Змішане навчання — не тотожне електронному (або онлайн-) навчанню. Онлайн-навчання не передбачає особистої комунікації між учнями у класі, чи учнем(-ницею) і вчителем(-кою). Це водночас його основна перевага і недолік у порівнянні зі змішаним навчанням. Адже учні, які навчаються онлайн, не мають можливості особисто спілкуватись і розвивати навички роботи в команді. Натомість система змішаного навчання дозволяє вирішити цю проблему.
Класифікацій моделей змішаного навчання існує дуже багато, але найпопулярніша – це класифікація за Гезер Стейкер та Майклом Хорном. Вона створенна у 2012 році. Саме на неї більшість дослідників сьогодні звертають увагу. Дана класифікація групує моделі за основними навчальними характеристиками, базується на практичному досвіді і розширюється у майбутньому.
3. Модель самостійного змішування У цій системі учні можуть вивчати певний курс цілковито онлайн і прослуховувати його вдома чи у школі, щоб закріпити основний курс. За таких умов вчитель(-ка) також працює з учнями онлайн. Ця модель відрізняється від онлайн-навчання тим, що онлайн вивчають тільки один предмет. Натомість інші предмети учні проходять у школі.
4. Поглиблена віртуальна модель У цій моделі учні самостійно розподіляють курси на онлайн- та офлайн-частину. Онлайн-частину можна прослуховувати як у навчальному закладі, так і поза ним. Багато онлайн-курсів трансформувалися у таку модель, щоб надати учням досвід особистого спілкування. Вона відрізняється від моделі «самостійного змішування» тим, що охоплює всі курси, а не є вибірковою. А від «перевернутого класу» — тим, що учні не щодня відвідують школу.
Модель. Переваги Недоліки 1. Ротаційна модель. 1.1. Ротація за станціями. Учні не обов'язково повинні мати доступ до інтернету та електронного пристрою вдома. Якщо учні працюють по групах, навчальний заклад може мати лише ту кількість пристроїв, яка потрібна для роботи групи. Класна кімната повинна бути достатньо просторою для роботи різних груп.1.2. Ротація за лабораторіями. Вчитель(-ка) може інструктувати весь клас разом, якщо ротація відбувається для всіх одночасно. Потрібна окрема кімната, обладнана комп'ютерами чи іншими електронними пристроями для всієї кількості учнів чи їх частини.
1.3. Перевернутий клас. Можливість працювати у класі над практичними завданнями та проблемами. Краще засвоєння теорії завдяки перегляду матеріалів у зручному для учнів ритмі поза класом. Усі учні потребують доступу до обладнання та інтернету поза класом. 1.4. Індивідуальна ротація. Учні мають індивідуальний графік роботи, створений спеціально під їх потреби. Модель передбачає наявність електронних пристроїв для всіх учнів водночас. Для деяких учнів жорсткий графік не зручний і дає погані результати. Модель. Переваги Недоліки
2. Гнучка модель. Високий рівень автономії учнів та гнучкий графік пристосовуються до особистих потреб учнів.3. Модель самостійного змішування. Навчальний заклад не потребує додаткових приміщень для поглиблених занять чи матеріалів для учнів.4. Поглибленна віртуальна модель. Високий рівень автономії учнів та гнучкий графік, пристосовані під особисті потреби учнів. Модель. Переваги Недоліки Потребує навичок самоорганізації та дисципліни від учнів. Потребує навичок самоорганізації та дисципліни від учнів. Усі учні потребують доступу до обладнання та інтернету поза класом.
Виклики та впровадження1. Усі моделі потребують структури, відмінної від традиційної системи навчання. 2. Вчитель повинен мати навички роботи з електронними пристроями.3. Структура матеріалу курсу у системі змішаного навчання повинна відповідати структурі способу роботи над матеріалом.4. Модель змішаного навчання повинна відповідати віку учнів і потребам конкретного класу.