Тема : Змінювання прикметників за числами. Складання речень.
Мета : поглибити знання про прикметник, вчити змінювати прикметники за числами, визначати число прикметників, розвивати критичне мислення, розвивати зв’язне мовлення, усне мовлення, пам’ять; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою; виховувати бажання вчитися, повагу до рідної мови, допомагати іншим.
Обладнання: мультимедійна дошка, смайлики ( або лего).
Хід уроку
-
Вступна частина.
-
Емоційне налаштування
"Самоналаштування"
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
Струмок серед гаю,
Як стрічечка,
На квітці метелик,
Мов свічечка,
Хвилюють ,малюють,
Квітують поля-
Добридень тобі,
Україно моя!
-
Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом:
Сидимо- рівненько !
Пишимо- гарненько!
Слухаємо- уважно!
Відповідаємо- правильно!
-
Актуалізація знань учнів.
1.Вправа «Так- вірю, ні- не вірю»
- Я буду називати твердження. Якщо ви погоджуєтеся- то показуєте веселий смайлик, якщо ні- сумний.
-
Прикметник- це частина мови?
-
Прикметник відповідає на питання який? Яка?яке?
-
Прикметник вказує на дію предмета?
-
Слова парта,ручка,людина- це прикметники?
-
Прикметник у реченні зв’язаний з іменником?
-
Прикметник у реченні підкреслюємо однією лінією?
-
Прикметник у реченні підкреслюємо хвилястою лінією?
-
Вправа «Вінегрет»
-
Пригадайте, з чого ваша бабуся, матуся робить Вінегрет. До кожного овоча наведіть приклад прикметника.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Оголошення теми і мети уроку.
-
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися змінювати прикметники за числами. Продовжимо подорожувати Україною і завітаємо ще до одного міста до Одеси, познайомимося із центральною вулицею- Дерибасівська.
-
Робота з підручником.
-
Вправа 1 ст.96 ( усно). Обов’язкове опрацювання правила! ( заздалегіть приготувати , а потім прич.у куточок правил).
-
Вправа 2- письмово
-
Вправа «Інтерв’ю» ( приготувати 3 мікрофона. По одному учню на кожному ряді бере інтерв’ю у інших учнів.Кому із однокласників довелося побувати у м. Одеса. Що ще їм відомо про це місто?) слайд- відомі міста Одеси.
-
Робота з підручником.
-
Фіз.хвилинка ( слайд,відео).
-
Робота з підручником
-
Підсумок уроку.
-
Бесіда.
-
Отже, у якому числі може стояти прикметник?
-
Які закінчення мають прикметники у множині?
-
Як визначити число прикметників?
-
Гра «Доповни речення».
-
Тихий, весняний, поганий….. ( день),
-
Рясний, теплий, літній…….(дощ),
-
Гарні, пахучі, весняні…….(квіти).
-
Гра «Хто я»
Один учень виходить із класу, вчитель чіпляє йому на лоба вирізаний предмет з бумаги ( лимон,їжак,морозиво…). Заходить до класу і починає задавати дітям питання (який я? колючий, їстівний, жовтий і т.д.)
-
Пояснення домашнього завдання. С.97 впр.9