Майстер-клас вчителя математики Старосинявського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, гімназія»
імені Олександра Романенка
Інтерактивна гра “Математика в загадках”
Нижче наведені математичні загадки, які використовую для 5 класу до тем ”Натуральні числа та дії з ними. Геометричні фігури і величини”, “Дробові числа і дії над ними”
№1
Побіг би в дальнії краї,
Та заважають два кінці.
(Відрізок)
№2
По один бік обмежень я не знаю,
По інший- митниця не пропускає.
(Промінь)
№3
Не видно ні початку ні кінця,
Лиш лінія крива
(Коло)
№4
Буваємо розгорнуті й прямі,
гострі і тупі.
Ось і тут нас видно навкруги,
Звемося звичайно ми – …
(Кути)
№5
Щоб цей віршик доказати,
Все про числа треба знати.
І так, якщо щось або когось
Вам треба рахувати,
Необхідно… (натуральні числа знати)
Натуральні числа стали дробові,
Бо з’явилась у них… (кома)
І тепер із-за коми
Такий дріб зветься… (десятковий)
А тут, щоб не змішалось два числа,
Між ними рисочка пройшла.
І сталась дивина.
Було їх два, а тепер, як сніп,
Стоїть один…(звичайний дріб)
№6
Стали числа в ряд,
І для кожного на рік є старший брат.
(Натуральний ряд чисел)
Відповіді учні дають короткі. Я пропоную більш обширні запитання.
-Як позначаються кінці відрізка?
-Як позначають кут?
-Яке число в натуральному ряді найбільше, найменше?
-Записати і прочитати десятковий (звичайний) дріб…
В цих і інших вправах використовую обладнання – жовті і червоні смайлики. Коли діти знають відповідь, піднімають жовті веселі смайлики, коли не погоджуються з відповіддю інших, піднімають червоні смайлики.