Значення електроенергетики

Про матеріал
Розробка уроку в 9 класі. Бінарний урок за участі вчителів географії, фізики та англійської мови передбачає представлення учнівських проєктів з дослідження переваг та недоліків різних типів електростанцій України. обговорюються заходи щодо зниження використання електроенергії .
Перегляд файлу

Урок географії у 9 класі на тему:

«Значення електроенергетики. Типи електростанцій, основні чинники їх розміщення. Паливно-енергетичний баланс»

 

Бінарний урок

 

 

Мета уроку:  узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів; усвідомити значення електроенергії в побуті та народному господарстві, розбудити почуття відповідальності за збереження енергоресурсів, усвідомити значущість кожної людини у вирішенні екологічних проблем всієї країни. Формувати               вміння працювати з науковою літературою, довідниками, статистичними матеріалами; формувати              навички колективної праці, вміння аналізувати матеріал й робити самостійні висновки, розвивати комунікативні здібності учнів.

 

Тип уроку.

Вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання:

Плакати із схематичним зображенням різних типів електростанцій, дидактичний матеріал з інформацією про певний тип електростанції, таблиці для порівняльної характеристики різних типів електростанцій.

Методичні поради:  для проведення заняття учні об'єднуються  у  групи, кожна група готує матеріал про певний тип електростанцій, плакати із їх схематичним зображенням.

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань.

 

Вступне слово. Today we have an usual lesson: Geography-Physics-English. World today is facing the pinch of rising energy consumption. Green house gas emission and global warming is also in the forefront of critical issues. That’s why we’ll speak about the Hydroelectric Stations that work on Alternative Fuels.

 

Учитель географії. . Давайте уявимо, що в нас відключили електроенергію, які це має наслідки для нас як в повсякденному житті, так і на виробництві?

 

Асоціативний кущ. Учні пропонують свої варіанти відповіді, які керівник записує на дошці.

 

Учитель географії. Отже, можна зробити висновок, що без електричної енергії наше життя не можливе. Звідки береться електроенергія? Хто її виробляє?

 

Учні називають різні типи електростанцій.

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

 

Учитель фізики. Вся історія людства пов'язана з пошуками джерел енергії, починаючи від вогнища первісної людини і закінчуючи створенням ядерної енергетики. Після оволодіння енергією вугілля, газу, нафти витрати енергії людиною збільшилися в десятки разів. Енергія дозволила механізувати виробничі процеси, а електрична енергія - автоматизувати їх.

 

Учитель географії. В Україні 52% всієї електроенергії виробляють на АЕС, 46% - на ТЕС, 2% - на ГЕС, Альтернативні електростанції виробляють приблизно 1% електроенергії. Але неефективне використання електричної енергії є головною причиною існуючих на Землі екологічних проблем. Поліпшення способів енергоспоживання дозволить зробити важливий крок до кращого життя на нашій планеті.

На попередньому занятті кожна група отримала випереджальне завдання: підготувати повідомлення про певний тип електростанцій.

 

ІІІ Вивчення нового матеріалу

 

Презентація проектів

 

На дошці вивішений плакат із схематичним зображенням ГЕС

 

І група

 

Великі ГЕС побудовані на крупних річках України, мають сумарну потужність до 4700 МВт. У ГЕС вода із значною швидкістю спрямовується на лопаті турбін. Затрати на будівництво ГЕС великі, але вони компенсуються тим, що не доводиться платити за джерело енергії - воду. Потужність сучасних ГЕС перевищує 100 МВт, а ККД становить 95%. Одним з принципів гідроелектробудування є максимальне використання гідроенергії річок. Згідно з цим принципом, на річках будуються не окремі ГЕС, а каскади таких станцій і створюються водосховища для регулювання річного стоку води. Переваги ГЕС: відсутність витрат на паливо, внаслідок чого їхня енергія в 4-8 разів дешевша за електроенергію вироблену на ТЕС і АЕС; гідроенергія річок відтворюється природно, а викопні енергоресурси не відновлюються.

Недоліки ГЕС: виробництво електроенергії залежить від погодних умов, будівництво гребель є причиною багатьох проблем: призводить до переселення мешканців, замулення водосховищ. Греблі перешкоджають міграції риб. Багатокаскадні ГЕС перетворюють річки на низку озер, де виникають болота. У цих річках гине риба, а навколо них змінюється мікроклімат.

Перспективи.

На малих річках України існує 27 тисяч ставків та водоймищ місцевого призначення, які за належного використання, мають потенційний енергоресурс близько 2400 МВт. На них можна побудувати ГЕС потужністю 5 - 250 кВт, 2300 малих та середніх ГЕС, що вироблятимуть близько 4 млрд.кВт електрики за рік. Понад три чверті цих запасів припадає на річки Карпат.

 

Hydroelectricity is electricity produced from hydropower. In 2015, hydropower generated 16.6% of the world's total electricity and 70% of all renewable electricity. Hydropower is produced in 150 countries. China is the largest hydroelectricity producer. The cost of hydroelectricity is relatively low, making it a competitive source of renewable electricity.Most hydroelectric power comes from the potential energy of dammed water driving a water turbine and generator. The power extracted from the water depends on the volume and on the difference in height between the source and the water's outflow. 

ІІ група

 

На дошці вивішений плакат із схематичним зображенням ТЕС

 

На ТЕС енергія виділяється під час згоряння палива (вугілля, нафти, торфу, горючих сланців). Більша частина енергії палива втрачається разом із гарячою парою. Цю відпрацьовану на турбінах гарячу пароводяну суміш використовують для опалення житлових будинків, що підвищує ККД теплових електроцентралей до 70%. ККД ж ТЕС складає приблизно 40%. Перевага ТЕС полягає з тому, що вони можуть бути розміщені на будь-якій території, працюють практично на всіх видах мінерального палива і виробляють не лише електричну, а й внутрішню енергію (гарячу воду для опалення і водозабезпечення, пару для технічних потреб).

Навіть при спалюванні природного газу, що не містить шкідливих речовин, у продуктах  горіння є окис азоту, який в атмосфері перетворюється в шкідливий двоокис азоту. Сучасні ТЕС конденсаційного типу обладнуються дуже високими трубами (250-350 м) для розсіювання шкідливих домішок в атмосфері. Щорічно у світі спалюється 5 млрд. т вугілля і 3,2 млрд. т нафти, це супроводжується викидом в атмосферу 2.1010 Дж теплоти.

ТЕС, хоча і має сучасні системи очищення продуктів спалення, викидає за один рік в атмосферу за різними оцінками від 10 до 120 тис. тонн оксидів сульфуру, 2-210 тис. тонн оксидів нітрогену. Утворюється понад 300тис. тонн золи, яка містить близько 400 т токсичних металів.

Таким чином до недоліків можна віднести: збільшення температури на планеті. Підвищення рівня вуглекислого газу в атмосфері, кислотні дощі, теплове забруднення довкілля.

 

ІІІ група

 

На дошці вивішений плакат із схематичним зображенням АЕС

 

Основа атомної енергетики - атомні електростанції, які перетворюють ядерну енергію в електричну. АЕС використовують теплоту, шо виділяється в ядерному реакторі внаслідок ланцюгової реакції поділу ядер важких елементів урану, плутонію, цезію. Потім теплова енергія перетворюється в електричну. При кінцевому поділі 1г ізотопу урану чи плутонію вивільняється приблизно 22,5 МВт енергії, що рівноцінно енергії 2,8т умовного палива. Запасів ядерного палива в енергетичному еквіваленті у сотні разів біліше ніж органічного. АЕС практично не виділяють в атмосферу хімічних речовин.

Ядерна енергетика не збільшує концентрацію вуглекислого газу в атмосфері, не викликає кислотних дощів. Проте проблема атомних станцій не стає від цього менш небезпечною. Якщо припустити, шо Чорнобильська та Фукусімська аварії були останніми в світі, людство нікуди не дінеться від проблеми зберігання радіоактивних відходів. Виходячи з періоду напіврозпаду радіоактивних елементів, потрібні століття, щоб речовини з ядерного реактору стали безпечними. Серйозним недоліком атомної енергетики є радіоактивність використовуваного палива і продуктів його поділу. Це вимагає створення захисту від різного виду випромінювання, а це значно підвищує собівартість палива, шо виробляється.

 

 A nuclear power station is a thermal power station in which the heat source is a nuclear reactor. As of 23 April 2014, the IAEA report there are 450 nuclear power reactors in operation  operating in 31 countries..Electricity was generated by a nuclear reactor for the first time ever on September 3, 1948 at the X-10 Graphite Reactor in Oak Ridge, Tennessee in the United States, which was the first nuclear power station to power a light bulb.

Учитель географії. Проблема практичного використання альтернативних джерел енергії вУкраїни надзвичайно актуальна. Енергетичні ресурси клімату, а саме сонячна та вітрова енергія, характеризуються постійною відновлюваністю та відсутністю шкідливого впливу на довкілля. У зв'язку з цим реалізація наукових розробок у цьому напрямі є справою надзвичайної державної ваги, а оцінювання кліматичного потенціалу сонячної та вітрової енергії набуває великого прикладного значення.

ІV група

 

Сонячні електростанції (СЕС). Презентація проектів

 

Кількість сонячної енергії, шо надходить на земну поверхню, майже у 20 тисяч разів перевищує всі використовувані джерела енергії, однак її реалізація має ряд труднощів, пов'язаних з нерівномірним розподілом у просторі та часі. Використання сонячної енергії на деяких виробництвах зберігає до 60 % палива. Геліоенергетичні установки теплової дії дають можливість зменшити дефіцит енергозабезпечення енергоємких підприємств.

Усього за три дні Сонце посилає на Землю стільки енергії, скільки її знаходиться в усіх відомих запасах палива, а за 1 сек-170 млрд кДж.

Сонячна енергія - найбільш грандіозне, дешеве, але і найменш використовуєме людиною джерело енергії. Використання всього лише 0,0125% енергії Сонця дало б можливість задовольнити погреби світової енергетики. Але на жаль, тільки невеличка частка цієї енергії може бути використана. Одна з головних причин цієї ситуації - слабка густина сонячної енергії. Досить стійкими показниками потенціалу сонячної енергії відрізняються райони: Південний берег Криму, Причорноморської і Приазовської низовин, Донецької і Придніпровської височин та Закарпатської низовини. Південний берег Криму найкраще забезпечений ресурсами сонячної енергії. З 1988 року тут працює Кримська сонячна електростанція. Ії потужність всього 5 МВт, та вона працює без будь-яких викидів в навколишнє середовище, що дуже важливо, особливо в курортній зоні. Станція працює 2000 годин на рік і виробляє 6 млн. кВт електроенергії.

В Україні річне надходження сонячного випромінювання складає в середньому 3500-5200МДж/ м2. Звісно, в деяких районах такі показники значно вищі, а саме 4,99 ГДж/м2 у Сімферополі. 4,88 ГДж/м2 у Одесі, 4,44 ГДж/м2 у Донецьку, 4,12 ГДж/м2 у Києві, 3,89 ГДж/м2 у Сумах. Продовжується вивчення більш широкого використання геліоустановок.

 

Solar power is the conversion of energy from sunlight into electricity, either directly using photovoltaic (PV), indirectly using concentrated solar power, or a combination.

The first solar cell was constructed by Charles Fritts in the 1880s. The German industrialist Ernst Werner von Siemens was among those who recognized the importance of this discovery.

Commercial concentrated solar power plants were first developed in the 1980s. The 392 MW Ivanpah installation is the largest concentrating solar power plant in the world, located in the Mojave Desert of California.

 

V група

 

Вітрові електростанції (ВЕС).

 

Вітроенергетика є одним з важливих напрямів, який уже набув в Україні істотного розвитку, чому сприяє розроблена Національна енергетична програма. Вітроенергетика потребує спеціального опрацювання кліматологічної інформації характеристик вітру. Розподіл вітру на території України зумовлюється циркуляцією атмосфери та рельєфом. Для вибору найраціональнішого місця розташування вітроенергетичних об'єктів та визначення вітрового потенціалу проводяться короткотермінові спостереження за швидкістю вітру. В Україні є багато місць, де можна використовувати вітрові електростанції. Найбільш удалими територіями для вітроенергії вважається затока Азовського моря, Сиваш, де можна розмістити близько 135 МВт загальної потужності вітрових електростанцій, майже вся площа Азовського моря. Лише на Одеській банці можна розмістити енергоблоки потужністю 20 МВт.

Сприятливими для вітроенергетики є також Донбас, де швидкість вітру сягає 5 і більше метрів за секунду. Вітрові енергоблоки можна розміщувати й у горах Карпат. Проте сильна турбулентність обмежує можливості поширення вітроенергетики у таких районах.

 

Wind power is the use of air flow through wind turbines to provide the mechanical power to turn electric generators. Wind power, as an alternative to burning fossil fuels, is plentiful, renewable, widely distributed, clean, produces no greenhouse gas emissions during operation, consumes no water, and uses little land. Wind farms consist of many individual wind turbines, which are connected to the electric power transmission network.Yearly wind energy production grew 17% reaching 4.4% of worldwide electric power usage, and providing 11.6% of the electricity in the European Union.

Геотермальна енергія. Презентація проектів.

 

Україна має значні джерела геотермальної енергії. Районами її знаходження є Крим, Закарпаття, Прикарпаття, Донецька, Запорізька, Луганська, Полтавська, Херсонська, Чернігівська та інші області. На свердловинах до 7 кілометрів завглибшки можна поставити геотермальні електростанції (ГТЕС) загальною потужністю до 250 млн.кВт. А на свердловинах до 4 кілометрів завглибшки можна також розмістити системи теплопостачання загальною потужністю до 1,2-1,5 млрд. кВт.

Геотермальна енергія має такі переваги: її запаси невичерпні; геотермальна енергія доволі широко розповсюджена; використання геотермальної енергії не потребує значних витрат; геотермальна енергія в екологічному відношенню абсолютно чиста.

 

A thermal power station is a power station in which heat energy is converted to electric power. In most of the places in the world the turbine is steam-driven.The largest reciprocating engine-generator sets ever built were completed in 1901 for the Manhattan Elevated Railway. Each of seventeen units weighed about 500 tons and was rated 6000 kilowatts; a contemporary turbine set of similar rating would have weighed about 20% as much.

Енергія біомаси. Презентація проектів

 

Відходи рослинної біомаси в Україні складають щорічно 40 млн. тонн, що є еквівалентним 25-30 млрд м3 газу на рік. Щорічні відходи тваринництва і птахівництва у нашій країні сягають 32 млн. тонн сухих відходів. Виробництво біогазу з органічних відходів дає можливість вирішувати одночасно три задачі: енергетичну, агрохімічну(отримання добрив) і екологічну.

 

Учитель географії. Ми отримали відповідь на питання: " Які існують види електростанцій? " Заповніть таблицю, де вказані переваги та недоліки того чи іншого способу виробництва електроенергії. Які електростанції, на ваш погляд, є найбільш економічними та екологічними ?  В якому напрямку повинна розвиватися енергетика України?"

 

Учитель фізики. З’ясуйте, скільки коштує 1 кВт·год електроенергії. Подивіться на лічильнику, яку кількість електроенергії ваша родина споживає протягом доби. Скільки це коштує? Проведіть аналогічні розрахунки за місяць, рік.

За різними оцінками до 40% усіх енергоносіїв, що використовуються в країні, витрачається нераціонально.

 

Вправа «Наш спільний вибір».

 

Матеріали: півкілограма арахісу, горіха, квасолі або соняшникового насіння, одна чашка на 4-х учнів, секундомір.

 

Чашка являє собою надра Землі, а горіхи, горох або насіння - природні ресурси. Проблема вибору та розгляд різних стратегій мають стати результатом цього обговорення.

Об΄єднуємо дітей в групи по 4 особи і даємо кожній групі чашку з 16 «природними ресурсами».

Основні правила:

  •     Мета вправи - видобути якомога більше ресурсів.
  •      Максимальна ємкість надр -16 ресурсів.
  •      За кожні 4 ресурси учень отримує 1 очко.

 

Даються чотири 20-ти секундні спроби, під час яких можна видобувати ресурси. Ведучий оголошує час початку та закінчення спроби, якого слід суворо дотримуватися.

Якщо після спроби ресурси залишилися, то до неї додасться ще така сама кількість ресурсів (до 1 додасться 1, до 4 - 4 і т. д.).

 

Питання для дискусії:

1.Яку найбільшу кількість балів набрали кожний член групи, вся група?

2.Що відбувається, коли члени групи не діють разом?

3.Якою є оптимальна стратегія добування ресурсів? (8 після кожної спроби)

4.Які ще ресурси вимагають оптимальної стратегії використання?

5.Як збільшення населення впливає на загальну експлуатацію ресурсів?

 Задача №1

При спалюванні 1-го кг вугілля отримують 8,1 кВт електроенерії. Енергозберігаюча лампочка розжарювання, яка за рік горить 1460 год. Яку кількість вугілля можна зекономити за рік, користуючись енергозберігаючою лампочкою замість звичайної лампи розжарювання 100 Вт?

    Розв'язок:

 1) 1460 * 100 = 146000 (Вт) - споживає лампочка розжарювання;

2) 146 : 5 = 29,2 (кВт) - споживає енергозберігаюча лампочка;

3) 146 :  29,2  = 116,8 ( кВт) - економія;

4) 116,8 : 8,1 = 14,41 (кг) - економія за рік.

  Відповьдь: 14,41 ке вугілля економить за рік 1 енергозберігаюча лампочка.

 

Задача №2

Для енергозабезпечення приватного будинку на півдні України використовується 1400 кВт електроенерії на місяць. Собіварість 1 кВт електроенергії становить 0,36 грн. Після встановлення електроенерії з електромережі зменшилася на 45% . На скільки зменшилися витрати електроенергії та її кількість після встановлення сонячних батарей?

        Розв'язок:

1) 1400 * 0,36 = 504 (грн.) - витрати за місяць;

2) 1400 * 45% = 630 ( кВт) - зменшилися витрати за місяць;

3) ( 1400 - 630 ) * 0,36 = 277, 2 ( грн) - витрати за мысяць з використанням сонячних батарей;

4) 504 - 277,2 = 226,8 (грн) - зменшилися витрати.

         Відповідь: На 630 кВт і на 226,8 грн. Зменшилися витрати електроенергії та вартість після встановлення сонячних батарей.

 

Задача №3

 Мета: встановити на досліді, скільки в добу втрачається при несправності крану. Дізнатися скільки грошей витрачається марно за 1 місяць? За 1 рік? ( 1 кубометр води = 15грн)

      Хід експеременту :

1) Відкриваємо кран так , щоб за одну секунду крапала одна крапля.

2) Підствляємо під кран мірну склянку.

3) Заповнюємо склянку води впродовж 15 хвилин.

4) Фіксуємо, скільки мл води опинилося в склянці за цей час .

5)  Порахуємо, скільки мл води витече з крапаючого крану за 30 хвилин,  вираховуємо втрати води за добу.

   Висновок : Через 15 хвилин склянка заповнюється водою на половину, за 30 хвилин повністю. Значит, при несправності крану  витікає за 1 годину - 400 мл води, за добу - 9600 мл ( 400 х 24 = 9600 мл =  9,6л) . Отже за місяць марно витрачається ( 9,6л * 30 = 288(л) = 0,288(кубометрів); 0288 * 15 = 4,32 (грн.) 4 грн. 23 коп., а за рік  4,32 * 12 = 51,84(грн) . 51 грн . 84 коп.

 

Самоперевірка.

Роздатковий матеріал: аркуші з текстом для самоперевірки.

Учитель географії. Будь ласка, уважно прочитайте заходи щодо збереження електроенергії та позначте ті, яких можете дотримуватись:

  •          Користуватися природним світлом, якщо це можливо.
  •          Вимикати світло, коли останнім виходиш із кімнати.
  •          Використовувати енергозберігаючі лампи. (Одна 18-ватова флуоресцентна лампочка дає світла стільки, скільки 75-ватова лампа розжарювання, а служить у кілька разів довше).
  •          Вимикати телевізор, не залишати його в режимі очікування.
  •          Не залишати увімкненими радіоприймач, магнітофон, телевізор, комп’ютер, коли ними не користуєшся.
  •          У холодну пору року добре утеплювати вікна та балконні двері, а у приватних будинках ставити на вікна подвійні рами.
  •          Відчиняти холодильник тільки в разі необхідності.
  •          Не використовувати кухонну плиту для нагрівання приміщення.
  •          Старанно закривати кран, коли скористався водою.
  •          Приймати душ замість ванни.

 

Підсумок. Some of the most common biomass feedstocks are:

Відповіді учнів

  •          Grains and starch crops – sugar cane, corn, wheat, sugar beets, industrial sweet potatoes, etc.
  •          Agricultural residues – Corn stover, wheat straw, rice straw, orchard prunings, etc.
  •          Food waste – waste produce, food processing waste, etc.
  •          Forestry materials – Logging residues, forest thinnings, etc.
  •          Animal byproducts – Tallow, fish oil, manure, etc.
  •          Energy crops – Switchgrass, miscanthus, hybrid poplar, willow, algae, etc.
  •          Urban and suburban wastes – municipal solid wastes (MSW), lawn wastes, wastewater treatment sludge, urban wood wastes, disaster debris, trap grease, yellow grease, waste cooking oil, etc.

 

Учитель географії. Отже, економити електроенергію може кожна людина. Якщо ми не скоротимо використання електроенергії і не будемо берегти її, то в найближчому майбутньому назавжди втратимо не відновлювані природні ресурси, такі як нафта, газ, вугілля.

 

Додаток 1

 

Типи

Електростанцій

Переваги

Недоліки

ГЕС

 

 

ТЕС

 

 

АЕС

 

 

Альтернативні

 

 

Рішення

 

Додаток 2

ЕЛЕКТРОПРИЛАДИ

ВИТРАТИ кВт г од. за рік

Радіоприймач (10Вт,]2.5 годин на тиждень)

22

Принтер (42 хв. на тиждень)

33

Кававарка (800Вт, 4,5 гол. на тиждень)

37

Електрочайник (1770Вт, 1 літр за добу)

38

Праска (1500Вт, 1год. на тиждень)

39

Фритюрниця (2000Вт,24 хв. на тиждень)

42

Пилосос (1200Вт,50хв. на тиждень)

53

Відеомагнітофон (в режимі чекання)

61

Пральна машина (ЗОООВт, 3 рази на тиждень)

ПО

Мікрохвильова піч (1400Вт. 1,5 год. на тиждень)

122

Комп'ютер (1 ЮВт. 16,5 год. на тиждень)

137

Кольоровий телевізор (95 Вт,20 год. на тиждень)

146

Кондиціонер (1130 Вт, 4,5 год. на тиждень 3 місяці)

203

Холодильник ( 250 Вт. постійно)

226

Світильники (180Вт,3 лампочки за 4 голини на добу)

250

Електроплита (2000 Вт,1,25 год. на добу)

438

Факс з автовідповідачем (34 Вт, в режимі очікування)

114

Електрорадіатор (2000 Вт,7 год. на тиждень 8місяців)

224

 

Холодильник з морозильною камерою (160 Вт, постійно)

550

Магнітофон(20 Вт), кавамолка (20Вт). електрична зубна щітка (20Вт),електробритва (1 ОВт)

Максимум 20 кВт год. за рік, можна знехтувати

 

 

Додаток 3

 

Потенціал сонячної енергії

 

Повторюваність безперервної тривалості сонячного сяйва понад 6 год, %

 

Число ясних та напівясних днів рік

 

 

 

І

Регіон

пряма радіація на перпендикулярну поверхню, МДж/м2

сумарна радіація, МДж/м

Вклад прямої радіації у сумарну, %

Коефіцієнт  стійкості ясної погоди, %

Оцінка потенціалу сонячної енергії

 

кві-

тень- вересень

рік

квітень- вересень

рік

 

 

Південний берег Криму

3995

4861

і

4135           4893

 

53

35.0

50

265

Дуже високий потенціал, найсприятливіші умови використання

Причорноморська та Приазовська низовини

3608

4487

3844

4657

49

37 0

47

250

Високий потенціал, сприятливі умови використання

Донецька та Придніпровська височини

 

3261

3940

3491

4225

44

32.2

47

240

Високий потенціал, сприятливі умови використання

Закарпатська низовина

2708

3413

3649

4190

41

31.0

46

235

Достатній потенціал,

досить сприятливі умови використання

Придніпровська низовина

2892

3610

3321

4106

42

28.0

40

240

Достатній потенціал, сприятливі умови використання

Поліська низовина

2599

3333

3025

3889

41

26.0

39

230

Невисокий потенціал, обмежено сприятливі умови використання

Українські Карпати та Кримські гори

1574

2145 І

2580

3276

36

18.7 |

44

205

Низький потенціал, несприятливі умови використання

 

 

Додаток 4

Характеристика вітрових електростанцій за регіонами

 

Параметри ВЕС

Аджигіль ська

Акташ ська

Чорно морська

Донузлав ська

Труска вецька

Кількість енергоблоків

3

5

4

53

7

Встановлена потужність

600

1000

800

5697

150

Коефіцієнт використання потужності

8,6

0,2

1,6

5,6

5,4

 

Додаток 5

Питома потужність вітрової енергії (Вт/мг) на висоті флюгера

 

 

Станція

Зима

Весна

Літо

Осінь

Рік

Чернігів

87

65

31

48

58

Рівне

247

160

71

133

153

Київ

143

102

56

87

97

Львів

142

91

38

76

87

Полтава

264

208

77

144

173

Харків

212

205

85

132

158

Луганськ

392

295

118

231

259

Пожежевська

512

237

128

306

296

Дніпропетровськ

123

106

44

64

84

Донецьк

354

271

77

177

220

Ужгород

17

26

16

11

18

Одеса

294

202

98

219

203

Бердянськ

263

201

107

164

184

Тендрівський маяк

444

275

164

321

301

Хорли

305

291

192

214

250

Мисове

408

307

213

317

311

Херсонес, маяк

434

351

81

203

267

 

Додаток 6

 

Сумарні потенційні вітроенергоресурси (Вт/м2) на різній висоті. За рік.

 

Станція

Висота флюгера

16м

26 м

Чернігів

1829

1940

2270

Суми

4384

4994

5866

Рівне

4825

6109

7190

Київ

3059

3380

4920

Львів

2744

3501

4698

Полтава

5456

6125

7128

Харків

4983

5425

6969

Луганськ

8168

8936

11163

Пожежевська

9335

10093

11858

Дніпропетровськ

2649

3794

4257

Донецьк

6938

8885

10123

Ужгород

536

862

1166

Одеса

6402

7428

8956

Маріуполь

8989

11070

13788

Тендрівський маяк

9492

9620

12083

Хорли

7884

8620

11316

Мисове

9808

12111

14790

 

docx
Додав(-ла)
Skopichenko Tanya
До підручника
Географія 9 клас (Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш., Довгань А. І.)
Додано
4 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку