Життя – дарунок природи та долі.

Про матеріал
Тема. Життя – дарунок природи та долі. Мета: - глибше ознайомити учнів з поняттям «життя», «цінність», виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; вчити вихованців аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих; - формувати високу мовну культуру, розвивати вміння налагоджувати тісні стосунки з рідними, однолітками; - виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність, етичні норми поведінки.
Перегляд файлу

Тема. Життя – дарунок природи та долі.

Мета:

- глибше ознайомити учнів з поняттям «життя»,  «цінність»,  виявити причини життєвих негараздів та шляхи їх усунення; вчити вихованців аналізувати свої вчинки, вчинки оточуючих;

- формувати високу мовну культуру, розвивати вміння налагоджувати тісні стосунки з рідними, однолітками;

- виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність, етичні норми поведінки.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.

Обладнання:  картки із висловами про сенс життя; пелюстки квітки;

Пам'ятай! Життя — це дар, великий дар.

 І хто його не цінує, той цього дарунка не заслуговує.

                                                                                                          Леонардо да Вінчі

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Зачитування творів - мініатюр « Як я дбаю про власне здоров`я »

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Сьогодні ми з вами поговоримо про цінності життя, подумаємо над питаннями: для чого живе людина на Землі,  що потрібно зробити, щоб життя було в радість,  які ідеали і цілі в житті можна вибрати.

 

ІV.Сприйняття учнями навчального матеріалу.

 

1.Вступне слово учителя.

- З давніх часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Піфагором: «Людина - міра всіх речей». А цінність людського життя - це найвища суспільна цінність. Людина - частина суспільства, вона має свої права та обов'язки. Основне право людини - це право на життя. Захист

цього права -  найважливіший пріоритет цивілізації.

 

2. Вправа  «Мозковий штурм».

- Що для кожного з вас найцінніше в житті? (родина, здоров'я, щастя, гроші друзі)
 

3.Малюнок сонця життя.

- Слово «життя» багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:
суспільне, індивідуальне життя; матеріальне, духовне; щасливе, багате, праведне і т.д. Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей — мільйони, усі вони неповторні й не схожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом,  їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного — це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить у першу чергу від кого, як ви думаєте?

2.Технологія «Вільний мікрофон».
(Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку. Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок)
        - Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?
(Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання.  Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого – небудь)
        - Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?
( Потрібно пам'ятати, що живеш серед інших людей, поважати їхнє право на життя)
        - Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього?

(Простіше пристосовуватися )

3. Робота в парах «Квітка щастя».

(Кожній парі дається по дві пелюстки (усього їх 12). Діти повинні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім збирається квітка. Усі разом обговорюють, що вийшло. Учитель підводить учнів до думок про необхідність знань, здорового способу життя. Усі разом будують шкалу цінностей)

       - Жити щасливо  - мати повагу людей, здоров'я, любов, друзів; роботу і т. д.

 

4. Вправа «Захист ідеї».
(Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки із висловленями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють)
     Завдання:
1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо)
2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо).
3. Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)
4. Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон)
5. Найвища із книг — книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)
6. Жити— означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне — розуміти свою людську необхідність. (Жуль Берн)
7. Людське життя — це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.
 

5. Складання правил життя.

      - Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну». Пошук сенсу життя, свого місця в ньому — дуже складна робота. Давайте і ми спробуємо виробити правила,  яких ми будемо дотримуватись у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в класі, у родині, спілкування з друзями, родичами, учителями, з власного відношення по своїх прав і обов'язків.
(У процесі обговорення виробляються загальні правила )

         Правила:
1. Адекватно приймати дійсність.
2. Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. Поважати усіх.
3. В усіх і всьому шукати лише гарне.
4. Вірно дружити, вибирати гідних друзів.
5. Розвивати почуття «добра» і «зла».
6. Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.
7. Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.
8. Турбуватися про навколишній світ (природу).
9. Нести відповідальність за всіх і все.
 

V. Підсумок уроку.
— Що з почутого сьогодні вам запам'яталося?
— Що ви взяли для себе із сьогоднішнього уроку?
— Що сподобалося, що ні?
 

VІ. Домашнє завдання.

Написати власні правила життя.

docx
Додано
22 березня
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку