Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв’язування складених задач.

Про матеріал

Формувати в учнів вміння знаходити значення виразів, які містять дужки.Закріплювати знання щодо порядку дій у виразах з дужками. Вдосконалювати вміння розв'язувати складенні задачі. Розвивати мислення, швидкість думки, пам'ять, увагу, обчислювальні навички. Виховувати інтерес до точних наук.

Перегляд файлу

 

ПОДОРОЖ МАТЕМАТИЧНИМ ОКЕАНОМ

Конспект уроку з математики (2 клас)

Тема. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розвязування складених задач.

Мета. Формувати в учнів вміння знаходити значення виразів, які містять дужки.          Закріплювати знання щодо порядку дій у виразах з дужками. Вдосконалювати вміння розв’язувати складенні задачі. Розвивати мислення, швидкість думки, пам’ять, увагу, обчислювальні навички. Виховувати інтерес до точних наук.

Тип уроку. Закріплення знань, умінь, навичок.

Методи: ігровий, розповідь, пояснення, вправи, самостійна робота, ілюстративно-демонстраційні.

Обладнання: карта подорожі, координатні таблиці для усного рахунку, сигнальні картки, картки схемами задач, роздатковий геометричний матеріал, фішки (кораблики), медалі, магнітофон.

Література:

1. Богданович М.В., Козак М.В., Король Я.А. Методика викладання математики в початкових класах: Навч. посібник. – 3-є вид., перероб. і доп. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. – 336 с.

2. Богданович М.В. Математика: Підручник для 2 кл. – К.: Освіта, 2002. –  С. 41 – 42.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі!

Привітайте в  добрий час

Гостей посмішкою й миром!

Ми вам раді, люди добрі,

І вітам щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас!

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні у нас з вами цікавий урок математики. Ми відправимося у подорож по Математичному океану. Але спочатку скажіть, для чого ми вчимо вирази з дужками?
  • Під час подорожі ми будемо знаходити значення виразів, що містять дужки і розв’яжемо задачу, попрацюємо з геометричним матеріалом. А за правильні відповіді, виконані завдання, будете отримувати кораблики і в кінці уроку визначимо, хто найкраще здійснив подорож Математичним океаном.
  • Ось перед вами карта цього океану.

ІІІ. Відтворення і корекція знань.

Усний рахунок

  • Щоб відправитись у подорож, ми маємо підготувати корабель до великого плавання. Та ще всі моряки повинні вміти визначати своє місце знаходження. Зараз ми працюємо з координатними таблицями.

 

 

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

1

2

4

5

3

1

6

5

7

2

3

2

3

6

5

2

3

3

3

5

4

3

7

2

5

6

2

4

4

7

4

2

5

4

2

4

5

2

1

3

2

4

3

3

2

 

 

 

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

2

5

6

8

9

6

8

8

10

3

10

10

11

16

8

13

14

12

4

14

17

15

18

13

17

16

16

5

16

18

18

20

17

20

19

18

 

  • Яка координата числа 3Б (5А, 4Е …)?
  • Перевірили. Всі згодні?

(Хто згодний, той піднімає сигнальну картку зеленого кольору, а хто не згодний – червоного кольору)

  • Слухаємо задачу.

Найстаршій доньці морського царя 15 років, а наймолодшій Русалоньці – на 5 років менше. Скільки років Русалоньці?

  • Якою дією ти дізнався? Чому?
  • Хто отримав таку ж відповідь?
  • Молодці! Підготували корабель, визначили координати. Відправимося на Числовий острів.
  • Подивіться на цей ряд чисел і знайдіть закономірність побудови.

 

2, 4, 6, 7, 8, 10, 12…

  • Як назвати їх одним словом? (Парні.)
  • Яке число зайве? Чому?
  • Продовжте ряд і назвіть ще три наступних числа. (14, 16, 18.)
  • Всі моряки ведуть бортові журнали. Отже, сьогодні і ми зробимо записи. Відкрили зошити, записали число нашої подорожі.

Каліграфічна хвилинка

  •      Подивіться ще раз на числовий ряд. Отже, яке число зайве?
  •      Давайте згадаємо, як пишеться цифра 7.

ІV. Узагальнення і закріплення знань.

  • Вирушаємо і потрапляємо на Обчислювальний острів. Тут мешкають гноми, які дуже люблять розвязувати приклади. Вони підготували приклади, які вам треба розв’язати.
  • Ось перше завдання від гномів.

17 (6 + 2) = 9

17 6 + 2 = 13

  • Яку першу дію виконуємо у виразах з дужками?
  • Чим відрізняється другий вираз від першого?
  • Зараз виконаємо самостійно.

 

Самостійна робота (3 – 4 хв)

  • Знайшли на сторінці 41 № 200 (2, 0,0).
  • Перший рядок виконує перший стовпчик …
  • Давайте виконаємо перевірку.

 

  •      Вирушаємо далі і потрапляємо на Острів відпочинку.

Рухівка (під музику)

 

  • Увага! Ми наближаємося до мису Задачного.

(Для тих учнів, що можуть самостійно справитися із завданням, пропоную наступні задачі на картках:

1. У господині було 19 качок. 8 качок вона поміняла на 5 гусей. Скільки птахів стало у господині?

2. Маса козеняти 9 кг, а ягняти на 2 кг менша. Яка маса козеняти і ягняти разом?

3. Для уроків праці купили 9 аркушів жовтого і 7 синього паперу. За урок витратили 10 аркушів паперу. Скільки аркушів паперу залишилося?

З іншими працюємо колективно)

  • Тут розташоване селище, в якому живуть люди, що розводять корів. І мешканці цього селища підготували задачу № 204. Знайшли задачу під № 204 (2, 0, 4). Слухаємо, я читаю.
  • Самостійно прочитали.

 

Розбір задачі

  • Про що йде мова у задачі?
  • Скільки літрів молока надоїли вранці?
  • Чи відомо скільки надоїли літрів молока ввечері?
  • А що сказано?
  • Що зробили з молоком вечірнього удою?
  • Скільки залишилося літрів молока?
  • Що запитується у задачі?
  • Чи можемо зразу дати відповідь на питання? Чому?
  • Можемо дізнатися скільки літрів молока надоїли ввечері?
  • Якою дією? Чому?
  • Тепер можемо дати відповідь?
  • Якою дією? Чому?
  • Яка перша (друга) дія?
    1. 9 – 1 = 8 (л)
    2. 8 – 3 = 5 (л)
  •      Яка відповідь?

 

  • Наступна зупинка –  Геометрична бухта. Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут прапор майорить? Це ж пірати! Допоможемо врятуватись від них жителям бухти? Для цього нам необхідно виконати піратські вимоги, а саме розв’язати геометричні завдання.

 

 

Робота в парах

  • На кожній парті лежить конверт з геометричними фігурами.
  • Ваше завдання 1 хвилину подивитися  на малюнок, а потім скласти з геометричних фігур такий самий малюнок.
  • Яка пара виконала це завдання, то подає зелений сигнал.

 

             

  • Які геометричні фігури використали?
  • Скільки трикутників, чотирикутників?

V. Підсумок уроку.

  • Чи всі завдання ми виконали на уроці?
  • Що найбільше сподобалося?

 

Оцінювання учнів

  • Молодці ті учні, які отримали найбільшу кількість корабликів.
  • Вони найкраще працювали на уроці і на згадку про цю подорож отримують пам’ятні медалі.
  • В тих у кого менше корабликів, вони теж добре працювали, але надалі треба намагатися працювати краще.
  • А ті, хто не отримав жодного кораблика, тим потрібно бути активнішим, працювати. На наступному уроці ви будете працювати краще і одержите свої медалі.

 

doc
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку