Здоров’язберігаючі технології під час уроку з української літератури. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят».

Про матеріал

Матеріал даного уроку буде корисним вчителям у підготовці до уроку літературного читання. Метою уроку є виховувати почуття взаємодопомоги , пошани та бережного ставлення до літератури у дітей з особливими освітніми потребами.

Перегляд файлу

 

Онищенко Наталія Василівна, вчитель фізичної культури Черкаської спеціальної загальноосвітньої школи – інтернату  І – ІІІ ст.. ЧОР

Цюрмаста Тетяна Анатоліївна, тифлопедагог – дефектолог  Черкаської спеціальної  загальноосвітньої  школи – інтернату  І – ІІІ ст.. ЧОР

 

Тема: Здоров'язбережувальні  технології  під час уроку з  української літератури.   Українська  народна  казка «Півник і двоє мишенят».

Мета: знайомство з інсценізацією казки, розкрити характерні риси казкових героїв, вдосконалення навичок виразного читання, інтонування реплік головних героїв, розвивати вміння складати казки, працювати над розвитком усного мовлення, виховувати почуття взаємодопомоги , пошани та бережного ставлення до української мови.

Обладнання: підручник, комп’ютер,сигнальні картки, картинка будиночка, макети млина і ціпа.

Тип уроку: інтегрований урок (вивчення нового матеріалу).

Методи і прийоми: фронтальна бесіда, робота у парах, колективна робота,  інтерактивні методи

Здоров’язберігаючі технології (ЗЗТ): доброзичливий емоційний настрій, зорова гімнастика, фізкультхвилинка, кольоротерапія,пальчикова гімнастика,  музикотерапія, дихальна гімнастика(елементи йога).

                                Хід уроку

  1. Організація класу

Емоційне налаштування на урок (ЗЗТ)

Продзвенів уже дзвінок, 
Починається урок. 
Він казковий і цікавий. 
Тож гостей зібрав чимало. 
Повернімося обличчям до гостей 
І лагідно промовимо: «Добрий день!» 

ІІ. Психологічний настрій на урок.

- До нас на урок я взяла сьогодні сонечко, щоб воно хоч трішки зігріло нас в цей похмурий день. І, якщо, ви будете гарно працювати, то зможете подарувати йому ще більше промінчиків.

Офтальмологічна пауза (ЗЗТ)   сонечко

- Діти, як ви думаєте, який у нас буде  сьогодні урок?

Так,  урок  у  нас буде незвичайний, він буде чарівний, загадковий, насичений іграми, цікавими завданнями, перетвореннями. І все це буде пов’язане з казкою, яка прозвучать на уроці.

Музикотерапія (ЗЗТ)  

IІI.   Вступна частина.

  • Діти, подивіться  у нас у класі з’явився ось  такий  будиночок.  Мені дуже хочеться дізнатися, хто в ньому живе.
  • А вам хочеться? Тож давайте довідаємось.
  • Що ж треба зробити, перш ніж увійти?

Учні. Треба постукати або подзвонити.

Гімнастика для пальчиків(ЗЗТ)  

Учитель. Легенько стукаємо одним пальчиком. А тепер двома, а далі поперемінно. Спробуємо всіма, нехай думають, що дощик іде. Ніхто не виходить…

I\/.  Розвиток мовлення(ЗЗТ)  .

Учитель.

  • Може  гукнути  треба?
  • Але  будиночок  казковий. То що ж – і ми із казки. Спробуємо перетворитися на вовчків. Я вас навчу, як промовляти, а ви повторюйте чітко та виразно за мною:

А-у, а-уу! Господареві славу! (Діти повторюють)

Учитель.

  • Бояться  вовчиків, то ми козенятка: Ме-ке-ке, ме-ке-ке! Шанування ось таке! (Діти повторюють)

Учитель.

- Ніхто не виходить…

- Може журавликами прокурличемо? Курли-курли! Здоровеньки були. (Діти повторюють) .

Учитель. Ще спробуємо чарівними краплинками побути: Дзінь-дзень, дінь-дзень! Добродію, добрий день!

  • Мовчать. Спробуємо заглянути у віконечко. Там щось написано. Прочитаємо.

Учні читають слова: Буква  Склади  Слово  Речення  Розмова  Казка

Учитель. Гадаю, неспросто запропонували нам ці слова. Бо буде на нашому уроці і слово, і розмова. Ми будемо продовжувати вчитись читати правильно,

виразно, з інтонацією. Бо слово, мова не терпить недбалого ставлення до себе. Кожне словечко треба любити й плекати. І тоді мова задзвенить піснею та поллється казкою.

V.   Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

 Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок. Наостанок ознайомимося із ще однією чудовою казкою. А хто є її головними героями — ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.

   Хоч годинника не має,                                У норі хатинку має. 

Вранці він нас піднімає.                                 Хліб, сирочок полюбляє. 

Кожен прокидається —                                 По підлозі тишком-нишком 

З сонечком вітається. (Півень)                      Бігає сіренька... (мишка).

 

VІ.    Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання нового матеріалу «Півник і двоє мишенят » (с. 40-42)

1.     Гра «Передбачення»

— Поміркуйте, про що йтиметься у цій казці.

2.    Слухання казки ( грамм запис)

— Хто головні герої казки?

— Як звали півника? мишенят?

 Чому мають такі дивні імена?

3. Словникова робота «Довідкове бюро». Метод «Проектів» (заздалегідь підготовлені учні пояснюють значення слів)

Ціп — знаряддя для обмолочування зерна, що складається із двох палиць, з'єднаних між собою ременем або ланцюгом.

Млин — споруда для розмелювання зерна на борошно.

Фізкультхвилинка(ЗЗТ)  
Рано півник уставав-                                 -змахи рукам

 Голосок свій подавав                                -ку-ку-ріку

 Раз знайшов він колосок

 І поклав його в мішок-                             -нахилились

До млина із ним пішов                             -імітують руки млина

 І на борошно змолов

 І щоранку залюбки                                    -плескають в долоні

 Випікав він пиріжки,

Ой, які ж вони смачні,

 І рум’яні, й запашні!                                 -вдихають запах.
 

4.     Читання казки вголос за логічно завершеними частинами

1)     Читання до слів «... глядіть, скільки я зерна намолотив!».

— Хто виконував роботу?

— Що робили мишенята?

2)     Читання до слів «.. .взяв собі на плечі мішок і пішов».

— Хто поніс зерно до млина?

3)     Читання до слів «... мабуть, мені доведеться».

— Дочитайте казку мовчки. Як ви розумієте зміст останнього речення?

— Чи справедливо вчинив півник?

5.     Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?

7.     Робота в групах: автор, герої казки. Читання казки за особами. Інсценізація

8.     Гра-змагання «Хто кращий оратор?»

Характеристика героїв.(Діти виходять до дошки і почерзі читають слова прикріплюють до відповідного героя)

 

http://5fan.ru/files/16/5fan_ru_84931_d73d6e9263809849ea60dc2e589855ea.html_files/2.jpghttp://5fan.ru/files/16/5fan_ru_84931_d73d6e9263809849ea60dc2e589855ea.html_files/3.jpghttp://www.uhelgi.ru/wp-content/uploads/2016/11/Petushok-trafaret-raskraska-015.jpgПівник                                 Мишенята

голосистий                          смішні

працелюбний                       грайливі

справедливий                      ледачі

хазяйновитий                      веселі

 

9.Гра «Хто що робив» (сигнальні картки із зображенням казкових героїв)

Взявся до роботи,

гралися,

 підмітав,

танцювали,

 замісив тісто,

побачив колос,

будив всіх,

веселяться,

стрибають,

спік пиріжки.

10.     Робота з фланелеграфом (в  парах).

http://russianpoetry.ru/images/photos/medium/article236916.jpghttps://www.zooclub.ru/attach/fotogal/clip/polor/86.jpghttps://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=ecddb9af58521f62ef7cdef883a8abcf&n=13http://cdn-nus-1.pinme.ru/tumb/600/photo/b7/94/b79409ec20791eb0619d6fc7f7a74e50.gif

 

 

 

 

 

VІI.   Підсумок уроку. Оцінювання.

Вправа « Естафета гарних новин».
— Яку роботу виконували на уроці?

— Який розділ завершили вивчати?

Гра «Закінчи речення»

  Казки, що ми читали, називають народними тому, що...

  Казка «Вовк та козенята* вчить нас бути...

  Казка «Цап та Баран» вчить нас бути...

  Нема за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що...

 

VIІI.  Домашня робота

1.Відповідати на запитання рубрики «Чи уважно ти читав?» (с. 42).

2.Дихальна гімнастика (елементи йога). (ЗЗТ)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\123\Desktop\foto3 (1).png

 

C:\Users\123\Desktop\3140771_33785-700x700.jpg

C:\Users\123\Desktop\3140656_52473-700x700.jpg

C:\Users\123\Desktop\01189794_n3.jpghttp://img4.imgbb.ru/c/a/2/ca28380fc7578a5dae64195f5ac6da45_h.jpg

 

https://ds04.infourok.ru/uploads/ex/0e55/000048ec-8c871e90/img11.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
13 січня 2018
Переглядів
2154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку