Урок: мистецтво
Клас: 2-й
Дата: _____________
Тема: Зимові фантазії. Аплікація. Створення аплікації «Веселі сніговики»
Мета: опанування навичками компонування зображення за допомогою різних фактурних матеріалів, готових форм у техніці аплікації; розвиток дрібної моторики пальців рук, творчих здібностей, уяви, спостережливості; сприймання та аналіз візуальної інформації та висловлення власної думки, враження; формування естетичних почуттів, смаку; виховання охайності під час роботи.
Обладнання: мультимедійний комплект, зображання сніговичків, ємність для води, фарби, ватні диски, кольоровий папір, клей, ножиці.
Основні поняття для засвоєння: композиція
Твори для сприйняття: В. Величкіна «З Новим роком!»; Р. Макнейл «Сільський сніговик»; Р. Дункан із циклу «Зимові забави», фото із зображенням сніговиків та зимових розваг дітей.
Елементи інтеграції з «Я досліджую світ»
Перебіг уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Організаційний момент
Створення позитивного настрою. Мотивація навчальної діяльності.
Ось і все! Дзвенить дзвінок,
В гості йде до нас урок.
Сядьте зручно! Усміхніться
І на мене подивіться!
Відгадування загадки
Хто на місці не сидить,
А несеться і летить,
Жваво у танку кружляє,
Наших діток звеселяє?
Звісно, це такі пушинки —
Білі зимові…(Сніжинки)
Вправа «Сніжинка побажань»
– Діти, візьміть, будь ласка, чарівну сніжинку та передайте її по колу, говорячи один одному побажання.
Асоціативний кущ «Сніжинка»
– Діти, які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте слово сніжинка? (Відповіді учнів.)
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.
Бесіда «Мікрофон»
– Дітки, кожна пора року по своєму чарівна і неповторна. Кожна дарує нам приємні моменти в житті та розваги. За що любите зиму ви? Які зимові розваги подобаються вам найбільше?
Гра «Впіймай зимові ігри» (мультимедійна презентація)
– Якщо на малюнку зображена гра, яку грають взимку, то плесніть у долоні, якщо ні – тупніть ногами.
Сприймання та аналіз візуальної інформації та висловлення власної думки, враження. Розгляньте картини.
– Розгляньте картини. Як художники зобразили зимові розваги дітей? Які кольори та їх відтінки переважають? Який настрій передають картини?
(Твори для сприйняття: В. Величкіна «З Новим роком!»; Р.Макнейл «Сільський сніговик»; Р. Дункан із циклу «Зимові забави»)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Топ-3 найпопулярніших розваг.
– А тепер визначимо ТОП-3 найпопулярніших зимових розваг, відгадавши загадки.
Мороз ніс щипає трішки.
Взимку діти грають в ... . (сніжки)
Задоволені малята,
Коли з гір біжать ... . (санчата)
В мене тепла кожушина
Темні очі, ніс морквина
До морозів з малку звик
Хто я діти? ... . (Сніговик)
Повідомлення теми і мети уроку.
– Отже, ви, мабуть, вже здогадалися, що ми продовжуємо вивчення теми и «Зимові фантазії». А основним нашим завданням на сьогодні буде створення аплікації «Веселі сніговики».
– Що таке аплікація?
ІІІ. ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ.
1. Повторення правил техніки безпеки на уроках праці.
Інструктаж. Правила роботи з ножицями.
Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводься з ним обережно.
Інструктаж. Правила роботи з клеєм.
2. Послідовність створення композиції «Веселі сніговики» (аплікація, за бажанням біла гуаш).
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
Презентація результатів власної творчості – аплікації.
Хвилинка-цікавинка.
– Я для вас підготувала дещо цікаве. Але спочатку відгадайте загадку.
На долоню зірка впала,
Я дмухнув – вона розтала.
То не зірка вже, краплинка,
А була вона … (сніжинка)
– Так, це сніжинка. Як ви думаєте, чи змогла б я принести для вас сніжинку?
– Я звичайно чарівниця, але як було сказано в загадці, вона швидко розтає на долонці, тому я б не змогла принести її для вас. Відгадайте ще одну загадку?
Я прозорий і твердий,
Ходять, їздять по мені.
Я не тону у воді,
Не горю я у вогні. (Лід)
Виконання фокусу. Перетворення води на лід.
Рефлексія.
– А з яким настроєм ви закінчуєте урок? Що вам найбільше сподобалося? Чи все вдалося? Чи були якісь труднощі під час виконання аплікації?