Розвивати навички порівняльного аналізу ; розвивати творчу уяву, фантазію; працювати над розвитком зв'язного мовлення учнів; прищеплювати віру в перемогу добра над злом; виховувати доброту, безкорисливість, почуття рівноправност.
Брати Я. і В. Ґрімм "Пані Метелиця" Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця».
Номер слайду 2
Вправа “Редактор”Виправте помилки, неточності в запропонованому плані до казки “Пані Метелиця”. Робота дівчат. Пригода з починком. Наказ матері. Дивна піч з хлібом. Дивна яблуня. Хатинка з бабою./Дивакувата старенька. Дівчинка залишається в хаті. Повернення до дому. Ледачу доньку теж відправили за грошима. Ледача їди до Метелиці. Погана служба у пані Метелиці. Брудна винагорода за службу./ Яка праця – така і винагорода.
Номер слайду 3
“Пані Метелиця”У народі завжди вірили, що працьовита й добра людина отримує винагороду за своє праведне життя й стає щасливою. Тому про це в різних народів складено безліч казкових історій. Є така казка й у збірці братів Ґрімм, називається вона «Пані Метелиця». І зараз ми будемо працювати зі змістом цієї казки, з'ясовувати, якими були головні героїні твору, як їм жилося, як до них ставилися інші персонажі.
Номер слайду 4
Виконай інтерактивну вправу “так” – “ні”1. Були в однієї вдови дві рідні доньки й пасербиця. 2. Кожного ранку у вишневому садочку пасербиця пряла пряжу. 3. Починок вислизнув із рук дівчини і впав у криницю. 4. Коли пасербиця опритомніла, то побачила навколо себе темний ліс. 5. До пасербиці спочатку звернулася яблунька, щоб дівчинка обтрусила її.6. Пані Метелиця була вродливою молодою жінкою. 7. Дівчина ніколи не чула від пані Метелиці лихого слова. 8. Коли пасербиця поверталася додому, пані Метелиця нагородила її золотом та віддала починок, який дівчина впустила в колодязь. 9. Мачуха захотіла для своєї рідної доньки багатства. 10. Мачушина донька добре працювала в пані Метелиці. 11. Метелиці сподобалася лінива дівчина,і вона вирішила її залишити в себе.12. Після повернення додому ледащиця швидко відмилася від смоли. http://surl.li/nctwr
Номер слайду 5
Порівняльна характеристика сестер{C6361 E13-B177-43 A6-A196-A0249 BF5 DB63}Пасербиця. Рідна донька. Зовнішність. Заняття. Місце в сім’ї Ставлення матері до дівчат. Ставлення пані МетелиціРиси характера. Заповніть таблицю в Canvi.https://www.canva.com/design/DAFz86 Zj. Vk. I/op. E3u. Uy6 Q1yl9 Fg. Zzq. Kmxg/edit?ui=ey. JHIjp7f. X0
Номер слайду 6
Теорія літератури. Працелюбність хитрістьстаранність лінькуватістьвідветрість чуйність нахабність безсердечністьтерплячість жадібністьввічливість байдужість до всього, окрім золота порядність вдячність байдужість до золота чесність щедрість вірність домівці Антитеза – протиставлення двох понять у літературі, контрастних явищ, образів. Завдання. Знайдіть пари, де протиставляються риси характеру.
Номер слайду 7
Моральні цінності в казці “Пані Метелиця”Назвіть моральні цінності, порушені у казці. Можна сформулювати їх за допомогою прислів’їв: Хто сіє колючки, той збере будяки (французьке). Скрізь добре, в вдома найкраще (французьке). Хліб не пада з неба – працювати треба (польське). Від лінощів всі вади (іспанське). Мачуха добра, та не Мати рідна (українське). Батьки працьовиті, і діти не ледачі (українське).
Номер слайду 8
Кошик добрих порад1. Треба бути добрими, працьовитими, щирими, привітними.2. Не можна бути лінивим і злим.3. Кожна людина відповідає за свої вчинки.4. Всі люди мають одинакові права.5. Будь добрим прикладом до інших. Доброта, чуйність, чесність, справедливість, працелюбність, сміливість, любов до рідного краю – це ті чесноти, які найбільше цінувалися людьми різних національностей, тому ми називаємо їх загальнолюдськими.
Номер слайду 9
Казка вчить, як на світі жить. Продовжте речення: Мені сподобалась казка “Пані Метелиця” тим, що …Казка “Пані Метелиця” навчає нас …Тепер я розумію, що треба бути …
Номер слайду 10
Домашнє завдання. Надати поради мачусі та її рідній доньці, як треба поводитися, щоб заслужити повагу оточуючих. Підготуватися до контрольної роботи (підручник с.6-13, 27-67).
Номер слайду 11
“Шкала”На полях зошита накреслить шкалу і поставте хрестик на тому рівні, на якому, на вашу думку, виконана робота. Внизу – не впорався, посередині – впорався, але виникли проблеми, вгорі – все вийшло.