Тема: Життєві цінності. Радість.
Мета: актуалізувати знання дітей про життєві цінності; пояснити дітям, що таке радість, коли вона виникає і від чого залежить; дати зрозуміти, що людина, яка налаштована на позитив, в житті досягає більшого;допомогти кожній дитині усвідомити свій внутрішній світ та особистісні цінності; вчити визначати, що є для них найціннішим; розвивати самосвідомість дітей; підтримувати їх мотивацію у вивченні та усвідомленні самих себе.
Обладнання: листочки формата А – 4, кольорові олівці, фломастери, казка «Радість і Гидота».
Хід заняття
І. Мозковий штурм.
Що таке радість? (Відповіді дітей)
ІІ. Вступне слово соціального педагога.
Багато людей у світі замислюються над цим питанням. Можливо, це тому, що ми, в більшості своїй, забули, коли по-справжньому раділи в останній раз. Або пам’ятаємо, що це було дуже давно.
Згідно тлумачного словника, радість — це почуття задоволення, веселий настрій. Радість — це все, що змушує посміхнутися, піднімає настрій, робить щасливим. Це може бути сонячний день, отримання подарунків, здійснення бажань, іноді виникає навіть безпричинна радість.
Ми радіємо, коли щось отримуємо. Коли у нас щось є. Коли у нас щось гарно виходить.
ІІІ. Читання соціальним педагогом казки. Казка Радість і Гидота. Автор Наталія Третяк Радость и Гадость. Переклад на українську мову соціального педагога.
Жили – були два молодих сусіди. І от якось вирішили вони, що кожний з них повинен побудувати собі новий великий просторий будинок. Дім, в якому буде багато місця, і де поселяться здоров’я, щастя і благополуччя.
Швидко казка кажеться, та не так скоро діло робиться.
Промайнуло декілька важких років, перш ніж обидва сусіди звели собі по будинку.
Ось тільки в одного з них дім вийшов на диво просторий, високий, світлий, затишний. Та ще й напрочуд міцний і зручний. Не будинок, а одне задоволення. Будинок – мрія.
А у другого сусіда вийшов кривобокий, хиткий сарай із дірявим дахом, запліснявілою стелею та гнилими стінами.
І ось прийшов похмурий горе – будівельник до свого задоволеного життям сусіда дізнатися, в чому справа, в чому секрет: як так трапилось, що в нього такий добротний дім вийшов?
А сусід замість того, щоб відповісти, сам запитує товариша:
ІV. Обговорення казки.
Придумайте своє продовження казки. Опорні питання:
- Як би вам хотілось, щоб вона закінчилась?
- Порадьте сусіду, як можна полагодити його будинок? Чим йому можна допомогти?
- З яких цеглинок ви б хотіли побудували власний дім?
Висновок: Коли тобі весело та радісно, то хочеться поділитися гарним настроєм з усіма довкола. Важливо те, що радісна людина може гори звернути. Коли ми відчуваємо радість, нам і працюється легше, і живеться приємніше, і навіть з оточуючими ми можемо поділитися гарним настроєм.
Адже, як ми до світу- так і світ до нас. Ми йому подаруємо радість - нам вона повернеться та ще й з відсотками. Головне - вчасно її розгледіти, не відвернутися і не загубитися, не перестати вірити в добро.
Особиста радість приємна, а загальна радість — подвійно. Значить, чим більше людей радіють, тим більше радості.
Не потрібно бути чарівником, щоб подарувати посмішку товаришеві. І тоді, разом із нею, у серці поселиться Радість, яка й прожене Смуток. Посміхніться товаришеві, поселіть у своєму і його серці Радість.
V. Творча робота.
Закрийте очі і уявіть, що у вас є можливість збудувати свій дім. Помрійте, яким він буде? З чого ви будете його зводити? Кого туди поселите?
А тепер відкрийте очі і перенесіть своє уявне зображення на папір. Намалюйте, будь ласка, ваш власний будинок Радості.
VІ. Виставка дитячих робіт.