Значення рухливих ігор в житті дитини молодшого шкільного віку.
Ігри, рухливі також- це те , що супроводжує дитину з самого маленького віку. Як тільки дитинка почала ходити, вона починає і грати. Це те без чого не може вирости ні один малюк. Через ігри діти пізнають світ, за допомогою гри вони розвивають свої фізичні якості, мислення , вміння спілкуватися та приймати рішення. В грі дитина отримує тактильне і емоційне спілкування. Тілесний контакт не тільки з іншими дітьми, а й внутрішній контакт зі своїм тілом. А ще, це улюблена розвага всієї дітвори. Думка учених така: чим більше дитина рухається від народження, тим краще вона розвивається.
Сьогодні в Україні фіксують високий рівень захворюваності населення, особливо серед дітей молодшого шкільного віку. Зокрема, за період навчання дітей у школі у 3-4 рази зменшується кількість здорових дітей, збільшується нестача рухової активності, що затримує розвиток таких фізичних якостей, як сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність тощо. Одною з причин цієї ситуції є малорухливий образ життя, дефіцит рухливої активності. Тому, збереження і зміцнення здоров’я дітей, підвищення рівня їх рухової активності, розвиток та удосконалення фізичних якостей є головними завданнями фізичного виховання дітей молодшого шкільного віку та пріоритетними напрямами розвитку суспільства.
Молодший шкільний вік – найбільш сприятливий час для використання рухливих ігор у процесі виховання та розвитку. Рухливі ігри різної спрямованості є дуже ефективним засобом комплексного розвитку фізичних якостей. Фізичні якості у дітей проявляються через рухові навички та вміння, а вони, у свою чергу, обумовлені достатнім рівнем їх розвитку. Ці дві сторони рухової функції тісно взаємопов’язані. Якщо формування рухових навичок у дітей закріплюється при низькому рівні розвитку рухових якостей, то в подальшому це може призвести до закріплення неправильних навичок виконання руху. Систематичне застосування ігор сприяє розширенню рухливих можливостей учнів, які перетворюються у необхідні життєві уміння та навички. Сформовані рухові навички і уміння дозволяють економити фізичні сили та безпомилково виконувати фізичні вправи, що позитивно впливає на розвиток м’язів, зв’язок, суглобів, кісткового апарату.
Найкращий оздоровчий ефект мають ігри на свіжому повітрі. Це укріплює усі системи організму та загартовує дитину.
Результат рухливої гри для дітей полягає не тільки у виграші, хоча і це важливо, але і в тому щоб відчувати радість руху фізичних зусиль при подоланні різних перешкод в грі. Привабливість рухливих ігор в їх змагальному характері, в русі, наповненим якимось сенсом.
Метою навчання фізичної культури в початковій школі є: всебічний фізичний розвиток дітей засобами ігрової і фізкультурної діяльності, формування основних фізкультурних компетентностей, ціннісного ставлення до свого здоров’я. За допомогою рухливих ігор можна вирішувати будь-які завдання уроку.
Мабуть багато людей думають, якщо в нас зараз Нова Українська Школа, то все повинно бути по новому. Ні, це не так. Структура уроку залишається саме такою, як і була: підготовча, основна та заключна частини. Але можна збагатити урок, зробити його найцікавішим для дітей, додаючи в кожну частину якісь ігри, відповідні завданням цієї частини. Навіть звичайний біг по колу можна замінити якоюсь грою з бігом. Наприклад «Квач». А потім змінювати завдання: квач з бігом, зі стрибками на двох ногах, зі стрибками на одній нозі, зі стрибками в повному присіді. У першому класі, щоб діти швидше запам’ятали хто де стоїть у шерензі, можна давати гру «Всі по місцях». Навіть сюжетний урок – це теж гра для дітей. Ігри можуть розвивати не тільки якісь фізичні якості, а також виховувати командні, лідерські якості. Наприклад естафети з виконанням якогось завдання кожним учнем, але ,якщо йому це не вдається, допомагає уся команда.
Я вважаю, що тільки різними іграми можливо привіти любов дітей до фізичної культури та бажання займатися не тільки на уроках, а й поза школою. Навчити їх грати самостійно, відкласти смартфони та вийти на двір грати. Саме рухливі ігри мають навчити дитину правильно використовувати власне тіло в різних життєвих ситуаціях.