Турбота про здоров’я – найважливіша праця вчителя.
Від життєдіяльності дітей залежить духовне життя, світогляд,
розумовий розвиток, міцність знань,
віра в свої сили.
В.О.Сухомлинський
Здоров’я дітей - одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Тим більше дистанційне навчання в період війни дає про себе знати, у здобувачів освіти спостерігається малорухомість, погіршення зору, зміни нервової системи. Тому, я вважаю обов’язком кожного вчителя упроваджувати здоров’язбережувальну педагогіку в свій предмет.
Завдання, що стоїть на уроках математики:
-збільшення рухової активності учнів на уроці;
- надання інформації, пов'язаної з контролем здоров'я;
-застосування навчального матеріалу (тексти завдань) з валеологічного змістом;
-облік здорових можливостей дітей, їх індивідуальних особливостей на уроках.
Зрозуміло, що в школі основи культури здоров’я закладаються під час вивчення учнями навчальних курсів біології, основи здоров’я, охорони та безпеки життєдіяльності. Але математика має вагомий потенціал для розуміння учнями цінності життя і здоров’я. Значна частина вчителів математики розуміє необхідність здійснення валеологічного виховання в процесі вивчення математики в школі
На уроках математики у цьому руслі можливе розв'язання задач з валеологічним змістом, пов’язаних з поняттям «екологія», «правильне харчування», «гігієна тіла», «здоровий спосіб життя», що сприяє розширенню життєвого досвіду учнів, формуванню у них необхідних знань і умінь, спрямованих на збереження і розвиток їх індивідуального здоров'я, націлює на здоровий спосіб життя та культуру хар чування, допомагає прийняттю валеологічно обґрунтованих рішень, наповненню діяльності особистісним смислом для учнів
Спираючись на цінні поради, здобувачі освіти 6 класу на уроках математики вчаться самостійно складати у вигляді кругової діаграми здорове та правильне харчування. Діти порівнюють свої результати з рекомендаціями та роблять певні висновки. Для збереження здоров’я учнів велике значення має організація раціонального харчування
З учнями 5 го класу вчилися правильно складати свій режим дня, у вигляді стовпчастої діаграми враховуючи всі рекомендації МОЗ. Дуже актуально є розв’язування задач валеологічного змісту, що є не менш важливим.
Наприклад: Добова потреба вітаміну С на день для дітей-45 мг. У 100 грамах чорної
смородини міститься 200 мг. вітаміну С, а в апельсинах і лимонах відповідно на 140 мг.і 160 мг. менше. Скільки вітаміну С у 100г. апельсинів і лимонів? Складіть свій раціон.
Сутність валеологічно проведеного уроку полягає в тому, що це урок, який забезпечує дитині і вчителеві збереження та збільшення їх життєвих сил від початку до кінця уроку, тобто який додає і дітям, і вчителеві здоров'я.