ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧА ОРГАНІЗАЦІЯ навчального процесу Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти потрібно багато чого знати Авіценна Здоров’я дітей і підлітків у будь-яких соціально-економічних, політичних ситуаціях є найактуальнішою проблемою і предметом першочергової важливості. Серед завдань реформування освіти особливо актуальною є проблема забезпечення в школі умов для реалізаціі оздоровчої функціі.
Мета: Знайомство з основними принципами здоров’язбереження в організаціі урока як основної форми навчального процесу. Задачі: Узагальнити та систематизувати теоретичні дані про принципи здоров’язбереження в організації уроку. Ознайомитися з здоров’язберігаючими технологіями. Визначити індекс технологічності колективу та пріоритетів у спілкуванні з учнями.
Правило 2. Використання каналів сприйняття лівопівкульними учнями Характерний словесно-логічний стиль пізнавальних процесів. Схильність до абстрагування та узагальнення Необхідно на уроці: -ясні і чіткі інструцкціі. Викладення інформації ленійне; від частини до цілого; Неодноразове повторення; Перевірка виконання завдання; Тиша на уроці.
Репродуктивна. Обробка вузлових моментів пройденого. Невелике підвищення працездатності 10-15 хв. ІІІ етап Кінцевий порив Продуктивна, творча, Знайомство з новим матеріалом. Максимальне зниження на 15 хв. 20-25 хв. ІІ етап Максимальна працездатність Репродуктивна, що переходить у продуктивну. Перетворення. Відносно невелике 5 хв. І етап Вироблення Діяльність Навантаження Час Частина уроку Розподіл інтенсивності розумової діяльності
Основні вимоги до якісного уроку в умовах здоров'язберігаючої педагогіки 1. Побудова уроку на основі закономірностей навчально - виховного процесу з використанням останніх досягнень передової педагогічної практики з урахуванням здоров'язбереження. 2. Реалізація на уроці в оптимальному співвідношенні принципів і методів як загальнодидактичних, так і специфічних. 3. Забезпечення необхідних умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їх стану здоров'я, особливостей розвитку, інтересів, нахилів і потреб.
4. Встановлення міжпредметних зв'язків, усвідомлюваних учнями, здійснення зв'язку з раніше вивченими знаннями й уміннями. 5. Активізація розвитку всіх сфер особистості учнів. 6. Логічність і емоційність усіх етапів навчально - виховної діяльності. 7. Ефективне використання коштів здоров'язберігаючих освітніх технологій.
8. Формування практично необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення та діяльності. 9. Забезпечення варіативного використання правил здорового способу життя в залежності від конкретних умов проведення уроку. 10. Формування вміння вчитися, піклуючись про своє здоров'я. 11. Ретельна діагностика, прогнозування, проектування, планування і контроль кожного уроку з урахуванням особливостей розвитку учнів.
“ Стиль спілкування” За результатами опитування 276 пунктів були за співпрацю, а це становить 72,6% 114 пунктів були вибрані як негативні у спілкуванні, а це – 30%. Аналізуючи тенденції спілкування в нашому колективі між учнями і вчителями, домінує стиль співпраці, який лежить в основі партнерської технології. При який основними методами є : бесіда, обговорення, дискусія, пізнавальна гра,практичний метод, навчальний контроль. Допоміжними є : ілюстрація, демонстрація,робота з книгою, проектна діяльність.
Для ефективного впровадження в педагогічну практику ідей здорового способу життя необхідно рішення трьох проблем: Зміна світогляду вчителя, його ставлення до себе, своєму життєвому досвіду в бік усвідомлення власних почуттів, переживань з позиції проблем здоров'язбереження. Зміна ставлення вчителя до учнів. Педагог повинен повністю приймати учня таким, яким він є, і на цій основі намагатися зрозуміти, які його особливості, схильності, вміння та здібності, який можливий шлях розвитку. Зміна ставлення вчителя до завдань навчального процесу педагогіки оздоровлення, яке передбачає не тільки досягнення дидактичних цілей, але і розвиток учнів з максимально збереженим здоров'ям. В и с н о в к и