Журналістика і математика. Урок алгебри у 7 класі

Про матеріал
Підсумковий урок з алгебри у 7 класі "Вирази із змінними. Степінь з натуральним показником. Одночлени." Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів, підготувати школярів до написання контрольної роботи; розвивати вміння узагальнювати інформацію, память, увагу, логічне мислення; виховувати наполегливість, працьовитість
Перегляд файлу

Урок з алгебри  у 7 класі

Тема: Підсумковий урок з теми: «Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником. Одночлени»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Вирази зі змінними. Степінь з натуральним показником. Одночлени.», підготувати учнів до написання контрольної роботи, розвивати вміння узагальнювати інформацію, пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати наполегливість, працьовитість.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку:

                            Епіграф: Немає у світі такої височини, верхівки якої не зможе досягнути наполегливість.

                                                                                                              Ч.Діккенс

Девіз: Працюй для того, щоб насолоджуватись.

                                                                                                         Жан-Жак Руссо

І. Організаційна частина.

       Діти! Усім зичу доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, гарного спілкування. Зберімося з думками, будемо уважними, активними на уроці. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим». Це дійсно так, оскільки все у світі здобувається працею. Щоб досягти успіху будьте:

Працьовитими

Організованими

Рішучими

Активними

Допитливими

Акуратними в роботі

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формування теми і мети уроку.

Притча – казка «Пряник»

              Рано-вранці, до сходу сонця, взяла людина Пряник і пішла в поле, де росла пшениця, жито. Зірвала колосок, витягла з неї зернину, покуштувала, посміхнулась.

Поклала Колосок до кишені. Зустрівся Колосок з Пряником.

  • Хто ти такий? – запитав Пряник
  • Колосок!
  • Ой, який же ти колючий. Чому ти такий? Яка від тебе користь?

Посміхнувся колосок, повернув вусами і говорить:

  • Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику.

Здивувався Пряник, з повагою подивився на Колоска, поступив місцем.

  • Отже, говорить Пряник, - усе від тебе. Але хто від тебе старший?
  • Праця,- відповів Колосок.- Вона все створить. А праця – в руках Людини. Працяі Людина – ось, що головне.
  • Цю казку написав своєму синові, який навчався в школі, відомий педагог В.О.Сухомлинський. У житті людини – головне праця. Головне у вивченні алгебри – навчитися вільно виконувати завдання. Отже, сьогодні ми розв’язуватимемо завдання із степенями з натуральним показником, із одночленами та тотожностями.

ІV. Актуалізація опорних знань.

                           Знання збираються по краплині, як вода в долині

Інтерактивна гра «Мікрофон»

    Учитель ставить запитання учням, яким запропоновано мікрофон. Учні відповідають по черзі, передаючи мікрофон. Відповідати має право лише той, у кого знаходиться мікрофон.

Запитання до учнів:

  1. Які вирази називаються цілими?
  2. Що називається тотожністю?
  3. Що називають степенем числа з натуральним показником? Укажіть основу і показник степеня:
  4. Сформулюйте властивості степенів
  5. Які вирази називають одночленами? Що таке одночлен стандартного вигляду?
  6. Що називають коефіцієнтом одночлена? Що називають степенем одночлена?
  7. Сформулюйте правила множення одночленів.
  8. Сформулюйте правило піднесення одночлена до степеня.

V. Удосконалення вмінь і навичок

1. Колективна робота під керівництвом вчителя

Довести тотожність:

а) 3 * (а + 3) – 2*(2а + в) = 7в – а

б) (1,2ав * 1,2ав) * (1,2ав * 1,2ав)*16а*а*в – 3* (а*а)*в *в = а*а*а*а*в*в*в*в*в

2. Робота в парах. Звести одночлени до стандартного вигляду.

3.Спростити вираз. Відповідь: Кравчук

  VІ. Розповідь про М.П.Кравчука

    Михайло Пилипович Кравчук народився у селі Човниця Ківерцівського району. У 1910 році закінчив курс гімназії із золотою медаллю. У 1914 році він захистив диплом І ступеня в Київському університеті св.. Володимира і залишився при університеті. Під час денікінської окупації України Михайло Пилипович виїхав із Києва. В поїзді його знайшли і наказали розстріляти. Троє дідів віддали чотири срібні хрести, щоб врятувати йому життя. Кравчук з ними у село Саварка на Богуславщині. 23 вересня 1938 року виїзна сесія Військової колегії засудила вченого до тюремного ув’язнення і 5 років позбавлення політичних прав, відправили до Коломи на золоті копальні.

9 березня 1942 року на 50 році життя помер академік Кравчук

VІІ. Науково – популярний журнал «Числова мозаїка» надіслав ось такі завдання з ребусом

VІІІ. Розповідь про Пилипа Орлика

ІХ. Фізкультхвилинка

«Так – руки вгору, ні – вперед»

Х. Робота в групах

1. Одночлен 5х⁶у₃к записаний у стандартному вигляді?

2. Степінь одночлена – 2а⁴в⁵р₃ дорівнює 10?

3. 7⁴ * 7⁶ = 49⁵ ?

ХІ. Журнал «Наука і життя»

Робота з підручником, вправа 270

ХІІ. Газета «Стислість»

Записати у стандартному вигляді, вказати степінь і коефіцієнт.

ХІІІ. Підсумок уроку, домашнє завдання

 

docx
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку