Життя людини найвища ціність

Про матеріал
Спонукати учнів до роздумів над життєвими проблемами; сприяти вихованню високих морально-етичних якостей; виробляти активну життєву позицію. Наочне оформлення. Збірка В.Симоненка «Берег чекань»; грамазапис пісні «Два кольори»; крилаті вирази, записані на дошці: Живи не як хочеться, а як можеться (Народна мудрість) Найпрекрасніші і найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших (В.Сухомлинський) Ні про що не турбуватися, ні за чим не турбуватися – значить не жити, а бути мертвим (Г.Сковорода)
Перегляд файлу

ЖИТТЯ ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ

 Мета. Спонукати учнів до роздумів над життєвими проблемами; сприяти вихованню високих морально-етичних якостей; виробляти активну життєву позицію.

 Наочне оформлення. Збірка В.Симоненка «Берег чекань»; грамазапис пісні «Два кольори»; крилаті вирази, записані на дошці: Живи не як хочеться, а як можеться

                                                                                                        (Народна мудрість)

Найпрекрасніші і найщасливіші люди ті, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших

                                                                                                        (В.Сухомлинський)

Ні про що не турбуватися, ні за чим не турбуватися – значить не жити, а бути мертвим

                                                                                                        (Г.Сковорода)

Епіграф.

Пам’ятай! Життя є дар,

 Великий дар.

І той, хто його не цінує,

Цього не заслуговує.

(Леонардо да Вінчі)

(Звучить запис пісні «Два кольори»).

 

 Вихователь. Людське життя… неповторне і звичне, радісне і смутне, сповнене глибоких переживань, солодке, як мед, і гірке, як полин, переплетене червоними і чорними тонами, як у цій пісні «червоне – то любов, а чорне – то журба»…

 

       Людина – найвища цінність на Землі, творець усіх земних благ.

       (Учень читає вірш В.Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина?»).

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Очі твої – одні.

 Більше тебе не буде

 Завтра на цій Землі.

 Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди

– Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

 Гляди ж, не проспи!

 Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

 Вихователь. Що людина цінує понад усе? Чому? (Відповіді дітей).

 

 Учень. Довге чи коротке, але воно триває лише від народження до смерті, його не можна прожити двічі.

- Чи має життя мету і сенс?

- Хто керує людським життям?

- Чи можна зробити його кращим і щасливішим?

- Чи має людина право піти з життя або позбавити його іншу людину?

- Що таке життя?

Пропоную кожному висловити свою думку на поставлені питання. (Відповіді дітей).

Учень.

- Життя – це певний проміжок часу, заповнений різноманітними подіями, переживаннями, радощами, смутками, які тривають від народження до смерті.

 

Учень.

- Життя – насамперед, становлення людини, це період, коли людина розвивається у всіх відношеннях: фізичному, розумовому, моральному. Кожна людина прагне певної досконалості: підвищувати освітній рівень, реалізація і здійснення задумів.

Учень.

- Життя кожної людини неповторне, таємниче. Неповторним, яскравим буває життя видатних людей: композиторів, художників, письменників. Життя звичайних людей також різниться, кожен крок на життєвому шляху неповторний, тому неправильно вважати, що є дні, якими можна нехтувати.

Вихователь. Дехто гадає, що справжнє життя ще попереду, ак шкільні роки – це ніби прелюдія до нього. Думаючи про майбутнє, ми недооцінюємо день сьогоднішній. Послухайте поезію В.Симоненка «Минуле не вернуть»

 Учень.

Минуле не вернуть, не виправить минуле.

 Вчорашнє – ніби сон, що випурхнув з очей.

Як луки на весні ховаються під мулом,

Так вкривається воно пластами днів, ночей.

 Але воно живе – забуте й незабуте,

А час не зупиняється, а молодість біжить,

І миті жодної не можна повернуть,

 Щоб заново, по іншому прожить.

Учень. Людина може бути творцем і господарем власного життя. Це залежить від характеру, знань, вольових якостей, ідеалу, мети або сенсу життя.

   Як ви гадаєте, заради кого чи чого людина живе на землі? (Відповіді учнів).

 Жити треба заради інших, приносячи користь суспільству, тільки тоді це буде повноцінне життя.

    Легке життя – легкі шляхи нікуди не ведуть. Людина зобов’язана працювати, щоб залишити свій слід на землі та виправдати власне існування.

Учень. Як треба ставитися до життя? Як ви долаєте труднощі? (Відповіді учнів).

· Прагнути до життєвих істин;

· уміти перетворювати мінуси на плюси;

· уміти бачити в житті не тільки погане, а й добре;

· не надавати особливого значення «дрібницям» життя;

 · пам’ятати, що все у житті швидкоплинне – і добре, і погане, тому слід насолоджуватися першим і не засмучуватися другим;

· бути толерантним у стосунках з людьми;

· виробити активну життєву позицію;

· бути оптимістом у житті.

 

 Вихователь. Як оцінити життя людини? (Відповіді учнів).

· Роками, вічністю, миттю;

 · важливо не скільки прожила людина, а як прожила;

 · життя буває коротке, як іскра, як спалах і вічне;

· життя людини оцінюється ти, що вона зуміла чи встигла зробити, залишити по собі.

Учень. Про це сучасний поет Микола Луків сказав:

 Що вона зробила, що змогла,

Скільки сил у неї вистачило,

Щоб на світі більше щастя стало.

- У чому щастя людини?

- У чому ви вбачаєте щастя власного життя?

- Чи має право людина позбавити себе життя? (Відповіді учнів).

· Щастя людини у можливості робити щасливими інших людей. Людина не має права позбавити себе життя. Це великий гріх, прояв слабкості, легкодухості, розчарування;

 · лише ті починають цінувати життя, кому доводилося бути на краю смерті;

· життя кожної людини безцінне;

· життя – це безцінний дар, який людина одержує при народженні, цінуйте цей дар! Розпоряджатися ним вона буде сама;

· людина має право на життя, - за статтею 27 Конституції України, - ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов’язок держави – захищати його.

Вихователь. Підведемо підсумок. То в чому полягає сенс життя людини? (Відповіді учнів).

 Дякую вам за щирі розповіді. І нехай вам щастить у житті. хай буде дороговказом для вас Духовний заповіт матері Терези:

 Учень. Життя – це можливість,

 Скористайся нею.

Життя – це краса,

 Милуйся нею.

Життя – це мрія,

Здійсни її.

Життя – це виклик,

 Прийми його.

Життя – повинність

Твоя насущна,

Виконай її.

Життя – це гра,

Стань гравцем.

 Життя – це багатство,

 Не розтрать його.

 Життя – це кохання,

Насолоджуйся ним сповна.

Життя – це таємниця,

 Пізнай її.

Життя – це король лиха,

Побори все.

 Життя – це пісня,

Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба,

 Стань борцем.

Життя – це фортуна,

Шукай цю мить.

 Життя таке чудове,

 Не згуби його.

Це твоє життя,

 Борись за нього!

docx
Додано
8 жовтня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку