Комунальний заклад «Черкаський навчально-реабілітаційний
центр Черкаської обласної ради»
Вивчаємо
геометричні фігури
Вчитель-дефектолог МАРЧУК Л.Є.
2021
Вступ
Важливе місце в житті молодших школярів належить грі, вона має пронизувати процес навчання. За допомогою гри вчитель створює проблемні ситуації, що зацікавлюють учнів, надають їм можливість самоствердження. Педагог, до того ж, збагачує життя кожної особистості, оскільки створює у дитини позитивні емоції, що у свою чергу впливають на формування мотивів навчання. Гра розвиває допитливість, дає відповіді на численні «чому?», які постійно виникають у дітей.
Дидактична гра активізує пізнавальну діяльність учнів, сприяє розвитку уяви, фантазії, розвивається уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, доводити доцільність своїх дій, а це є необхідною умовою розвитку творчих здібностей дітей.
Даний збірник стане практичним посібником, який допоможе вихователям, вчителям початкових класів ефективно організувати розумово-пізнавальну діяльність дитини у процесі вивчення геометричних фігур, у проведенні додаткових індивідуальних занять для тих, хто поволі і з утрудненням засвоює програмовий матеріал.
Вид роботи, запропонований у збірнику, повністю відповідає особистісно орієнтованій моделі навчання, за якої враховуються індивідуальні особливості дитини, допомагає педагогові встановити з вихованцями оптимальні партнерські стосунки, створити атмосферу емоційної довіри та розкутості.
Допоможи Незнайці назвати фігури
Круг
Я без сторін і без кутів,
Як звуся, відгадай.
І на малюнках дітлахів
У сонечку впізнай.
(Круг)
Трикутник
Маю я три сторони і три кути.
Чи мене назвати зможеш ти?
(Трикутник)
Квадрат
Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини.
(Квадрат)
Прямокутник
Чотири вершини,
Чотири прямі кути,
Протилежні сторони
Однієї довжини.
(Прямокутник)
Ромб
Став квадратик на вершину,
Потягнув свою він спину,
Поміняв усі кути.
Подивися на фігуру,
Чи її впізнаєш ти?
(Ромб)
Овал
Вгадай, що за фігура це.
Вона нагадує яйце!
(Овал)
Щоб мені допомогти
Небезпечний шлях пройти,
Там щоденно і щоночі
Триколірні чатують очі
Червоне, жовте і зелене
Завжди турбуються про мене.
(Світлофор)
Лісом бігло ведмежатко
Та й натрапило на …
(хатку)
І влітку, і взимку вбрання одне,
Кличуть малята завжди мене,
Щоб я на свято до них прийшла,
Різні прикраси їм принесла.
(Ялинка)
Вирушаємо на Марс,
Вже зірки чекають нас.
Для польоту на планету
Кличе ревом нас…
(ракета)
Полотно, а не доріжка,
І біжить по нім стоніжка.
(Потяг)
Наче сонечко жовтеньке,
Воно маленьке і тепленьке
(Курча)
З’явився в жовтій шубці:-
Прощайте, дві шкарлупки!
(Курча)
Всі крилаті, всі веселі,
Ліс – їх дім і їх оселя.
Заселяють залюбки
Співом все навкруг - …
(пташки)
Миє ревно чепуруха
Носик, лапки, хвостик, вуха.
Ну, а молочка захоче,
Замуркоче, замуркоче.
(Киця)
Хто з хвостиком, із вушками,
В кого лапки з подушками.
Біля пічки гріються,
Без водички миються?
(Кошенята)
Ні сані, ні віз,
Їде без коліс.
(Човен)
Біля берега живе.
Відв’яжи – і попливе.
Всі рибалки його люблять,
Бо із нього рибку ловлять
(Човен)
В руці він тріпоче
Предмет цей крилатий.
І я з ним охоче
Буваю на святі.
(Прапорець)
Це іграшка чудова.
Вона різнокольорова.
Не м’ячик і не квітка.
Це звичайна …
(пірамідка)
От так дім – одне вікно.
Кожен день у вікні кіно.
(Телевізор)
Є у мого татка
На колесах хатка.
Возить хатка невеличка
Нас на дачу і до річки.
(Машина)
У блискучій білій шубі,
З моркви ніс, з калини губи.
А на голові – баняк,
Що це? Зветься воно як?
(Сніговик)
Морква – ніс, в руках патик,
Двір прикрасив …
(Сніговик)
І вечері, ізранку
Вартую я на ганку.
І кусаю, і гарчу –
В дім чужих не пропущу
(Собака)
Гавкає, кусає,
У двір не пускає.
(Собака)
Гладенький бочок.
Рожевий п'ятачок,
1 хвостик - крючок!
(Порося)
Сіренький кожушок.
Пара довгих вушок,
Скорий побігайчик. І зоветься...
(зайчик)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
їй на місці не силиться,
І зовуть її....
(лисиця)
В теплій шубі він лежить.
Цілу зиму міцно спить,
А пробудиться від сну –
Зустрічатиме весну.
(Ведмідь)
У зеленому жакеті
Репетує в очереті,
Хоч і плавати мастак,
А не риба і не рак.
(Жаба)
Чом так любо в лісі, мило?
На землі - яскравий килим.
Він барвистий, він чудовий,
Духмяний і кольоровий.
Чудо це всі знають діти –
Це розквітли в лісі ...
{квіти)
Будь уважним! Подивися,
Хто у хатці поселився?
Не літає - гуркотить.
Жук по вулиці біжить.
Очі-вогники горять.
Як же жука такого звать?
(Автомобіль)
На дорозі їх багато - їде на колесах хата.
Двері спочатку ти відчиниш.
На дивані відпочинеш,
А вона в єдину мить
Хоч куди тебе домчить!
(Автомобіль)
Один з трубою тягне всіх за собою.
{Паровоз і вагони)
Він потішний відчайдуха.
Рот — від вуха і до вуха.
Розсмішити всіх мастак.
Ну й кумедний! Чи не так?
(Клоун)
Диво техніки й науки,
Є у нього ноги й руки.
По команді може встати,
Підійти, піднять, подати.
Що це, зможеш відгадати?
(Робот)