«Використання ІКТ в діяльності вихователя ЗДО»

Про матеріал
Використання інформаційно-комунікаційних технологій в дитячому садку - актуальна проблема сучасного дошкільного виховання.
Перегляд файлу

 

 

Відділ освіти молоді та спорту Піщанської сільської ради

КЗ Орлівщинський ЗДО «Веселка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Використання ІКТ в діяльності вихователя ЗДО»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Підготувала: вихователь

                                                                                 КЗ Орлівщинський ЗДО «Веселка»

                                                                Кравченко Галина Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020р.

 

Використання ІКТ в діяльності вихователя ЗДО

    Використання інформаційно-комунікаційних технологій в дитячому садку - актуальна проблема сучасного дошкільного виховання. Важливість та необхідність впровадження таких технологій у процес освітньої діяльності відзначалася міжнародними експертами у «Всесвітній доповіді з комунікації та інформації», підготовленому ЮНЕСКО.

    В даний час в нашій країні реалізується Стратегії розвитку інформаційного суспільства, яка пов'язана з доступністю інформації для всіх категорій громадян та організацією доступу до цієї інформації. Тому використання інформаційно-комунікаційних технологій є одним із пріоритетів освіти. Інформатизація системи освіти пред'являє нові вимоги до педагога та його професійної компетентності. Комунікативна компетентність педагога передбачає здатність вибудовувати комунікації в різних форматах: усному, письмовому, дискусійному, візуальному, комп'ютерному, електронному. Педагог повинен не тільки вміти користуватися комп'ютером і сучасним мультимедійним обладнанням, але і створювати свої освітні ресурси, широко використовувати їх у своїй педагогічній діяльності.

Комп'ютери в шкільних класах сьогодні вже не сприймаються як щось рідкісне, екзотичне, проте в дитячому саду вони ще не перетворилися на добре освоєний інструмент педагогів. Але з кожним роком сучасні інформаційні технології все міцніше входять в наше життя. Тому, дошкільна освітнє установа, як носій культури та знань, також не може залишатися осторонь.

    Основний напрям інформатизації освіти України - це створення відкритого навчально-інформаційного середовища, яке передбачає підвищення кваліфікації педагогічних працівників, автоматизацію процесів управління (на всіх рівнях), наукову та інноваційну діяльність, розвиток технічної та програмної бази, бібліотечних ресурсів, упровадження ІКТ і дистанційних технологій у навчальний процес, використання інтернет-ресурсів.

    Вимоги Базового компоненту дошкільної освіти до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дошкільників в освітній галузі  “Комп’ютерна грамота”:

  • виховання у дітей інтересу до комп’ютера;
  • ознайомлення дітей старшого віку з ПК, способом його управління на екрані (дисплеї) за допомогою операторів (клавіатура, мишка, джойстик) з урахуванням можливостей певної ігрової (чи навчальної) програми;
  • навчити дітей дотримуватися правил безпечної поведінки під час роботи з комп’ютером

Основні педагогічні цілі використання інформаційних технологій:

  • —  Розвиток особистості дитини, підготовка її до самостійної продуктивної діяльності в умовах ІКТ
  • —  Розвиток конструктивного, алгоритмічного мислення
  • —  Розвиток творчого мислення за рахунок зменшення частини репродуктивної діяльності
  • —  Розвиток комунікативних здібностей на основі виконаних сумісних проектів
  • —  Формування вміння приймати оптимальні рішення в складних ситуаціях
  • —   Розвиток навиків пошукової діяльності

Використання ІКТ передбачає:

  • —  не навчання дітей шкільним знанням з інформатики та обчислювальної   техніки, а перетворення предметно-розвиваючого середовища дитини;
  • —  оновлення форм та методів роботи з дітьми;
  • —  створення нових, навчально - розвиваючих засобів для розвитку дитини;
  • —  збагачення  інтелектуального та емоційного розвитку дитини;
  • —  розвиток її творчих здібностей;
  • —  входить в дошкільну освіту нарівні з традиційними засобами розвитку та виховання дітей.

Інтеграція ІКТ із сучасними освітніми технологіями:

  • —  Метод проектів
  • —  Технології використання ігрових методів
  • —  Блочно-модульне навчання
  • —  Лекційно-семінарсько-залікова система
  • —  Технологія “Дебати”
  • —  Колективна система навчання
  • —  Різнорівневе навчання
  • —  Проблемне навчання
  • —  Дослідно-пошукова діяльність

Причини особистої зацікавленості педагога у підвищені рівня ІК-компетентності:

  • заощадження часу під час розроблення дидактичних матеріалів
  • презентабельність оформлення матеріалів
  • перехід на новий рівень педагогічної майстерності.

    Інформаційні технології, це не тільки і не стільки комп'ютери та їх програмне забезпечення. Під інформаційно-комунікативними технологіями розуміється використання комп'ютера, Інтернету, телевізора, відео, DVD, CD, мультимедіа, аудіовізуального обладнання, тобто всього того, що може представляти широкі можливості для комунікації.

    Використання інтерактивних матеріалів дозволяє:

  • збільшити сприйняття матеріалу за рахунок збільшення кількості ілюстративного матеріалу;
  • робити поправки під час НОД, виконувати спільну роботу дітей у взаємодії, здійснювати інтерактивну взаємозв'язок дитина - педагог;
  • використання мультимедійних презентацій забезпечує наочність, яка сприяє кращому сприйняттю і запам'ятовуванню матеріалу, що дуже важливо, враховуючи наочно-образне мислення дітей дошкільного віку;
  • одночасно використовується графічна, текстова, аудіовізуальна інформація;
  • при використанні анімації і вставки відеофрагментів можливий показ динамічних процесів;
  • за допомогою комп'ютера можна змоделювати такі життєві ситуації, які не можна або складно показати під час освітньої діяльності, побачити в повсякденному житті (наприклад, відтворення звуків тварин; роботу транспорту тощо);
  • використання нових прийомів пояснення і закріплення, особливо в ігровій формі, підвищує мимовільну увагу дітей, допомагає розвинути довільну;
  • безпосередньо освітня діяльність з використанням інформаційно-комунікаційних технологій спонукає дітей до пошукової та пізнавальної діяльності, включаючи й пошук в мережі Інтернет самостійно або разом з батьками;
  • висока динаміка безпосередньо освітньої діяльності сприяє ефективному засвоєнню матеріалу, розвитку пам'яті, уяви, творчості дітей.

     Використовуючи у своїй роботі ІКТ, вихователь має можливість вільно підбирати ілюстративний матеріал до НОД і для оформлення стендів, альбомів, групи, кабінетів; створює дидактичні ігри; підбирає додатковий пізнавальний матеріал до занять, знайомиться зі сценаріями свят та інших заходів; є можливість обмінюватися досвідом з іншими вихователями не лише у близькому оточені, а й з педагогами з інших країн. За допомогою комп’ютеру вихователю набагато зручніше писати групову документацію, вивільнюючи вільний час.

    Створення презентацій в програмі Рower Рoint для підвищення ефективності освітніх занять з дітьми та педагогічної компетенції батьків. Існують наступні види презентацій: Для позначення теми або як супровід до пояснення педагога; Для супроводу невеликих театралізованих сценок чи постановок казок дітьми; Для супроводу свята для дітей або для контролю знань та ін. Для супроводу концерту Для проведення батьківських зборів

    Особливе місце при використанні ІКТ займає робота з батьками:

1. Мінімізація часу доступу до інформації суб'єктів комунікації;

2. Можливість продемонструвати будь-які документи, фотоматеріали;

3. Забезпечення індивідуального підходу до суб'єкта комунікації;

4. Оптимальне поєднання індивідуальної групової;

5. Зростання обсягу інформації;

6. Забезпечує діалог суб'єктів комунікації (електронна пошта, форум);

7. Оперативне отримання інформації;

8. Розширення інформаційних потоків;

9. Використання ІКТ при проведенні батьківських зборів.

    Незважаючи на всі переваги використання інформаційно-комунікативних  технологій, існує і ряд проблем, при їх використанні. І насамперед це реальна загроза здоров'ю, що виникає при ранньому привчанні малюків до комп'ютера.

При використанні даних технологій вихователь, насамперед, повинен керуватися Санітарно-епідеміологічними вимогами до влаштування, утримання та режиму роботи дошкільних установ. Безпосередньо освітню діяльність з використанням комп'ютерів для дітей 5-7 років слід проводити не більше одного разу протягом дня і не частіше трьох разів на тиждень у дні найбільш високої працездатності: у вівторок, середу та четвер. Після роботи з комп'ютером з дітьми проводять гімнастику для очей. Безперервна тривалість роботи з комп'ютером у формі розвиваючих ігор для дітей 5 років не повинна перевищувати 10 хвилин, для дітей 6-7 років - 15 хвилин. Для дітей, які мають хронічну патологію, частохворіючих (більше 4 разів у рік), після перенесених захворювань протягом 2-тижнів тривалість безпосередньо освітньої діяльності з використанням комп'ютера повинна бути скорочена: для дітей 5 років - до 7 хвилин, для дітей 6 років - до 10 хвилин.

   Для зниження стомлюваності дітей в процесі безпосереднього здійснення освітньої діяльності з використанням комп'ютерної техніки необхідно забезпечити гігієнічно раціональну організацію робочого місця: відповідність меблів зросту дитини, достатній рівень освітленості. Екран відеомонітора повинен знаходитися на рівні очей або трохи нижче, на відстані не ближче 50 див. Дитина, носить окуляри, має займатися за комп'ютером у них. Неприпустимо використання одного комп'ютера для одночасного заняття двох або більше дітей. Безпосередньо освітню діяльність з використанням дітьми комп'ютерів проводять в присутності педагога або вихователя (методиста)

doc
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
6394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку