Змінювання іменників за числами.Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині чи в множині."

Про матеріал

Урок з української мови для 3 класу на тему "Змінювання іменників за числами.Спостереження за іменниками, які вживаються тільки в однині або в множині" з використанням інтерактивних технологій"

Перегляд файлу

Тема. Змінювання іменників за числами. Спостереження за іменниками, які

вживаються тільки в однині чи в множині.

Мета: вчити учнів розуміти і використовувати в мовленні  поняття «число іменників»,«однина», « множина». Вправляти у змінюванні  іменників  за числами,визначати число іменників розвивати вміння аналізувати та узагальнювати мовні явища. Виховувати інтерес до мовних явищ.

Обладнання:орфографічні словники, комп’ютер, сигнальні картки, ребуси.

                                                  Хід  уроку

I.Організаційний момент.

 Пролунав дзвінок,

 Всіх зібрав нас   на урок.

Будем мову ми вивчати,

Нові знання здобувати.

Наш девіз.

Працювати – колективно,

Діяти – оперативно,

Писати – охайно,

Віповідати – негайно.

Психологічна розминка.

Прошепотіти сусідові на вушко лагідно його ім’я.

II.Перевірка домашнього завдання. ( Вправа 56)

   1.Прочитайте іменники – відгадки. Назвіть їх рід.

   2. « Мозковий штурм»

   -- Яку частину мови ми вивчаємо?

   -- На які питання відповідають іменники?

   -- На які питання відповідають іменники істоти, неістоти?

   -- Що ви знаєте про загальні іменники і власні?

   -- Якого роду бувають іменники?

    -- Як визначити рід іменників?

III.Закріплення вивченого матеріалу.

Каліграфічна хвилинка

Запишіть каліграфічно своє ім'я ,тата, мами, братика, сестрички.

З якої букви необхідно писати ці слова?

  1. Гра “ Третій зайвий “

Світ, літо, день – (літо – с.р. )

Гай, море, село –(гай – ч. р. )

Людина, пшениця, міст  – (міст - ч. р.)

Олень, борсук, стіл – (стіл- неістота)

Ягода, білка, березень – (білка – істота)

Текст, театр, Івась – (Івась – власна назва)

Марія, суниця, Десна – (суниця – загальна назва)

2.Вибірковий диктант.

-- Записати слова в три стовпчики за родами.

Школа, клас, книжка,театр, перо,ранець, сцена,  море,сіль,

картопля, сонце, озеро, учениця , хлопець, місто, олівець.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1.Проблемне завдання.

  - Скільки предметів позначають іменники,які ви записали ? ( один )

  - Чи можете ви змінити їх так, щоб вони позначали багато предметів?

    Наведіть приклади.

 - Який висновок можете зробити?

 - Як змінюються іменники?( за числами)

IV. Оголошення теми і мети уроку.

 -- Сьогодні на уроці ми будемо  вивчати змінювання іменників за числами,

    навчимося визначати число іменників.

  1. Пояснення нового матеріалу.
  2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом с. 27.
  3. Визначення числа іменників ( Вправа 57.)

Фізкультхвилинка

  1. Вправа 59.Спиши іменники за зразком, вставляючи пропущені букви.

  Завдання по варіантах. Визначте орфограму.

   ( Ненаголошені [ е ] , [ и ] в корені слова )

   -- Змініть іменники за числами,виділіть закінчення.

   Висновок: іменники змінюються за числами.

 1 в.—перший  стовпчик

 2 в. – другий стовпчик

Розминка для пальчиків.

    5.Проблемне завдання.

--Розгадати ребуси ( м'ясо, молоко)

--Змініть їх за числами.( Не змінюються.)

--Який висновок можна зробити?( Деякі іменники вживаються тільки в однині або тільки в множині.)

V.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Найрозумнішими серед звірят у лісовій школі зайчата були.

Вони добре змінювати іменники за числами могли.

Іменники в однині і множині легко розрізняли.

Ті, що вживаються лише в однині чи в множині, також пам’ятали і дуже пишалися тим.

На дошці зайчата іменники підібрали,

Щоб учні від однини множину відрізняли

та іменники в різні групи писали.

Розподілити іменники на три групи.

Земля, щастя,окуляри, розум,голова, двері, Альпи,чесність,любов,санчата, вікно,стіл,

небо, Карпати.

Вживаються                                         Вживаються

в однині та множині                          тільки в однині, тільки в множині                                       

 2.Робота з сигнальними картками ( м.), ( о.) (множина, однина)

         Що за пташка там літає

         І на квіточки сідає?

         Якщо хочеш, хто це, знати,

         Мусиш загадку вгадати.

          Вона лапки ніжні має,

          Як на струнах  ними грає,

         Запашний пилок збирає,

          У торбиночку складає,

          У хатинки його носить,

         Але в гості нас не просить.

         Сам підійдеш – проганяє

         Ще й боляче покусає. ( Бджілка )

VI.Підсумок уроку.

  -- Як змінюються іменники?

 -- Як визначити число іменників?

VII.Домашнє завдання. Вправа 61.

 

 

 

 

 

  •  

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
3157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку