Про матеріал
В умовах, коли освіта стала загальним, а професія вчителя масової, сподіватися на індивідуальну майстерність педагога стає все важче.
Визначити поняття "здоров'язберігаючі освітні технології" представляється коректним, виходячи з "родового" поняття "освітні технології". Якщо останні (технології) відповідають на питання "як вчити?", То логічним виявиться відповідь: так, щоб не завдавати шкоди здоров'ю суб'єктів освітнього процесу - учнів і педагогів. Тоді й інші відмітні особливості технології від методики - відтворюваність, стійкість результатів, відсутність багатьох "якщо" (якщо талановитий учитель, талановиті діти, багата школа і т.п.) - відображають пріоритет принципу "Не нашкодь!".
Термін "здоров'язберігаючі освітні технології" можна розглядати як якісну характеристику будь-якої освітньої технології, її "сертифікат безпеки для здоров'я" і як сукупність тих принципів, прийомів, методів педагогічної роботи, які, доповнюючи традиційні технології навчання і виховання, наділяють їх ознакою здоров'язбереження. Матеріал є дослідженням з прикладами для проведення семінарів та педрад у закладах освіти.