Здоров'язберігаючі заходи в школі

Про матеріал
Виховна робота має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах. Але всім виступам передує велика підготовча робота, розвиток творчих здібностей під час виховних заходів. Особливої уваги у виховній роботі, на мою думку, потрібно приділяти формуванню у дітей здорового способу життя, адже одним із ключових моментів у виробленні мотивації дитини до турботливого ставлення до власного здоров’я є залучення до спорту, активності у позаурочній діяльності. Як зацікавити і спонукати дитину до збереження і зміцнення власного здоров’я? Ось на таке питання ми, вихователі, шукаємо відповіді. В цьому збірнику розкрито шляхи його вирішення і представлено матеріали для проведення здоров’язбережувальних виховних заходів у школі. Звичайно виховна робота вихователів у школі тісно повя’зана з роботою вихователів груп продовженого дня, вчителів фізичної культури, класоводів та класних керівників. Адже у нашій школі діти займаються різними видами спорту, а саме футбол, баскетбол, легка атлетика, теніс та ін. Все це у комплексі дає змогу їм мати повноцінне, здорове та цікаве шкільне життя, а також зростати здоровими та успішними у майбутньому житті. Хочу запропонувати вам деякі зразки зібраних мною матеріалів для здійснення виховної роботи в позакласних умовах
Перегляд файлу

 

Анотація

Вступ

Розділ І.

  1. Здоровий спосіб життя як основа профілактики захворювань.
  2. Формування позитивного ставлення підлітків до здоров’я.
  3. Здоровий дух творить здорове тіло.
  4. Правила здорового способу життя.
  5. Шлях до душевного благополуччя вихованців.
  6. Вправи для зняття напруження.
  7. Позакласні виховні заходи у школі.

Розділ ІІ. Виховна година.

 Розділ ІІІ.  Виступ агітбригади «За здоровий спосіб життя».

Висновки

Список використаної літератури

Електронні ресурси

                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

Короткий зміст роботи

Виховна робота  має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти  з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах. Але всім виступам передує велика підготовча робота, розвиток творчих здібностей  під час виховних заходів. Особливої уваги у виховній роботі, на мою думку, потрібно приділяти формуванню у дітей здорового способу життя, адже одним із ключових моментів у виробленні мотивації дитини до турботливого ставлення до власного здоровя є залучення до спорту, активності у позаурочній діяльності. Як зацікавити  і спонукати дитину до збереження і зміцнення власного здоровя? Ось на таке питання ми, вихователі, шукаємо відповіді. В цьому збірнику розкрито шляхи його вирішення і представлено матеріали для проведення здоровязбережувальних  виховних заходів у школі.

Звичайно виховна робота вихователів  у школі тісно повязана з роботою вихователів груп продовженого дня, вчителів фізичної культури, класоводів та класних керівників. Адже у нашій школі діти займаються різними видами спорту, а саме футбол, баскетбол, легка атлетика, теніс та ін. Все це у комплексі дає змогу їм мати повноцінне, здорове та цікаве шкільне життя, а також зростати здоровими та успішними у майбутньому житті.

Хочу запропонувати вам  деякі зразки зібраних  мною матеріалів для здійснення  виховної роботи в позакласних умовах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Добре, міцне здоровя – головна передумова повноцінного життя.  Здоровя допомагає нам реалізувати свої плани успішно вирішувати життєві завдання й долати труднощі. Однак стан здоров’я дітей викликає тривогу. Погіршення здоров’я дітей є серйозною педагогічною проблемою. Хто може навчити кожну дитину обирати стиль життя, що сприятиме збереженню і зміцненню здоровя? Насамперед сімя, батьки, а потім школа, вихователі. А з вихователів, у першу чергу, той, хто найбільше спілкується з ними протягом багатьох років.

Відомо, що діти втрачають здоровя за час навчання у школі.  Невипадково у цьому посібнику весь матеріал присвячено здоров’язбергальній роботі з вихованцями школи, наданню їм допомоги у самовдосконаленні, самокорекції здоров’я, створенню здоров’язберігальної атмосфери у колективі. Також надаються практичні матеріали: прийоми і вправи, рекомендації зі збереження і зміцнення власного здоровя не лише у шкільному віці, а й у подальшому житті, використано власні розробки виховних заходів. Цілеспрямовано обрано той матеріал, який буде корисним під час формування позитивного ставленння вихованців до до власного здоровя та його збереження. У центрі уваги – пошук способів організації виховного процесу, які б сприяли зміцненню і збереженню здоров’я дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І.

  1. Здоровий спосіб життя як основа профілактики захворювань

Погіршення стану здоров’я дітей значною мірою зумовлено нестабільністю суспільства, неповноцінним харчуванням, недостатньою медичною допомогою, забрудненням довкілля, зниженням життєвого рівня більшості сімей. У комплексі факторів, що впливають на здоров’я дітей і підлітків, значущим є спосіб життя, вибір якого залежить від свідомого ставлення особистості до власного здоров’я, розуміння його значення для себе, свого майбутнього, для суспільства. За таких умов постає обєктивна картина пошуку оптимальних шляхів вирішення цієї проблеми.

Є багато традицій збереження і зміцнення здоров’я, побудованих  на розкритті внутрішніх ресурсів людини. Серед них: достатня фізична активність, правильне харчування, виконання гігієнічних норм і правил, загартування, режим навчання, праці та відпочинку, самодисципліна, позитивні ємоціі, задоволення духовних потреб, відмова від шкідливих звичок. З урахуванням індивідуальних особливостей та запитів дитини, рівня її фізичного та психічного розвитку перелічені правила стосуються кожного. При цьому залишиться змістове наповнення, але зміцнюється навантаження, способи виконання, ступінь дотримання правил. Свого часу представник руху за здоровий спосіб життя Бегг визначив 10 заповітів, «золотих ключиків до душевного і фізичного здоровя».

Він вважав, що забезпечити міцне здоровя можливо за таких умов:

  • чисте повітря, сонячне світло,
  • вживання тільки свіжих, життєво важливих продуктів, правильне їх споживання,
  • щоденні прогулянки за будь-якої погоди,
  • помірні й регулярні фізичні навантаження  ( гімнастика, фізичні вправи),
  • абсолютна зовнішня охайність,
  • внутрішня фізична охайність,
  • глибокий сон,
  • розуміння природних законів здоровя та їх виконання,
  • єдність трьох складових – тіла, розуму і духу,
  • підтримання духовних сил, звернення до природи.

 

  1. Формування позитивного ставлення підлітків до здоров’я.

Як відомо, здоровя продукується різними шляхами. На думку багатьох учених та практиків, здоровя здебільшого залежить від самої людини, її свідомості та активного ставлення до власного здоровя.  Медики стверджують, що 75% хвороб у дорослих є наслідком умов життя у дитячі та юнацькі роки,  формування у дітей і підлітків з раннього дитинства неправильних морально-психологічних установок на усвідомлення цінності здоровя, легковажне ставлення до власного здоровя. З метою виховання інтересу підлітка до власного здоровя доцільно звертатися до таких форм виховної роботи як анкетування, написання творів з самоаналізу фізичного і пихологічного самопочуття, ведення щоденників здоровя тощо. Можна запропонувати намалювати автопортрет. Розглядаючи себе в люстерко, вони намагаються домогтися схожості, але водночас прагнуть зробити себе красивими і розмірковують, якими є насправді. Потім вони заповнюють  іменну анкету, в яку пропонують їм включити свій девіз, найкращу фотокартку, а також відповісти на такі запитання:

  1. Що я люблю найбільше: улюблена пора року, найкращий друг, улюблений вид спорту, улюблена книга, хоббі, улюблений фільм, пісня, колір, їжа.
  2. Продовж речення («Про себе...»)

а) режим дня мені потрібен для...;

б) якщо мене запитують, що я роблю, щоб бути здоровим, відповім...;

в)мені найбільше в собі подобається...;

г)єдине, що я хотів би в собі змінити, це...;

д) здоровя мені потрібне для...

Важливо стимулювати вольові зусилля вихованців на пошуки шляхів удосконалення свого здоровя на підставі ведення здорового способу життя. Особливої уваги потребують вихованці зі зниженою самооцінкою, низьким статусом у колективі. Таким дітям відводяться найвідповідніші ролі в організації справ, що допомагають їм досягти стану емоційного благополуччя. Підвищенням рівня сформованості позитивного ставлення підлітків до здоровя буде сприяти обговорення таких питань:

- Мої сильні сторони.

- Моя доля, в чиїх вона руках?

- Прийняття  власного я та відповідальність за власне життя.

- Мрія. Чи треба мріяти?

- Сенс життя, в чому він?

- Самовиховання. З чого воно починається?

- Як володіти своїм настроєм?

- Який у мене темперамент?

- Чому байдужість – ворог № 1.

- Самолюбство – це добре чи погано?

- Гордість і  зазнайство. Де кордон між ними?

- Мистецтво сперечатися.

З огляду на те, що серед підлітків найпоширеніша звичка – паління, особливу увагу належить приділяти її профілактиці та подоланню. Виховна робота з профілактики тютюнопаління полягає в формуванні негативного ставлення учнів до паління, навчання їх відмовлятися від шкідливих для здоров’я пропозицій та способам позбавлення  звички паління.

3. Здоровий дух творить здорове тіло.

Духовне здоров’я особистості характирезується здатністю співпереживати, співчувати, дбати про здоров’я як своє, так і оточуючих, бажанням поліпшити життя і активно сприяти цьому, прагненням до самовдосконалення як частини удосконалення світу.Формуванню культури здоров’я, розвиткові почуттів, поглядів, думок, які позначаються на здоров’ї дітей сприяє атмосфера доброзичливості, приязність дорослих і дітей у ставленні один до одного, взаємна повага, готовність прийти на допомогу. Адекватне емоційне ставлення батьків та вчителів до дітей, здатність емоційно підтримувати – виявляти любов, співчуття, розуміння, сприяти психологічно комфортному самопочуттю дітей, задовольняти головну потребу в емоційному контакті – розвивають у дитині найкращі душевні якості.

Вибір форм і методів передачі моральних знань учням залежить від їхнього віку, підготовленості, теми і, навіть, життєвої ситуації. У роботі з підлітками ефективні такі форми виховання, які дають можливість розібратися в отриманій інформації, використати набуті знання для морального виховання підлітків. Це виховні години, вечори запитань і відповідей, диспути, обговорення життєвих ситуацій та телевізійних передач.

4.Правила здорового способу життя.

Для успішногоформування здорового способу життя дитина має оволодіти такими знаннями, уміннями, навичками:

  • Розуміти значення способу життя для особистого здоровя, хорошого самопочуття.
  • Знати і дотримуватися правил особистої гігієни, гігієни житлових приміщень, одягу, взуття, тощо.
  • Вміти правильно будувати режим дня і виконувати його.
  • Дотримання основних вимог раціонального харчування  з урахуванням віку.
  • Розуміти значення рухової активності для розвитку здорового організму, вміти задовольняти свої рухові потреби протягом дня.
  • Знати і виконувати правила профілактики захворювання  хребта, стопи, органів зору, слуху, тощо.
  • Використовувати основні природні фактори, що зміцнюють здоровя.
  • Вміти скласти для себе програму оздоровлення  для себе на літній і зимовий період, забезпечити їх виконання.
  • Знати як зберегти своє здоров’я від простудних та інфекційних захворювань, що зробити при їх виникненні, як надати собі першу долікарську допомогу.
  • Розуміти, що деякі звички являють собою шкоду для здоров’я, не допускати їх виникненню.
  • Вміти надавати найпростішу допомогу при невеликих пораненнях, обмороженні, опіках.
  • Знати особливості свого фізичного і психічного розвитку,  характеру, памяті, уваги, з метою їх удосконалення і корекції.
  • Вміти взаємодіяти екологічно з навколишнім середовищем, розуміти, при яких умовах середовище проживання небезпечне для життя.

5. Шлях до душевного благополуччя вихованців.

Поняття про збереення здоров’я у виховному процесі не обмежується уявленнями про зміцнення фізичного здоровя учнів. Важливе значення надається психічному здоров’ю дітей.

Психічне здоров’я – це стан псхічної сфери, в основі якої загальний душевний комфорт, що забезпечує адекватну поведінкову реакцію. Такий стан зумовлюють як біологічні, так і соціальні потреби, а також способи їх задоволення. Діти, що проживають у гуртожитку, особливо відчувають негаразди у різних аспектах психічного здоровя. Це, насамперед, емоційна сфера та стосунки в системі «особистість-оточення». Зростає відчуття тривоги, напруження та стресу. Це виражається як у незадоволенні самим собою, так і у ставленні до інших. Деякі діти не почуваються у безпеці, живуть з відчуттям постійної загрози. Значна кількість школярів перебуває у стані хронічної втоми, це і є причиною хронічного нервово-психічного їх виснаження. Відомо, що психологічні переживання та негативні емоцїї, особливо повязані зі стресом, можуть привести до певних захворювань. Крім того психоемоційне напруження  часто спричинює конфлікти. У свою чергу спричинення  конфліктних ситуацій є причиною неврозів. В цьому можуть допомогти такі рекомендації.

1. Не залишайтеся наодинці зі своїми неприємностями. Якщо непиємні переживання не особливо тяжкі, то з ними можна справитися самостійно. Час все залагодить.Якщо ж неприємності викликають пригнічений стан, депресію, стійкі почуття образи або вини і ви не можете о’бєктивно оцінити свої труднощі, краще звернутися за порадою і допомогою до особи, якій ви довіряєте. Іноді допомагає просто сповідь про травмуючі обставини. Роповідь про переживання і отримана порада допоможуть зняти емоційну напруженість, дадуть змогу подивитися на твою проблему іншими очима.

2. Не намагайтеся переробити інших на свій лад. Кожен має право на індивідуальність. Треба розуміти людей, помічати їх достоїнства, прощати їм їхні слабкості, залишаючись принциповим у головному. Постарайтесь зрозуміти позицію іншого, поглянути на суперечку його очима, хоч як би тяжко це було. Відомо, що сварка, гнів, непоступливість ще більше загострюють конфлікт. Пам’ятай, що поступливість, це не безпринципність, а спосіб зберегти нормальні взаємини.

3. Постійно самовдосконалюйся. Деякі люди часто відчувають невдоволеність собою, живуть у постійній напрузі, вважаючи, що вони гірші за інших, такі переживання називають «комплексом неовноцінності.»

4. Не чекай «манни» з небес. Дехто вважає, що його недооцінюють. Звичайно доля людини може залежати від багатьох обставин, зокрема і від випадку. І все ж багато залежить від нас самих. Треба виявляти активність, цілеспрямованість, бути  ініціативним у вирішенні життєвих завдань.

5. Уникай однобоких суджень, умій поглянути на себе збоку. Почуття образи, гніву, злості, часто виникають у людей, схильних до переоцінки власної особи. Не враховуючи розриву між бажаним і можливим, вони демонстративно підкреслюють свої, по суті, примарні особливі права і предявляють претензії.

6. Не втримуй у своїй свідомості суперечливі думки про своє здоровя.  У разі нервового переживання, сильних негативних емоцій виникають різноманітні больові відчуття в тілі. Вони зумовлені порушенням реруляторного впливу центральної нервової системи на внутрішні органи. Багаторічні спостереження за такими хворобами засвдчують, що небезпеки для життя ці розлади не мають. Часом стан здоров’я таких людей поріршується, з’являються відчуття внутрішньої тривоги, чатішає серцебиття, з’являється біль у області серця тощо. Ці хворобливі вияви зумовлені не структурно-анатомічними змінами в серці, а підвищенням активності симпатичного відділу нервової системи і часто без будь-якого втучання лікарів минає.

 

 

6. Вправи для зняття напруження.

1. Протягом 5-10 хвилин виконуй фізичні вправи, наприклад: прогулянка, ходьба по сходинках, рух головою по колу, біг і стрибки по кімнаті, тощо.

2. Пожартуй, посмійся над чимось.

3. Заміни думку про стресові ситуації думкою про приємне.

4. Запиши у щоденнику або на  папері все, що тебе порадувало, а напроти- те, що створює напруження. Це допоможе розібратися в ситуації, яка тебе непокоїть.

5. Поговори з другом або батьками про свої проблеми.

6. Зміни обстановку, яка викликає напруження та негативні емоції.

7. Посидь мовчки 5-10 хвилин. Це заспокоює і допомагає зняти напруження.

8. Послухай музику, якщо під рукою маєш магнітофон або радіо, уяви собі, що музика звучить у голові. Заспівай пісню або потанцюй під уявну музику.

9. Зроби собі масаж. Ось прийоми простого масажу, який ти можеш зробити сам собі.

- Нахили голову вперед, щоб підборіддя торкалося грудей. Шия  витягнена, розслаб мязи шиї. Помасуй шию ззаду від голови до плечей; масуй вуха і скроні легкими рухами по колу. Проведи пальцями вгору та вниз по шиї; повтори плечі.

10. Почитай книжку або подивись телевізор.

11. Поступово розслаблюй  усі мязи:

- сядь зручно;

- глибоко вдихни;

- починаючи із ступнів, напруж мязи і відчуй це напруження. Потім розслаб м’язи і відчуй це. Продовжуй виконувати всі вправи частинами тіла. Вправа займає 15 хвилин.

12. Уяви собі щось приємне: згадай чудовий випадок, уяви улюблений куточок природи, подумай про улюблений колір. Вправа виконується  до 10 хвилин.

13. Глибоко дихай.

14. Створи у своїй уяві художній образ, наприклад, уяви, що літаєш в блакитному, прозорому, чистому небі, як птах, піднімаєшся аж у космос, а потім спускаєшся з гори. Ти почуваєшся вільним і напруження поступово минає.

 

 

 

 

 

 

 

 7. Позакласні виховні заходи у школі.

Виховна робота  має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти  з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах. Але всім виступам передує велика підготовча робота, розвиток творчих здібностей вихованців під час  заходів. Дітям подобаються  виховні години, спортвні змагання, вікторини. Вони завжди із задоволенням беруть у них участь, весь час дуже активні.

Особливо відповідальною, клопіткою та надзвичайно важливою є виховна робота  з дітьми, які проживають в гуртожитку.  Вихователі, практично, весь час з ранку до пізнього вечора знаходяться з ними і несуть велику відповідальність за їх життя. Метою вихователя є: бути підтримкою для  дітей, більшість з яких практично вже проживає без батьків. Іноді до гуртожитка потрапляють вихованці, які вже мають згубні звички в ранньому віці. Вони не мають елементарних навичок гігієни, культури поведінки, відповідальності за свої вчинки, а ми, вихователі та учителі повинні виховати їх гідними людьми.

Саме тому я розпочала планувати і здійснювати свою виховну роботу, використовуючи здоровязбегігаючі технології, адже ми працюємо у спортивному ліцеєї. Я сама вже 3 роки займаюсь фітнесом, і, мабуть, не випадково  тут. Завдяки заняттям спортом, а саме: загартування, біг, фітнес я повернула своє втрачене здоровя, ажде в здоровому тілі здоровий дух. Мною було використано   різні заходи, деякі з них були втілені в життя, підтвердженням тому є виховні години, які висвітлюють нашу роботу. Я проводила заняття, на яких використовувала елементи акробатики, фітнесу, йоги, чарлідерства та сучасного танцю. Саме спорт обє’днав дітей в команді і навчив самодисципліні, гігієні, відповідальності. Крім того у них зявилася життєва ціль та мрія – бути кращими. Тепер вони самі прагнуть займатись спортом. Весь час прибігають на тренування, тому що їм дуже подобається, що в свою чергу стимулює хлопчиків дотримуватись правил гігієни.

Звичайно виховна робота вихователів гуртожитку у спортивному ліцеї тісно повязана з роботою вихователів груп продовженого дня, вчителів фізичної культури, класоводів та класних керівників. Адже у нашому ліцеї діти займаються різними видами спорту, а саме футбол, баскетбол, легка атлетика, теніс та ін. Все це у комплексі дає змогу дітям мати повноцінне, здорове та цікаве життя  у школі, а також зростати здоровими та успішними у майбутньому житті.

Хочу запропонувати вам  деякі зразки зібраних  мною матеріалів для здійснення  виховної роботи в позакласних умовах.

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ. Виховна година.

Тема: “В здоровому тілі – здоровий дух. Формула здоровя”

Мета:     Розкрити поняття  здоровий спосіб життя. Вчити усвідомлювати користь та необхідність ведення здорового способу життя. Продовжувати вчити учнів визначати життєві  цінності, формувати відповідальне ставлення до своїх вчинків і  особистого здоров’я. Відпрацьовувати способи взаємодії в групі,  сприяти розумінню взаємозв’язку між знаннями про особисте  здоров’я і майбутнім повноцінним життям.

 Обладнання і матеріали: м’ячі, обручі, роздатковий матеріал

Тип уроку: святкова виховна година

План.

І. Організаційний момент.

    Добрий день! Здрастуйте! Доброго вам здоровя!  Кожне слово, сказане від щирого серця і з приємною посмішкою на вустах, додає сили, енергії, тому що найголовніше багатство людства-здоров’я...

   Ви належите до незвичайного покоління людей, тому що народились наприкінці другого тисячоліття, а живете в третьому. І я хочу, щоб особливе покоління було, насамперед, здоровим, тому що ми продовжимо розмову про те, як навчитись берегти й укріплювати здоров’я.

Здоров’я — основа усього на світі,
Здоровими бути бажають всі діти,
Для цього потрібно щоденно вмиватись,
Робити зарядку і тепло вдягатись.
Себе гартувати водою і сонцем.
І солодко спати з відкритим віконцем.
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви нам росту і сил додають.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 Наша задача –– вивести для себе ще одну формулу здоров’я, яка обов’язково повинна стати невід’ємною частиною життя кожного з нас. Тому тема нашого тренінгу –– “ Формула  здоров’я

  • Як ви думаєте, яка ж вона, здорова людина? Якою ви її собі   уявляєте?
  • Чи може людина, в якої проблеми зі здоровям, бути

        активною, життєрадісною? Чому?

  • Як ви думаєте, як поводить себе здорова людина? Який спосіб життя вона веде?
  • Чи можете ви зробити висновок : чи важливо бути здоровим?
  • На вашу думку, здоровя залежить від нас самих? Яким чином?

             -  Чому ж це так важливо : знову й знову говорити про здоровя?

 -   А чим потрібно займатись, щоб бути здоровим?

 -  Звичайно спортом.

Висновок : здоровя –– проблема комплексна, яка складається з багатьох компонентів ( яких?) ( фізичних, психічних, духовних – додаток 1). Але власне наше фізичне здоровя є основою, фундаментом для нормального життя. А фізичне здоровя залежить від... ( способу життя ).

Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона  добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!

 

Головне — здоровим бути

Головне — здоровим бути —                                   
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє —
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я дбай!

З чого починається турбота про власне здоров’я?

- Звичайно з ранкової зарядки.

Рух — це життя.
Він зміцнює здоров’я.
Клітинку кожну
Він зігріває кров’ю.
Без руху швидко
Стане кволим тіло.
Тож, склавши руки,
Не сиди без діла!
О спорт! О спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди.
Здоров’я, юність, силу дасть
І творчої снаги!

 «…Здоровий жебрак щасливіший за хворого короля», — писав Артур Шопенгауер. І справді, щастя починається з тілесного та духовного здоров’я. Завжди мати вигляд на всі

100 %, почуватися впевнено і щасливо допоможе спорт.  Обирай активне заняття до душі та пам’ятай: життя — це рух!

Вправи для зближення. (Аутотренінг Небо).

 Виходять на сцену дівчатка (чарлідери).

  Станьте в коло, візьміться за руки, розслабтесь. Закрийте очі. Уявіть чудове блакитне небо. В небі пливуть хмари. Ви спостерігаєте за ними. Якщо ви про щось думаєте, нехай ваші думки линуть разом із хмарами. Ви зосереджені на небі. Людина, яка дивиться на хмари –– ваш внутрішній спостерігач: він завжди спостерігає за вашими думками. Внутрішній спостерігач дуже спокійний, врівноважений, щасливий. Ви відчуваєте спокій, тишу і радість. Відкрийте очі. Ми відчули один одного. Тепер загадайте бажання. Озвучте свої мрії. Вони обовязково здійсняться.

  • Ми хочемо бути здоровими.
  • Ми мріємо займатись спортом все життя.
  • Ми мріємо вирости красивими, здоровими, успішними.
  • Ми мріємо стати чарлідерами

(Виступ чарлідерів)

Великий мислитель і лікар ст. Греції Гіппократ, якого вважали батьком медицини, радив :

“ Якщо ви захворіли, змініть харчування. Якщо це не допомогло  змініть спосіб життя. Коли і це не допомогло, зверніться до лікаря. ”

Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам’ятати про вітаміни.

Вислів геніального лікаря Авіцени :

Головним багатством є життя і здоровя, щоб його зберегти треба дуже багато знати.

Поспілкувавшись, ми можемо спробувати закласти перші сходинки до формули здоровя.

  1. Здоров’я –– важливе, і насамперед воно залежить від людини.
  2. Людина, яка вирішила вести здоровий спосіб життя повинна :

 а) працювати над собою;

 б) отримувати знання

Пробігтися босоніж вранішньою росою, поїхати на пікнік за місто, організувати сімейну велопрогулянку — хіба не чудові плани на найближчі вихідні? Наші звички та вподобання впливають на якість життя. Хе-е-ей! Хто тут хоче бути здоровим? Мерщій читати гумористичні поєзії про здоровий спосіб життя та черпати ідеї для зміцнення імунної системи

А як здоров’я зберегти?

Будь розумниця, дитинко,                                  
І здоров’я бережи.
У кишені май хустинку
Й слів поганих не кажи.
Руки з милом мий щоденно
Після гри і до їди.
Та життя сприймай натхненно,
Будь здоровою завжди!

 

 

Як думав Василько...

Думав Вася, Танін брат,
Щоб здоровим стати,
Треба їсти — все підряд
І побільше спати.
Так Василько і робив,
Враз, як прокидався,
Щось жував він, їв і їв,
Просто — запихався.
Став гладкий — не підбіжить!
Та і йти не може...
Як такому в світі жить,
Хто тут допоможе?

Як думала Оленка...

Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,
Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти,
Їсти супчики й борщі, вареники з сиром,
І котлетки, й вергунці, але знати міру.
Прокидатись на зорі, зарядку робити,
Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.
Ще трудитися щодень, волю гартувати,
І завжди співать пісень, словом, не тужити!
Чемні говорить слова та людей вітати,
Добрії робить діла, менших захищати.

Формування вмінь і навичок. Робота в групах

Завдання 1. Колесо здоровя 

Перед вами лист, на якому намальоване коло з центром. 4 лінії розділили його на 8 однакових секторів. Кожна лінія має свою назву –– одну із складових здоровя. Давайте подумаємо, як ви розумієте кожну спицю? ( відповіді дітей )

Задача індивідуальна : кожен має чистий лист з колесом здоров’я. Оцініть рівень свого здоров’я по 10 б. шкалі, враховуючи кожну зі спиць колеса. Зєднайте поставлені крапки в коло. - Чи вийшло коло?

  • Яка із складових здоровя лишилась без уваги?
  • В яких сферах щодо покращення стану здоровя слід удосконалюватись?

Висновок : кожна із спиць нашого колеса вимагає уваги. Слід однаково турбуватись про них, щоб прожити життя гармонійно і щасливо.

Завдання 2.   Щоб бути здоровим, треба

Пропоную роботу в групах . Кожна отримує завдання :

  • Щоб бути здоровим, я повинен ...
  • Здоровя моїх однокласників для мене не є важливим, тому що ...
  • Успіх мого життя залежить від ...

Перед вами завдання і чистий аркуш паперу. Порадившись, ви повинні письмово відповісти на поставлене питання. Один учасник групи захищає проект. Після захисту сусідні групи можуть вносити доповнення.

Висновок : ви знаєте власне ті складові здоровя, які мають дуже велике значення для збереження здоровя. А чи вмієте ви користуватись ними в повсякденному житті?

Завдання 3.   Ситуаційні задачі. 

Життя складне. Дуже часто треба вміти поступитись, піти назустріч. Але як бути, коли мова  йде про особисте здоровя? Прочитавши слова, що стверджують думку наступних авторів, ви маєте вирішити, чи правильно вони вчинили? Якщо ні, виправте помилки.

І. Я дуже не люблю снідати. Краще поспати ще 15-20 хвилин. Тим більше, що батьки дають мені до школи гроші –– на проїзд, на дрібні витрати. І я завжди, коли зголоднію, зможу купити що-небудь у шкільному кіоску : чіпси, горішки, солодку воду. До їдальні я також ходжу не завжди : боюсь виглядати білою вороною –– адже мої товариші кажуть, що їсти кашу не модно. Чомусь у мене останнім часом все частіше болить шлунок, і мама збирається показати мене лікарю.

ІІ. У мене вдома є компютер, і відповідно багато компютерних ігор. Товариші часто просять дозволити пограти, і я розважаюся з ними. Але не рідко через це за уроки я сідаю вже ввечері, не завжди встигаю їх зробити, пізно лягаю спати. Я впевнений, що буде не тактовно відмовляти друзям, адже вони вирішать, що я жадібний і перестануть зі мною товаришувати.

ІІІ. У школі у нас багато уроків, ми багато працюємо. Додому я приходжу втомленим. Про якісь фізичні навантаження я і думати не можу. Кращий відпочинок –– лягти на диван і дивитись телевізор. І відпочити можна, і багато нового дізнатись. Але вранці я чомусь прокидаюсь втомленим, у мене болить голова, не вистачає сили повноцінно працювати на уроках.

Таким чином, вирішення цих задач привело нас до наступного етапу нашої формули : важливими складовими здорового способу життя є : (продовження формули).

 

Завдання 5. Продовжити речення.  

Ми багато працювали в групах. Будь-яка робота повинна показати узгодженість, вміння швидко прийняти рішення. Наскільки ви вмієте працювати разом, спільно, визначати ступінь взаєморозуміння в групах. Я пропоную ключове слово, а ви по черзі даєте йому визначення, додаючи всього одне слово кожний.

1. Здоровя –– це ...

2. Успіх –– це ...         

3. Хвороба –– це ...

     Чи отримали ми формулу здоровя?  Чого не вистачає?

  • Чи сформульовано у нас формулу?
  • Яка формула сформульована?

Завдання 6.   Портрет  здорової  людини.

Ми багато говорили про здоровя, і ви самостійно дійшли висновку, чому так важливо бути здоровим у житті. Тепер я, повертаючись до першого питання нашої бесіди, хочу ще раз вас запитати : якою ж є вона, здорова людина? Але її ви намалюєте всі разом в групах. Можна користуватись знаками, висловами, символами.

C:\Users\Руслан\Desktop\фото і ведео\IMG_20180506_192843.jpgСонце світить всім тепленько,
Ми промінчики маленькі.
Любимо змагатись,
В спортивні ігри гратись!

Дощик крапає рясненько,
Ми краплиночки маленькі.
Дружні ми та дужі,
До спорту не байдужі!

О Спорт! Ти — мир!

Несеш ти радість, щастя й мир,
Немов ріка — весняні води.
Під покривалом твоїх крил
Племена дружать і народи.
На ґрунті дружби і змагань
Фонтаном б’ють джерела чисті.
І п’ють ту воду без вагань,
І немічні і мускулисті.
То ж на вустах твоє ім’я
У місті, в чумі і в наметі.
О Спорт! Ти — мир і надбання
Усіх народів на планеті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІІ.  Виступ агітбригади «За здоровий спосіб життя»

                                                              

Вихід під музику

F:\фото виховна\Изображение45453 1165.jpg                                                             Моя мрія

Завітали сьогодні ми на ваш фестиваль,

Всі нам посмішки дарують і людей повен зал.

Кожен, хто гарно мріє тут провести свій час.

Хто здоровий обирає спосіб для свого життя.

Приспів:

Мрія ти моя блакитна, всім вітрам на зло,

Нас неси на фестиваль, там так весело,

Нас неси, де небо синє чисте марево,

Де веселка кольорова грає барвами.

 

Пісня під музику О.Рибака

Ми прийшли до вас сьогодні.

Щоб усім вам розказать.

Що здоров’я скарб коштовний,

Так, про нього треба дбать.

Приспів:

Вранці встань, зроби зарядку,

Не пали, й не пий.

Ми бажаєм щастя людям

І здоров’я всім.

 

      Вас вітає агітбригада Звенигородської  загальноосвітньої школи-інтернату

Всі. Ми...

  1.   учень.   Ті, що вийшли на цю сцену.

Всі. Ми...

  1.   учень. Ті, що стоять перед вами.

Всі. Ми...

  1.   учень. Ті, що говорять ці слова.

 Всі. Ми...

  1.   учень. Розповімо, як вміємо.
  2.   учень. І застережемо.
  3.   учень. Застережемо, як вміємо.
  4.   учень. Від бід, які чатують на кожному кроці.

                1.учень. Алкоголізму.

  1.   учень. Куріння.
  2.   учень. Наркоманії.
  3.   учень. Токсикоманії.
  4.   СНІДу. Всі. Ми...
  5.   F:\фото виховна\Изображение45453 1167.jpgучень. В боротьбі за здоров'я нації.

Всі. Ми...

  1.            учень. В боротьбі із шкідливими звичками.
  2.   Всі. Ми...
  3.   учень. За утвердження здорового способу життя.

(На ватмані зображено веселку, дві хмари, що знімаються,                                                                     закриваючи веселку)

                                                                       Давайте поговоримо про життя.

Отак зберемось і поговоримо,

Поділимось радістю і горем,

Давайте поговоримо про життя

         2-й учень. Слухайте всі!

        3-й учень. Ми пропонуємо здоров'я! Силу, віру, фізичний гарт

         4-й учень. Ми - команда. Наш девіз:

«Твоє здоров 'я у твоїх руках, то ж  бережи його щоднини».

- Ви запитаєте, чому саме таку назву ми обрали?

Тому, що здоров’я – обов’язкова умова життя кожної  людини,  краса.

- Адже саме здоров’я   робить шкіру пружною, волосся густим і блискучим, подих легким і чистим.

- Недарма в народі кажуть, що «здоров’я – всьому голова».

- Здоровому все чудово.

F:\фото виховна\Изображение45453 1170.jpg                                     - Здоров’я дорожче багатства.

- Здоров’я дорожче грошей.

- Здоровий будеш – все                                                  здобудеш.

- Здоров’ю ціни немає.

- Здоров’я не купиш.

- Розум та здоров’я дорожче за все.

- Як зберегти це багатство на довгі роки ?

- Як бути бадьорим і впевненим у собі?

- Вам  цікаво ? Тоді слухайте.

- Насамперед не можна мати шкідливих звичок. Адже багато хлопців та дівчат зараз                  курять та розпивають спиртні напої .

- Звичайно, адже ці вироби зараз дуже барвисто рекламують, та й                                 

   до того ж підлітки вважають, що із сигаретою вони виглядають старшими.

              -Яка дурість.

- Як же з цим боротися ?

- Може за допомогою чарів ? ( З’являється Фея здоров’я )

- Ніяке чарівництво не допоможе, якщо кожен не буде сам прагнути до здорового способу життя.

- Тож нехай в думках кожного проллється дощ, який змиє все, що заважає нам бути здоровими.

F:\фото виховна\Изображение45453 1158.jpg                                       Чистий  дощ

За вікном чистий дощ окропив бульвари,   

За вікном чистий  дощ

Не дає заснуть

Тільки ми тільки ми розженемо хмари,

Якщо будем співать

 разом що небудь

Приспів:

Чистий  дощ,

Будь як завжди красень,

Ну і що ж,

Якщо буде злива

Окропив ліса, моря і поле,

Зацвіте нехай усе навколо

( Чути шум дощу. Поки йде дощ, двоє учасників агітбригади знімають зі стіни намальовані хмари, розкривають веселку.)

  •               Дивіться, веселка!
  •               Це веселка здоров’я. А з’являється вона лише тоді, коли виконуються всі умови здорового способу життя.
  •               Що це за умови?
  •               А ви подивіться уважно і зрозумієте.

( На одному з кольорів веселки написано «Режим дня»)

  •               Дуже важливо привчити себе до чіткого розпорядку дня . Чи замислювався ти над тим, як встигати робити щодня багато корисних справ? Твій організм працює як годинник . Тому привчайся робити все у встановленому порядку. Це є корисним для твого організму.

( Показує наступний колір веселки – « Зарядка» )

  • Щоб рости нам сильними,

Спритними, умілими,

Щоб рости здоровими

Всі. Ми робимо зарядку!

                               Пісня про зарядку

Всі ми разом сонце зустрічаєм,

Вранці разом з сонечком ми встанем

Раз, два, три. Раз, два, три,

Робим ми зарядку. Раз, два, три,

  • Активні рухи дуже важливі для  для здорового розвитку організму. Вони підсилюють обмін речовин, надають сили м’язам , гнучкість суглобам, поліпшують роботу серцево-судинної системи. Робіть зарядку кожного ранку.

( Показує наступний фактор -  « Харчування»  На сцені з’являється дівчина. )

  • Ой я так зголодніла !

Хлопець-продавець. Дівчино, що  з тобою, ти хочеш їсти ? Будь ласка, пропоную, бери скільки хочеш  і що хочеш. Ось тобі « Мівіна», чіпси, жуйка, чупа-чупси, чого душа забажає.( Дівчина зацікавлено розглядає. Виходять дві дівчини кошиком. В руках однієї – яблуко.)

- Олю! Зупинись !

Оля .Ой яке красиве яблуко.!

  - Яблуко – символ життя… Містить багато вітамінів. А ти ледве канцерогенів не наїлась. Через таку їжу шлаки в організмі накопичуються. Ти що захворіти хочеш?

  •               Ти напевне не знаєш, яка їжа корисна !
  •               Ми повинні щодня одержувати продукти багаті на вуглеводи, білки, жири та вітаміни.
  •               Вітамін А міститься у яєчному жовтку, моркві, у сирій капусті, петрушці, абрикосах, мандаринах.
  •               Вітамін В 1 є у м’ясі, печінці, у виробах з борошна, у вівсяних пластівцях.
  •               Вітамін В 2 можна знайти у молоці, сирі, у м’ясі та хлібі.
  •               Вітамін С – аскорбінова кислота, на нього багата смородина, полуниця, цитрусові, перець, капуста.-
  •               Вітамін Д зміцнює кісткову тканину, тому потрібно їсти масло, вершки, риб’ячий жир.

( Наступний колір веселки – « Гігієна» )

- Ніколи не бери до рота брудні руки, Треба мити іх дуже часто: перед їжею, після користування туалетом, після сну та перед сном. Руки мити ретельно, двічі намилюючи їх милом                                                   

                                                            Інсценізація

( Виходять здоров’я й чистота)

Чистота. Любих друзів я вітаю,

Всім здоров'ячка бажаю,

Щоб зі мною всі дружили

І ніколи не хворіл

   Здоров’я. Я здоров'я вам приношу,

                                          Піклуватись про всіх мушу,

                                          Щоб багато років жили

                                          В щасті, злагоді та мирі.

  Бруднота. Ой - ой - ой, про людей вони дбають. Розпатякалися тут.

       Хвороба. Тільки й клопоту від вас та  годі.

Бруднота. Вранці руки мий, перш ніж їсти - мий, увечері перед сном - мий. Одна морока. Від цього скоро мозолі будуть та дірки протруться.

 Хвороба. От ми все дозволяємо. І ніяких правил, ніяких обмежень. Ми завжди в дружбі (обнімаються).

Бруднота.  Хай усі знають, хто панує в світі.

Хвороба.   Ми живемо в світі, люди, завдяки вам і вашим шкідливим звичкам. 

             Здоров'я.   Я звертаюся до всіх!

                                  Молодь! Нації надія!

                                  Одна на всіх у нас є мрія.

                                   Щоб результату досягти,

                                  Усім хворобам  скажем «Ні!».

 ( Показує наступний колір веселки – « Відмова від паління» )

Мамо

Гляньте на небеса,

яка навкруг краса,

Зачаровує зірками,

Веселковими стежками,

Гляньте ви на дівчат,

З цигарками стоять

Про здоров’я забувають,

Що шкідливо дуже так,

І ніхто не знає, що їм всім сказать

Приспів:

Мамо, а ти ж мені казала,

ти ж не кури

Мамо, а я ж тоді не знала,

Як здоров’я  зберегти

Мамо, а ти ж мені казала,

Час як вода

Мамо, мамо, буде біда

 

Чому так трапляється? Ці діти хочуть справити враження на од­ноліток,  стати  «своїми»  в чужій компанії, відчути себе здоровими, «крутими», дошкулити батькам? У кожного свої причини, проте розплата у всіх од­накова — втрата здоров'я.

 (Учні по черзі піднімають плакати, говорять їх текст і разом відходять).

                                        І лінія

1.Нікотин — токсична речовина, що,
діючи на нервову систему, спричиняє
залежність від паління.

Він викликає такі захворювання:

              1.Хвороби серця.

  1. Рак шлунку.
  2. Рак крові.
  3. Рак молочної залози.

                                  II лінія.

  1. Дьоготь — це темна клейка речовина, яка осідає на внутрішніх стінках ле­гень і дихальних шляхів та викликає:
  2. Бронхіти.
  3. Рак легенів.
  4. Рак горла.

                     III лінія.

  1. Чадний газ — отрута — токсична ре­човина, що перешкоджає потраплянню кисню в крові, як наслідок, вик­ликає:
  2. Хвороби серця.
  3. Підвищений тиск.
  4. При палінні частина тютюнового диму

потрапляє в легені курця. Інша части­на розсіюється біля нього. Завдяки цьому дим змушені вдихати ті, що не палять.

  1. Курця завжди можна розпізнати за

та­кими ознаками:

  • Блідий колір шкіри обличчя.
  • Темні кола під очима.
  • Жовті плями від нікотину на пуч­ках пальців, жовтий наліт на зубах.
  • Неприємний запах.
  • В'ялість та сонливість.
  • Швидка втома при фізичних, та розумових навантаженнях.

       ( Показує наступний колір веселки – « Відмова від алкоголю»)

Алкоголь згубно діє на інтелектуальні особливості людини. Погіршується логічне та абстрактне мислення, концентрація уваги, притупляється пам'ять здатність до творчості.

 Засвой тверде правило, ніколи не торкайся алкоголю, хто б тобі його не пропонував.

      ( Показує наступний колір – « Відмова від наркотиків» )

                                                 

Інсценізація « Суд над наркотиками»

Секретар. Встати, суд іде.

Сьогодні буде розглянуто справу у звинуваченні наркотичних речовин у вчиненні злочинів проти всього людства.

              Суддя. Секретар, надайте суду характеристики підсудних.

С. Підсудний алкоголь !

Алкоголь. Горілка, вино, пиво, слабоалкогольні суміші на зразок ром-коли, самогон, технічний спирт є наркотичними речовинами.

С. Підсудні галюциногени !

Галюциногени. ЛСД – це хімічна речовина, що являє собою безбарвний і несмачний кристалічний порошок.

С. Підсудні канабіоди !

Канабіоіди. Наркотичні речовини, виготовлені з різних частин рослини – канабіс – коноплі. Це марихуана, яку отримують із верхівок конопель ( Схожа на чай зелено – сіро- коричневого кольору).

С.Опіати .!

Опіати . Наркотичні речовини , які викликають дуже швидке звикання, аж до смертельного синдрому, при відмові викликають дуже хворобливу реакцію-судороги, мязові болі, лихоманку.

С. Підсудні стимулятори.

Стимулятори. Кокаін, білий порошок, який як правило нюхають призводить до втрати чутливості і порушення нервовоі системи.

Екстезі приймають у вигляді таблеток. Викликає психічну залежність, психоз, стан марення, параною.

С.Останні підсудні – інгалянти.

Інгалянти. Це розчинники, клей, бензин, суміші для заправлення запальничок, аерозолі. Вдихаються за допомогою поліетиленових  мішків. Симптоми при тривалому вживанні - висипи навколо носа й рота, відсутній погляд, нечітка мова, тремтіння, м’язова слабкість.

Суддя. Шановні присяжні, система обвинувачення показала, що наркотики – це дійсно біла смерть. Наркотики загрожують життю людини. Наркотики придушують у людині особистість. Наркотики – це загроза епідеміі  Сніду, гепатиту В і С. На підставі вищевикладеного  за статтею 140  Кримінального кодексу виноситься вирок у вигляді позбавлення волі.

       Людина , яка захопилася наркотиками поступово потрапляє  до злочинного світу . Цей світ дуже жорстокий і людське життя тут нічого не варте. Наркомани впадають у депресію і навіть думають про самогубство. Для них небезпечна будь-яка вірусна  інфекція,  яка практично не виліковується і це призводить до смерті. C:\Users\Руслан\Desktop\фото і ведео\IMG_20180318_170747.jpgНіколи не пробуй наркотики.

         

              Пісня « А ми бажаєм вам добра»

               Ми народилися щоб жити

В здоровї, радості, добрі.

До років ста без ліків жити

Шкідливим звичкам скажем – ні.

                І будуть всі здорові діти,

Всім людям щастя дарувать.

І будем ми на світі жити

І про здоров’я будем дбать.

 

Приспів:

Ми всім бажаємо добра,

Ми всім бажаємо тепла,

Хай в небі з’явиться веселка.

Ти про режим не забувай

І про зарядку пам’ятай,

               І про своє здоров’я дбай

              6-й учень. Ми впевнені у своїх силах і в своєму успіху.

7-й учень. Попереду в нас усе життя. І ми рухаємося вперед, наближаючи

             власне майбутнє. Ми мріємо про успіх, кохання, щастя для себе та для інших.

1-й учень. Вже сьогодні ми повинні визначитись і визначити, що наше майбутнє в наших руках. І тільки від нас залежить те, з чим ми прийдемо  в  день завтрашній - оповиті наркотичним чи тютюновим дурманом, чи з  ясними думками і серцем,відкритим для добра.

 2-й учень. Людина майбутнього - сучасна, стильна,  людина майбутнього – це людина здорова.  Здоровий спосіб життя - це її вибір.

3-й учень. Ти молодий?

4-й учень. Ти сучасний?

5-й учень. Тоді нас багато!

6-й учень. Тоді ти з нами!  

  Всі (разом). Тоді ми разом!

7 - й учень. Будь наполегливим та впевненим у своєму успіху!

1-й учень. Пам'ятай: у нас усе попереду!

2-й учень. Нехай земля почує сміх дітей.  

 3-й учень. Здорових, молодих людей. 

  4-й учень. Щоб щастя була повна хата.

Всі (разом). І радості на всіх багато

                                                                         Пісня « Молитва»

Навчи ти нас, Боже,  як жити на світі,

Навчи обминати хвороб злії сіті.

Навчи на землі нас.

Не пить, не палити,

Навчи ти нас, Боже, навчи ти нас жити

                                                  Пильнуй ти нас, Боже,

                                                   Крізь чорнії хмари.

Ти знаєш, коли, потребуєм ми кари,

За те що здоров’я ми губим  щомиті.

Поможи ти нам, Боже усе це змінити,

Навчи сумніватись у тому, що вмієм,

І тільки на себе плекати надію,

Не кинь ти нас, Боже,

Крізь злими бідами,

Щоб завжди здоров я лишалося з нами.

 

 

                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

Гарантований результат ефективної роботи з формування здорового способу життя може забезпечити лише функціонування обгрунтованої системи, яка включає в себе моніторинг стану здоровя дітей та сформованості здорового способу життя.

Профілактика і моніторинг за станом здоровя вихованців включає використання рекомендованих методів, що не потребують втручання лікаря, а саме: вітамінізація, профілактика порушень зору, постави, тощо. Регулярне обговорення  стану здоров’я вихованців з педагогами, батьками, ведення щоденника здоров’я, що дасть змогу побачити  ріст захворюваності, проаналізувати причини і своєчасно вжити необхідних заходів. Створення системи комплексної педагогічної, соціальної і психологічної допомоги дітям, які мають проблеми зі здоровя’м, залучення медичних працівників до реалізації роботи щодо збереження, зміцнення, здоров’я дітей.

З погляду на зміст і напрями роботи з формування здорового способу життя у дітей і підлітків основна діяльність педагогів повинна бути спрямована на вирішення основних завдань.

Це є визначення стану здоров’я вихованців, підготовка вихователя до роботи з формування здорового способу життя,  відокремлення тих чи інших чинників, які найбілш яскраво і повноцінно проявляються у поведінці та вчинках дітей і підлітків: фізична розвиненість, відповідно до віку,  рухова активність, загартованість, дотримання раціонального режиму праці та відпочинку, усвідомлене виконання  вимог правил особистої гігієни, правильне харчування.

Для  вивчення рівня знань з основ здорового способу життя та оцінки фізичного здоров’я як стану гармонії, можна використати і певну комп’ютерну діагностику. Як свідчать спостереження, одним з показників здоровя вихованця є його позиція у колективі, яка визначається  вихователем шляхом спостереження або за спеціально розробленою методикою ( під час перерв, у позанавчальній діяльності, у процесі різних ситуацій), що дає можливість згуртувати вихованців та спланувати шляхи оздоровлення.

Коли дитина усвідомлює відповідальність за своє здоровя і дає собі установку на здоровий спосіб життя, вона самостійно вчиться запобігати різним захворюванням та розладам. Обирає мету в житті і робить самостійні кроки до її здійснення.

 

                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               

 

 

 

       Список використаної літератури

 

  1. Глушко Є., Циліцький В., Бондарчук С., Якимчук В. Інтелектуальна мішень. Підручники і   посібники. – Тернопіль, 2007
  2.  Журнал «Школа» №1 2007 рік, «Стимул – це шлях до успіху»
  3.  Розвивальні та корекційні заняття психолога. Бібліотека «Шкільного світу».   – К., 2004
  4.  Свириденко Світлана. Навчаємо бути здоровими: Позакласна робота: 5-9 кл.- К.:Шк. Світ, 2007.-128с.- (Б-ка «Шк.світу»).- Бібліогр.:с.126-127.
  5. Туріщева Л.В. Увага! Особливі діти.- Х.Вид група «Основа», 2010 -128 с.-(Серія «Тренінги у педагогічній практиці»
  6.  Шкільні свята: 3б.сцен./Упоряд. Л.Шелестова.-К.:Вид дім «Шкіл.Світ»:Вид.Л.Галіцина,2006.-128с.-(Б-ка «Шкіл. світу»).

 

       Електронні ресурси

      1.Інтернет-ресурс  http://www.knukim.edu.ua/conferences_2004_proceedings_beh.htm

      Бех І.Д.,  доктор психологічних наук, академік АПН України, директор Інституту проблем                       

       виховання

 

1

 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Сценарії
Додано
8 січня 2020
Переглядів
3908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку