1
Основними завданнями, які розв'язує сьогодні школа, зокрема групи продовженого дня, є забезпечення сучасної якості навчання та виховання, зміцнення розумового, фізичного, естетичного розвитку дитини.
Слайд 1
Тема мого виступу:
«Здоров’язберігаючі аспекти організації роботи в ГПД»
У групах продовженого дня міцніше згуртовується колектив дітей. Для учнів початкових класів навчально-виховний процес у таких групах — це фрагмент реального життя із системою конкретних стосунків. Група продовженого дня відкриває широкі можливості для органічного поєднання навчання і виховання учнів, заохочує їх брати участь у цікавих позакласних і позашкільних заходах, сприяє розвитку індивідуальних здібностей учнів.
Бесперечно важливим чинником в організації роботи вихователів ГПД є використання здоровязберігаючих аспектів в роботі групи.
Слайд 2
Слайд 3
“Турбота про здоров’я – це найважливіша справа вихователя .
Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя,
світосприймання, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.” В.О. Сухомлинський
У організації роботи групи продовженого дня актуальним є використання різноманітних здоров’язбераючих технологій.
Наприклад:
Слайд 4
Коротенько зупинимось детальніше на деяких з них.
Слайд 5
Дихальна гімнастика
Уроки гімнастики корисно розпочинати з дихальної гімнастики, яка добре очищає дихальні органи, покращує їх роботу, розвиває уяву. Також вправи для розвитку дихання тренують різні види видихів.
Слайд 6
Пальчикова гімнастика
Ігри з пальцями були створені для дітей дошкільного віку, але ними досить доречно користуватися у початковій школі, вони допоможуть вчителю не тільки розвивати мовлення та інтелектуальні здібності дитини, а також знімуть психічне навантаження, стануть у пригоді для створення робочого ритму впродовж дня.
Слайд 7
Психогімнастика
Завданням психогімнастики є збереження психічного здоров’я, запобігання емоційним розладам у дитини через зняття психічного напруження, розвиток кращого розуміння себе та інших, створення можливостей для самовираження особистості.
Більшість психогімнастичних завдань побудовано на імітації певних почуттів та емоційних станах людини. Решта передбачає відтворення певних дій та вчинків уявних героїв. У таких іграх тренують свою увагу, пам’ять, спостережливість, витримку. А також вчать розуміти людські емоції та контролювати їх. Такі вправи можуть проводитися у вигляді ігор, де потрібно зобразити певні емоції, або продемонструвати певний емоційний стан (пантоміма).
Слайд 8
Казкотерапія
Казкотерапія – це самий древній спосіб терапії, який виник майже тоді, коли люди навчилися розмовляти. Казками передавалися духовні знання, моральні цінності, правила поведінки, життєві помилки та багато різної корисної інформації. У той час казки та міфи розповідали не тільки дітям, а й дорослим.
Загальна ідея цього прийому полягає в тому, що дитина бачить себе на місці головного героя, живе разом із ним, вчиться на його помилках.
Тобто людина з раннього віку за допомогою казок навчається приміряти на себе різні ролі: поганих та добрих героїв, творців та знищувачів, бідняків та багачів.
Слайд 9
Арттерапія
Творчий розвиток являється не тільки головним терапевтичним механізмом, саме він допомагає виховати здорову особистість. За допомогою арт-техніки дитина має можливість виразити свої переживання, почуття, відношення. Крім того творча діяльність допомагає зняти напругу, сприяє підвищенню дитячої самооцінки, впевненості у власних силах та розвиває творчі здібності. Основна ціль таких технік не в тому, щоб навчити малювати. Головна ціль – це духовний розвиток, самопізнання людини через творчість та покращення адаптації школярів.
Слайд 10
Аромотерапія
Такий засіб для підняття настрою, як аромотерапія стає все популярнішим. Використання запахів в лікуванні або запобіганні простудних захворювань або з метою зняття стресів сьогодні – не новина.
Діти – чутливі і вразливі натури, що сприймають дію аромотерапії без всякого упередження, тому їхня реакція на ефірні масла завжди позитивна.
Застосування засобів аромотерапії в класі дозволить підтримувати гарний настрій у дітей, а також допомагає вилікувати простудні захворювання і порушення сну.
Слайд 11
Музичний супровід
В музиці знаходиться величезний зміцнюючий потенціал здоров’я. Музика знімає стреси, стимулює роботу мозку, підвищує засвоєння, сприяє естетичному вихованню. Звук – це енергія. Правильно підібрані мелодії здатні активізувати людські резерви. Дослідження серед 1-4 класів вказують на те, що будь-які дії, приклади, розповіді під музичний супровід залишаються у пам’яті набагато довше.
Слайд 12
Кожен педагог хоче бачити своїх вихованців здоровими, веселими і добре розвиненими фізично.
Комплексне використання оздоровчих заходів в групі продовженого дня дозволяють знижувати стомлюваність, підвищувати емоційний настрій і працездатність, а це в свою чергу сприяє збереженню та зміцненню здоров`я учнів.
І закінчити свій виступ хочу віршем Сомохіної Марії Володимирівни:
Слайд 13
Душа дитини – жовтий соняшник,
До сонця тягнеться щомить,
Та на душі тоді лиш сонячно,
Коли нічого не болить,
Коли дитина загартована,
Здорова й сильна, не сумна,
Тоді наука їй – як золото,
А світ - як казка чарівна.
Плекаймо, вчителі, той соняшник,
Нехай здоровим він зроста,
Обличчям тягнеться до сонечка,
Корінням – вглиб землі вроста.
Самохіна М.В.