Значення наскрізного процесу виховання.

Про матеріал
Виховна робота з учнями. Виступ на педагогічній раді. Значення наскрізного процесу виховання в новій українській школі
Перегляд файлу

                                                

        Наскрізний процес виховання- це один  з восьми компонентів формули нової української школи, який формує такі цінності: гідність, чесність, турботу,  повагу до себе, до інших людей, повагу до мови, культури, патріотизм.

Саме це є базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії дитини  з суспільством.

        Школа-це життєвий простір дитини. Тут вона не просто готується до життя , тут вона живе.

   Виховуючи дітей,  важливо  жити з ними спільною діяльністю, добиватися позитивних зрушень у навчанні, в організованості, у будь-якій колективній справі, заохочувати  їх індивідуальні здібності.

 І продовжувати це на протязі всього виховного процесу.

         Коли діти прийшли до 5 класу, після молодшої школи, я зрозуміла, що їм треба приділяти дуже багато уваги і кожному особисто.

Необхідно створити такі умови, щоб кожен учень відчував себе значущим у класному колективі.

     Щоб досягти цього, я проводила  анкетування батьків, учнів, радилася  з класним керівником молодшої школи.   Вивчила  особливості кожної дитини, її індивідуальні  здібності.

      Процес вивчення дітей здійснюю упродовж всього їхнього навчання.

Тому, що в 7,8 класах діти дуже змінилися, стали зовсім іншими.  Ці зміни обов'язково враховую при спілкуванні з дітьми, в організації виховної роботи.

         Продовжила роботу з організації учнівського самоврядування в класному колективі. Кожна група дітей отримала свої завдання.

В класному  колективі ще з молодшої школи була сформована група лідерів, дуже активних та ініціативних.

     Творчі конкурси  викликали безліч дискусій і навіть суперечок між дітьми. Довелося  доводити, що всі мають право висловити свою думку, і всі мають знати межу  допустимої поведінки.

          Тому доброзичливість, позитивне ставлення , повага до особистості, довіра у відносинах, розподілене лідерство, діалог – це основа виховного процесу.

З кожними роком інтереси дітей змінювалися,  з' являлися нові захоплення.

      Діти, які в 5, 6 класах мало цікавилися  справами класного колективу почали відстоювати свою позицію.

     Брали  активну участь не  лише у справах класного колективу, а й у шкільних заходах.     Саме через участь у загальношкільних заходах активізується робота  класного колективу. Діти розуміють , що це відповідальна справа.

          Кожна колективна творча справа   є для нас цікавою. Я дітей пізнаю зовсім з іншого боку.

         Дуже велику роль відіграли в цьому батьки.

 Якось у розмові з мамою однієї дитини, я запитала: "Чи не занадто  перевантажена ваша донька- спортивна секція, музична школа, курси англійської мови, участь у шкільних конкурсах." На що мама відповіла :"Моїй дитині це подобається, це її вибір, і я її в цьому підтримую"

Дійсно в класі відчувається батьківська підтримка.

     Більшість батьків постійно цікавляться шкільним життям дітей. Разом  обговорюємо  та вирішуємо складні ситуації, які виникають у класному колективі. У будь-яких справах батьки допомагають і вболівають за дітей. Їх цікавить перш за все те, щоб дитина комфортно відчувала себе у класному колективі.

Я зі свого боку і батьки намагаємося контролювати  будь-які негативні прояви  у спілкуванні дітей.

       Адже педагогіка нової української школи  ґрунтується саме на  партнерстві  учнів, вчителів та батьків.

Моя позиція, як класного керівника, будувати відносини  саме на принципах співробітництва.

   Так, під час виховного процесу, дійсно необхідні підтримка, участь, порада, довіра. Але не можна обійтись без контролю, саме на благо дитини і на досягнення кінцевого результату.

Адже правила створені не для того, щоб покарати дитину за їх невиконання, а для того, щоб зробити її життя  більш комфортним та організованим. І саме це я намагаюся довести дітям.

   Моя задача зберегти і розвивати все те, що було закладено дітям в молодшій школі, особливо інтелектуальні здібності . Тому, що в класі є група дітей , які мають значний потенціал у навчанні, дуже важливо його не втратити.

При плануванні виховної роботи  пропоную звернути особливу увагу на заходи, які сприятимуть  формуванню партнерських відносин в класному та батьківському колективах.

Розробити спільні заходи :класний керівник- учні- батьки, які будуть направлені на формування загальнолюдських цінностей, та сприятимуть об'єднанню учнів у класі.

 

"Якщо вчитель став  другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з'явиться зло"

В .Сухомлинський

 

docx
Додав(-ла)
Орлова Іра
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
4177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку