Знайомство з Букварем. Урок навчання грамоти

Про матеріал
  • - Буквар – це ваш перший підручник. Він допоможе Вам навчитися читати, стане вашим справжнім другом. Шануйте цю книгу та інші підручники.
Перегляд файлу

 

Мета: ознайомити дітей з першою навчальною книгою; вчити слухати і розуміти усне   висловлювання, відповідати на запитання; практично ознайомити із змістом понять: автор, його прізвище, назва книжки, обкладинка, сторінка; ознайомити з новими словами; розвивати увагу, мислення, збагачувати словниковий запас дітей словами, формувати організаційні, загально мовленнєві вміння і навички; виховувати бажання працювати разом, учитися читати, берегти книгу.

 

Обладнання: Букварі, заховані в портфелі дітей; паспорт Букваря, звукозапис – звернення книжки.

Хід уроку

 

 

І.Організаційний момент

1. Вступна бесіда                                                                                                 

 Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Хай час мине недаремно.

Будемо уважні й старанні всі –

Сядемо рівненько на місця свої.

Вчитель:  Кому дозволимо першим сісти?

Діти:  Спочатку краса, а потім сила.

Вчитель:  Діти, подивіться один на одного, усміхніться.

  • Тепер до мене усміхніться.

Ось із таким хорошим настроєм, доброзичливим  ставленням один до одного ми розпочнемо наш перший урок.

 Давайте поміркуємо, якими повинні бути учні на уроці.

(Метод «Мікрофон»: уважними, розумними, організованими, ввічливими, слухняними, активними, кмітливими, чемними і т.д.)

Тож, сподіваюся, що саме такими будуть мої хлопчики і дівчатка!

 

 

 

 Сідайте. Ми починаємо з вами наш перший урок навчання грамоти. Слово «грамота» означає «уміння читати і писати». Скажіть мені, будь ласка, чого ми будемо вчитися на уроках навчання грамоти? (Читати, писати, вивчати букви, відповідати)

- Пам’ятайте, що на уроці відповідає той, хто перший підводить руку і не висловлюється з місця.

- Скажіть, будь ласка, для чого людині вміти читати і писати? (Щоб бути грамотним, розумним, обізнаним)

- Ми вже з вами ознайомилися з основними правилами поведінки на уроці, давайте пригадаємо їх.

Ознайомлення з Букварем.

  • Гарний настрій  у нас є? (є);
  • А бажання вчитися у нас є ? (є);
  • А уміння працювати у нас є? (є),
  • Отож, в дорогу

(діти з місця чух, чух)

Поїзд швидко мчить, колеса стукотять, ось і наше місто – Букварія.

  • Але що це?
  • Чому нам не відчиняють ворота?
  • Діти, Дід Буквоїд вимагає від нас перепустку.
  • Для того, щоб відчинилися ворота, ми повинні провести артикуляційну і дихальну гімнастику.
  • Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені.

 

Дихальна гімнастика

  1. Швидко вдихнули повітря через ніс (нюхаємо квітку), на звук [а] – видихнули повіря;
  2. Погасили свічку: одну, дві, три;
  3. Здули листочок з долоні.

Артикуляційна  гімнастика

  1. Витягнули губи  трубочкою
  2. Посміхнулися один – одному
  3. Ви їли смачне варення?
  • Покажіть, яке воно смачне (кінчиком язика проводимо  по верхній губі зверху вниз).

 

ІІ. Ознайомлення з підручником.

1.     Відгадування загадки.

-         Діти, послухайте і відгадайте загадку, а відгадка допоможе вам всім у навчанні.

Бачити – не бачить.

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Діток навчає, втоми не знає. (Книга)

-         Яка відгадка? (Книга). 

Робота з виставкою книг.

-         Розгляньте виставку книг. Хто може прочитати їх назви? (Буквар, Математика, Казки, Читаю сам)                                                                                     

-         Які з них вам відомі? (Казки)

-         Чи є книги у вас вдома? (Так. Казки, оповідання, вірші для дітей)

-         Молодці, діти! Я почула, що у кожного з вас є багато різних і цікавих книг вдома. Послухайте загадку, а відгадку ви знайдете серед книг, що є на нашій виставці.

 Цю першу книжку

Знає будь-який школяр,

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш ….(Буквар)                      

 

-         То що ж це за книга? (Буквар)                                                                   

-         Так, це Буквар – найперша і найголовніша книжка у вашому житті, бо саме з неї, починається чарівне слово – навчання.

А зараз діти зазирніть до своїх портфеликів і подивіться, чи не має там чогось новенького?(Учні виймають Букварі, розглядають книжку)

-         Діти, ви тримаєте у руках свій найперший підручник Буквар. Розгляньте, будь ласка, обкладинку. Вгорі, в правому куточку, написані прізвища авторів – це ті люди, які створили підручник……………………………………

 

На лівій частині підручника, тобто це сторінка 4, вміщенні умовні позначення. Це маленькі малюночки чи схемки, завдання, підказки які будуть допомагати нам у виконанні різних завдань. (Вчитель зачитує ці позначення)  

Хвилинка відпочинку (грає музика)

Вправа «Перевтілювання».

  • Одягнемо дуальні ковпачки, з’їли  фантазинки і уявіть себе осіннім листочком, який скоро пожовтіє і впаде на землю.
  • Про що мріє листочок?
  • Що він бачить? Що відчуває?
  • Ви були справжніми чарівниками, а зможете вгадати слово?
  • Сходить, світить, гріє (Сонце);
  • Шумить, сигналить, мчиться (машина);
  • Готує, пере, прибирає, купує, любить, шиє (мама);
  • Слухаються, допомагають, прибирають, вчаться (діти).

 

ІХ. Підсумки уроку

  • От і завершуємо перший ваш урок. Тепер ви справжні школяри.

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть.

(А. Костецький)

Вчитель:  яким був наш урок?

Гра «Мікрофон»

(веселий, повчальний, цікавий, виховуючий, розвиваючий).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Козловська Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пинів Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
13087
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку