Знаходження числа за значенням його дробу. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач.

Про матеріал
Урок - подорож з математики на тему: " Знаходження числа за значенням його дробу. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач ."
Перегляд файлу

Тема уроку:

 Знаходження числа за значенням його дробу. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач .

Мета: вчити учнів знаходити число за значенням його дробу; вправляти у розв'язуванні задач з дробовими числами; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність у навчанні, допитливість.

Обладнання: таблиця для усних обчислень; картки для опитування; короткий запис задачі.

Клас : 4

Тип уроку:  урок - подорож

ХІД УРОКУ

  І. Організаційний момент

Всі почули ви дзвінок, 

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп'ята.

Ми урок розпочинаєм,

          Математику вивчаєм.

Психологічний настрій до уроку:

— Покажіть сигнальчиком, з яким настроєм ви прийшли на  урок.

— Наприкінці уроку ми перевіримо, чи не змінився ваш настрій.

Девіз уроку:

«Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилина не втратилась марно »

П. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. 

Сьогодні, діти , на уроці математики ми з вами вирушимо в далеку подорож. А подорож наша буде в країні Дробів.

 Тема уроку-подорожі : Знаходження числа за значенням його дробу. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач.

Мета: Вчити учнів знаходити число за значнням його дробу; вправляти у розв'язуванні задач з дробовими числами; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність у навчанні, допитливість.

III. Контроль, корекція за закріплення знань

  1.                      Вступне слово вчителя.

 А яким видом транспорту поїдемо, дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Сороканіжка по дорозі повзе - на собі сотні людей везе. ( Поїзд)

     Гуркочуть колеса, рейки дзвенять,                  Бажають навчитися швидко рахувати,

     В чарівному поїзді діти сидять.                        Задачі розв'язувать, правила знати.                                     

Вирушаємо в дорогу!

1-а зупинка «Каліграфічна»

Хвилинка каліграфії

1      2       3      3       3      3      3     3   

3,     3,      3,     4,      5,     7,     9,   11

 

- Яка цифра в каліграфічній хвилинці найчастіше було написано?

-Як ви вважаєте, чому на хвилинці каліграфіїї ми її записували?

(Вибірково в учнів запитати де чисельник дробу? Де знаменник дробу?)

- Молодці, добре впорались із завданням. Час продовжувати далі.

2 зупинка «Логічна»

  1. Знайдіть частину від числа.

1                                            1 1

2  год   =  30 хв      5  ц    =  20   кг 4 т   = 250 кг

 

2 5                                                3

3  від   27кг   = 18 кг 7     від   63см = 45см 4  від  32 л =24л

 

2. Картки для опитування.

1) Відрізок АО = 15 см

     МК – 2/5 відрізка. Скільки дорівнює МК?

 (Виберіть варіант вірної відповіді)

                                   А) 6 см ;    Б) 8 см.

2) Відрізок  АВ = 18 см

     РО  - 3/6 см. Скільки дорівнює РО?

(Виберіть варіант вірної відповіді)

                                    А) 6см ;    Б) 9 см.

3) Відрізок  СД = 10 см

     МН  - 2/5 см. Скільки дорівнює МН?

(Виберіть варіант вірної відповіді)

                                      А) 4 см ;    Б) 8 см.

3. Станція «Запам’ятай»

 Робота  пояснення задачі

У пасажирському потязі є 12 купейних вагонів, що становить  2/3 всіх вагоні, а решта – плацкартні. Скільки плацкартних вагонів у потязі?

  1. 12: 2 ∙ 3 = 18  плацкартних вагонів у поїзді.

Відповідь : 18 плацкартних вагонів

4. Зупинка «Фізкультурна»


Потяг наш призупинився,

Пасажир уже втомився,

Зробимо на дві хвилинки

Всі разом фізкультхвилинку!

Руки вгору, руки вниз, 
На сусіда подивись. 
Руки вгору, руки в боки. 
Вище руки підійміть, 
А тепер їх відпустіть. 
Плесніть, діти, кілька раз, 
За роботу! Все гаразд. 

Поїзду рушати час!


5. Станція «Пригадай та обчисли»

1. Повторення мір маси, довжини, часу.

2. Виконання завдання на дошці.

1

5 від 1 кг                1кг : 5 = 1000г: 5 =200г;

 

1

3 від 2 хв               2 хв : 3 = 120 с : 3 =40 с;

 

1

4 від 1год              1 год: 4= 60 хв: 4 = 15хв;

 

1

2 від 1 км               1 км : 2 = 1000м : 2 = 500 м;

 

3дм 4 см : 17 = 34 см : 17 =2 см

5см 6 мм : 8 = 7 мм

 

6. Станція «Задачна»

1. Розв'язування задачі . (Учні під керівництвом учителя складають план розв'язування задачі, виконують дії з коментуванням.)

Квітник прямокутної форми має довжину 30 м і ширину 20 м. 2/3 площі квітника займають гвоздики, а решту - тюльпани. Яку площу було відведено під тюльпани?

План

1) Яку площу займає квітник?

2) Яку площу квітника відведено під гвоздики?

3) Яку площу було відведено під тюльпани?

Розв'язання:

1) 20 ∙ 30 = 600 (м2) — площа квітника;

2) 600 : 3 ∙ 2 = 400 (м2) — відведено під гвоздики;

3) 600 - 400 = 200 (м2) — відведено під тюльпани.

Відповідь: 200 м2   відведено під тюльпани.

7. Зупинка «Геометрична»

Ось на дорозі нам трапилась невеличка прикрість наш потяг потребує технічної зупинки. Деякі деталі нашого потягу потрібно змастити.

(Роздатковий матеріал геометричні фігури з написом дробу, що потрібно розмалювати)

- Назви  геометричну фігур та який дріб ти розмальовував? (Діти по-черзі називають)

—Молодці! Наш потяг відремонтовано і нам час їхати.

8. Станція «Кінцева»

1. Підбиття підсумків подорожі

 Ось і завершилась наша подорож. Давайте висловимо свої враження про неї.

-  Що вам сподобалось?

- Чи було цікаво?

- Які виникали труднощі? 

- Як ви оцінюєте себе під час подорожі? 

2. Рефлексія 

- Покажіть сигнальчиком,  з яким настроєм  ви повернулися додому. Чому?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 листопада 2021
Переглядів
773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку