Урок № 24
Змінювання та вдосконалення текстів. Спостереження за вживанням іменників та прикметників у загадках.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Вид уроку: інтегрований урок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: текстовий редактор MicrosoftWord
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Вчитель: Дорогі мої дітки, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.
Діти: Раді вітати вас в нашій оселі
Зичимо щастя, здоров’я й добра!
Вчитель:
Всі сідайте тихо діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
1.Створення позитивної психологічної атмосфери.
Девіз уроку:
Діти:
«Активним і уважним будь,
І про кмітливість не забудь.
Видумуй, пробуй і твори!
Розум, фантазію всю прояви!
2.Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок, тому що сьогодні нам знадобляться знання не лише з інформатики а й з української мови. Сьогодні, коли людство живе в епоху інформаційного суспільства, перевага надається розумним і освіченим людям, які не тільки мають знання, а й уміють ними користуватися в житті. Тому ви повинні бути грамотними, вміти правильно висловлювати свої думки в усній і письмовій формі, володіти навичками роботи з комп`ютером.
І як завжди розпочинаємо наш урок з повторення правил безпечної поведінки в класі інформатики.
Повторення правил техніки безпеки в комп’ютерному класі.
Відкриваються двері до кабінету забігає учениця з іншого класу.
-Салют! Ух ти! Комп’ютери! Як цікаво! Зараз я з ними розберусь!
(витягає з рюкзака булку, «Кока-колу», ляльку, рогатку…)
Вчитель:
Учні називають, що неправильно зробила гостя.
Вчитель:
Гра «Правильно-неправильно»
( - Я читаю, ви відповідаєте так чи ні)
В клас комп’ютерний спітнілі
Ми вбігаємо щосили…. (ні)
За улюблений комп’ютер
Падаєм, мов стиглі фрукти…(ні)
А щоб сісти нам за парту,
Вчитель нам дає команду! … (так)
Монітор підсунь близенько
І дроти поправ хутенько! …(ні)
Від екрана ти відсядь…
Сантиметрів на п’ятдесят!... (так)
Я дротів не зачіпаю,
Правило це добре знаю! …(так)
Як почую щось горіле,
Промовчу я всім на диво…(ні)
В електронний клас науки
Сміло входь, лиш вимий руки!.. (так)
Учениця:
Вчитель:
ІІІ. Актуалізація і корекція знань, умінь і навичок учнів.
- З попередньої теми та виконаної практичної роботи ми дізналися і закріпили навички набору тексту та редагування документа в цілому. Давайте нагадаймо собі основні моменти.
Опитування:
Молодчинки!
Логічна розминка.
Задачі на кмітливість. Завдання для розумників та розумниць.
Пропоную вам розгадати загадки веселі:
Ребуси, головоломки, логічні каруселі.
Яке слова одержали? (Редактор, загадка).
ІV.Повідомлення теми, мети, завдання уроку. Ви вже вмієте вводити текст з клавіатури, але це текст одного кольору, а літери однакового розміру. Проте інколи для виділення основної думки тексту потрібно, наприклад, змінити колір чи розмір певних слів, зробити їх похилими або напівжирними. На цьому уроці ви дізнаєтеся як виконувати ці та інші дії над текстом, дізнаєтеся, що таке «форматування» та навчитеся форматувати текст.
ІV.Вивчення нового матеріалу.
Пропоную вам розгадати загадки.
Знайдіть в них слова-іменники, слова - прикметники. Чи важко було їх шукати? Чому?
Пригадайте свою улюблену книжку. Як вона оформлена, що привертає увагу?
Іноді для виділення основної думки тексту доцільно, наприклад, змінити розмір чи колір слів, зробити їх жирними або похилими.
Процес зміни зовнішнього вигляду тексту називають форматуванням.
Під час форматування об’єктів відбувається зміна властивостей цих об’єктів.
Форматування об’єктів текстового документа виконують за допомогою спеціальних команд контекстного меню; кнопок стрічки Основне.
Розглянемо, як можна форматувати такі текстові об’єкти, як символи.
Розгляньте малюнок. Чим відрізняються символи?(Розміром, кольором, накресленням, типом шрифту).
Отже, символ має такі властивості: шрифт, накреслення, розмір, колір. Змінювати значення цих властивостей можна за допомогою контекстного меню інструментів групи Шрифт вкладки Основне.
Форматування виконується над виділеними об’єктами текстового документа.
Щоб здійснити форматування символів, слід виконати такий алгоритм:
Алгоритм форматування символів застосовується до кожного символу з виділеного фрагмента тексту.
Для змінення зовнішнього вигляду тексту:
Фізкультхвилинка.
«У оленя є свій дім»
VІІ. Практична робота.
Учитель. Під час роботи за комп’ютером необхідно виконати наступні дії:
2. Завдання для самостійної роботи.
Виділи текст вірша |
|
1.Встанови розмір шрифту-36 |
|
2.Вибери тип шрифту –TimesNewRoman
|
|
3.Зроби шрифт жирним.
|
|
Виділи іменник, встановивши на ньому вказівник миші і двічі клацни ліву кнопку миші. |
|
4. Іменники підкресли та виділи червоним кольором |
|
Виділи прикметник, встановивши на ньому вказівник миші і двічі клацни ліву кнопку миші. |
|
5.Прикметники виділи курсивом та синім кольором. |
|
6. Виділи текст вірша і вирівняй його за лівим краєм. |
|
|
|
Невідформатований текст |
Відформатований текст |
Ми любимо весну зелену, чудесну, і грімницю у тучі, і дощик співучий, і луки широкі, і ріки глибокі, і поле веселе, і рідні оселі, і цвіт у маю - всю землю свою.
|
Ми любимо весну зелену, чудесну, і грімницю у тучі, і дощик співучий, і луки широкі, і ріки глибокі, і поле веселе, і рідні оселі, і цвіту маю – всю землю свою.
|
VІІІ. Релаксація. Гімнастика для очей
Відео «Зарядка для оченят»
ІХ.Закріплення вивченого матеріалу.Робота в зошиті
Слова, якої частини мови найчастіше є словами-відгадками? (Іменники)
Робота в зошиті.
|
По лівому полю
|
|
По правому полю
|
||
|
По центру
|
|
По ширині
|
Накреслення тексту |
Ж К П |
Накреслення тексту |
Ж К П |
Накреслення тексту |
Ж К П |
Обведи кнопки, за допомогою яких можна:
Х. Підсумок уроку.
Наш урок йде до завершення. І я хочу знову запитати вас: «Так що ж все таке необхідніше: знання мови – вміння писати, читати, чи вміння працювати на комп’ютері?». Учні знову роблять свій вибір показуючи його підняти догори картками різного кольору. Результат знову фіксується на дошці.
Чи буде істинним висловлювання «Знання української мови та знання з інформатики відіграють однаково важливу роль у житті людини».
Чому? Так звісно. Чи змогли ми сьогодні в цьому переконатися?
Дякую всім за плідний урок. Гарного Вам дня!