Урок з алгебри у 7 класі
Тема: Підсумковий урок з теми: «Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником. Одночлени»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником. Одночлени.», підготувати учнів до написання контрольної роботи, розвивати вміння узагальнювати інформацію, пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати наполегливість, працьовитість.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку:
Епіграф: Немає у світі такої височини, верхівки якої не зможе досягнути наполегливість.
Ч.Діккенс
Девіз: Працюй для того, щоб насолоджуватись.
Жан-Жак Руссо
І. Організаційна частина.
Діти! Усім зичу доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, гарного спілкування. Зберімося з думками, будемо уважними, активними на уроці. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим». Це дійсно так, оскільки все у світі здобувається працею. Щоб досягти успіху будьте:
Працьовитими
Організованими
Рішучими
Активними
Допитливими
Акуратними в роботі
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формування теми і мети уроку.
Притча – казка «Пряник»
Рано-вранці, до сходу сонця, взяла людина Пряник і пішла в поле, де росла пшениця, жито. Зірвала колосок, витягла з неї зернину, покуштувала, посміхнулась.
Поклала Колосок до кишені. Зустрівся Колосок з Пряником.
Посміхнувся колосок, повернув вусами і говорить:
Здивувався Пряник, з повагою подивився на Колоска, поступив місцем.
ІV. Актуалізація опорних знань.
Знання збираються по краплині, як вода в долині
Інтерактивна гра «Мікрофон»
Учитель ставить запитання учням, яким запропоновано мікрофон. Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон. Відповідати має право лише той, у кого знаходиться мікрофон.
Запитання до учнів:
V. Удосконалення вмінь і навичок
1. Колективна робота під керівництвом вчителя
Довести тотожність:
а) 3 * (а + 3) – 2*(2а + в) = 7в – а
б) (1,2ав * 1,2ав) * (1,2ав * 1,2ав)*16а*а*в – 3* (а*а)*в *в = а*а*а*а*в*в*в*в*в
2. Робота в парах. Звести одночлени до стандартного вигляду.
3.Спростити вираз. Відповідь: Кравчук
VІ. Розповідь про М.П.Кравчука
Михайло Пилипович Кравчук народився у селі Човниця Ківерцівського району. У 1910 році закінчив курс гімназії із золотою медаллю. У 1914 році він захистив диплом І ступеня в Київському університеті св.. Володимира і залишився при університеті. Під час денікінської окупації України Михайло Пилипович виїхав із Києва. В поїзді його знайшли і наказали розстріляти. Троє дідів віддали чотири срібні хрести, щоб врятувати йому життя. Кравчук з ними у село Саварка на Богуславщині. 23 вересня 1938 року виїзна сесія Військової колегії засудила вченого до тюремного ув’язнення і 5 років позбавлення політичних прав, відправили до Коломи на золоті копальні.
9 березня 1942 року на 50 році життя помер академік Кравчук
VІІ. Науково – популярний журнал «Числова мозаїка» надіслав ось такі завдання з ребусом
VІІІ. Розповідь про Пилипа Орлика
ІХ. Фізкультхвилинка
«Так – руки вгору, ні – вперед»
Х. Робота в групах
1. Одночлен 5х⁶у₃к записаний у стандартному вигляді?
2. Степінь одночлена – 2а⁴в⁵р₃ дорівнює 10?
3. 7⁴ * 7⁶ = 49⁵ ?
ХІ. Журнал «Наука і життя»
Робота з підручником, вправа 270
ХІІ. Газета «Стислість»
Записати у стандартному вигляді, вказати степінь і коефіцієнт.
ХІІІ. Підсумок уроку, домашнє завдання