«Жовтий дзвіночок лунає, про диво-музику росинок
нам розповідає».
«Росинки», муз. С. Майкапар
Заняття-диво
МЕТА:
ознайомити з новим музичним твором та його автором;
сприяти виникненню відчуття емоційного задоволення музичним заняттям;
збагачувати досвід музичних вражень;
стимулювати творчу ініціативу дітей;
розвивати музичне мислення;
виховувати емоційне спілкування на музичних заняттях;
вчити бачити красу у довкіллі, виховувати любов до природи.
ЗАВДАННЯ:
ознайомити з жовтим діатонічним дзвіночком (зовнішній вигляд, колір, наявність «музичного язичка»);
розвивати слухову увагу, асоціативне мислення;
розвивати координацію мовного супроводу з рухами, здатність розуміти власні емоції, передавати їх за допомогою міміки, жестів, під час виконання музичного самомасажу за допомогою прозорих кульок;
спонукати до міркування, уміння спостерігати, порівнювати, робити висновки;
сприяти накопиченню слухового та музично-практичного досвіду;
МАТЕРІАЛИ ТА ОБЛАДНАННЯ:
аудіо запис п’єси «Росинки», муз. С.Майкапар;
відеозапис «Росинки» у супроводі звучання музики С.Майкапара «Росинки»; https://www.youtube.com/watch?v=z3XVlz6stV8 )
жовтий діатонічний дзвіночок;
музичні інструменти: свищики, маленькі рибацькі дзвіночки;
велика жовта паперова квітка;
прозорі кульки – уявні росинки.
ХІД:
Музичний керівник: Вітаю вас, діти! Сьогодні ми вирушаємо у ранкову музичну подорож для того, щоб познайомитись з одним із дзвіночків веселкової сімейки дзвінограю та дізнатись «музичну цікавинку-диво» жовтого діатонічного дзвіночка!
Отож, вирушаймо!
Під звучання музики Е. Гріга «Ранок» діти заходять у музичну залу, утворюють коло. Звучить звукозапис спів птахів, дзюрчання струмка.
Музично-логоритмічна вправа «Ранок» з використанням музичних інструментів: свищики, маленькі рибацькі дзвіночки.
Прийоми гри на свищиках, маленьких дзвіночках та рухи діти виконують за наслідуванням музичного керівника.
Прокинулись сьогодні ми раненько…
(зображують рухами як «прокидаються»)
Швиденько одягнулись, вийшли у гайочок ми тихенько…
(«одягаються», легкою ходою рухаються навколо квітки)
Ми не одні раненько прокидаємось... («потягуються», «позіхають»)
Хор птахів у цей час вже співом заливається!
(частина дітей грають на свищиках)
Ми вийшли у гайочок (легкою ходою крокують),
Послухали (вдають, що «слухають»): дзюрчить малесенький струмочок
(грають на маленьких дзвіночках)
Повітря свіже ми вдихаємо (вдихають, видихають повітря)
І гарний настрій у подорожі маємо!
Музичний керівник привертає увагу дітей на велику жовту квітку, розташовану в центрі зали.
Сідають навколо квітки, розглядають її, милуються.
Музичний керівник:
Діти, серед пелюсток жовтої квітки я знайшла дзвіночок! грає на дзвіночку.
Якого він кольору?
Відповіді дітей: Жовтого!
Музичний керівник: Жовтий дзвіночок на галявинці лунає,
Дзвіночок жовтий про диво нам розповідає (грає на жовтому дзвіночку).
А для того, щоб про диво нам дізнатись,
Потрібно нам усім музичним вітанням привітатись!
Комунікативне музичне вітання «На жовтому дзвіночку граю – я тебе вітаю!»
Діти сидять на килимку (уявній галявинці) навколо жовтої квітки. По черзі передають один одному дзвіночок, грають на ньому у та вітаються.
Музичний керівник грає на жовтому дзвіночку.
Музичний керівник: Дзвіночок жовтий на галявинці лунає,
Про диво нам дзвіночок жовтий заспіває.
Погляньте, діти, на травиці шовковистій, на павутинці,
На квіточках барвистих (музичний керівник показує на жовту квітку)
Прозорі, чисті, мов сльозинки,
На сонечку виблискують малесенькі росинки…
Прозорі «бусинки» - росинки!
Це сонця радості сльозинки!
Діти, погляньте, на пелюстках жовтої квітки виблискують малесенькі росинки.
Звучить звукозапис «Росинки», муз. С.Майкапар
Музичний керівник бере прозору маленьку кульку – уявну росинку та показує дітям.
Музичний керівник: Маленькі прозорі кульки – це уявні росинки, вони чарівні.
Кожен з вас може взяти уявну росинку на свою долоньку та помилуватись нею.
Діти беруть на долоньку уявні росинки, розглядають, милуються.
Музичний керівник грає на жовтому дзвіночку.
Пропоную переглянути відео-цікавинки про росинки. https://www.youtube.com/watch?v=z3XVlz6stV8 )
Музичний керівник: Отже, сьогодні жовтий дзвіночок нам розповідає про диво! Музичний керівник грає на жовтому дзвіночку.
Жовтий дзвіночок лунає, про диво-музику росинок нам розповідає.
Композитор Самуїл Майкапар написав дивовижну музику і назвав її «Росинки». Ми можемо не тільки помилуватись росинками, а й послухати їх диво-музику.
Слухання «Росинки», муз. С. Майкапар
Музичні хвилинки милування росинками.
Діти, тримаючи на долонці «росинки» милуються ними та слухають «Диво музику росинок».
Наші росинки чарівні, музичні, кожен пальчик, уся долонька може відчути «Диво музику росинок». Пропоную зробити самомасаж долоньки, пальчиків правої та лівої руки за допомогою уявних росинок.
Музичний самомасаж «Музичні росинки» у супроводі звучання музики
С. Майкапар «Росинки»
Тримаючи «росинку» - пальчиками правої руки, діти роблять самомасаж на пальчиках та долоньці лівої руки.
Тримаючи «росинку» пальчиками лівої руки, діти роблять самомасаж на пальчиках та долоньці правої руки.
Музичний керівник: Дзвіночок жовтий по колу передай, про «Диво музику росинок» друзям ти розповідай!
Музичний керівник: Переглядаючи відео, на чому ви побачили росинки?
Музичний керівник пропонує дітям висловити свої враження.
Відповіді дітей: На павутинці, на траві,
На пелюстках квіток.
Діти грають на жовтому дзвіночку та висловлюють свої враження про музику, добирають слова – музичні характеристики (музика ніжна. Лагідна, чарівна, тиха, дзвінка, визначають звучання музичних інструментів: дзвіночки, піаніно, флейта).
Музичний керівник: Музика композитора Самуїла Майкапара «Росинки» допомагає нам ще яскравіше побачити красу росинок завдяки «музичним фарбам». «Музичні фарби» - це звучання музичних інструментів, які створюють ніжний характер диво-музики росинок: дзвіночки, фортепіно, флейта (музичний керівник показує дітям картинки або музичні інструменти), їх звучання у високому регістрі (висота звучання музики), у швидкому темпі (швидкість звучання музики) та тиха динаміка (гучність, сила звучання музики).
Діти, саме ці «музичні фарби» створюють ніжний, легкий, прозорий настрій диво-музики росинок.
Музичний керівник грає на жовтому дзвіночку.
Сьогодні відбулось диво!
Ми дізнались завдяки жовтому дзвіночку (грає на жовтому дзвіночку), що росинки мають свою «диво-музику».
Музичний керівник:
Потрібно, друзі, слова чарівні нам сказати,
Щоб диво-музику росинок нам усім запам’ятати!
Діти за наслідуванням музичного керівника промовляють «чарівні» слова та виконують рухи.
«У долонці росинку я тримаю (діти тримають росинку на долонці)
Її диво-музику назавжди я запам’ятаю!» (закривають долоньку та прижимають її до серця!
Слухання «Росинки», С. Майкапар
Діти, ось і закінчилась наша диво-подорож та знайомство з жовтим дзвіночком. Нам час вже повертатись. До нової зустрічі з дзвіночками веселкової сімейки дзвінограю!
Під звучання музики «Росинки» Самуїла Майкапара діти виходять з музичної зали.
1