Життєві цінності: щастя.

Про матеріал
Заняття з циклу «Життєві цінності» спрямовані на розвиток і формування таких людських цінностей як дружба, любов, щастя, радість, здоров’я. Заняття сприятимуть розвитку творчих здібностей дитини, формуванню духовних потреб, здатності сприймати добро, справедливість, відчувати прекрасне у навколишньому світі і людських стосунках. Добірка занять буде корисна для використання вчителями початкових класів, вихователями ГПД, методистами, соціальними педагогами та педагогами – організаторами.
Перегляд файлу

Тема: Життєві цінності. Щастя.

Мета: актуалізувати знання дітей про життєві цінності; допомогти кожній дитині усвідомити свій внутрішній світ та особистісні цінності; вчити визначати, що є для них найціннішим; розвивати самосвідомість дітей; підтримувати їх мотивацію у вивченні та усвідомленні самих себе.

Обладнання: аркуші формата А - 4, кольорові олівці, фломастери, казка «Казка про щастя». Автор Сухомлинський В.

Хід заняття

І. Вступне слово соціального педагога. Актуалізація знань.

На сьогоднішньому нашому занятті ми продовжимо знайомитись із життєвими цінностями. Пригадайте, будь ласка, які з них ви вже знаєте. (Відповіді дітей). Сьогодні дійшла черга до щастя.

ІІ. Мозковий штурм.

  •                  Що по – вашому «щастя?» (Відповіді дітей)
  •                  Коли людина відчуває себе щасливою? (Відповіді дітей)

ІІІ. Читання соціальним педагогом казки.

                      Казка про щастя. Автор В. Сухомлинський

Йшла стежиною Бабуся, несла великий кошик з яблуками.

Спіткнулася Бабуся, впустила кошика з рук. Посипалися яблука по стежині.

Старенька нахилилася, щоб їх позбирати. Побачила це маленька Дівчинка, що гралася неподалік. Підбігла до Бабусі, допомогла. Коли всі яблука були в кошику, Бабуся дала найбільше яблуко Дівчинці і сказала:

— Спасибі тобі, Дівчинко, я бачу, що ти хороша, добра дитина.

Дай Бог тобі щастя! — та й пішла собі далі. А Дівчинка задумалася:

— Щастя? А що таке щастя?

Оскільки вона була маленькою і ще багато чого не знала, то вирішила спитати в інших.

Побачила вона Пташку і звернулася до неї:

— Пташечко, що таке щастя?

— Щастя — це повернутися на батьківщину після довгої зими, звити гніздечко, вивести пташеня і вчити їх літати! — защебетала Пташка.

«Ні, мабуть, це не те щастя, про яке мені Бабуся казала»,— подумала Дівчинка.

Вона пішла далі і спинилася перед чудовою Квіткою.

— Квітонько, скажи, що таке щастя? Ти знаєш?

— Звичайно, знаю,— залопотіла пелюстками Квітка.— Щастя — це ласкаве Сонечко і теплий Дощик

Пішла Дівчинка до Дерева:

— Дерево, Дерево, як по-твоєму, що таке щастя?

Могутнє Дерево тихо зашелестіло буйним листям:

— Щастя, Дівчинко, це пережити зимові морози та завірюхи, прокинутись

навесні від довгого сну і, знову одягнувши зелене вбрання, слухати дзвінкий щебет птахів на своїх гілках.

Далі зустріла Дівчинка Кішку.

— Киценько, а ти знаєш, що таке щастя?

— Знаю, знаю! Щастя — це гарно поїсти сметанки і грітися на сонечку.

Що ж іще потрібно? — промуркотіла Кішка і ліниво потягнулася, вигинаючи спинку.

Пішла Дівчинка до Собаки, що спочивав у холодочку. Почувши запитання Дівчинки, Собака відповів:

— Щастя — це вірно служити хазяїнові, який тебе годує, і бачити, що він тобою задоволений.

— Хто ж говорить правду? — думала Дівчинка. Прийшла вона до Річки.

— Річечко, може, ти знаєш, що таке щастя?

— Знаю, знаю,— задзюркотіла Річка.— Щастя — це щоб вода моя була

чистою та прозорою, щоб береги не замулювалися і щоб я могла повноводною добігти до самого моря.

— А по-твоєму, що таке щастя? — звернулася Дівчинка до Бур’янини, що росла у квітнику.

— Щастя — це так розростися, щоб задушити всі квіти, що ростуть поруч,

і бути єдиною господинею в цьому квітнику.Дівчинка повернулася додому і запитала у Мами, що таке щастя.

— Для кожної матері щастя — це коли щасливі і здорові її діти,— відповіла Мама.

— Мамочко, чому ж усі відповідають по-різному? — здивувалася Дівчинка.

— А ти сама подумай чому,— сказала Мама. Довго думала Дівчинка, а потім промовила:

— Я зрозуміла. Щастя — у кожного своє. Який ти сам, таке й твоє щастя.

 

ІV. Обговорення казки.

  •                  Сподобалась казка?
  •                  Що ви зрозуміли з цієї казки?

Висновок: у кожного щастя своє. Який ти сам, таке й твоє ЩАСТЯ.

 

V. Творче завдання. «Моє щастя».

А, що для вас ЩАСТЯ? Не кажіть мені про це вголос, а намалюйте на папері.

. Виставка дитячих робіт.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку