Зимова прогулянка
Українська мова.Навчання грамоти (читання)
1 клас ( до букваря К.Пономарьової )
Тема. Зимова прогулянка.Велика буква З. Читання слів, речень і тексту з вивченими літерами.
Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою З, навчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, слова з ними; формувати навичку читання ,складати речення за схемами, службовими словами та малюнками ; розвивати критичне мислення, вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати інтерес до читання казок.
Очікувані результати: здобувач освіти вміє розпізнавати та друкувати велику букву З, вивчені букви;, вміє складати речення за малюнками.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — букваря, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками; виховувати , повагу до однокласників
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Обладнання: предметні малюнки, букви на магнітах ;6 цеглинок LEGO, картки для позначення голосних, твердих і м’яких приголосних звуків; ПК, презентація, виставка книг-казок
Тип уроку: урок з інтерактивною частиною
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
Психологічне налаштування на урок
-Нас сьогодні чекає цікава зимова прогулянка, а хто з нами подорожуватиме, відгадайте загадку.
Слайд 2
ІІ. Актуалізація знань.
-Зайчик побачив букву , вирішив з нею познайомитися .Слайд 3
-Я -зайчик, а як тебе звати?
-Що йому відповіла буква ?
-А які ж ти звуки позначаєш ?
-Чому ти така крижана ?
- Бо зима прийшла,-відповіла буква З.
-І я люблю зиму,- сказав зайчик.
- І замилувався зимовим лісом.
Складання асоціативного куща
-Що ви уявили, коли почули слово зима ?
(Перегляд зимового відео )
ІІІ. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності
-Сьогодні, діти, ми будемо вчитися друкувати велику букву З, читати склади, слова і речення з нею, будувати речення і поговоримо про казки.
-Чи потрібно знати велику букву З ?Для чого ?
ІV. Засвоєння нових знань
-Читаємо хором Слайд 5
2. Розчитування за тренажером Слайд 6
-Хором склади, а тоді слова - по одному.
3. Гра «Збери слова» Слайд 7
-Аж ось зустрів друга і пограли зайченята у сніжки.
-Читаємо склади і утворюємо слова - зи-ма, мо-роз, зві-рі, за-мок.
-Дайте пораду зайченятам, як треба гратися у сніжки.
Руханка
4.Друкування букви З Слайд 8
-Чи схожі між собою велика та маленька друкована буква «зе» ?
-Надрукуйте рядок. (Діти друкують у робочому зошиті в клітинку за зразком )
5.Читання слів з великою буквою З Слайд 9
- Вибіг з лісу зайчик і побачив, що ?
-А там дітки катаються. Що вони одягли ?
-А як їх звати і зразу пригадав, що на букву З.
-Прочитайте імена дітей.
6.Друкування слів Слайд 11
-Друкуємо слова ( в робочих зошитах в клітинку ), а учні – на дошці.
Зіна Назар
-Перевірте надруковані слова та підніміть цеглинки: якщо все правильно- зелену, якщо є помилки- червону .
-А хто вміє пробував кататися на ковзанах ? З ким краще кататися на ковзанах ?
-А зараз у нас гололід, як треба рухатися в таку пору, яке взуття краще вибирати ?
7. Складання речень за малюнком, схемою та службовими словами. Слайд 10
-Складіть речення за малюнком, схемами та службовими словами.
-Придумайте імена діткам на подані букви.
-Чи сподобався вам Назар ? Чим ?
-Як повинні хлопчики ставитися до дівчаток ?
8. Звуковий аналіз слів Слайд 11
-Побудуйте звукові схеми слів.
Зіна Назар
-Оцініть роботу товаришів смайликом.
9.Читання слова Слайд 12
-Помилувався зайчик , як красиво катаються дітки і побіг у село, підбіг до віконечка і почув , що там розповідали.. (казку )
-Прочитайте слово за стрілочкою.
10. Вправа «Мікрофон» Слайд 13
-А ви любите слухати казки ?
-Чи потрібні дітям казки ?
11. Робота з виставкою книг
- Перед вами українські народні казки.
-А які ви впізнали ?
-Перегляньте ілюстрації на екрані і впізнайте казки, пригадайте назви.
-Впізнайте казку за ілюстрацією. Слайд 14
12.Щоденні 5 «Слухаю і розумію» Слайд 15
-Нам Марійка прочитає текст на с.96 букваря( читає текст учениця з сформованою навичкою читання )
-Про кого розповідається у тексті ?
13.Щоденні 5 «Збагачую свій словниковий запас»
-Прочитаємо слова хором
-А тепер по одному
.
14.Щоденні 5 «Читання для інших» Слайд 16
-Читаємо цей текст з дошки на с.96 по реченню.
-Кому Зіна переказала казку ?
-Чому котик муркотів ?
-От і ви скоро зможете самі своєму котикові теж читати казку.
15. Вправа «Пастка» Слайд 17
-Прочитайте речення і знайдіть до нього схему.
-Чи підходять ці схеми ?
-А яка б повинна бути схема ?
-Побудуйте її.-Отже, все у житті треба перевіряти і не розгублюватися .
V.Рефлексія
-От і закінчується наша подорож. Ми побували із зайчиком у зимовому лісі, на ковзанці, у будинку Зіни, пригадали українські народні казки.
-А яку ж букву вивчали ? Для чого потрібно вміти друкувати велику букву З?
-Оцініть свою роботу та підніміть цеглинки. Слайд 17
Вправа «Продовж речення»
- Мені сподобалося …
- Мені цікаво було..