Здоров'язберігаюча організація освітнього процесу

Про матеріал
В умовах, коли освіта стала загальним, а професія вчителя масової, сподіватися на індивідуальну майстерність педагога стає все важче. Визначити поняття "здоров'язберігаючі освітні технології" представляється коректним, виходячи з "родового" поняття "освітні технології". Якщо останні (технології) відповідають на питання "як вчити?", То логічним виявиться відповідь: так, щоб не завдавати шкоди здоров'ю суб'єктів освітнього процесу - учнів і педагогів. Тоді й інші відмітні особливості технології від методики - відтворюваність, стійкість результатів, відсутність багатьох "якщо" (якщо талановитий учитель, талановиті діти, багата школа і т.п.) - відображають пріоритет принципу "Не нашкодь!". Термін "здоров'язберігаючі освітні технології" можна розглядати як якісну характеристику будь-якої освітньої технології, її "сертифікат безпеки для здоров'я" і як сукупність тих принципів, прийомів, методів педагогічної роботи, які, доповнюючи традиційні технології навчання і виховання, наділяють їх ознакою здоров'язбереження. Матеріал є дослідженням з прикладами для проведення семінарів та педрад у закладах освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Матеріали педради підготувала і провела Заступник директора з навчально виховної роботи Овруцької гімназії Капуш В.П.

Номер слайду 2

Cторінка історії

Номер слайду 3

ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧА ОРГАНІЗАЦІЯ навчального процесу Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти потрібно багато чого знати Авіценна Здоров’я дітей і підлітків у будь-яких соціально-економічних, політичних ситуаціях є найактуальнішою проблемою і предметом першочергової важливості. Серед завдань реформування освіти особливо актуальною є проблема забезпечення в школі умов для реалізаціі оздоровчої функціі.

Номер слайду 4

Мета: Знайомство з основними принципами здоров’язбереження в організаціі урока як основної форми навчального процесу. Задачі: Узагальнити та систематизувати теоретичні дані про принципи здоров’язбереження в організації уроку. Ознайомитися з здоров’язберігаючими технологіями. Визначити індекс технологічності колективу та пріоритетів у спілкуванні з учнями.

Номер слайду 5

Закон України “Про загальну середню освіту “- ст.5, ст.15, ст.22 “Національна доктрина розвитку освіти України”- частина 4,пункт 10 Державна програма ”Діти України” Державний стандарт середньої освіти

Номер слайду 6

Шкільні фактори ризику Стресова педагогічна тактика; Інтенсифікація навчального процесу; Невідповідність методик та технологій навчання віковим можливостям учнів Нераціональна організація навчальної діяльності

Номер слайду 7

Організація уроку на основі принципів здоров’язбереження Правило1. Правильна організація уроку. - Облік критеріїв здоров'язбереження. - Мотивація до навчання. - Взаємний інтерес у процесі уроку.

Номер слайду 8

Критеріальні показники сучасного уроку - санітарно-гігієнічні - організаційно-навчальні - профілактика втоми - психологічні

Номер слайду 9

Правило 2. Використання каналів сприйняття лівопівкульними учнями Характерний словесно-логічний стиль пізнавальних процесів. Схильність до абстрагування та узагальнення Необхідно на уроці: -ясні і чіткі інструцкціі. Викладення інформації ленійне; від частини до цілого; Неодноразове повторення; Перевірка виконання завдання; Тиша на уроці.

Номер слайду 10

Правопівкульними учнями Розвинене конкретно-образне мислення і уява Необхідно на уроці: - Зв'язок інформації з практикою; - Аналіз від цілого до окремого; - Завдання зорово-просторового аналізу; - Творчі завдання; - Емоції; - Експерименти; - Мовний і музичний ритм.

Номер слайду 11

Візуальне сприйняття Використання кольору; Складання опорних конспектів; Письмові інструкції; Таблиці, схеми, наочності, відео

Номер слайду 12

Аудіуальне сприйняття Використання варіацій голосу: гучність, паузи; Використання сигнальних слів; Рекомендуються дискусії, вправи, усні завдання, відео.

Номер слайду 13

використання жестів, дотики, сигнальних слів: відчуваю, керую, дію; Передача інформації в грі, при виконанні практичного експерименту. Зміна видів діяльності. Кінестетичне сприйняття

Номер слайду 14

Репродуктивна. Обробка вузлових моментів пройденого. Невелике підвищення працездатності 10-15 хв. ІІІ етап Кінцевий порив Продуктивна, творча, Знайомство з новим матеріалом. Максимальне зниження на 15 хв. 20-25 хв. ІІ етап Максимальна працездатність Репродуктивна, що переходить у продуктивну. Перетворення. Відносно невелике 5 хв. І етап Вироблення Діяльність Навантаження Час Частина уроку Розподіл інтенсивності розумової діяльності

Номер слайду 15

Ефективність засвоєння знань протягом уроку - 5 хвилина - 80% - 25-35 хвилина - 60-40% - 35 - 40 хвилина - 10%

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Педагогічна технологія Чому і для чого? Що? Як? За допомогою чого? Чи так це?

Номер слайду 23

Ознаки педагогічної технології - Цілепокладання; - Результативність; - Економічність; - Алгоритміруємість, що проектується, цілісність, керованість; - Коректування; - Візуалізація.

Номер слайду 24

Здоров'язберігаюча технологія Це якісна характеристика педагогічної технології, що показує, наскільки вирішується завдання збереження здоров'я вчителя та учнів.

Номер слайду 25

Принципи здоров’язбереження "Не нашкодь!" - Пріоритет турботи про здоров'я вчителя і учня; - Безперервність та наступність; - Суб'єкт - суб'єктні взаємини; - Облік вікових особливостей; - Комплексний, міждисциплінарний підхід; - Успіх породжує успіх; - Активність.

Номер слайду 26

Види здоров'язберігаючих технологій Адаптивні - Робота в групах, парах, модульне навчання, семінари - практикуми. Тестові - Діагностичні тести, тематичні тести, контрольні тести, ЗНО Ігрові - Дидактичні ігри, навчальні ігри, інтерактивні ігри (сюжетно-рольові)

Номер слайду 27

Основні вимоги до якісного уроку в умовах здоров'язберігаючої педагогіки 1. Побудова уроку на основі закономірностей навчально - виховного процесу з використанням останніх досягнень передової педагогічної практики з урахуванням здоров'язбереження. 2. Реалізація на уроці в оптимальному співвідношенні принципів і методів як загальнодидактичних, так і специфічних. 3. Забезпечення необхідних умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з урахуванням їх стану здоров'я, особливостей розвитку, інтересів, нахилів і потреб.

Номер слайду 28

4. Встановлення міжпредметних зв'язків, усвідомлюваних учнями, здійснення зв'язку з раніше вивченими знаннями й уміннями. 5. Активізація розвитку всіх сфер особистості учнів. 6. Логічність і емоційність усіх етапів навчально - виховної діяльності. 7. Ефективне використання коштів здоров'язберігаючих освітніх технологій.

Номер слайду 29

8. Формування практично необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення та діяльності. 9. Забезпечення варіативного використання правил здорового способу життя в залежності від конкретних умов проведення уроку. 10. Формування вміння вчитися, піклуючись про своє здоров'я. 11. Ретельна діагностика, прогнозування, проектування, планування і контроль кожного уроку з урахуванням особливостей розвитку учнів.

Номер слайду 30

Діагностична довідка Анкетуванням було охоплено 38 вчителів. Для того , щоб визначити індекс технологічності колективу були опитані вчителі за темами: - “ Урок” -“ Стиль спілкування” - “ Використання здоров’язберігаючих технологій”

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Номер слайду 34

“ Стиль спілкування” За результатами опитування 276 пунктів були за співпрацю, а це становить 72,6% 114 пунктів були вибрані як негативні у спілкуванні, а це – 30%. Аналізуючи тенденції спілкування в нашому колективі між учнями і вчителями, домінує стиль співпраці, який лежить в основі партнерської технології. При який основними методами є : бесіда, обговорення, дискусія, пізнавальна гра,практичний метод, навчальний контроль. Допоміжними є : ілюстрація, демонстрація,робота з книгою, проектна діяльність.

Номер слайду 35

4 11 17 Технологія успіху 2 7 24 інформаційні 4 17 12 мультимедія 5 19 8 відео 6 32 диференціація 3 33 10 Проектна робота 9 27 Робота в групах 3 36 Робота в парах 11 31 ігрові 4 35 тестові Не використ інколи часто Назва технології “Використання здоров’язберігаючих технологій”

Номер слайду 36

П е д п а у з а

Номер слайду 37

Ваш коментар до ситуацій

Номер слайду 38

Що б це означало?

Номер слайду 39

Придумай назву

Номер слайду 40

Дидактична мозаїка

Номер слайду 41

Для ефективного впровадження в педагогічну практику ідей здорового способу життя необхідно рішення трьох проблем: Зміна світогляду вчителя, його ставлення до себе, своєму життєвому досвіду в бік усвідомлення власних почуттів, переживань з позиції проблем здоров'язбереження. Зміна ставлення вчителя до учнів. Педагог повинен повністю приймати учня таким, яким він є, і на цій основі намагатися зрозуміти, які його особливості, схильності, вміння та здібності, який можливий шлях розвитку. Зміна ставлення вчителя до завдань навчального процесу педагогіки оздоровлення, яке передбачає не тільки досягнення дидактичних цілей, але і розвиток учнів з максимально збереженим здоров'ям. В и с н о в к и

Номер слайду 42

Користуйтеся літературою: Журнал:Виховна робота “Академія успіху - інноваційний проект”№8,9. Педагогічна академія пані Софії. Журнал” Дорослий журнал” “Ігри упродовж дня” Н.Чуб “Фізичне виховання школярів” “Практична педагогіка” І.П.Підласий

Номер слайду 43

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
6 липня 2023
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку