ЗМІ у розвитку критичного мислення на уроках англійської мови

Про матеріал
ЗМІ у розвитку критичного мислення Наш час прийнято називати часом інформації та інформаційних технологій. Багато популярних зарубіжних видань знаходяться у відкритому доступі в інтернеті. З одного боку, це позитивний момент, оскільки це дозволяє отримувати актуальну інформацію, знайомить нас з іншими точками зору, робить нас більш обізнаними в різних галузях. З іншого боку, зростаючий обсяг інформації вимагає від читача більш ретельного та критичного відбору джерела інформації. У таких умовах у процесі навчання іноземних мов у школі необхідно розвивати у навичок, що навчаються, критичного мислення, вміння аналізувати інформацію в процесі читання англомовної преси, вміння відстоювати свою точку зору і духовні цінності рідної культури, зберігаючи при цьому загальну позитивну спрямованість міжкультурного діалогу. Одним із найбільш ефективних способів формування міжкультурної компетенції є використання на уроках іноземної мови автентичних матеріалів. Друковані ЗМІ, зокрема газети, є чудовим прикладом автентичного матеріалу з багатьох причин. По-перше, вони доступні – кожне велике видання має сьогодні свою інтернет-версію. По-друге, газети та журнали написані актуальною сучасною мовою, яка використовується в реальному житті. По-третє, у свіжих газетних та журнальних статтях розглядаються актуальні проблеми – проблеми екології, війни та миру, інформація про останні технічні та наукові відкриття.ЗМІ на уроках іноземної мови стануть незамінним джерелом інформації про видатних людей та значущі події, сучасниками яких ми є. Найбільш важливою перевагою газетних і журнальних статей ми вважаємо те, що всі перераховані вище проблеми розглядаються з позиції сьогоднішнього дня. Окрім традиційних методичних вимог мовної доступності та відповідності віковим інтересам учнів, ми пропонуємо такі критерії. По-перше, слід використовувати так звану якісну пресу. Також якісну пресу називають пресою думки для інтелектуальної частини суспільства. У якісній пресі зазвичай трапляються аналітичні жанри, такі як статті, кореспонденції, рецензії, коментарі, огляди. Також для цього типу преси характерні виваженість оцінок, контроль за достовірністю інформації, спокійний тон публікацій. Головною ж умовою якісної преси є надійність фактів та думок. До британської якісної преси можна віднести такі газети як The Times, The Sunday Times, The Guardian, The Observer, Financial Times, The Daily Telegraph, The Sunday Telegraph, The Independent ». Ці газети висвітлюють події, що відбуваються як у Британії, так і за кордоном. Вони представляють найбільш повну інформацію і відомі своїм ясним суворим стилем, прямою простою мовою без використання сленгових виразів. До американських якісних газет відносять New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post, The Los-Angeles Times, USA Today і The Daily Telegraph.По-друге, матеріали повинні мати виховну та соціокультурну спрямованість, даючи можливість для розвитку навичок критичного мислення. Критичність розуму - це вміння людини об'єктивно оцінювати свої і чужі думки, ретельно і всебічно перевіряти всі положення і висновки, що висуваються. Людина з критичним складом розуму ніколи не розцінює свої чи чужі висловлювання та судження як абсолютно вірні. Критичне мислення підвищує рівень індивідуальної культури роботи з інформацією вміння аналізувати та робити самостійні висновки, прогнозувати наслідки своїх рішень та відповідати за них. Я вважаю, що преса є ефективним матеріалом у розвиток критичного мислення. Вплив на читачів виявляється у вигляді мовних засобів, і навіть зорових і візуальних образів, створюючи певне ставлення. Застосовуючи матеріали ЗМІ в школі, вчитель отримує можливість не просто вдосконалювати мовні навички учнів та розвивати їхню міжкультурну компетенцію, але також розвивати їхнє критичне мислення, пояснити, як працюють газети, яку мету часом переслідують, навчити не приймати все, що написано в газеті за чисту монету, мати свою думку з приводу прочитаного та відбирати справді важливу інформацію. Не заперечуючи наявності негативних явищ, школярі обговорюють, які моменти з життя міста можна відобразити у таких публікаціях. Завершальним етапом роботи над статтею може бути обговорення мотивів, які спонукали авторів
Перегляд файлу

                       ЗМІ у розвитку критичного мислення  на

                                         уроках англійської мови

Наш час прийнято називати часом інформації та інформаційних технологій. Багато популярних зарубіжних видань знаходяться у відкритому доступі в інтернеті. З одного боку, це позитивний момент, оскільки це дозволяє отримувати актуальну інформацію, знайомить нас з іншими точками зору, робить нас більш обізнаними в різних галузях. З іншого боку, зростаючий обсяг інформації вимагає від читача більш ретельного та критичного відбору джерела інформації. У таких умовах у процесі навчання іноземних мов у школі необхідно розвивати  навички, що навчають критичному мисленню -вміння аналізувати інформацію в процесі читання англомовної преси, вміння відстоювати свою точку зору і духовні цінності рідної культури, зберігаючи при цьому загальну позитивну спрямованість міжкультурного діалогу. Одним із найбільш ефективних способів формування міжкультурної компетенції є використання на уроках іноземної мови автентичних матеріалів. Друковані ЗМІ, зокрема газети, є чудовим прикладом автентичного матеріалу з багатьох причин. По-перше, вони доступні – кожне велике видання має сьогодні свою інтернет-версію. По-друге, газети та журнали написані актуальною сучасною мовою, яка використовується в реальному житті. По-третє, у свіжих газетних та журнальних статтях розглядаються актуальні проблеми – проблеми екології, війни та миру, інформація про останні технічні та наукові відкриття. ЗМІ на уроках іноземної мови стануть незамінним джерелом інформації про видатних людей та значущі події, сучасниками яких ми є. Найбільш важливою перевагою газетних і журнальних статей ми вважаємо те, що всі перераховані вище проблеми розглядаються з позиції сьогоднішнього дня. Окрім традиційних методичних вимог мовної доступності та відповідності віковим інтересам учнів, я  пропоную такі критерії. По-перше, слід використовувати так звану якісну пресу. У якісній пресі зазвичай трапляються аналітичні жанри, такі як статті, кореспонденції, рецензії, коментарі, огляди. Також для цього типу преси характерні виваженість оцінок, контроль за достовірністю інформації, спокійний тон публікацій. Головною ж умовою якісної преси є надійність фактів та думок. До британської якісної преси можна віднести такі газети як The Times, The Sunday Times, The Guardian, The Observer, Financial Times, The Daily Telegraph, The Sunday Telegraph, The Independent ». Ці газети висвітлюють події, що відбуваються як у Британії, так і за кордоном. Вони представляють найбільш повну інформацію і відомі своїм ясним суворим стилем, прямою простою мовою без використання сленгових виразів. До американських якісних газет відносять New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post, The Los-Angeles Times, USA Today і The Daily Telegraph.По-друге, матеріали повинні мати виховну та соціокультурну спрямованість, даючи можливість для розвитку навичок критичного мислення. Критичність розуму - це вміння людини об'єктивно оцінювати свої і чужі думки, ретельно і всебічно перевіряти всі положення і висновки, що висуваються. Людина з критичним складом розуму ніколи не розцінює свої чи чужі висловлювання та судження як абсолютно вірні. Критичне мислення підвищує рівень індивідуальної культури роботи з інформацією вміння аналізувати та робити самостійні висновки, прогнозувати наслідки своїх рішень та відповідати за них. Я вважаю, що преса є ефективним матеріалом у розвитку критичного мислення. Вплив на читачів виявляється у вигляді мовних засобів, і навіть зорових і візуальних образів, створюючи певне ставлення. Застосовуючи матеріали ЗМІ в школі, вчитель отримує можливість не просто вдосконалювати мовні навички учнів та розвивати їхню міжкультурну компетенцію, але також розвивати їхнє критичне мислення, пояснити, як працюють газети, яку мету часом переслідують, навчити не приймати все, що написано в газеті за чисту монету, мати свою думку з приводу прочитаного та відбирати справді важливу інформацію. Не заперечуючи наявності негативних явищ, школярі обговорюють, які моменти з життя міста можна відобразити у таких публікаціях. Завершальним етапом роботи над статтею може бути обговорення мотивів, які спонукали авторів.

docx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку