Змінювання іменників за відмінками.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з назвами відмінків, з системою відмінювання іменників за питаннями; розвивати мовлення школярів; уміння аналізувати, співставляти; виховувати інтерес до рідної мови. Відео урок можна подивитися на Ютуб каналі за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=-zFBINgVu1Q&t=7s
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Змінювання іменників за відмінками. Підготувала: вчитель початкових класів. Філіппова Ганна Андріївна

Номер слайду 2

Сьогодні на уроці: Повторимо, що таке іменник;Навчимося змінювати іменники за відмінками;Повторимо, як розрізняти прикметники за родовим закінченням;

Номер слайду 3

Вправа «Закінчіть речення» Іменники відповідають на питання…Іменники вказують на…З великої букви пишуться…Іменники мають рід…Визначити рід допомагають слова…Іменники мають два числа…Хто? Що?назву предмета.власні імена людей, клички тварин, географічні та астрономічні назви…чоловічий, жіночій, середній.він, вона, воно.однина, множина.

Номер слайду 4

ІменникІменник – це самостійна частина мови, що означає предметність, відповідає на питання хто? (до істот) і що? (до неістот)МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ ІМЕННИКА1. Рід:чоловічий — блокнот, край;жіночий — пожежа, матуся;середній — небо, дитинство.2. Число:однина — громадянин, музей;множина — громадяни, музеї.

Номер слайду 5

Змінювання іменників за відмінками. Наче лицарі казкові, Вірно служать рідній мові: Так слова єднати вміють, Що усі їх розуміють. Це відмінки. Їх сім. Вони допомагають змінювати слова за питаннями , пов’язувати їх в реченні між собою, утворювати словосполучення.

Номер слайду 6

Казка «Відмінки іменників» Називний. Родовий. Давальний. Знахідний. Орудний. Місцевий. Кличний

Номер слайду 7

Називний відмінок відповідав за назву предметів і ставився до всіх підозріло.. Він весь час запитував: «Хто? Що?»Родовий завжди стояв на варті і допитувався: «Кого? Чого? немає в царстві?»Давальний розподіляв їжу між мешканцями, і весь час чувся його голос: «Кому? Чому?, скільки чого дати?»А Знахідного завжди гукали на допомогу, коли потрібно було знайти що-небудь у царстві. Він завжди запитував: «Кого? Що? треба знайти?» І завжди біг на допомогу.

Номер слайду 8

Орудний керував військом. Він трішки недочував і перепитував: «Ким? Чим? питаєте, керую?»А Кличний прислужував тоді, коли потрібно було когось погукати до його величності Іменника. Питань він ніяких не ставив. Він одразу кликав, кого треба. Місцевий відав транспортом. Він завжди знав, На кому? На чому? перевозять вантажі у царстві

Номер слайду 9

{D113 A9 D2-9 D6 B-4929-AA2 D-F23 B5 EE8 CBE7}Відмінки. Допоміжне слово. Питання. Н.вєХто? Що?Р.внемаєКого? Чого? Д.вдаю. Кому? Чому?З.взнайду. Кого? Що? О.ворудую, задоволений. Ким? Чим?М.всиджу, стою. На кому? На чому?К.в

Номер слайду 10

{638 B1855-1 B75-4 FBE-930 C-398 BA8 C253 C6}Відмінки. Допоміжне слово. Питаннягрушакленкалина. Н.вєХто? Що?Р.внемаєКого? Чого? Д.вдаю. Кому? Чому?З.взнайду. Кого? Що? О.ворудую, задоволений. Ким? Чим?М.всиджу, стою. На кому? На чому?К.в

Номер слайду 11

Взаємоперевірка{638 B1855-1 B75-4 FBE-930 C-398 BA8 C253 C6}Відмінки. Допоміжне слово. Питаннягрушакленкалина. Н.вєХто? Що?грушакленкалина. Р.внемаєКого? Чого? грушікленакалини. Д.вдаю. Кому? Чому?грушікленукалиніЗ.взнайду. Кого? Що? грушукленкалину. О.ворудую, задоволений. Ким? Чим?грушеюкленомкалиною. М.всиджу, стою. На кому? На чому?(на) груші(на) клені(на) калиніК.вгрушекленекалино

Номер слайду 12

Домашнє завданняс. 34 вправа 59

Номер слайду 13

До зустрічі!

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку