"Здійснення уявної подорожі по 50º пн. ш. Визначення назв країн та особливостей природних зон, що перетинаються." (Дослідження)

Про матеріал

В дослідженні розкрито тему щодо здійснення уявної подорожі по 50º пн.ш. материка Євразія. Діти позначають на контурній карті назви країн та особливості природних зон, які знаходяться по 500 пн. ш. та пояснюють причини їх зміни. Розрахована на 15 хвилин уроку.

Перегляд файлу

 

                                                        Дослідження (в межах уроку)

Тема:  Здійснення уявної подорожі по 50º пн. ш. Визначення назв країн та особливостей природних зон, що перетинаються.

 

Мета: Здійснити уявну подорож по 50º пн.ш. материка Євразія, позначити на контурній карті назви країн та особливості природних зон, які знаходяться по 500 пн. ш. та пояснити причини їх зміни.

Обладнання: Комплект карт материка Євразія, контурні карти, олівці. 

Хід дослідження

 

I. Інструктаж  щодо  виконання завдань (за запропонованим планом).

1. Повідомлення теми дослідження.

2. Визначення проблеми та її конкретизація.

 На формування природних зон впливають як зональні, так і азональні фактори. Різноманітність природних зон Євразії пов`язана з великими відмінностями кліматичних умов (поєднання тепла і вологи) і особливостями будови поверхні материка.

 

3. Вивчення сучасного стану опрацьованості проблеми.                                                            

       На сьогоднішній день дана проблема є актуальною, та має безліч наукової літератури і досліджень.

 

4. Збір, систематизація та вивчення інформації.

Опрацювання інтернет-джерел, підручників, статей журналів, карт.

 

5. Розробка гіпотези.

Гіпотеза – основною причиною утворення природних зон – є зміна кліматичних умов на материку.

 

6. Визначення методики та методів дослідження.

Під час проведення дослідження було використано такі методи дослідження: аналіз друкованої літератури та джерел, картографічний аналіз, описовий метод, порівняльний метод, метод узагальнення та історичний метод.

 

7. Складання робочого плану.

- Поняття «природна зона»;

- причини утворення природних зон;

- особливості кожної природної зони;

                            (Робота в групах. Клас поділено на 5 дослідницьких груп)

- зміна природних зон на материку Євразія по 500пн.ш.;

                                                      (Робота в групах)

- робота з політичною картою світу з визначенням держав, які знаходяться на 500пн.ш.;

- висновки та пропозиції.

 

8. Опрацювання інформації (обчислення, групування, порівняння, зведення у таблиці, побудова графіків, складання презентації, картосхем, робота з контурною картою  тощо.)

1. Позначення на контурній карті природних зон материка Євразія у вздовж 50 0 пн.ш. ;

2. Позначення на контурній карті назв країн у вздовж 50 0 пн.ш.;

3. Складання презентації.

                                                      (Робота в групах)

9. Розробка висновків і пропозицій.

Оскільки територія Євразії лежить і усіх кліматичних поясах Північної півкулі, тут сформувалися всі відомі на планеті природні зони. На материку більшою мірою проявляється широтна зональність природних зон. Через зміну кліматичних умов Євразії, від узбережжя вглиб материка вони поступово переходять одна в іншу. Останнім часом особливого значення набуває антропогенний фактор, адже компоненти природи все більше змінюються під впливом господарської діяльності.

Головними причинами, від яких залежить розташування природних зон Євразії, є зміна температурних умов, річна кількість опадів, особливості рельєфу.

 

10. Письмове викладення матеріалу.

Оформлення дослідження. Робота з контурною картою.

 

11. Обговорення ходу та результатів дослідження.

 

                              Презентація результатів дослідження.

 

 

 

                       Зміна природних зон материка Євразія  по  500 пн. ш.:

- мішані ліси;

- широколисті ліси;

- лісостеп та степ;

- пустелі та напівпустелі;

- перемінно-вологі ліси;

- зона тайги.

    

 

 

 

 

 

Чітко висотна поясність представлена в Гімалаях, де розташовані всі природні зони Землі.

 

 

                           Розташування  країн на материку Євразія по 50 0пн. ш.:

 

- Франція (Париж);

- Бельгія (Брюссель);

- Люксембург (Люксембург);

- Німеччина (Берлін);

- Чехія (Прага);

- Польща (Варшава);

- Україна (Київ);

- Росія (Москва);

- Казахстан (Астана);

- Монголія (Улан-Батор);

- Китай (Пекін);

- Японія (Токіо).

 

II. Методичні рекомендації щодо джерел інформації, методів дослідження і т.д.;

- Надання інформації щодо джерел літератури, методів дослідження з даної теми.

 

III. Контроль за виконанням дослідження

 Спостереження за ходом виконання завдань.

 

VI. Оцінювання результатів дослідження.

Перевірка вірності виконання дослідження.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чікаленко Ганна Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
25984
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку