Інтегрований урок з основ здоров’я, трудового навчання на тему «ЯК СТАТИ ТОЛЕРАНТНИМ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. СТВОРЕННЯ ПОДАРУНКУ ДИТИНІ, ЯКА МАЄ ПРОБЛЕМИ ЗІ ЗДОРОВ’ЯМ» (3 клас)

Про матеріал
  • підвищення рівня обізнаності молодших школярів з питань толерантності та мо­ральності; пояснити, що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і ціка­вими для інших;
  • розвиваючи навички соціальної поведінки виробляти принципи толерантної поведінки та вміння працювати у групах;
  • виховувати толерантне і позитивне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров'ям.
Перегляд файлу

          Інтегрований урок з основ здоров’я, трудового навчання на тему

«ЯК СТАТИ ТОЛЕРАНТНИМ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. СТВОРЕННЯ ПОДАРУНКУ ДИТИНІ, ЯКА МАЄ ПРОБЛЕМИ ЗІ ЗДОРОВЯМ» (3 клас)

 

Мета: з основ здоров’я:

підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та мо­ральності; пояснити, що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і ціка­вими для інших;

розвивати навички соціальної поведінки, виробляти принципи толерантної поведінки, вміння працювати у групах;

виховувати толерантне і позитивне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров'ям.

 

З трудового навчання:

навчити виготовляти аплікацію «Квітуча яблунева гілочка»; вдосконалювати навички роботи з кольоровим папером та клеєм.

 

Обладнання. Підручник «Основи здоров’я» для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко; презентація «Толерантність», кольорові олівці, пелюстки з кольорового паперу, картки із завданнями для роботи в парах та групах, аркуш паперу; конверти із деталями аплікації на кожного учня, клей.

                                            Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Всі мерщій сідайте, діти,

Домовляймось – не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

І, щоб не було мороки –

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм,

Працювати починаєм.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Висловлювання очікувань від уроку

– Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? 

  1.        ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

     1. Вправа «Зробимо разом»

 – Візьміть аркуш паперу. Будемо всі разом виконувати наступні дії:

- складіть аркуш навпіл;

- відірвіть верхній правий кут;

- знову складіть навпіл;

- відірвіть правий верхній кут;

- розгорніть аркуш і покажіть іншим.

 

– Чи можемо сказати, що хтось виконав роботу неправильно?

– Чому аркуші відірвані по-різному?

– Чого навчає ця вправа?

 

   2.Мозковий штурм

– Що таке «толерантність»?  

    Толерантність — це терпимість і повага до інших людей, які мають не такі, як у тебе, погляди, думки, звичаї, стан здоров’я, спосіб життя тощо.

    Толерантність (від лат. tolerantia) — терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її достоїнствами і недоліками.

 

3.Міні – лекція (Силкін Стас)

- Земля — це спільний дім для всіх людей, які на ній проживають. Усі люди різні. Вони є неповторними, відрізняються одне від одного характером, кольором шкіри, зовнішнім виглядом, культурою, мовою, звичаями, релігією, їжею, поглядами, ідеями, уподобаннями і навіть житлом.  Щоб таке розмаїте людство розвивалося і жило в мирі та злагоді, потрібно бути толерантним.

Поняття «толерантність» є синонімом слова «терпимість». Толерантність людей є найважливішою умовою миру і злагоди в сім’ї, колективі та суспільстві. Адже соціальні взаємини постійно змінюються. У різних людей різні погляди на життя, працю, кохання.

Бесіда:

– Чи завжди ми поважаємо думки, погляди інших?

– Чи слід прагнути, щоб інша людина сприймала ваші погляди?

– Потрібно проявляти нетерпимість чи бути толерантним?

 

    Толерантність є важливою рисою характеру людини. Щоб виховати в собі толерантність, потрібно

  • поважати думки, переконання, ідеї іншої людини, незважаючи на те, що вони не збігаються з твоїми;
  • сприймати людей такими, якими вони є, розуміючи, що люди різні;
  • спиратися на те, що об’єднує, а не роз’єднує людей.

 

Висновок. Бути толерантним – означає поважати відмінності, які існують між людьми.

Фізкультхвилинка

 

ІV.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Робота в групах  (картки)

Що таке толерантність.

  •        У вас на партах лежать картки. Підготуйте, будь ласка, розповідь про запропоновані вам країни:

   Картка 1.                  Японія

Японська їжа вважається їжею довгожителів. Основою японського харчування – є вживання овочів, риби, сушених водоростей, соєвого сиру, варених або маринованих овочів.

Дуже популярною їжею в Японії є сире м'ясо коня, суші. Обожнюють рис і їдять його щодня, тричі на день. Споживають  м'ясо дельфінів, із нього готують суп,  кусіяки (шашлик). Порції невеликі, але різноманітні.  Прийом їжі 5 – 6 разів на день. Їдять паличками.

П’ють  багато зеленого  чаю, пам’ятаючи, що «чай – це секрет довголіття».

В Японії дуже дешеві м'ясо, бо його вживають мало,  і риба, але неймовірно дорогі фрукти.  Одне яблуко коштує близько 2 доларів, в’язка бананів – не менше 5 доларів. Диня – найдорожчий фрукт. Деякі сорти дині обходяться в 200 доларів.

Традиційний одяг – кімоно – це довгий халат прямого крою, підперезаний у талії. Кімоно однакове у чоловіків і жінок. Відрізняється тільки кольорами. У жінок світліші кольори, в чоловіків - темніші.

Японський народ дуже чесний. Якщо людина забула в транспорті парасольку, їй обов’язково її повернуть. Треба тільки звернутися в бюро знахідок, або повернутися на те місце, де її забув.

Японці – роботящий народ. Вони можуть працювати по 17-18 годин на добу без перерви. Приходити на роботу вчасно не прийнято. На місці треба бути хоча б за півгодини раніше.

Японська мова відрізняється відсутністю лайок.

Пишуть ієрогліфами.

 

Картка 2.     Племена Південної Африки

Розмальовують своє тіло у оранжево-червоний і білий кольори. Чоловіки, жінки і діти повністю голять голову. Прикрашають голови пір’ям, листям, живими і сухими квітами.

У жінок головні убори, зроблені з гілок, шкіри, мертвих комах, хвостів.

Традиційна страва племені масаї – кров корови, змішана з молоком і борошном.

Улюблені ласощі – тулуб комах, яйця мурах, слимаки, гусінь, сарана,  їстівні корінці і листки, змії і черепахи.

Голод – постійний супутник. Тому, коли мисливці вбивають антилопу або зебру, її відразу з’їдають. Вживають все, навіть шматки шерсті, нутрощі.

Є племена, що їдять м'ясо сирим і вважають це корисним. П’ють кров. Найкращі шматки м’яса віддають старійшинам, мисливцям, чоловікам. Все останнє дістається дітям і жінкам.

З фініків готують близько 20 страв. Починають готувати, коли плоди пролежать у піску 3 роки.

Із стебла банана роблять борошно і печуть лаваш.

Воду добувають таким чином: із землі викопують корінь, перетирають його, віджимають і п’ють ті краплі води, які отримали.

Бушмени не будують собі постійного житла, так як постійно кочують пустелею в пошуках їжі. Ночують в чагарнику, або риють неглибоку яму і обносять її сплетеним з трави плотом-щитом.

Мова - передають своєрідні звуки. Вони клацають язиком, свистять, цокають і хриплять. Причому роблять це найчастіше із закритим ротом.

 

Картка 3.                                 Індія

Третина населення живе дуже бідно. Деякі не мають власної ночівлі: сплять у наметах, на вокзалах і вулицях. Хоча півмільйона населення Індії є доларовими мільйонерами.

Основний жіночий одяг «сарі»- шматок тканини, яким обгортають усе тіло.

Чоловіки носять дхоти і накидку з бахромою, чалму.

Жінки прикрашають себе коштовностями: намиста, сережки з дорогих каменів, безліч браслетів на руках та щиколотках ніг.

Індія – країна вегетаріанців. Рис, риба,  бобові, коржі – основна їжа будь-якого індійця. В їжу додають багато спецій, приправ, цукру, солі. Приготовлена їжа має бути з’їдена в той же день. Якщо їжа переночувала, її відають прислузі, або тваринам.

Багато індусів, перш, ніж сісти за їжу, споліскують руки, ноги і обличчя. Їсти можна тільки правою рукою.

В багатих сім’ях жінки їдять після чоловіків. Поки чоловіки їдять, жінки приносять, подають, забирають, підкладають.

Їдять за розкладом, а не коли доведеться.

П’ють дуже міцний і дуже солодкий чай.

Індійські жінки не називають ім’я свого чоловіка, бо це являється проявом неповаги до нього. Використовують такі слова «що ти робиш?», «послухай».

Корови – священні тварини Японії. Їх не можна чіпати і їсти. Вони безперешкодно ходять по містах, дорогах і пляжах.

  • Ось бачите, які ми всі різні. Але це не заважає нам жити в мирі, дружбі та взаєморозумінні.
  • Запам’ятайте! Бути толерантним — означає поважати відмінності, які іс­нують між людьми.  

 

3.Практична робота.

   Робота в парах.

Визнач, чи вмієш ти бути толерантним.

На столах картки із завданнями.

Визнач, чи умієш ти бути толерантним.

  Молодший братик зламав твою іграшку. Ти…

□ Засмутишся, але пробачиш.

□ Вдариш його.

 

Ти посварився зі своєю сестричкою.

□ Спробуєш помиритися.

□ Будеш ображатися і мстити їй.

 

Тобі не хочеться йти на прогулянку з рідними.

□ Ти влаштуєш істерику.

□ Підеш з ними гуляти.

 

У Карима інший колір шкіри

□ Ти поводитимешся зверхньо.

□ Це не може бути причиною поганих відносин.

 

До тебе підходить інвалід.

□ Ти відійдеш від нього і не знайдеш, що сказати

□ Ти розмовлятимеш з ним, як з рівним.

 

Твій товариш погано одягнений.

□ Будеш з нього кепкувати.

□ Це не є важливим для дружби.

 

Жінка похилого віку йде повільно.

□ Ти відштовхнеш її, щоб швидше пройти.

□ Ти допоможеш їй і потримаєш двері, щоб вона змогла пройти першою.

  • Подумайте, у яких випадках, на вашу думку, не можна бути толерант­ними?

4. Розповідь учителя

    -  Ви, напевно, зустрічали на вулиці, у магазині, у поліклініці, у транспорті людей, які мають проблеми зі здоров’ям,— сліпих, глухих, німих, інвалідів на візках та ін. Не глузуйте з них, не ображайте і застерігайте від цього своїх друзів, надавайте таким людям посильну допомогу.

     Ці люди потребують не тільки толерантного ставлення, а й терпіння, розуміння та любові оточуючих. Пригадайте «золоте правило» спілкування: «Стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе».

 

6. Виготовлення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров’ям.

  1. Працюватимемо в групах.
  2.  Виготовлятимемо аплікацію «Квітуча яблунева гілочка».
  3.  Працюємо в групах. Створюємо колективну аплікацію. (Кожна дитина виготовляє окрему деталь аплікації).
  4.  Сподіваюсь, що наша робота сподобається дітям, для яких ми її робимо, і принесе їм задоволення від отриманого подарунку.

 

ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

    На пелюсточках з кольорового паперу напишіть  ознаки толе­рантності й прикріпіть їх на квітці толерантності.

Запам’ятайте! Бути толерантним — означає звертати увагу на те, що зближує, а не роз’єднує людей.

 

Кравчук Максим

           Толерантне ставлення людини

Збереже планету від негод,

Розрубає мотлох павутини,

Переріже нитку перешкод.

 

Толерантне ставлення до всього

Збереже, врятує і спасе,

Допоможе вгледіть перемогу,

Допоможе витримати все.

 

Будь завжди нестримним вільнодумцем,

Свої мрії пензлем намалюй.

Освіти життя яскравим сонцем,

Толерантний всесвіт побудуй!

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку