти в школу. Після закінчення уроків треба переодягнутися у домашній одяг, добре почистити шкільну форму та взуття і покласти їх на місце. При такому поводженні форма завжди матиме охайний вигляд.                                                                                       ( І. Артюшенко).

 

  3.7. Прочитай, запам'ятай і виконуй.

ПРАВИЛА ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗОРУ

  • Оберігай очі від пошкоджень.
  • Не торкайся до очей брудними руками.
  • Витирай обличчя та очі тільки індивідуальним рушником або хустиною.
  • Щоб не було боляче очам, читай і пиши при доброму освітленні.
  • Тримай книгу перед  очима на спеціальній підставці.

2. Випиши слово, яке вживається в кожному реченні, виділи в ньому закінчення, укажи відмінок.

 

 

 

 

 

        

3.8. Для чого потрібно кожного ранку вмиватися?

3.9. Вибірковий диктант.

Виписати прикметники, в дужках записати питання, на які вони відповідають.

ВОДИЧКА

Наберу з криниці

Свіжої водиці,

Буду умивати

Буду промовляти:

- Водичко, водичко,

Умий Олі личко,

Рожеве та біле,

Як яблучко спіле!

                                                      (Г. Демченко).

3.10. Прочитай вірш.

ЧОМ ЧИСТЕНЬКІ ПОРОСЯТА?

- Не впізнать вас, поросята:

ви чистенькі, мов качата.

- Ми сьогодні покупались:

на хро-хро-ніку знімались!

                                                                (Г.Бойко).

2. Перекажи зміст.

3. За допомогою яких звуків передано голос поросяток?

4. Випишіть прикметник і доберіть до нього антонім.

3.11. Прочитай вірш.

ПРО ЮРУ І ФІЗКУЛЬТУРУ

Щось із Юрою не те:

щось наш Юра не росте...

Він у нас такий тоненький,

хворобливий і худенький,

мов заморене курча,-

одноліткам до плеча...

Та чи знаєте ви те,

чом наш Юра не росте?

Подивіться: він з дружками

мчить по вулиці з книжками.

- Звідкіля біжиш ти, Юро?

- Я тікаю з фізкультури!

                                                         (Г. Бойко).

  1. Чому Юра росте хворобливий ?
  2. А чи ти любиш займатися фізкультурою і спортом?
  1. Випиши прикметники, добери до них антоніми.

 

 

3.12. Вибірковий диктант.

Виписати прикметники, вказати їх рід і число.

    Залежно від пори року і погоди рекомендується різний одяг. На тіло слід одягати білизну, яка вбирає в себе піт, і змінювати її не менш як раз на тиждень. Узимку одягають чотири шару одягу, весною і восени - три, влітку - 1 - 2 шари. Одяг у холодну пору краще мати темного кольору, у  теплу - світлого, бо темні тони поглинають сонячні промені, від чого стає тепліше , а світлі - відбивають, що охороняє організм від перегрівання. Одяг треба утримувати в чистоті, для чого, приходячи додому, знімають його, витрушують надворі або в спеціальному приміщенні, чистять щіточкою і вішають на відведене місце.

                                                                          (І. Артюшенко)

 

 

3.13. Прочитай вірш.

САМА

Застеляю ліжко вміло,

підбиваю подушки.

Узяла пахуче мило

І вмиваюсь залюбки.

Ну, а де це мій гребінчик?

Зараз кіску розчешу

І на самий її кінчик туго стрічку пов'яжу.

                                                               (В. Ткаченко).

2. Випиши дієслова, постав до них питання.

3. Зробити звуко-буквенний аналіз двох дієслів.

3.14. Прочитай уривок з вірша м. Стельмаха.

Розболілись в зайця зуби,

з болю в зайця спухли губи.

- Ох, яке у зайця лихо!-

Ходить - журиться зайчиха.

2.Чому болять у деяких людей зуби?

3. Спиши вірш, підкресли дієслова, визнач час.

  3.15. Прочитай вірш.

ЛОГІЧНА ВІДПОВІДЬ

Про бактерії, мікроби

Мова йшла у класі,

На закріплення учитель

Запитав у Васі:

- Перед тим, як з'їсти груші,

Треба що зробити? -

Вася смачно посміхнувся:

- Звісно... натрусити.

                                                         (П. Сорока)

  1. Що у цьому вірші викликає посмішку?
  2. А яку відповідь очікував учитель?

   3. Випиши дієслова, постав до них запитання.

3.16. Прочитай, запамятай і виконуй.

ПОРАДИ "ЯК МИТИ ВОЛОССЯ"

  • Змочити волосся під струменем гарячої води.
  • 2.Волосся намилити милом до утворення піни.
  • Усіма пальцями рук проводити по шкірі голови, щоб змити бруд з пор.
  • Добре розмилити мило на волоссі.
  • Змити мильну піну.
  • Голову намилювати 2-3 рази, після чого добре прополоскати чистою водою.
  • Жирне волосся слід мити раз на тиждень, а сухе - на 10 - 12 днів.

1. Випиши неозначену форму дієслів, постав до них питання.

3.17. Прочитай виразно вірш.

Щоб зростати силачем

Пташка ценькає в саду:

годі спати, братику!

Я хутенько за хати йду,

я роблю зарядку.

Раз, два, раз, два!

М'язи наче тятива,

бо робити звичні

вправи гімнастичні!

Хочеш бути силачем -

подружи зі спортом:

з ковзанами і м'ячем,

стадіоном, кортом!

                                                              (О. Пархоменко)

1.Яким видом спорту найбільше любиш займатися?

3.18. Випиши в одну колонку дієслова неозначеної форми, у другу - всі інші дієслова, визнач їх число, час.

3.19. Поясни зміст прислів'я.

Їли, як пани, а накидали, як свині.

  • Як потрібно поводитися за столом?
  • Як користуватися виделкою, ложкою?
  • Як їсти і пити, не сьорбаючи голосно?

1. Зроби розбір дієслів як частини мови.  

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеC:\Users\admin\Desktop\abc-blocks.pngC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\risunok8.jpg

 

 

 

 

4.1. Прочитай текст.

4.2.Поміркуй над прочитаним.

4. 3.Розкажи про що повідомлено в тексті.

Одяг і взуття-твої друзі

Одяг і взуття-твої друзі .Вони захищають тебе від сонця, пилу, снігу, вітру, дощу і холоду. І щоб одяг і взуття тобі краще служили, бережи їх .Одяг і взуття щодня треба чистити. А одяг раз на тиждень потрібно прасувати. Одяг і взуття мають бути гарними .А в гарному одязі  кожен з нас красивішає.

***

Чистота - запорука здоров’я Вранці ти чистиш зуби, вмиваєшся, розчісуєшся. Перед тим, як сісти обідати, миєш руки з милом. Їси з чистої посуди. Фрукти та овочі перед тим, як подати на стіл, мама обдає окропом  або миє. Перед тим, як відправити тебе до школи, мама слідкує, чи обрізані у тебе нігті, чи чистий одяг, взуття. Черговий слідкує, щоб у класній кімнаті не кидали папірці, не смітили. Увечері ти приймаєш душ. Хто часто миється, слідкує за чистотою свого тіла, той захищає себе від хвороб. Отже чистота-запорука здоров’я.

***

 Їжа-джерело росту і здоров’я Щоб рости, працювати, вчити уроки, бігати стрибати, необхідна енергія. Енергія виробляється організмом людини з їжі. Вона є джерелом енергії, як пальне для двигуна автомобіля. Завдяки їжі, наш організм підтримує постійну температуру. Їжа потрібна для організму, як будівельний матеріал.

 

 

 

 

  1.    Прочитай текст. Визнач його тему. Добери заголовок.

4.5. Розкажи, про що йдеться в тексті.

4.6.Визнач мету тексту і його головну думку.

     А чи знаєш, скільки кілограмів ти повинен важити? Про це довідатися  неважко. Спочатку треба виміряти свій ріст. Для цього в медпунктах і спортзалах є спеціальні  стійки з нанесеними на них поділками. Запиши зріст у дециметрах.

Потім стань на вагу й подивися, скільки кілограмів покаже їхня стрілка .Після цього поділи число кілограмів на число дециметрів.

     Тепер ми можемо сказати точно, чи достатня у тебе вага. Коли частка від ділення буде більше трьох – вага нормальна. Коли ж вона буде менша трьох – вага твоя недостатня. Тобі треба якомога більше їсти і після обіду лягати відпочивати, хоча б на годинку.

     Коли ж частка виявляється більшою чотирьох – теж погано: в тебе відкладається зайвий, непотрібний тобі жирок. Треба більше бігати, грати в рухливі ігри, працювати на повітрі. А головне – менше захоплюватися усілякими пиріжечками, булочками, тістечками, цукерками.

***

     Напевно, ти хочеш гарно вчитися, бути сильним, бадьорим, енергійним, витривалим. Стати таким може тільки здорова людина.

А чи замислювався ти над тим, чому одні люди хворіють часто, а інші – майже ніколи? Як же зберегти здоров'я на довгі роки?

     Якщо замість прогулянки чи занять спортом ти проводиш час біля телевізора, то не варто дивуватися тому, що швидко втомлюєшся та погано запам’ятовуєш матеріал на уроках.

     Хвороба та погане самопочуття є причиною відставання у рості, слабкої успішності, поганого настрою тощо.

 

***

 

     Усе своє життя людина дихає: вдихає і видихає повітря.  Якщо без їжі і води вона може прожити кілька днів, то без повітря не проживе і трьох хвилин.

    Недарма про найважливіше і найголовніше кажуть: „Потрібне, як повітря!”

І вдень і вночі без зупинки працюють наші органи дихання.

   Дихальна система побудована так, що людина може дихати носом і ротом. Дихання через ніс – запорука здоров'я, А дихання ротом, навпаки, - показник хвороби. Діти, які не звикли постійно дихати через ніс, виростають слабкими, схильними до застуди та інших захворювань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.7. Прочитай текст.

4.8. Зверни увагу на розділові знаки в кінці речень. Які це речення за метою висловлювання?

4.9. Спиши. У виділених реченнях підкресли головні члени.

4.10. Поясни, як ти їх визначаєш. За допомогою питань установи зв’язок між словами у виділеному реченні.

 

Здоров'я – найдорожчий скарб

 

     Ти радієш гарному сонячному дню і теплому дощику, зеленим молодим паросткам і веселим пташам. Із задоволенням їздиш на велосипеді, граєш у м’яч чи перемагаєш у комп’ютерній грі. Хвилюєшся, коли йдеш першого вересня до школи. Тобі неприємно, коли чуєш лайку.

     На що ще звертаєш увагу? Якщо важко дихати - відразу згадуєш, що слід відчинити вікно чи вийти на вулицю. Хочеться пити – шукаєш воду. Зголоднів – знаєш, що час їсти. Занедужав – згадуєш про здоров'я.

     Повітрям ти дихаєш, воду – п’єш, хліб – їси. А що ти робиш із здоров’ям? Адже, здається, скільки б не витрачав, а здоров'я не зменшується.

     Здоров'я – неоцінений скарб! Але бездумно витрачати його не слід. Здоров'я цінніше за будь-які статки і багатства. Народна мудрість свідчить: „ Здоров'я не купиш”, „Здоров'я – над багатство”, „Без здоров'я немає щастя”.

 

 

 

 

Правила боротьби з грипом

 

Школярі, познайомтесь з деякими правилами боротьби з грипом.

Якщо вам доводиться доглядати хворого на грип, захищайте рот і ніс марлевою пов’язкою, склавши марлю вчетверо. Щоденно її кип’ятіть, а потом періть.

Постіль хворого мусить бути відокремлена ширмою. Хворому слід мати окремий посуд, який після користування необхідно кип’ятити.

      Звичайно, кожному треба користуватись тільки своєю носовою хусточкою і своїм рушником. Частіше їх міняйте.

      Добре споліскуйте стакан загального користування перед тим, як будете пити з нього воду. Частіше мийте руки з милом.

      Обов’язково провітрюйте класи, майстерні, кімнати.

 

 

 

 

 

4.11.Прочитай прислів’я. Поясни їхній зміст. Назви антоніми. Запиши їх парами.

Держи голову в холоді, ноги в теплі, проживеш довгий вік на землі.

Старому та слабому годи, як малому.

Здоровий, як циганова коняка: день біжить, а три лежить.

 Здоров'я входить золотниками, а виходить пудами.

4.12.Прочитай вірш.  Добери до слова здоров'я  споріднені слова. Познач в них корінь.  Назви слова, у яких звуків менше, ніж букв.

Здоров’я — основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти,
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем.
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви нам росту і сил додають.
                                                  (Людмила Лисенко)

4.13.Прочитай вірш. Назви службові слова, ужиті в ній.

 Поміркуй, чому ці службові слова називають прийменниками.

 Розкажи, які ще є службові слова.

Склади й запиши словосполучення: дієслово + прийменник над + іменник; дієслово + прийменник під + іменник.  

О Спорт! Ти — мир!

Несеш ти радість, щастя й мир,
Немов ріка — весняні води.
Під покривалом твоїх крил
Племена дружать і народи.
На ґрунті дружби і змагань
Фонтаном б’ють джерела чисті.
І п’ють ту воду без вагань,
І немічні і мускулисті.
То ж на вустах твоє ім’я
У місті, в чумі і в наметі.
О Спорт! Ти — мир і надбання
Усіх народів на планеті!
                                                                (П’єр де Кубертен)

 

 

 

 

 

4.14.Прочитай виразно вірш. Назви іменники, використані у віршованому тексті. Обґрунтуй свою думку. Добери й запиши приклади іменників, дотримуючись такої послідовності: назви істот, назви неістот, власні назви, загальні назви.

Як думала Оленка...

Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,
Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти,
Їсти супчики й борщі, вареники з сиром,
І котлетки, й вергунці, але знати міру.
Прокидатись на зорі, зарядку робити,
Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.
Ще трудитися щодень, волю гартувати,
І завжди співать пісень, словом, не тужити!
Чемні говорить слова та людей вітати,
Добрії робить діла, менших захищати.

 

4.15.Прочитай вірш. Назви іменники. Поясни, що вони називають. Випиши їх. Познач у дужках число і рід іменників. Склади й запиши речення з трьома іменниками (на вибір).

Вранці

Прокидаюсь рано — 
Миюся під краном. 
Мию всіх своїх звірят, 
Що стають за мною в ряд.
А звірята — як малята:
Люблять хлюпатись звірята.
Поки я скупав лисичку,
Вимив зайцю ноги,— 
Утворили ми криничку 
Посеред підлоги.
Поки я помив слона,— 
Мокрі стеля і стіна.
Поки песика скупав,— 
Ой-йой-йой, довкола став!
Починаю другий раз 
Всіх звірят купати. — 
Досить з тебе, водолаз,— 
Гнівається мати

4.16. Прочитайте. Доведіть, що це текст. Усно проаналізуйте іменники в такій послідовності:

 1. Аналізоване слово.

 2. Частина мови.

 3. Питання, на яке відповідає.

 4. Назва істоти чи неістоти.

 5. Власна чи загальна назва.

 6. Значення, у якому вжито (пряме чи переносне).

 7. Рід.

 8. Число.

 9. Слова, з якими пов’язане в реченні.

10. Член речення — головний чи другорядний.

Правила поведінки за столом

     Завжди сідай за стіл на своє звичайне місце, а в гостях - на запропоноване місце.

     Стілець присунь ближче до столу. Сиди прямо. Не опирайся ліктями на стіл .Не гойдай ногами.

     Тарілку присунь ближче до себе. Ложку або виделку тримай у правій руці. Якщо необхідно розрізати м’ясо, ніж візьми в праву руку, а виделку в- ліву. М’ясо ріж невеличкими шматочками. Котлету, рибу, яєчню не ріжуть, їх можна подрібнити виделкою.

 

 

4.17.Прочитай текст. Яка його тема? А яка мета?

До прикметників сильний, бадьорий, енергійний усно добери синоніми й антоніми.

Пізнай   свій   організм

      Напевно, ти хочеш гарно вчитися, бути сильним, бадьорим, енергійним, витривалим. Стати таким може тільки здорова людина. А чи замислювався ти над тим, чому одні люди хворіють часто, а інші – майже ніколи? Як же зберегти здоров'я на довгі роки? Якщо замість прогулянки чи занять спортом ти проводиш час біля телевізора, то не варто дивуватися тому, що швидко втомлюєшся та погано запам’ятовуєш матеріал на уроках. Хвороба та погане самопочуття є причиною відставання у рості, слабкої успішності, поганого настрою тощо.

 

4.18.Прочитай вірші. Знайди в них прикметники.

***

Нам сміливим і сильним, і спритним

Зі спортом завжди по дорозі

Хлопців не страшать тренування

Хай серце стукає в грудях.

Нам сміливим, сильним і спритним

Треба бути завжди попереду

***

Нелегкий буде спір за кожен наш рекорд

В одному ми віримо щиро і свято

Всі ті, хто любить спорт,

всі ті хто вірить в спорт

Надійні, хлопці.

4.19.Прочитай текст. Що тобі в ньому сподобалося?

 Спиши текст. Підкресли прикметники хвилястою лінією, а пов’язані з ними іменники — прямою. Визнач число прикметників, а в однині — і рід.

Як  зберегти    здоров'я ?

    Олімпійські ігри – найпрекрасніше і найдавніше свято людства, хоча народилися майже три тисячі років тому, ще й досі зберігають свою молодість і неповторність. Кожна людина повинна займатись щоденними тренувальними вправами для зміцнення здоров'я. Здоровий і розумний спосіб життя сприяє творчий і фізичній силі людини, яка довго не вичерпується. І хоча не кожна людина стає спортсменом, зате кожна має змогу бути у спортивній формі, мати гарне самопочуття, виконуючи звичайну ранкову гімнастику.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.20. Прочитай текст. Знайди в тексті числівники. Постав до них питання. Які ще тварини та рослини, крім названих у тексті, можуть орієнтувати нас у часі? Запитай про це у старших людей.

Біологічний годинник

     Рослини й тварини можуть відчувати час. Кожен із них, підкоряючись ритму біологічного годинника, прокидається в певний час. Соловейко і жайворонок-юла прокидаються близько другої години ночі. На початку третьої години — перепілка, польовий жайворонок, зозуля, іволга, кропив’янка, горихвістка. О четвертій годині вилітають «на роботу» шпаки, трясогузки. Близько шостої залишають свої гнізда горобці. (Із книги «Тваринний світ»)

4.21.Прочитай текст. Спиши його замінюючи числа словами.

      У бджіл немає дитинства. Уже на третій день після свого народження вони починають працювати: чистять вулик. З четвертого дня годують личинок медом і квітковим пилком. У віці 12-18 днів бджоли вже самостійно будують з власного воску стільники. А в 15 днів виконують найпочеснішу роботу: збирають нектар і пилок. Живе робоча бджола влітку 35-65 днів. Причина такого короткого життя бджоли – важка робота. (З календаря).

 

 

 

 

 

 

 

4.22.Спиши речення, підкресли особові займенники.

Напиши над займенниками особу і число.  Назви кілька слів, у яких звуків більше, ніж букв, і кілька слів, у яких букв більше, ніж звуків. Добери споріднені слова до прикметників великих, поживні. Запиши їх. Познач у них корінь.

Як   ми   їмо

     Щоб люди могли жити, працювати, а діти ще й рости, їм необхідні поживні речовини. Організм бере ці поживні речовини з їжі. Ми споживаємо різні продукти: м’ясо, молоко, сир, сметану, картоплю, капусту , огірки, помідори та багато інших. Вони в нашому організмі зазнають Великих і складних змін. Багато органів бере участь у травленні. Подрібнена зубами їжа під дією слини починає перетравлюватися. З рота стравоходом потрапляє в шлунок. Тут шлунковий сік часто частково перетравлює їжу. Неперетравлена їжа із шлунка надходить у тонку кишку, де остаточно перетравлюється. Поживні речовини крізь стінки тонкої кишки і кровоносних судин проникають у кров, яка розносить їх до всіх органів нашого тіла.     Неперетравлені рештки їжі надходять з тонкої кишки у товсту й виводяться на зовні по прямій кишці. Подрібнення їжі та перетворення її на поживні речовини необхідні нашому організму, називають травленням.

4. 23. Прочитайте слова ввічливості, які потрібно вживати під час висловлення прохання, подяки.

 Назвіть форми займенників 2-ої особи. Визначте число і відмінок ужитих займенників.

Складіть і запишіть речення з висловлюваннями однієї з груп (на вибір)

1. Прошу Вас .... Я хочу попросити Вас .... Скажіть, будь ласка, Ви ... . Дозвольте Вас запитати .... У мене до Вас прохання .... 2. Спасибі Вам за Щиро Вам дякую за — Дозвольте подякувати Вам за ... . Дозвольте висловити Вам подяку за ... . Дуже вдячний Вам за ... .

4. 24.Прочитай вірш. Випиши з вірша займенники. Визнач їхній відмінок. Поясни правопис прийменників із займенниками. Побудуй звукову модель виділеного слова.                  

                                                    Головне  здоровим бути — 

 Це потрібно всім збагнути!

Бо як є здоров’я й сила,

То весь світ людині милий.

Й думка в неї веселенька,

І тоді вона жвавенька.

Все їй хочеться робити,

І сміятись, і радіти.

А як тільки захворіє 

Зразу й сонечко тускніє.

Тому це запам’ятай

Й про своє здоров’я  дбай!

 

 

 

 

 

4.25.Прочитай текст. Добери до нього заголовок.

Випиши дієслова, використані в тексті. Визнач, зі словами яких частин мови дієслова пов’язані в реченнях.

Догляд за шкірою

     Тіло людини вкрито шкірою. Воно надійно захищає організм людини від жари і холоду, внутрішні органи – від різноманітних пошкоджень. Шкіра запобігає проникненню в організм води, мікробів (маленьких організмів, які можна побачити під мікроскопом). Шкірою ми відчуваємо дотик, тепло, холод і біль. Якщо роздивлятися її в лупу, можна побачити багато дрібненьких отворів. Крізь них на поверхню шкіри виділяться жир і піт, які пом’якшують шкіру, а піт, випаровуючись, охолоджує наше тіло, завдяки чому воно не перегрівається. Жир, піт, пил забруднюють шкіру. На брудній шкірі з’являється шкідливі мікроби. Крізь подряпини на шкірі вони проникають в організм людини і спричинюють різноманітні захворювання. На чистій шкірі мікроби гинуть.

     Ось чому наша шкіра завжди повинна бути чистою. Руки треба мити з милом особливо перед їдою.

 

4.26. Прочитай текст. Знайди в ньому зачин, основну частину та кінцівку.  Назви дієслова, ужиті в тексті. Поясни їхню роль.

Правильно  харчуйся

Для росту і розвитку нам необхідна різноманітна їжа, але вона може бути корисно або малокорисною. Розвиток – зміна на краще, розвиватися – ставати міцнішим, рости.

Чи подобається тобі їсти овочі, фрукти, кашу, суп, молочні продукти? Все це смачна і корисна їжа, в ній багато вітамінів, мінеральних речовин. Вітаміни – речовини, необхідні для нормального розвитку організму. У тілі людини їх дуже мало, тому людина отримує їх з їжею. Вітамін С допомагає організму боротися з хворобами, вітамін А поліпшує зір. Нестача вітамінів спричиняє різні хвороби.

Але ти ще любиш цукерки, печиво, шоколад, солодкі напої. Ці продукти бажано вживати дуже рідко, вони дають мало користі твоєму організму. Навіть корисна їжа може зашкодити здоров'ю, якщо її споживати надто багато. Щоб бути здоровим треба правильно харчуватися. Той, хто по режиму їсть, він нормальний має ріст, Хто зі столу все змітає, той здоров’ячка не має.

 

4.27. Прочитай текст. Добери до нього заголовок.

Випиши з кожного речення головні члени. Визнач число дієслів, ужитих у тексті.

 

Більше   рухайся

У світі все перебуває в русі. Рухатися – означає  змінювати положення рук, ніг і тіла.  Плинуть хмарки, кружляють сніжинки, літають птахи, повзають жучки, плавають риби, бігають і стрибають тварини. Людина теж не може без руху. Вона ходить, бігає, стоїть, сидить. Якщо вона мало рухається, то стає млявою, слабкою, починає хворіти. Під час ранкової гімнастики, ігор, занять спортом у тебе зміцнюється скелет і розвиваються м’язи, ти швидше ростеш, стаєш сильним. Скелет – це кістки, з яких складається тверда основа людського тіла. Бути в русі – завжди весело і цікаво.

 

 

 

Формуй   правильну   поставу

Формувати правильну поставу – значить надавати своєму тілу правильної форми. Правильна постава – це звичка без напруження прямо тримати тулуб і голову. Самопочуття і робота всього організму залежить від правильної постави. Якщо людина з раннього віку займається спортом, виконує ранкову гімнастику, загартовується, дотримується режиму дня – вона здорова. Рівно спинку ти тримай – цю пораду пам’ятай! Друзям це перекажи і здоров'я бережи.  (61 слово)    

Загартовуйся

Все живе на землі не може жити без води, світла і повітря. І людині для життя потрібні свіже повітря, ласкаві промінчики сонця, чиста прохолодна вода. Хто мало гуляє на свіжому повітрі, неправильно одягається, не дружить з водою, той погано росте, часто хворіє. Постарайся, щоб сонце, повітря і вода стали твоїми справжніми друзями. Загартовуйся! Загартовуватися – ставати фізично сильним, спокійно переносити холод і спеку. (63 слова)

 

Відпочивай  на  природі

Люди не тільки працюють, а й відпочивають. Коли людина відпочиває, у неї відновлюються сили. На відпочинку дорослі й діти займаються улюбленими справами: хтось читає, хтось грає у футбол, хтось малює чи бігає. Особливо корисний відпочинок на природі. Під час відпочинку людина не лише набирається снаги, а й отримує нові знання, враження, гарний настрій і великий заряд бадьорості. Матуся, тато, я, Пилип зібрали речі у похід. Здоров'я ліс усім дає, все для здоров'я в нього є. (78 слів)

Дотримуйся   режиму   дня

 Твій день наповнений різними цікавими заняттями. Треба чимало встигнути : вмитися, зробити фізичні вправи, які виконують для того, щоб бути здоровим, бадьорим, сильним, не запізнитися до школи, погратися з друзями, допомогти мамі. Щоб усе встигнути, слід дотримуватися режиму дня. Режим дня – це встановлений порядок виконання правил, для досягнення певної мети. Той, хто в один і той же час лягає спати, їсть, працює і відпочиває, завжди здоровий, веселий. (71 слово)

Зір

Завдяки нашій здатності бачити ми можемо орієнтуватися у просторі, координувати свої рухи. Щоб уважно розглянути предмет, потрібне добре освітлення, а відстань від очей до предмета має бути ані занадто близькою, ані занадто далекою. Людині зручніше дивитися обома очима, а повіки слугують для захисту очей. А коли якість порошинки все ж таки потрапляють в око, їх одразу змиють сльози й виштовхнуть повіки, які кліпають без упинено. До речі, кліпати дуже корисно. Це допомагає змивати очі, очищати їх від пилу. (79 слів)

Доглядай  свої  зуби

  Доросла людина має 32 зуба. Але, щоб вони всі виросли і були здорові, треба за ними доглядати. Краще чистити зуби на ніч, щоб не залишились дрібні частинки їжі, які під дією мікроорганізмів починають гнити, і внаслідок цього руйнується зубна емаль. А ранком і після обіду треба полоскати ротову порожнину теплою кип’яченою водою. Пам’ятайте, що молочні зуби потребують такої ж уваги, як і постійні. Хворі молочні зуби негативно впливають на розвиток корінних. Тому систематичний догляд має велике значення. (80 слів)

C:\Users\admin\Desktop\0.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\диктант-271x300.png

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\МАТЕМ.jpg

 

 

 

 

 

 

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\МАТЕМ.jpgC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\диктант-271x300.png

 

 

Задача 1. Довжина шлунку у немовляти 5см, а в однорічної дитини на 4см більша. Яка довжина шлунку в однорічної дитини?

Задача 2.Ширина шлунку однорічної дитини 6см, а у немовляти на 3 см менша. Яка ширина шлунка у немовляти?

Задача 3.У дорослої людини 5 літрів крові, а у дитини на 2 літри менше. Скільки літрів крові у дитини?

Задача 4.У музичному ансамблі дуеті 2 голоси, а у квартеті на 2 голоси більше. Скільки голосів у квартеті?

Задача 5.3а рік у лісах Карпатах виросло 5 мільйонів тонн грибів. 1 мільйон тонн грибів зібрали. Скільки мільйонів тонн не зібрали?

Задача 6.У купця був дуже розумний і ледачий віслюк. На хитру тварину навантажили мішок з 10кг солі. Щоб полегшити вантаж, віслюк зайшов у воду, і 6кг солі розчинилось. Скільки кілограмів солі залишилось у мішку?

Задача 7.Собака розрізняє Х запахів, а людина на Z запахів менше. Скільки запахів розрізнює людина?

Задача 8.Без допомоги людини з 10 синиць до весни доживає 2. Скільки синиць з 10 гине без допомоги людини?

 

Задача 9. Очне яблуко людини приводиться в рух 6 прямими і косими очними м'язами. Прямих м'язів - 4. Скільки м'язів косих?

Задача 10. 3 10 літрів снігу після танення отримуємо 1 літр води. Скільки літрів припадає на долю повітря?

Задача 11. 3 6 до 11 років у дитини виростає 20 постійних зубів. Скільки постійних зубів виростає після 11 років?

Задача 12. В дитини було d зубів. Після того, як виросло ще кілька, у неї стало х зубів. Скільки   зубів виросло в дитини?

Задача 13. По тілу курця нікотин поширюється дуже швидко. Через 7 секунд він потрапляє до мозку, а через 20 секунд до пальців ніг. На скільки секунд швидше нікотин потрапляє до мозку?

Задача 14. При яскравому світлі зіниця ока звужується з 8 міліметрів до 2 міліметрів. На скільки міліметрів звужується зіниця?

Задача 15.Висота барбарису 4м, а калини – 3 м. На скільки метрів барбарис виший, ніж калина?

Задача 16. В одній чайній ложці вмішується 10 грамів сметани, а сухого молока - 5 грамів. На скільки менше грамів сухого молока в ложці, ніж сметани?

Задача 17. В одній чайній ложці вміщується 10 грамів борошна, а манних круп - 8 грамів. На скільки менше вміщується в чайній ложці грамів манних круп, ніж борошна?

Задача 18.В одній чайній ложці вміщується 8 грамів манних круп, що на 3 грами більше ніж сухого молока. Скільки сухого молока вміщується в чайній ложці?

Задача 19. Один гектар лісу виділяє 10 тонн кисню, що на 5 тонн більше, ніж поглинає вуглекислого газу. Скільки вуглекислого газу поглинає 1 гектар лісу?

Задача 20. Ширина шлунку у восьмирічної дитини становить 9см, що на 6см більше, ніж у немовляти. Яка ширина шлунку у немовляти?

 

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\диктант-271x300.png

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\МАТЕМ.jpg

 

 

 

Задача 1. Діти назбирали 5 лисичок, 8 боровиків, 3 мухомора. Скільки їстівних грибів назбирали діти?

Задача 2. Молодшому школяру в добу треба споживати приблизно 2 літри рідини. Під час фізичних навантажень потреба організму в рідині підвищується в 2 рази. Скільки рідини повинен вживати в добу школяр займається спортом?

Задача 3.     7 хлопців грали в м'яч на проїжджій частині. Двоє пішли додому. Інші залишилися грати. Скільки хлопців вчинили неправильно?

Задача 4.  Для зміцнення здоров’я на ранкову зарядку вийшло 15 дівчаток і 16 хлопчиків. Скільки всього дітей робило ранкову зарядку?

Задача 5. З автобуса вийшли 23 людини. Чотири з них підійшли до пішохідного переходу перед автобусом, 3 пішли обходити автобус ззаду, решта залишилися на зупинці чекати, коли автобус від'їде. Скільки людей вчинили правильно?

Задача 6 .Марко  зібрав 8 кг макулатури, а Антон -- у 2рази більше. Скільки кілограмів макулатури зібрав Антон? Скільки макулатури зібрали хлопці разом?

Задача 7. В одній моркві міститься 3 мг вітаміну С. Скільки міліграмів вітаміну С міститься в трьох морковках?

Задача 8. У моркви близько 5 мг вітаміну А і 3 мг вітаміну С. На скільки більше міліграмів вітаміну А, ніж вітаміну С?

Задача 9. Для нормального харчування одній людині потрібно не менше 7 кг солі на рік? Скільки солі потрібно сім'ї з 4 осіб?

Задача 10. Їжачок захворів. Він не робив зарядку, довго сидів біля комп'ютера, мало гуляв, але дуже тепло одягався. Доктор велів йому приймати ліки. За тиждень їжачку треба випити 27 таблеток. Він випив уже 9. На скільки менше він випив, ніж йому залишилося випити таблеток? У скільки разів менше він випив, ніж йому залишилося випити таблеток? Чому він захворів?

Задача 11. У лижних гонках виступили 15 другокласників, а третьокласників - у 3 рази менше. Скільки всього учнів взяли участь в лижних гонках?

Задача 12.  Пульс дорослої людини - 60 ударів на хвилину, а у дитини - 90. На скільки частіше скорочується серце за годину у дорослої людини, ніж у дитини?

Задача 13.  На зелене світло світлофора перейшли дорогу 27 школярів, на жовте світло в 3 рази менше, а на червоне світло перебігли дорогу на 7 хлопців менше, ніж на жовтий. Скільки хлопців наражають своє життя на небезпеку?

Задача 14. Добуток чисел 5 і 10 помножили на 10. Визнач і дізнаєшся, скільки літрів кисню перекачують легкі за добу.

Задача 15. Часник - дуже корисна рослина. Вчені говорять, що якщо пожувати часточку часнику 3 хвилини, то в роті не залишиться мікробів. Скільки секунд становить цей час?

Задача 16. Для зміцнення здоров’я діти вживали вітаміни. Оленка з’їла 3 вітамінки, а Тарасик на 2 вітамінки менше. Скільки всього вітаміном з’їли діти?

Задача17.  Для виготовлення 1 кг сиру потрібно 10 літрів молока. Скільки потрібно молока для виготовлення 5 кг сиру? 10кг?

Задача18. На спортивному майданчику займалося спортом 20 дівчаток і стільки ж хлопчиків. Скільки всього дітей займалось спортом?

Задача19. На змагання з бігу прийшло 8 дівчаток і 16 хлопчиків. На скільки більше хлопчиків прийшло на змагання?

Задача20. У людини на одному оці 80 вій. А скільки вій на двох очах

Задача 21. Дитина протягом тижня споживає за нормою 1 кг крупи, а доросла людина в 3 рази більше. Підрахуйте, яку кількість крупи потрібно для вашої сім’ї на день?, тиждень, місяць?

Задача 22.  Діти збирали гриби. В одному кошику в них було 15 маслюків, а в другому — 14 боровиків. Скільки грибів зібрали діти?

Задача 23.    Першого дня школярі посадили 13 горобин, а другого дня вони посадили 16 кленів. Скільки всього дерев посадили школярі?

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\МАТЕМ.jpg

 

 

 

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\диктант-271x300.pngЗадача 1. Учні 3-го класу для очищення повітря і озеленення свого класу розсадили квіти. На трьох підвіконнях поставили по 4 підставки під вазони. На трьох стінах повісили по 2 кашпо. У скільки разів на підвіконнях більше квітів, ніж на стінах?

Задача 2. Для озеленення шкільного подвір’я учні початкових класів посадили 26 дерев, а учні старших класів у два рази більше. Скільки всього дерев посадили учні?

 Задача 3. У міському парку юні натуралісти  допомагали дорослим садити дерева. Каштанів посадили 90 дерев, по 15 у кожному ряду і 72 ялинки. Ялинок посадили на два ряди більше,ніж каштанів. Скільки ялинок садили в одному ряду.

Задача 4. За нормами хлопці мають стрибнути 140см. Сергійко стрибнув на 9см далі, Назар на 12 см менше, ніж Сергійко, а Миколка на 11см далі, ніж Назар. Хто з хлопців стрибнув далі?

Задача 5. Дениско віджимається від підлоги 19 разів, тато у 3 рази більше, а Максим, який відвідує спортивну школу, робить на 13 віджимань більше,ніж Денис і тато разом. Скільки віджимань робить Максим?

Задача 6. На спортивному святі «Тато, мама, я – спортивна сім’я» виступало 10 сімей. У 4-х командах були тато, мама і двоє дітей, а у 6-тьох командах – тато, мама і дитина. Скільки всього учасників брало участь у спортивному святі?

Задача 7. Хлопці з  3-го класу підтягуються  на високій перекладині 5 разів, а хлопці  з 10-го класу – 15 разів. У скільки разів більше підтягується десятикласник , ніж третьокласник?

Задача 8.Тарас влітку за одну годину проходить 6км 400м , а взимку , на лижах, він долає цю відстань у два рази швидше. Скільки часу витратить Тарас, якщо буде проходити на лижах?

Задача 9. Петрик щодня робить ранкову пробіжку. Від дому до ставка він пробігає 120м, від ставка до лісу 356м. На зворотньому шляху він оббігає ставок і долає ще 65м. Скільки всього метрів пробігає Петрик?

 Задача 10. Автомобіль рухався по місту зі швидкістю 80км за годину. А треба рухатись 40км за годину. У скільки разів шофер перевищує швидкість?

Задача 11. Ширина проїжджої частини 9 метрів, а школяр рухається 1метр за секунду. Чи встигне він перейти пішохідний перехід, якщо світлофор горить 20секунд?

Задача 12. Людина у середньому живе 75 років, а курці живуть на 7 років менше. Скільки років у середньому проживають курці?

Задача 13. Молодшому школяреві потрібно вживати приблизно 2 л рідини, а під час фізичних навантажень у 2 рази більше. Максим відвідував спортивну секцію 3 рази на тиждень. Скільки всього літрів рідини повинен випивати Максим за тиждень?

Задача  14.В смородині дуже багато вітаміну С. Людині достатньо вживати вдень по 3 ягоди смородини, щоб отримати норму цього вітаміну. Бабуся зібрала у кошик 96 ягід. Разом з онуком вони з’їдали по три ягоди. На скільки днів їм вистачить цих ягід?

Задача 15.У шкільній їдальні кухар приготувала салат з моркви та буряка. Моркви витратила 2 кг 400гр, а буряка на 700гр більше. Скільки всього овочів витратила кухар на приготування салату?

Задача 16. Часник дуже корисна рослина. Вчені кажуть , якщо часник потримати в роті 3хвилини, то зникнуть всі мікроби. Скільки це становить секунд?

Задача 17. Добуток чисел 5 і 10 помножили на 10. Виконай дії і дізнайся скільки літрів кисню перекачують легені людини за добу.

 Задача 18.Серце здорової людини робить 75 ударів за хвилину. Скільки ударів зробить серце за 9 хвилин?

Задача 19. У людини 32 здорових зуба. Скільки зубів у чотирьох людей?

Задача 20. Здоровий сон підлітка складає 1.3 доби . Сон Тетянки триває 1.4доби. Скільки годин спить Тетянка і чи буде її сон здоровим?

Задача  21. У третьокласника здоровий сон триває приблизно 9 годин на добу. Скільки годин піде на сон дитині за тиждень?

Задача 22. Мийдодір купив для дітей зубні щітки. У дитячий садок він подарував 147 щіток, а школярам на 109 щіток більше. Скільки зубних щіток купив Мийдодір?

Задача 23. Першу зубну щітку винайшов Вільям Едісон у 1780 році. Скільки років людство користується зубними щітками по відношенню до наших днів?

 

C:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\диктант-271x300.pngC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\МАТЕМ.jpg

 

 

 

 

Задача 1.   Курець вбирає в себе 1/5 усього диму. Скільки  диму потрапить у приміщення, забруднюючи його?

Задача 2. Дмитрик почав готувати уроки о 14. 50. На математику він витратив 20 хв. Потім зробив перерву, яка тривала 1/4 години. О котрій годині Дмитрик почне готувати   інший урок?

Задача 3.Тіло людини на 2/3 складається з води. Скільки кілограмів від загальної маси тіла складає вода, якщо вага тіла 30 кг? 27 кг?

 

 

Приклади. Розв’яжи приклади та розшифруй ім’я найвидатнішого природознавця і філософа середньовічного Сходу, котрого вдячні пацієнти називали «Князем лікарів».

   2600 : 10 +27 840

   90 + 348 ∙ 100

   8244 : 9 + 4708 ∙ 7

  ( 8244 : 9 + 4708 ) ∙ 7

  480 : 4 ∙ 3

   900 – 10  ∙ 10

    І               Б              Н             С                  І              Н                А

360        34890     800     36368       28100      33872       1343               

Довідка :

    Ібн Сіна (латинською вимовою Авіценна) жив наприкінці 10-на початку 11 століть у Бухарі і Ургенчі. Він написав близько 450 праць по медицині ,з яких до теперішнього часу збереглося 274. В одній із його книг є такі слова: «Безделье и праздность не только рождают невежество, они в то же время являются причиной болезни».

Вирази. Яка смертельна доза нікотину? Обчисли вираз і дізнаєшся відповідь.

 (9452 + 13808) – (55400 - 39326) – 7176 =

Знайди значення виразу і дізнаєшся, скільки років повноцінного життя забирає у курця тютюн.    (1525 – 1103) – (3263 + 3119) : 2 =

 

 

 

 

 

Задача 4. День у учнів починається з 7-ї годині ранку і закінчується о 21. Оптимальні інтервали між прийомами їжі складають 3 години. Скільки разів на день повинен харчуватися школяр? Визначте час прийому їжі, враховуючи, що останній її прийом повинен відбуватися не пізніше, ніж за 1 годину 30 хвилин до сну.

Довідка:

   Якщо інтервал між прийомами їжі значний, це може призвести до зниження вмісту цукру у крові, що погіршує працездатність та увагу.

Задача 5. З позицій здорового харчування, кожного дня четверокласник повинен вживати 400 грамів овочів без урахування картоплі. Відомо, що хом’як збирає на зиму близько 90 кг гороху. Хто більше і у скільки разів з’їдає овочів: людина за рік чи хом’як за зиму?

Довідка:

   В овочах містяться солі калію, заліза, органічні кислоти, вітамін С і бета -каротин, необхідні для здоров’я людини.

Задача 6. Мінімальний необхідний 11-річному школяру об’єм молочних продуктів відноситься до всього об’єму рідини, що випивається за день, як 3/ 20.

Задача 7. Скільки молока, кефіру або ряжанки повинен випивати, четверокласник, якщо усього за день у його раціон входить 2 літра рідини?

Довідка :

Враховуючи інтенсивну швидкість росту у цьому віці, треба розуміти, що потреба у кальції дуже висока. Дефіцит кальцію призводить до порушення формування кісток, зубів, затримка росту. Молоко можливо заміняти кефіром, кефір – йогуртом.

 Задача 8. У 100 грамах м’яса міститься 14 грамів білка. Скільки м’яса та м’ясопродуктів необхідно з’їсти за день, якщо добова норма білка – 70 грамів?

Довідка :

   Добова норма у білках виконується не лише за рахунок м’ясних продуктів, але і за рахунок молочних, рибних та овочевих страв. Включення до раціону одного лише м’яса призводить до тяжких захворювань. У давнину на Сході так іноді стратили злочинців: годували їх тільки вареним м’ясом, і організм не міг переварити таку кількість білка.

Задача 9. Сім’я поїхала у відпустку на гірський курорт. Вони їхали поїздом 240 км зі швидкістю 60 км/год, а потім автобусом 180 км зі швидкістю 90 км/год.  Скільки годин вони перебували в дорозі?

Задача 10. Бабуся розлила 20 літрів свіжого коров’ячого молока, у банки по 2 л у кожну. Стільки ж банок вона помила. Скільки всього банок було у бабусі ?

Задача11.Узіпсованому крані вода тече і за добу її виливається 180 л. Скільки літрів води може вилитись з такого крану за 10 діб? На яку кількість людей вистачило б цієї води, якщо вважати, що за добу людина використовує 100 л на приготування їжі, пиття, вмивання, душ, прання білизни?

Задача 12. Людині потрібно 960 літрів кисню на добу. Одне доросле дерево виділяє за одну годину 8 літрів кисню. Скільки дерев можуть забезпечити потрібну людині кількість кисню на добу?

Довідка:

 Як відомо, без їжі людина може прожити місяць, без води-тиждень, без повітря не може прожити і двох хвилин. Тому стан атмосферного повітря-одна з найголовніших екологічних проблем Землі. Людині для життя потрібне повітря певної якості. А під впливом діяльності людини хімічний склад і фізичні властивості повітря дедалі погіршуються.

Задача 13. В середньому кожна людина споживає 100 л води за добу при потребі організму 2 л. У скільки разів більше води споживає людина, ніж потреба її організму?

Довідка :

Не менш болючою проблемою планети Земля є проблема води. Адже вода – початок всіх початків, у ній зародилося життя. Вона вкриває більше половини нашої планети. “Вода, в тобі немає ні смаку, ні кольору, ні запаху. Тебе неможливо описати. Тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя, ти-саме життя...Ти найбільше багатство на світі...”Антуан де Сент - Екзюпері. Сьогодні кожна десята річка на Землі забруднена, а в океанах щорічно збирається 6,5 млн. т сміття. Головними забруднювачами є багаточисельні фільтруючі накопичувачі, необладнані звалища промислових і побутових відходів, інтенсивна хімізація сільськогосподарських угідь.

Задача 14.Маса серця дорослої людини 300 г, а дитини до року 30 г. У скільки разів більша маса серця  дорослої людини?

Задача  15. Одна клітина шкіри живе 1 місяць (30 днів), потім відпадає і її змінює нова. Скільки клітин змінюється одна за одною за все життя людини, якщо тривалість її життя  складає  60 років?

Задача 16.У людини на одному оці 80 вій. Скільки вій у 10 людей?

Задача 17.Серце здорової людини робить 75 ударів  за хвилину. Скільки ударів робить серце за 1 годину?

Задача 18. Добова норма організму дитини в кальції складає 1100 мг. Скільки кальцію потрібно дитині на тиждень? На місяць?

Задача 19. Добова норма організму дитини в фосфорі  складає 1650 мг. Скільки фосфору потрібно дитині на тиждень? На місяць?

Задача 20. Кров в організмі людини оновлюється через кожні 122 дні. Скільки разів на рік відбувається оновлення крові в організмі? (Рік — 366 днів).

Задача 21. У людини, яка випалює щодня 20 цигарок, за 20 років життя відкладається в легенях 6 кг сажі. Скільки кілограмів сажі відкладеться в легенях цієї людини за 40 років її життя? За 50 років?

Задача 22. Із 500 г вуглеводів, використаних організмом людини за добу, близько 1/5 використовує мозок. Скільки грамів вуглеводів використовує мозок? На скільки грамів більше вуглеводів використовує організм від людського мозку?

Задача 23. 3 5г жиру людина отримує 45 ккал енергії. Скільки кілокалорій отримає людина з 100 г жиру?

Задача 24. Для нормального життя впродовж року людині необхідні кисень, їжа і питна вода, не менше 2 тонн. Скільки всього цього потрібно людині, щоб прожити 10, 20 років?

Задача 25. Серце здорової людини робить 60 ударів за хвилину, а хворої — 90. На скільки більше ударів робить хворе серце за 1 годину?

Задача 26. Людське серце робить 60 скорочень за хвилину. Скільки скорочень робить серце за 6 хвилин; за 12 хвилин; за 3 години?

Задача 27. Організм дитини повинен отримувати за добу 400 г овочів, 50 г сиру, 500г  фруктів та ягід, 25 г олії, 60 г крупи і 300 г хліба. Скільки всього продуктів повинні отримувати діти за добу? Результат записати в кілограмах і грамах?

Задача 28. Для зменшення в організмі людини радіонуклідів необхідно вжити моркви не менше 100 г на добу, а фруктів — 400 г. На скільки більше грамів потрібно вжити фруктів ніж моркви? У скільки разів менше потрібно моркви, ніж фруктів?

Задача 29. Лягати спати треба о 21 год., а прокидатись - о 700. Скільки годин повинен відпочивати учень?

Задача 30. Встановлено, що в середньому людина розумової праці за добу повинна спожити 100 г білків і 500 г вуглеводів. Скільки цих речовин повинна спожити людина за тиждень?

Задача 31. В 100 г вершкового морозива міститься 180 кілокалорій (19 г вуглеводів). Скільки кілокалорій споживає людина, яка з'їдає 1 порцію (200 г) морозива? 5 порцій морозива?

Задача 32. Протягом перших місяців життя дитина потребує 150 мл води на 1 кг ваги на добу. Скільки мілілітрів води на добу потребує організм дитини, що важить 5 кг? 10 кг?

Задача 33. Випиваючи склянку чаю з цукром на сніданок, учень споживає 15 г вуглеводів. Скільки грамів вуглеводів споживає учень, випиваючи чай протягом місяця (30 днів)?

Задача 34. Для дитини потрібно 4 кг круп на місяць, а для дорослої людини — в 3 рази більше. Скільки кілограмів крупів необхідно для твоєї сім'ї на місяць?

Задача  35. Десятирічній дитині необхідно спати 10 годин на добу. А дитині 9 років — на 30 хв більше. Якою повинна бути тривалість сну дев'ятирічної дитини?

Задача 37. 100 г молока містять 3 г білка, а 100 г сиру — у 10 разів більше. Скільки грамів білка містять 100 г сиру?

Задача 38. Учень другого класу готує уроки за 1 год, а учень третього класу — на 30 хв довше, ніж другокласник; учень четвертого класу — на 30 хв більше, ніж третьокласник. Скільки часу витрачає учень четвертого класу на підготовку уроків?

Задача  39. У моєї сестрички Насті, їй 8 місяців, 4 зуби. У мене — у 5 разів більше, ніж у Насті. У тата — у 8 разів більше, ніж у Насті. А в дідуся зубів у 2 рази менше, ніж у мене. Скільки зубів у мене, тата, дідуся? (20, 32, 10)

Задача 40. Спортсмен брасом пропливає 100 м за 65 с, а батерфляєм — за 57 с. Скільки секунд він виграє в стилі батерфляй у запливі на 1000 м?

Задача 41. Чемпіон перших Олімпійських ігор проплив 100 м за 82 с, а другорозрядник зараз пропливає 100 м за 73 с. За скільки секунд випереджає зараз другорозрядник першого олімпійського чемпіона в запливі 100 м?

Задача 42. Більшість людей долають 4 км 800 м за 1 год. Скільки кілометрів подолає людина за 5 год?

Задача 43. Людина подолала 14 км 400 м за 3 год. З якою швидкістю рухалася людина?

Задача 44. Перші Олімпійські ігри пройшли в Древній Греції 1000 років тому. Жителі Древньої Греції влаштовували ігри 1 раз на 4 роки. Скільки місяців проходило між двома Олімпійськими іграми?

Задача 45. Вчені підрахували, що в 1 г бруду під нігтями міститься 38000000 мікробів. Щоб захворіти достатньо проковтнути в 100 разів менше мікробів. Скільки мікробів достатньо проковтнути, щоб захворіти? Що необхідно робити, що мікробів було менше?

Задача 46. Середня вага новонародженого 3 кг 400 г. Якщо палить батько, то вага дитини буде меншою на 119 г, якщо палить мама – менше на 225 г. Визнач, якою буде вага новонародженого, якщо палить батько;  батько і мати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Державний стандарт початкової загальної освіти. Проект. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://mon.gov.ua

2. Закон України «Про освіту» від 05. 09. 2017 № 2145-VIII .-  [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://mon.gov.ua

3.Здоров’я, здоров’я і ще раз здоров’я // Валеологія. – 1999. – № 18. – верес. –  С. 8-9.

4. Із записника В.О. Сухомлинського: [Підгот. О. В. Сухомлинська] // Почат. шк. – 1993. – № 10. – С. 5-6

5.  Концепція «Нова українська  школа». -  [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://mon.gov.ua

6. Кукушин В.  Валеологічно доцільна регламентація уроку[Текст]  /В. Кукушин.-  [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://ru.osvita.ua

7. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 клас. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 392с.

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

C:\Users\admin\Desktop\abc-blocks.pngC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\МАТЕМ.jpgC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\risunok8.jpgC:\Users\admin\Desktop\картинки для збірки вал\диктант-271x300.pngC:\Users\admin\Desktop\0.png

 

docx
Додано
12 січня 2022
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку