"Жіночий ідеал Пушкіна" (Гармонія внутрішнього світу та душевна чистота Тетяни. Урок за романом "Євгеній Онєгін")

Про матеріал
В процесі роботи над твором виокремити образ головної героїні, розкрити її напозитивні та негативні (якщо такі є) сторони, створити схему пушкінського ідеалу жінки. Розвиватм вміння розуміти людей, правильно аналізувати вчинки та оцінювати їх. Виховувати повагу до внутрішнього світу людини.
Перегляд файлу

 

Тема: «Жіночий ідеал Пушкіна» (Аналіз твору «Євгеній Онєгін». Гармонія внутрішнього світу і душевна чистота Тетяни)

Цілі:

  • Навчальні: проаналізувати образ Тетяни, визначити її роль у творі, створити схему Пушкінського ідеалу жінки;
  • Розвивальні:розвивати навички зв’язного мовлення;
  • Виховні:виховувати естетичний смак,бажання цінувати особливості внутрішнього світу людини.

Обладнання: підручники; тексти твору; дидактичний матеріал.

Тип уроку: урок аналізу образу героя:вивчення нового матеріалу.

Епіграф:   Я так люблю Тетяну милую мою… О.Пушкін

Проблемне запитання: Чому  Пушкін вважає Тетяну ідеалом?

 

Перебіг уроку

 

Вчитель: Сьогодні ми продовжуємо працювати над характеристикою образів роману О.Пушкіна. Щоб пригадати головних героїв пропоную вам невеличку роботу в парах (учням роздаються картки із запитаннями, на які вони відповідають по черзі).

  1. Вступне слово вчителя: Чимало ми зустрічаємо романтичних історій на сторінках художніх творів. Як правило, це історії про двох закоханих та події, свідками яких вони є. Історія кохання є складовою сюжету роману «Євгеній Онєгін». Лєнський і Ольга, Онєгін і Тетяна. Один кохав - інший дозволяв себе кохати. Хто ж кохав? Хто дозволяв?
  2. Актуалізація опорних знань

- Чому Лєнський закохався в Ольгу?

- Чому Онєгін відмовив Тетяні на її освідчення?

- Як сталося, що холоднокровний Онєгін через деякий час палко закохався в Тетяну?

- Хто в романі серед жінок-героїнь більше привертає уваги?

  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми , мети уроку.

Прийом «Незакінчене речення» Діти по черзі продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я хочу…»

  1. Вивчення нового матеріалу

Вчитель:У нашому суспільстві ми звикли до того, що в стосунках між чоловіком і жінкою ініціатива в руках чоловіка, в освідченні також. Але у Пушкіна ми зустрічаємо інший хід стосунків - освідчення жінки чоловікові. Це не єдине, чим відрізняється героїня роману від юних дворянок, своїх одноліток. Поет називає сою героїню Тетяною. «Це вперше іменем таким сторінки ніжного роману ми самовільно освятим». Таким чином він підкреслює її близькість до національних коренів.

  1. Словникова робота

Гармонія - узгодженість частин одного цілого, ідеал - вищий зразок, дещо досконале.

  1. Евристична бесіда. Робота з підручником

- Як росла Тетяна в своїй сім ї?

- Чим відрізнялася дівчинка від своїх однолітків?

- Чого не хотіла робити Тетяна, як інші дівчата її віку і стану?

  1. Складання схеми «Жіночий ідеал Пушкіна»

 

- Чому Тетяна закохалася в Онєгіна?

- Як автор описує почуття дівчини?

- Як Тетяна пішла на такий крок, щоб освідчитися першою?

Виразне читання листа Тетяни до Онєгіна.

Читання уривку листа вчителем в оригіналі

Аналіз епізоду «Зустріч на балу»

Бесіда

- Як повела себе Тетяна?

- Чи живе у її серці любов до Онєгіна?

  1. Застосування вивченого
  1. Літературний диктант
  2. Прийом «Стільчик відвертості»

(Учні протягом двох хвилин будують один для одного висловлювання на тему «Мій ідеал». Далі сідають на стільчик перед класом і розповідають про свій ідеал),

  1. Підбиття підсумків уроку. Робота з епіграфом

- Як автор ставиться до героїні?

- Чому він вважає її своїм ідеалом?

  1. Оцінювання
  2.  Домашнє завдання

Повторити біографічні відомості про О.Пушкіна, підготуватися до хронологічного диктанту)

doc
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Міляновська Н.Р.)
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
1468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку