ЗНАЧЕННЯ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ ДЛЯ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗІ СКОЛІОЗОМ.

Про матеріал
Значущість збереження і зміцнення здоров'я учнівської молоді обумовлено важливістю його стану для творчої, активної, соціально корисної і, головне, трудової діяльності особистості. Турбота про збереження та зміцнення здоров'я громадян, і зокрема учнівської молоді, є одним із пріоритетних напрямків державної політики в галузі охорони здоров'я нації.
Перегляд файлу

                                                                       Вячеслав Пастернацький

          Одеський ліцей «Лідер»

 

 

 

ЗНАЧЕННЯ ЗАНЯТЬ  ФІЗИЧНИМИ  ВПРАВАМИ  ДЛЯ  УЧНІВ СТАРШИХ  КЛАСІВ  ЗІ СКОЛІОЗОМ.

 

Значущість збереження і зміцнення здоров'я учнівської молоді обумовлено важливістю його стану для творчої, активної, соціально корисної і, головне, трудової діяльності особистості. Турбота про збереження та зміцнення здоров'я громадян, і зокрема учнівської молоді, є одним із пріоритетних напрямків державної політики в галузі охорони здоров'я нації.                              Оздоровчий і профілактичний ефект фізичної культури нерозривно пов'язаний з підвищеною фізичною активністю, посиленням функцій опорнорухового апарату, активізацією обміну речовин. Перед викладачами фізичного виховання у школах гостро стоїть завдання пошуку оптимальної організації освітнього процесу для школярів з відхиленнями в стані здоров'я, що враховує сучасні реалії освітньої діяльності, фізичний стан учнів, особливості їх захворювань, їх особисті інтереси. Найчастіше – це придбані в начальні шкільні роки бічні викривлення хребта (сколіози), які пов'язані з тривалим одноманітним положенням тіла під час розумової діяльності і викликані незадовільними гігієнічними умовами, недоліками в організації освітнього процесу і поганим фізичним розвитком організму. У зв'язку з напруженою освітньою діяльністю  у школах, постійним сидінням за комп'ютером лікування і профілактика сколіозу є вкрай актуальним питанням, розробка і застосування різних новітніх методик з корекції і фіксації хребта, а також його ефективна реабілітація.                                                                                                           Необхідно мотивувати учнів свідомо і активно ставитися до фізичних вправ, пояснювати неможливість миттєвого ефекту. У зв'язку з цим слід розвивати інтерес до занять фізичними вправами, поставивши собі за мету і визначивши завдання реабілітації в процесі фізичного виховання молоді в умовах закладу  освіти, роз'яснивши її сенс і значення. Важливою умовою зацікавленого ставлення до занять фізичним вихованням є розуміння самої суті захворювання, що викликає прагнення до подолання недуги і підсилює бажання займатися.                                                                                      Лікування хвороб опорно-рухового апарату, як правило, комплексне. Коригуюча гімнастика (лікувальна фізична культура) становить його основу. Дуже важливим в процесі занять лікувальною гімнастикою є оптимальне чергування навантажень з відпочинком, поступове збільшення навантаження. Чергування роботи і відпочинку викликає в організмі процеси, які сприяють функціональним і структурним змінам, що призводить до уповільнення прогресування захворювання, переходу його в стан стійкої ремісії або одужання.                                                                                                                       Вправи слід підбирати відповідно до віку, статі, ступеню підготовленості осіб, що займаються, тяжкості наявних у них захворювань. Це особливо важливо, так як є запорукою оздоровчого ефекту фізичного виховання, тоді як перевищення посильної міри фізичного навантаження призведе до погіршення самопочуття і прогресуванню патологічних станів.                               Основними вправами коригуючої гімнастики для учнів, які мають сколіотичну хворобу, є вправи, спрямовані на розвиток силової витривалості м'язів спини, черевного пресу, сідничних м'язів, а також м'язів плечового поясу і верхніх кінцівок. Широкий спектр дії фізичних вправ лікувальної гімнастики сприяє локальному зміцненню м'язів в залежності від типу наявного порушення, а також впливає на м'язово-зв'язковий апарат в цілому. Виконання комплексів лікувальної гімнастики сприяє зменшенню ступеню прогресування хвороби; надає коригуючий вплив на патологічний процес, локалізований в тому чи іншому сегменті опорно-рухового апарату; зміцнює м'язово-зв'язковий апарат з метою формування м'язового корсету при сколіотичної хвороби; формує навичку правильної постави; покращує функціональний стан дихальної, серцево-судинної, нервової та інших систем; має загальнозміцнювальний, оздоровчий вплив на організм в цілому.                             У комплекс коригуючої гімнастики необхідно обов'язково включати вправи для корекції постави. У процесі їх виконання використовуються різні види вихідних положень: лежачи на животі та спині, сидячи, стоячи, стоячи в упорі на колінах та інше. Застосування предметів (м'ячі, фітболи, гімнастичні палиці,  та інше) служить не тільки для різноманітності вправ, але і для корекції навантаження. Також слід активно застосовувати рухливі і спортивні ігри. Навантаження потрібно розраховувати з урахуванням функціонального стану організму і наявних супутніх захворювань.                                                                                                                  Особливо важливим є зміцнення м'язового корсету, що дозволить підтримувати хребет у правильному положенні, прискорити кровообіг для збагачення кровотоку в проблемних зонах. В процесі занять необхідно давати комплекс вправ на всі частини організму збалансовано, рівномірно розподіляючи навантаження, наприклад як на правий, так і на лівий бік. Обов'язково потрібно робити контраст у вправах – робити гімнастику на фітболах, тому що навантаження буде іншим, а значить організм не адаптується лише до одного виду руху, і учням стає цікавіше займатися. З цією ж метою застосовуються і вправи з гімнастичними палицями, і на координацію. Виконання вправ в положенні стоячи дозволяє максимально задіяти м'язи, при цьому дається правильне навантаження на хребет, що зміцнює хребетний корсет.                                                                                         Правильно підібрані вправи і поступово збільшуване дозування навантаження з урахуванням індивідуальних особливостей, дадуть ефективний результат в лікуванні і профілактиці сколіозу у дітей..

docx
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку