Значення ІКТ як засобу застосування сучасних прийомів візуалізації у навчально-виховному процесі НУШ

Про матеріал
У роботі розкривається значення ІКТ як засобу застосування сучасних прийомів візуалізації у навчально-виховному процесі .
Перегляд файлу

 Значення ІКТ як засобу застосування сучасних прийомів візуалізації  у навчально-виховному процесі НУШ

У процесі візуалізації навчального матеріалу використовую різні форми та методи – від традиційних діаграм, графіків, таблиць, структурно-логічних схем до інтелект-карт (mind map), стратегічних карт, інфографіки, навчальних презентацій , відеоуроків, електронних підручників та ін.

Сучасні    форми   візуалізації  навчального   матеріалу

  •      Електронні  підручники
    •      Інтернет - ресурси
      •      Відеоуроки
        •      Презентації
          •      Ментальні карти
            •      Кластери
              •      Метаплани
              •      Скрайбінги
              •      Фішбоуни 

        Одним із головних завдань початкової школи є застосування ІКТ  як засобу візуалізації у процес вивчення більшості навчальних предметів у рамках програми.

Тому основним видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні уроки. У цікавій, динамічній, ігровій формі  учні молодших класів опановують комп’ютерні засоби, набувають первинних навичок користування пристроями введення-виведення, початковими уміннями й навичками управління комп’ютером та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних предметів, розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі здібності.

Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ як засіб візуалізації дозволяє:

• забезпечити зворотний зв’язок у процесі навчання;

• зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа, як навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу;

• підвищити унаочненість навчального процесу;

• забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел;

• індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття;

• моделювати досліджувані процеси або явища;

• організовувати колективну й групову роботи;

• здійснювати контроль навчальних досягнень;

• створювати сприятливу атмосферу для спілкування.

 Застосування ІКТ  як засобу візуалізації, дозволяє вчителям економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки:

• готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали тощо), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах тощо;

• оформлювати документацію;

• в оперативному режимі відслідковувати результати навчальної діяльності учнів;

• налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів;

• обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями, обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів, швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію.

Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу у формуванні предметних компетентностей, а навчання дітей робить більш цікавим і ефективним.

Як показує практика, застосування комп’ютера на уроках у початковій школі має декілька режимів:

- демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації);

- індивідуальний (організація індивідуальної роботи учнів);

- комбінований (застосування на одному уроці і демонстрації, і індивідуальної роботи).

Для роботи в демонстраційному режимі  достатньо мати на уроці один комп’ютер і мультимедійну дошку, за допомогою якої потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів або відео.

Щоб організувати індивідуальну роботу, кожен учень має бути забезпечений персональним комп’ютером. В цьому допомагає шкільний комп`ютерний клас.

Як показує практика, якість знань учнів підвищується, коли діти самостійно засвоюють навчальний матеріал, використовуючи ПК, а вчитель при цьому виконує роль організатора і координатора навчального процесу.

У початковій школі ІКТ  як засіб візуалізації можна використовувати на будь-якому етапі уроку: у процесі перевірки домашньої роботи, актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення, повторення вивченого, контролю, оцінювання.

При цьому комп'ютер виконує різні функції.

1. У функції вчителя комп'ютер є:

- джерело навчальної інформації;

- наочний посібник;

- тренажер;

- засіб діагностики і контролю.

2. У функції робочого інструменту:

- засіб підготовки текстів, їх зберігання;

- графічний редактор;

- засіб підготовки виступів;

- пошукова система;

- засіб моделювання.

 Застосування ІКТ під час вивчення навчальних предметів початкової школи дає змогу учням: 

  • ґрунтовно аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу; 
  • навчитися слухати іншу людину, поважати альтернативну думку; 
  • моделювати і розв’язувати пізнавальні, життєві та соціальні ситуації, таким чином збагачуючи власний пізнавальний і соціальний досвід; 
  • учитися будувати конструктивні відносини в групі.

 

 

docx
Додано
25 серпня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку