Урок на тему:«Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя»

Про матеріал
Конспект уроку на тему: «Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя» призначений для вчителів, які викладають предмет «Зарубіжна література» в 5класі загальноосвітніх навчальних закладів /НУШ/ у форматі дистанційного навчання. Урок, який я пропоную, розроблений відповідно програми і відповідає її вимогам. Ціль – поділитися своїм досвідом, полегшити працю вчителя, забезпечити його необхідною інформацією, заощадити час на підготовку до уроку, допомогти зробити урок творчим та цікавим для всіх учасників навчального процесу.
Перегляд файлу

 

Тема: «Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя»

Мета: ознайомити з життєвим і творчим шляхом О. Уайльда, із його казкою; удосконалювати навички виразного читання, аналізу літературного твору, ілюстрацій до нього, характеристики героя твору; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, творчі здібності, учити висловлювати власні думки; виховувати свідомого читача, духовно багату особистість.

                                               Хід уроку

І. Оголошення теми, мети, епіграфів уроку/запис у зошит/.

ІІ. Підготовка до сприймання навчальної теми

Учитель: Сьогодні ми помандруємо в далеку Англію. І деякі цікаві факти про цю країну світу я вам нагадаю:

-         Саме у Англії почали застосовувати парасольку від дощу;

-         У 1824 році був винайдений плащ від дощу;

-         Англія – батьківщина футболу;

-         Найдовша вулиця у світі – це лондонська Оксфорд – стріт/ Лондон – столиця Англії/.

-         Назва країни «Англія» походить від назви одного з германських племен – англів.

-         Найвідомішого виробника паперу в Англії звали Ватман.

-         Саме в Англії народився чоловічий діловий костюм у його сучасному вигляді. Його прообразом стало мисливське вбрання британських джентльменів.

-         Перше у світі метро з’явилося у Лондоні.

-         У Лондоні відкрили перший магазин гарячого шоколаду.

-         Англійська кухня вважається однією з найбільш бідних і несмачних.

-         Символ англійської літератури – Вільям Шекспір, з творчістю якого ви познайомитися згодом.

ІІІ.Слово вчителя:

Короткі відомості про письменника: Англія – батьківщина видатного письменника Оскара Уайльда, який був надзвичайно спостережливим, мав багатющу фантазію, ніжну душу і вразливу вдачу. Народився англійський письменник у 1854 році. Його батько був лікарем, мати - письменницею. Оскар Уайльд закінчив школу, коледж, Оксфордський університет із золотими медалями. Письменник був закоханий у все вишукане і прекрасне. Краса стала основою не тільки його творчості, а й життя.

Темою вірності й дружби об’єднані його казки : «Великий друг», «Щасливий принц», «Соловей і Троянда», «День народження Інфанти». Оскар Уайльд є автором казок «Хлопчик-зірка», «Велетень-егоїст», «Чудова ракета».

 О. Уайльд мав багато друзів і прихильників, які цінували його талант, чарівність, доброзичливість, дотепність. Жарти й афоризми письменника були дуже популярні: «Художник творить життя»; «Життя коротке, мистецтво вічне»; «Коли Добро безсиле, воно – Зло»; «Любов мусить прощати всі гріхи, тільки  не гріх проти любові». Протягом життя О. Уайльд переконався, що справжня краса впливає на людину, вона здатна облагородити душу, зробити її прекрасною і людяною.

Письменнику боліло горе всіх знедолених і скривджених, тому він завжди на боці бідних та ображених, засуджує немилосердних, безжалісних, пихатих, базік, хвальків, підступних і жорстоких людей.

           У своїх творах наголошує, що краса й насолода втіхами життя не повинні призводити до відмови від справжньої моральності.

Оскару Уайльд у належать такі слова: «Ті, хто в прекрасному знаходять дурне, - люди зіпсовані, і при цьому зіпсованість не робить їх привабливими. Це великий гріх. Ті, хто можуть побачити в прекрасному його високий сенс, - люди культурні. Вони не безнадійні. Але обранець – той, хто в прекрасному бачить лише одне: Красу».

Додаткову інформацію про Оскара Вайльда прочитаєте самостійно на стор.112 – 114 підручника.

ІV. Виразне читання змісту казки «Хлопчик – Зірка»  стор. 114 – 116.

1.Аналіз прочитаного та відповіді на запитання :

1.У яку пору року відбуваються події у казці? /Взимку/.

2.Чому, на вашу думку, казка починається з опису зими, а назва твору «Хлопчик – Зірка»? /Взимку відмічають свято Різдва Христового, яке несе в собі добро/

 

3.З якими героями ми познайомилися? /Двоє бідних Лісорубів і мале дитинча/.

 

4.Яким був шлях лісорубів з зимового лісу? Про що вони розмовляли ? /Важким, з перешкодами, але вогники рідного села гріли їм душу і надавали сил/.

 

5.Що трапилося, поки лісоруби нарікали на свою злиденну долю? /прекрасна, надзвичайно яскрава зірка впала з неба/.

 

6.Які думки промайнули у лісорубів? /Вони подумали, що то неабиякий шмат золота/.

 

7. «На білому снігу справді сяяла золотом якась річ…то був згорнутий плащ із золотої тканини, дивовижно вишитий зірками…але у складках плаща вони не знайшли ні золота, ні срібла…». То що ж знайшли чоловіки? /Мале дитинча, яке лежало і спало/.

 

8.А як же вчинили Лісоруби із знахідкою? /один з Лісорубів забрав у свою сім»ю/.

 

9.Які риси характеру притаманні Лісорубам, вони подібні чи дещо різняться? Різняться. Один з них немилосердний, жорстокий, жадібний, а інший навпаки – має добрі людські цінності/.

 

2.Отож Хлопчик – зірка ріс і виховувався у купі з дітьми Лісоруба. Яким він зростав, як йому жилося в сім»ї? Про це дізнаємося далі.

Зачитуємо уривок стор.117 «Отож дитя…»

 

3.Робота в зошитах.

Діти, ви звернули увагу на те, що автор порівнює хлопчика з квітами.  Чому саме з квітами? Тому що Квітка – це символ краси. З якими ж квітами порівнюється хлопчик, давайте запишемо у зошит у вигляді ланцюжка:

Хлопчик все гарнішав і гарнішав, «немов квітка в полі» - «золоті кучері – як пелюстки нарциса» - «губи – як пелюстки червоної троянди» - «очі – як фіалки».

А , Троянда – це символ любові,  Фіалка – символ ніжності, доброти, Нарцис – символ гордості, себелюбства.

 

Далі, діти, ви прочитаєте казку до кінця і дізнаєтеся про подальшу долю хлопчика і знайдете відповіді на такі питання:

 

- Як випробування змінюють Хлопчика-зірку?

- Якою була винагорода Хлопчика-зірки за співчуття, за допомогу іншим?

- Які внутрішні й зовнішні зміни відбулися з Хлопчиком – зіркою?

- Яким є фінал казки?

V. Підсумок уроку.

Бесіда:

- Що нового дізналися на уроці ?

 - Що найбільш вразило ?

- Що запам’яталося?

 VІ. Оцінювання.         

VІІ. Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника стор.112 – 128; виразно читати казку; усно відповідати на питання 2 – 6, письмово виконати завдання 8 стор.128.

 

1

 

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку