Підсумковий урок « Планета Земля як середовище життя»
Номер слайду 2
Сьогодні на уроці ми проведемо різноманітну навчальну роботу, яка допоможе нам повторити, закріпити та систематизувати отримані знання з розділу «Планета Земля як середовище життя» А головне впевнимося, що ми вже більше розуміємо довкілля і наше місце в ньому.
Номер слайду 3
Термінологічний диктант. Завдання: дайте визначення понять:1. ОРГАНІЗМИ – це 2. Середовище життя – це 3. Розмноження – це Г) тіла живої природи, які живляться, дихають, ростуть, розмножуються, реагують на зовнішні подразнення. В)умови, в яких живуть організми. Б)здатність організмів відтворювати собі подібних. 4. Ріст - це А)поступове збільшення розмірів, маси організму.1-Г ; 2- В; 3-Б ; 4-А.
Номер слайду 4
1. Розвиток - це4. Угруповання - це Д) зміни у будові організму та його частин. В)процес надходження в організм і засвоєння ним поживних речовин.2. Живлення - це 3. Подразливість - це. Б)здатність організмів реагувати на зміни умов середовища. А)сукупність організмів, які живуть на одній території.5. Екосистема - це Г)(з грецької екос – «дім») – сукупність організмів, які мешкають на спільній території, взаємодіють між собою та з умовами середовища. 1- Д ; 2-В ; 3-Б ; 4- А ; 5- Г .
Номер слайду 5
Склади «Синквейн» Наприклад. ЕКОСИСТЕМА Природна, штучна. Сукупність організмів. Взаємодіють, мешкають. Спільна територія . ОРГАНІЗМ Жива істота. Організми – життя на Землі. Обмін речовин, ріст, Розвиток, розмноження. Довкілля; Життя; Сонце; Земля
Номер слайду 6
Склади схему. Середовище життя. УМОВИназемно- повітряне. ВОДНЕ ґрунтове освітленість. ТЕМПЕРАТУРАВОЛОГІСТЬповітря
Номер слайду 7
Чинники впливу
Номер слайду 8
« СВІТЛОФОР»1. Бактерії та гриби не розкладають рештки відмерлих організмів.2. До штучної екоситеми належить дендропарк.3. Гриби мають ознаки і рослин, і тварин.7. Рослини живляться органічними речовинами, які створюють інші організми. 4. Бактерії – не збагачують ґрунт поживними речовинами.5. Штучні екосистеми стійкі, здатні до саморегуляції.6. Харчовий ланцюг – це послідовність організмів, у якій кожен попередній організм є їжею для наступного.
Номер слайду 9
« СВІТЛОФОР» Перевірка 1.2. 3. 7. 4.5. 6.
Номер слайду 10
«Доповни речення»1. Тварини діляться за харчуванням на такі види ________ , _______ , ____________. (травоїдні, хижаки, всеїдні)2. Живі істоти складаються з__________ ( клітин), діляться та багатоклітинні та ________ ( одноклітинні).3. Основні частини клітини – це ________ , _____ ядро, цитоплазма.4. З тканин формуються _______ органи.5. Основні органи квіткових рослин – це ______ , _______ , _______ , _____ . корінь, пагін, квітка, плід.6. Гриби за їх вживанням у їжу діляться на _______ , _______ ,______ .їстівні, неїстівні, отруйніоболонка,
Номер слайду 11
ПЕРЕВІРКА «Доповни речення»1. Тварини діляться за харчуванням на такі види ________ , _______ , ____________. (травоїдні, хижаки, всеїдні)2. Живі істоти складаються з__________ ( клітин), діляться та багатоклітинні та ________ ( одноклітинні).3. Основні частини клітини – це оболонка, ________ , _____ ядро, цитоплазма.4. З тканин формуються _______ органи.5. Основні органи квіткових рослин – це ______ , _______ , _______ , _____ . корінь, пагін, квітка, плід.6. Гриби за їх вживанням у їжу діляться на _______ , _______ ,______ .їстівні, неїстівні, отруйні
Номер слайду 12
Гарного мирного літа та плідного відпочинку. Дякую за роботу