Даний урок допоможе закріплювати в учнів вміння знаходити значення виразів, що містять дужки, знаходити значення розв'язувати складених задач, повторити правило порядку дій у виразах з дужками; розвивати мислення, увагу; виховувати наполегливість, старанність у роботі.
Розділ: Таблиці додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.
Тема. Знаходження значень виразів, що містять дужки. Розв’язування складених задач.
Мета: Закріплювати в учнів вміння знаходити значення виразів, що містять дужки, повторити правило порядку дій у виразах з дужками, вміння знаходити значення розв’язувати складені задачі. Розвивати мислення, увагу. Виховувати наполегливість, старанність у роботі.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: підручник «Математика 2 клас» 2012 р., автор Ф. М. Рівкінд, Л. В. Оляницька,карта подорожі Математичним океаном, картки з геометричним матеріалом, фішки (кораблики), сигнальні картки.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
- Діти, до нас на урок завітали гості , привітайтеся, будь ласка.( Діти повертаються до присутніх і вітаються.)
Станьте рівно, підтягніться,
Один одному всміхніться.
На урок старанність не забули взяти?
Сідайте рівненько, почнемо працювати.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок математики. Ми вирушаємо у подорож Математичним океаном. Тому, на уроці вам необхідно(слайд №2):
Міркувати — швидко!
Відповідати — правильно!
Рахувати— точно!
Писати — гарно!
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Хвилинка каліграфії.
- Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі. Відкрийте зошити і зробіть перший запис в « бортовому журналі ». Молодці, підготували корабель, вирушаємо на острів Каліграфічний.
- Подивіться на ряд чисел і знайдіть закономірність побудови. Скажіть, яке число зайве? Чому? ( слайд №4)
2,4,6,7,8,10,12,…
( Зайве число 7, воно непарне. А всі решта – парні.)
( Найкращу з усіх цифр позначити красунею, крапочкою знизу)
-Проведемо розумову розминку. Написали цифру 7, а тепер пограємося з нею.(Усний рахунок) ( слайд№5)
2. Усний рахунок( слайд№5)
3.Індивідуальна робота( слайд№6)
( Один учень працює біля дошки, решта – в зошитах )
Найстаршій доньці морського царя 15 років, а наймолодшій ,Русалоньці – на
5 років менше. Скільки років Русалоньці?
- Перевіримо, приготуйте долоньки. Якщо відповідь правильна – сплесніть у долоні один раз.
Ключ: 10, 6, 8, 2, 12, 5, 100 см. ( слайд №6)
Молодці, справилися із завданням. Хороброму юнгу, що працював біля дошки, – винагорода. ( Вручаються фішки – кораблики .)
ІV. Контроль, корекція і закріплення знань
1. Розв’язування виразів.
Тут проживає Краб Крабович, який дуже любить розв’язувати приклади. Він підготував для вас завдання, з якими ви обов’язково повинні справитися, адже від цього буде залежати ,чи вирушите ви далі, а чи ні.
Ось перше завдання від Краба Крабовича – подивіться на вирази і скажіть, чим вони відрізняються.
17 – (6 + 2) = ( 9)
17 – 6 + 2 = (13)
54 – (35+5)= (14)
54 – 35+5= 19+5= (24)
( Перший вираз має дужки. А другий – без дужок.)
Пригадайте правило виконання обчислень у
виразах, що містять дужки.
( У виразах з дужками першою виконують дію
над числами, записаними в дужках.)
( Дужок немає .) В якому порядку виконуємо дії?
2.Самостійна робота
Краб Крабович дуже задоволений вашою роботою і дозволяє вирушати далі.
Вперед!
V.Фізкульхвилинка
І ось ми потрапляємо на острів Відпочинку.
Чергові юнги – до дошки! ( слайд №8)
Час настав для відпочинку
Проведем фізкультхвилинку
Хвилі бавляться та б'ються,
Наче ті малі хлоп'ята.
I стрибають, і сміються:
Вітер їм лоскоче п'яти.
Вгору, вниз і знову вгору
Підганяє дужий вітер.
Розгойдав він ціле море —
Як же хвилям не радіти!
Всі спочили? От чудово!
А тепер – до праці знову.
VІ. Розвиток математичних умінь
1. Розв’язування задач
- Увага! Ми наближаємося до мису Задачного. (слайд № 9 )
Тут живе Мудра Черепаха. Вона теж приготувала для вас свої завдання.
Це – робота за підручником.
( Попрацюємо колективно)
Розбір задачі:
( Записати скорочений запис до задачі)
На І п. – 12 книг
На ІІ п. - ?, на 4 книги більше
( Тому що нам невідомо, скільки книг лежить на другій полиці.)
( Так, можемо.)
( Дією додавання, тому що потрібно шукати суму чисел, бо в задачі сказано,що на 4 більше, ніж на першій полиці.)
( Так, адже всі раніше невідомі величини ми знайшли.)
( Відповідь: 28 книг лежало на полицях.)
-Вирушаємо далі.
Наступна зупинка – бухта Геометрична. (слайд № 10 )
Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут корабель стоїть? Це ж пірати! Доведеться рятуватися, адже ми потрапили в пастку!Для цього нам необхідно
виконати піратські вимоги, а саме - попрацювати з геометричним
матеріалом, який для вас приготував папуга піратів.
Робота в парах:
( Сума довжин усіх сторін многокутника – це периметр
многокутника.)
( Щоб знайти периметр многокутника. Потрібно виміряти
довжину кожної сторони і одержані величини додати.)
3)Виберіть собі з конверта якусь геометричну фігуру та
обчисліть її периметра.);
4)порівняйте довжини найдовшої та найкоротшої сторін.
сигнальною карткою.( Вчитель перевіряє і вручає фішки.)
Для деяких хоробрих моряків – персональне завдання. (Для тих учнів, що можуть самостійно справитися із завданням, пропоную наступні задачі на картках:
1. У Черепашки було 18 яблучок. 7 яблучок вона віддала сусідці і отримала 6 грушок. Скільки фруктів стало у Черепашки?
2. Маса козеняти 9 кг, а ягняти на 2 кг менша. Яка маса козеняти і ягняти разом?
3. Для уроків праці купили 9 аркушів жовтого і 7 аркушів синього паперу. За урок витратили 10 аркушів паперу. Скільки аркушів паперу залишилося?
Бухта Геометрична для нас відкрита і ми вирушаємо додому.
Дом. Завд. №254, 255, с 47. ( слайд №11 )
( детально розібрати задачу №255 )
16+4=20(ф.)
Відповідь: всього 20 фруктів. Скільки дітей було у мами невідомо. Зайві 2 цукерки, бо вони відносяться не до фруктів, а солодощів.
V. Підсумок уроку.
З’єднай слова з рефлексією( слайд №12 )
Сподобався урок
Так
Почувався впевнено
Ні
Було цікаво
Оцінювання учнів:
Давайте побажаємо нашим гостям успіхів і всіляких гараздів. До побачення! До нових зустрічей!